Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olli90~
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 123
    • Kuopio

    Originally posted by Dualfun View Post
    Eiköhän jos auto myös oikeasti oireilee. Tuskin paineanturi.

    onkos tähän jotakin varmistus keinoa? :think

    ainiin ja flekti rupes huutamaan täysillä samalla? :think

    Edit. Auto siirretty.. nollasin koodit, hiukan huonosti lähti käyntiin, nilkutus moodiin meni heti mutta pyöri ihan ok.
    Sammutin ja käynnistin uudelleen kokeeksi, nyt lähti vikakoodi pois ja hetken kaasuttelin paikallaan. Pyörii kaikkilla, vähän räkii/pätkii kun polkasee, mutta ei mennyt vikatilaan heti. Käynnistyvyys selvästi huonompi kun normaalisti.
    Last edited by olli90~; 06-12-2018, 20:05.

    Comment

    • olli90~
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 123
      • Kuopio

      Originally posted by olli90~ View Post
      onkos tähän jotakin varmistus keinoa? :think

      ainiin ja flekti rupes huutamaan täysillä samalla? :think

      Edit. Auto siirretty.. nollasin koodit, hiukan huonosti lähti käyntiin, nilkutus moodiin meni heti mutta pyöri ihan ok.
      Sammutin ja käynnistin uudelleen kokeeksi, nyt lähti vikakoodi pois ja hetken kaasuttelin paikallaan. Pyörii kaikkilla, vähän räkii/pätkii kun polkasee, mutta ei mennyt vikatilaan heti. Käynnistyvyys selvästi huonompi kun normaalisti.

      No itse itselleni vastaten

      Auto talliin, auton pesu ja uudet vahat pintaan ekaksi, tottakai

      Jonka jälkeen purin korkeapainepumpulle päin sillä asenteella että jospa sieltä jotain löytyisi Pumppu irti ja kappas, akseli poikki mietin että tämän sais kyllä patentilla korjattua, no pumppu auki ja totesin että roskis kamaa. Metalli silppua pumpun öljytilassa ihan vitusti, laakerit ja laakeri pinnat aivan kauheat, venttiilit/männät vähän jumissa ja jne. Joten vois hetken kestää kun putsailis ja laittelis nippuun mutta ei kauvaa.

      Yksi "mäntä" luultavasti juminut ja tämän päässä oleva paininkuppi tippunut ja käyttäny pumpun jumissa jonka takia akseli mennyt poikki.

      Pumppu on viimeisin versio ja 150tkm ajettu.
      Sitä mä vaan mietin että miten vitussa toi vielä pyöri :think

      ps. Kellään tietoa mistä saisi pumpun halvalla?
      Last edited by olli90~; 08-12-2018, 18:39.

      Comment

      • bonjusa
        Newbiemmer
        • Jul 2017
        • 3
        • Helsinki

        Mun e92 325i:ssä on kierroksissa epätasaisuutta, kun auto on kylmänä joutokäynnillä. Ajaessa ja moottori lämpimänä kierrokset OK. Ehkä piskuista nykimistä matalilla kierroksilla ajaessa, kun moottori kylmä.

        Keltainen moottorin varoitusvalo syttyy aina autoa käynnistettäessä. Koodien tyhjennyksen jälkeen yhden ajon saa ajettua ilman valoa, mutta uudelleen käynnistettäessä se taas syttyy.

        Seuraavanlainen vikakoodeja herjaa:
        PHP Code:
        Carly for BMW detailed Fault-Code Log

        Found Faults
        :
        --
        Engine Motor--
        *** 
        2CAB:Lambda probe 2 before catalysttemperature ***
         
        Fault-Set 1 - ( 212672 km)

             
        battery voltage14.59 V
             Lambda probe heating before catalytic converter Bank 2
        65.23 %
             
        Symptom Lambda probe heating before catalytic converter Bank 21.00 0-n
             Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 2
        1.84 V

         Fault
        -Set 2 - ( 212680 km)

             
        battery voltage14.34 V
             Lambda probe heating before catalytic converter Bank 2
        67.97 %
             
        Symptom Lambda probe heating before catalytic converter Bank 21.00 0-n
             Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 2
        0.00 V

         Fault
        -Set 3 - ( 212736 km)

             
        battery voltage14.59 V
             Lambda probe heating before catalytic converter Bank 2
        65.23 %
             
        Symptom Lambda probe heating before catalytic converter Bank 21.00 0-n
             Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 2
        1.86 V

        *** 2CA7:Heating lambda probe upstream of the catalyst 2, function ***
         
        Fault-Set 1 - ( 212672 km)

             
        battery voltage14.59 V
             Ceramic temperature Lambda probe before catalytic converter Bank 2
        560.00 °C
             Lambda probe heating before catalytic converter Bank 2
        35.16 %
             
        Symptom Lambda probe heating before catalytic converter Bank 21.00 0-n

         Fault
        -Set 2 - ( 212680 km)

             
        battery voltage14.59 V
             Ceramic temperature Lambda probe before catalytic converter Bank 2
        560.00 °C
             Lambda probe heating before catalytic converter Bank 2
        32.81 %
             
        Symptom Lambda probe heating before catalytic converter Bank 21.00 0-n

         Fault
        -Set 3 - ( 212736 km)

             
        battery voltage14.34 V
             Ceramic temperature Lambda probe before catalytic converter Bank 2
        560.00 °C
             Lambda probe heating before catalytic converter Bank 2
        34.38 %
             
        Symptom Lambda probe heating before catalytic converter Bank 21.00 0-n

        *** 2B05:Nitrogen oxide sensorheating ***
         
        Fault-Set 1 - ( 212680 km)

             
        Airflow OBD21.00 g/s
             engine status
        3.00 0-n
             Status NOx sensor
        0.00 -
             
        Voltage Kl.87 raw value2.56 V

         Fault
        -Set 2 - ( 212688 km)

             
        Airflow OBD12.00 g/s
             engine status
        3.00 0-n
             Status NOx sensor
        0.00 -
             
        Voltage Kl.87 raw value2.56 V

         Fault
        -Set 3 - ( 212736 km)

             
        Airflow OBD3.00 g/s
             engine status
        4.00 0-n
             Status NOx sensor
        0.00 -
             
        Voltage Kl.87 raw value2.54 V

        *** 2C3E:Lambda probe upstream of the catalyst 2line fault ***
         
        Fault-Set 1 - ( 212704 km)

             
        Ceramic temperature Lambda probe before catalytic converter Bank 2560.00 °C
             Lambda setpoint Group 2
        1.00 -
             
        Offset voltage signal path CJ120 21.24 V
             Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 2
        0.00 V

         Fault
        -Set 2 - ( 212712 km)

             
        Ceramic temperature Lambda probe before catalytic converter Bank 2560.00 °C
             Lambda setpoint Group 2
        1.00 -
             
        Offset voltage signal path CJ120 21.24 V
             Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 2
        0.00 V 
        Lambdasensorin (Bank 2 Sensor 1) vaihto voisi tulla kyseeseen, mutta lueskelin että myös muita syitä koodeille voi olla (sulake, suuttimet jne.). Löytyisikö täältä apuja?

        Comment

        • zanta
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2908
          • Oulu

          Originally posted by bonjusa View Post
          Mun e92 325i:ssä on kierroksissa epätasaisuutta, kun auto on kylmänä joutokäynnillä. Ajaessa ja moottori lämpimänä kierrokset OK. Ehkä piskuista nykimistä matalilla kierroksilla ajaessa, kun moottori kylmä.

          Keltainen moottorin varoitusvalo syttyy aina autoa käynnistettäessä. Koodien tyhjennyksen jälkeen yhden ajon saa ajettua ilman valoa, mutta uudelleen käynnistettäessä se taas syttyy.

          Seuraavanlainen vikakoodeja herjaa:
          PHP Code:
          Carly for BMW detailed Fault-Code LogFound Faults:--Engine Motor--*** 2CAB:Lambda probe 2 before catalysttemperature *** Fault-Set 1 - ( 212672 km)     battery voltage14.59 V     Lambda probe heating before catalytic converter Bank 265.23 %     Symptom Lambda probe heating before catalytic converter Bank 21.00 0-n     Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 21.84 V Fault-Set 2 - ( 212680 km)     battery voltage14.34 V     Lambda probe heating before catalytic converter Bank 267.97 %     Symptom Lambda probe heating before catalytic converter Bank 21.00 0-n     Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 20.00 V Fault-Set 3 - ( 212736 km)     battery voltage14.59 V     Lambda probe heating before catalytic converter Bank 265.23 %     Symptom Lambda probe heating before catalytic converter Bank 21.00 0-n     Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 21.86 V*** 2CA7:Heating lambda probe upstream of the catalyst 2, function *** Fault-Set 1 - ( 212672 km)     battery voltage14.59 V     Ceramic temperature Lambda probe before catalytic converter Bank 2560.00 °C     Lambda probe heating before catalytic converter Bank 235.16 %     Symptom Lambda probe heating before catalytic converter Bank 21.00 0-n Fault-Set 2 - ( 212680 km)     battery voltage14.59 V     Ceramic temperature Lambda probe before catalytic converter Bank 2560.00 °C     Lambda probe heating before catalytic converter Bank 232.81 %     Symptom Lambda probe heating before catalytic converter Bank 21.00 0-n Fault-Set 3 - ( 212736 km)     battery voltage14.34 V     Ceramic temperature Lambda probe before catalytic converter Bank 2560.00 °C     Lambda probe heating before catalytic converter Bank 234.38 %     Symptom Lambda probe heating before catalytic converter Bank 21.00 0-n*** 2B05:Nitrogen oxide sensorheating *** Fault-Set 1 - ( 212680 km)     Airflow OBD21.00 g/s     engine status3.00 0-n     Status NOx sensor0.00 -     Voltage Kl.87 raw value2.56 V Fault-Set 2 - ( 212688 km)     Airflow OBD12.00 g/s     engine status3.00 0-n     Status NOx sensor0.00 -     Voltage Kl.87 raw value2.56 V Fault-Set 3 - ( 212736 km)     Airflow OBD3.00 g/s     engine status4.00 0-n     Status NOx sensor0.00 -     Voltage Kl.87 raw value2.54 V*** 2C3E:Lambda probe upstream of the catalyst 2line fault *** Fault-Set 1 - ( 212704 km)     Ceramic temperature Lambda probe before catalytic converter Bank 2560.00 °C     Lambda setpoint Group 21.00 -     Offset voltage signal path CJ120 21.24 V     Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 20.00 V Fault-Set 2 - ( 212712 km)     Ceramic temperature Lambda probe before catalytic converter Bank 2560.00 °C     Lambda setpoint Group 21.00 -     Offset voltage signal path CJ120 21.24 V     Voltage Lambda probe before catalytic converter Bank 20.00 V 
          Lambdasensorin (Bank 2 Sensor 1) vaihto voisi tulla kyseeseen, mutta lueskelin että myös muita syitä koodeille voi olla (sulake, suuttimet jne.). Löytyisikö täältä apuja?
          Mulla herjasi samaa 530i, vaihdoin etukattien lambdat, loppu siihen herjat ja kulutuskin pieneni puolisen litraa satasella.
          LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

          eksälista:
          E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

          Comment

          • Elpailee
            Newbiemmer
            • Feb 2018
            • 6
            • JKL

            Originally posted by Elpailee View Post
            Reilun 2tkm jälkeen uskaltaa jo todeta: kuntoon tuli noilla suuttimien vaihdolla 4-6 sylintereihin. Nyt pääsi jo matka ajossa automaatti nelikolla 7,5l/100km.
            Kiitokset hyvästä foorumista, mahollistaa pienempi tulosenki ajella bimmerillä 😄
            Nonii palataampa vuoden ja 25tkm jälkeen asiaan. Helmikuussa sen verran pakkasta että ei auto tykänny jos yön yli seisoo alle - 5 asteen pakkasessa. Tärisee kylmänä taas ja hetken päästä syttyy moottorin merkkivalo. Torquella luettuna "misfire cylinder 1"
            Kun edellinen meni ohi vaihtamalla suuttimet 4-6 hommasin sitten suuttimet 1-3 sylinterihinkin. No nyt kun ei saanut kohtuudella aikaa korjaamolle kuka viimeksi nuo vaihtoi, tuli hankittua k-dcan ja inpa.
            Helpommallahan pääsisi viemällä Laakkoselle, mutta kokemukset sieltä ei aina positiivisia. Ja kiinnostaahan ylläpito mielessä että auto toimii luotettavasti jatkossakin että itse voi autolle jotain tehdä itsekkin.
            Nuo paineet tsekkaamatta, joka tapauksessa kun nyt suuttimet hankittu, meinasin ne vaihtaa. Netistä löytyi kyllä hyvä ohje suuttimien vaihtoon ja koodaukseen inpalla: http://www.youtube.com/watch?v=Zb4CdXq-8RE
            Mutta adaptaatioista ei ollut tuossa puhetta. Ite eka ymmärsin että suutinten koodaus = adaptaatiot. Näinhän ei siis ole. Olettaisin että kun osia vaihdetaan - niiltä osin adaptaatiot pitäisi nollata. Osaisiko joku kommentoida mitä inpasta kannattaa nollata suutin vaihdon yhteydessä ja tarviiko jotain ottaa huomioon nollauksessa ja sen jälkeen, tarviiko jotain sopeutusajoa?
            Toinen kyssäri inpasta, aiemmasta inpa versiosta ecu ohjausmoduulissa msd80 oli myös maininta n53 koneesta, nyt uudemmassa e89 lite sp-daten filessä msd80:ssa oli maininta vain n54 koneesta. Kommunikoi ihan järkevän oloisesti. En löytänyt kuuklella toimivaa sp-daten filen latauslinkkiä jossa olis selkeästi tuon n53 koneen ecu moduuli.
            Bmw325xi lci

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              Ei tarvitse erikseen enään adaption nollauksia, kun suuttimen yksilöintitunnus on syötetty moottorinohjaimelle.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                Originally posted by zakspeed View Post
                Ei tarvitse erikseen enään adaption nollauksia, kun suuttimen yksilöintitunnus on syötetty moottorinohjaimelle.
                Vaan on usein tapauksia, joissa tarvitsee. Nämä sellaisia, joilla paskoilla suuttimilla ajettu kymmeniä tuhansia.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  Originally posted by suppari View Post
                  Vaan on usein tapauksia, joissa tarvitsee. Nämä sellaisia, joilla paskoilla suuttimilla ajettu kymmeniä tuhansia.
                  Jos kuitenkin tuollainen tilanne niin istan suutintestin yhteydessä jos tulee vaihtopyyntöä suuttimelle niin testeri tekee sen automaattisesti jolloin erillisiä adaptionollauksia ei tarvitse.

                  Tämä vastaus ei toki palvele alkuperäistä kysymystä jos joku muu diagnoosityökalu käytössä.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • e36coupe
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 719
                    • Nokia

                    Mikäs näissä N53-moottoreissa tekee noin 3000rpm kohdalle pätkimistä? Kylmänä ja lämpimänä starttaus ok. Tyhjäkäynti ok. Ei muita oireita.

                    P29F2 koodi löytyy. Ei tietoa millä softalla luettu.

                    Hetken ajon jälkeen moottorim vikavalo syttyy. Uudelleenkäynnistys poistaa vikavalon tavallisesti.
                    Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                    Työn alla: E21 320/6
                    Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                    Comment

                    • onavez
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2015
                      • 87
                      • Lappeenranta

                      Mikähän mahtaa N53:sta vaivata, kun kylmänä käynnistää ja jättää tyhjäkäynnille, niin n. 30sek kuluttua kone yskäisee kerran ja kierrokset tippuu noin 500rpm kohdalle. Jos lähtee suoraan startista ajamaan, niin nykäisee kanssa kerran ja sitten ei enää mitään ongelmaa. Tekee tätä ainoastaan yön yli seisottuaan. Mitään vikakoodeja ei tule, ja kun kattoo noita rough idle arvoja tolla hetkellä, niin kaikki sylinterit heilahtavat hieman ylös tai alaspäin. Koneeseen on vaihdettu tänävuonna kaikki suuttimet, tulpat sekä puolat. Mitä arvoja kannattais istalla seurata jotta löytyis mikä tuon aiheuttaa? :think

                      Last edited by onavez; 26-08-2019, 21:48.
                      E60 LCI 530xi -07
                      Ex:
                      E36 325 -91
                      E36 318 -93

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

                        Originally posted by onavez View Post
                        Mikähän mahtaa N53:sta vaivata, kun kylmänä käynnistää ja jättää tyhjäkäynnille, niin n. 30sek kuluttua kone yskäisee kerran ja kierrokset tippuu noin 500rpm kohdalle. Jos lähtee suoraan startista ajamaan, niin nykäisee kanssa kerran ja sitten ei enää mitään ongelmaa. Tekee tätä ainoastaan yön yli seisottuaan. Mitään vikakoodeja ei tule, ja kun kattoo noita rough idle arvoja tolla hetkellä, niin kaikki sylinterit heilahtavat hieman ylös tai alaspäin. Koneeseen on vaihdettu tänävuonna kaikki suuttimet, tulpat sekä puolat. Mitä arvoja kannattais istalla seurata jotta löytyis mikä tuon aiheuttaa? :think

                        https://www.dropbox.com/s/bmqi50mmtx....TRIM.MOV?dl=0
                        Mulla teki täysin samaa viallinen lambda. Antoi kyllä sitten lopulta koodia.

                        Comment

                        • onavez
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2015
                          • 87
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by rizzo View Post
                          Mulla teki täysin samaa viallinen lambda. Antoi kyllä sitten lopulta koodia.
                          Kohta puolisen vuotta oon ootellu, että alkais antaa koodia mutta nyt alkaa mennä jo hermot Lambda arvoja seuraamalla varmaan selviää onko jompikumpi antureista entinen? Millaisia arvoja noiden pitäis näyttää?
                          E60 LCI 530xi -07
                          Ex:
                          E36 325 -91
                          E36 318 -93

                          Comment

                          • rizzo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2007
                            • 5418
                            • Oulu

                            Originally posted by onavez View Post
                            Kohta puolisen vuotta oon ootellu, että alkais antaa koodia mutta nyt alkaa mennä jo hermot Lambda arvoja seuraamalla varmaan selviää onko jompikumpi antureista entinen? Millaisia arvoja noiden pitäis näyttää?
                            En valitettavasti muista mikä se niistä lambdoista oli, mutta voin kuiteista etsiä jos se sinua auttaa.

                            Tuli vain mieleen että onko sun auto softattu? Olen vähän kuullut että osa softaajista nimittäin puikottaa noita vikakoodeja pois näkyvistä...

                            Comment

                            • onavez
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2015
                              • 87
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by rizzo View Post
                              En valitettavasti muista mikä se niistä lambdoista oli, mutta voin kuiteista etsiä jos se sinua auttaa.

                              Tuli vain mieleen että onko sun auto softattu? Olen vähän kuullut että osa softaajista nimittäin puikottaa noita vikakoodeja pois näkyvistä...
                              Tuskin se kyllä hyödyttää, kun noita lambdoja on 4 tuolla. Ei ole softattu.
                              E60 LCI 530xi -07
                              Ex:
                              E36 325 -91
                              E36 318 -93

                              Comment

                              • kemo81
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2010
                                • 1248
                                • ylöjärvi

                                Täällä omassa kikkareessa alkoi moottorin vikavalo palamaan ja käynti meni erikoiseksi joskaan se harvemmin täysin normaalia näissä onSen jälkeen huomasin melkoisen ujelluksen ja sen kuulee parhaiten auton sivusta kuunnellessa.Ei niinkään konehuoneesta.On kuin sorsapilli lämpimänä.kylmänä ei ujella.Koodeja ei ole vielä luettu.Vikavalo sammui parin päivän jälkeen,mut veikkaus menee huohotin osastolle.Tuo öljykorkki on myös helkkarin tiukka saada aikeamaan auton käydessä.Vuos sitten venttiilikopantiivistettä uusittaessa tuli tilattua myös tuo ”korjaussarja” huohottimelle mut sitä ei silloin vaihdettu kuitenkaan.
                                Onko joku jotenkin saanut tuon toimimaan tuolla tarvike kumiläpällä?Ja mistä ootte noit kansia hankkinut ja mihin rahaan.?
                                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                                Ex.
                                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                                e91 325i 2005 ArktisMetal
                                e46 320ci 2001 TobassBlue
                                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                                S1000rr 2010 Thunder grey

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎