F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ccccc
    replied
    Originally posted by Poppamies View Post
    Moro!


    Kaksi asiaa ihmetyttänyt.


    1) Kun on navigoinut kohteeseen, niin myöhemmin jatkaessa matkaa näyttää että auton mittariston näyttö nuolella osoittaa kohteen edellisen kohteen suuntaan. Tämä toki ellei ole antanut uutta kohdetta, mutta jos navigoi vaikka kotiin ja lähtee seuraavana päivänä kauppaan, tuo on semi ärsyttävää. Miksi se tekee noin? (Saa toki nollattua jos laittaa uudestaan navigoinnin jonnekin ja manuaalisesti lopettaa sen)


    2) Tuntuu että AUTO asetus ilmastoinnissa ei hallinnoi puhalluksen nopeutta. Onko näin? Ja tähän liittyen, vaikuttaako eco-pro asetus jotenkin ilmastointiin? Miten?
    Asetuksista voit raksia että sniiduileeko puhallin eco prolla vai ei. Auto puhallus nimensä mukainen eli pitää asetetun lämpötilan mutta itse pystyt siitä säätämään tason kuinka kovaa puhallellaan.
    Edit. Ja tuohon ekaan kysymykseen niin itse lopetin tuon takia auton navin käyttämisen kun ei jaksanut joka kerta lähtiessä mennä navista mulkkaamaan sitä pois päältä.
    Last edited by Ccccc; 03-08-2022, 00:13.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by 4series View Post
    Itsellä oli sama ongelma F36:ssa jälkiasennus koukun kanssa. Alkuperäinen johtosarjalla boxeineen ja retrofit-ohjelmisto asennus ja ei silti ymmärtänyt kytkeä takatutkia pois.

    Auto merkkarille ja nyt ymmärtää ja näyttää vielä näytössä että kärry kytketty (koukun kuva).
    Eli auto piti vaan koodata.

    Originally posted by Poppamies View Post
    Moro!


    Kaksi asiaa ihmetyttänyt.


    1) Kun on navigoinut kohteeseen, niin myöhemmin jatkaessa matkaa näyttää että auton mittariston näyttö nuolella osoittaa kohteen edellisen kohteen suuntaan. Tämä toki ellei ole antanut uutta kohdetta, mutta jos navigoi vaikka kotiin ja lähtee seuraavana päivänä kauppaan, tuo on semi ärsyttävää. Miksi se tekee noin? (Saa toki nollattua jos laittaa uudestaan navigoinnin jonnekin ja manuaalisesti lopettaa sen)
    Olitko navin mielestä perillä? Silloin pitäisi navigoinnin loppua, jos et auton mielestä saapunut perille yrittää ohjata sinne edelleen.

    Originally posted by Poppamies View Post
    Moro!
    2) Tuntuu että AUTO asetus ilmastoinnissa ei hallinnoi puhalluksen nopeutta. Onko näin? Ja tähän liittyen, vaikuttaako eco-pro asetus jotenkin ilmastointiin? Miten?

    Kyllä AUTO hallitsee myös puhalluksen nopeutta. Kyllä eco pro vaikuttaa myös ilmastointiin, muistaakseni kytkee välillä kompuraa pois säästääkseen polttoainetta.
    Last edited by HTK12; 02-08-2022, 14:43.

    Leave a comment:


  • Poppamies
    replied
    Moro!


    Kaksi asiaa ihmetyttänyt.


    1) Kun on navigoinut kohteeseen, niin myöhemmin jatkaessa matkaa näyttää että auton mittariston näyttö nuolella osoittaa kohteen edellisen kohteen suuntaan. Tämä toki ellei ole antanut uutta kohdetta, mutta jos navigoi vaikka kotiin ja lähtee seuraavana päivänä kauppaan, tuo on semi ärsyttävää. Miksi se tekee noin? (Saa toki nollattua jos laittaa uudestaan navigoinnin jonnekin ja manuaalisesti lopettaa sen)


    2) Tuntuu että AUTO asetus ilmastoinnissa ei hallinnoi puhalluksen nopeutta. Onko näin? Ja tähän liittyen, vaikuttaako eco-pro asetus jotenkin ilmastointiin? Miten?

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Onkohan ongelma ollut ettei koukkua ole lisätty varustelistaan koodaamalla?

    Leave a comment:


  • 4series
    replied
    Originally posted by Jasuuu View Post
    Tähän vielä vähän pakkia, parkkitutka ei kytkeydy pois päältä kun pakittaa.:think
    Itsellä oli sama ongelma F36:ssa jälkiasennus koukun kanssa. Alkuperäinen johtosarjalla boxeineen ja retrofit-ohjelmisto asennus ja ei silti ymmärtänyt kytkeä takatutkia pois.

    Auto merkkarille ja nyt ymmärtää ja näyttää vielä näytössä että kärry kytketty (koukun kuva).

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Originally posted by Jasuuu View Post
    Koukkupaja hoiti mallikkaasti.
    Originally posted by peLoGo? View Post


    Myös meille Koukkupaja laittoi Westfalian ja on hieno. Ei näy mitään kun koukku on irti.
    Tähän vielä vähän pakkia, parkkitutka ei kytkeydy pois päältä kun pakittaa.:think

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Sigun F31 B48 moottorilla.
    Motor electronicsin alta antaa vikakoodia 138104 Exhaust flap actuator, signal line: open

    Onko tästä pääteltävissä että on piiri on modattu tarkoituksella auki? Miten olisi helpoin todentaa onko auto rikki, vai modattu? :think
    Tätä ei oo vielä ehditty tutkia, edelleen voi antaa kärkivihjeitä

    Originally posted by peLoGo? View Post
    Toinen kysymys samaan autoon. Mihin lämpömittarin viisari kuuluu nousta normiajossa ja kuinka nopeasti?
    Sattumalta tullut ajeltua muilla samanlaisilla ja näyttää kaikissa nousevan noin 100C kohdille. Hämäävästi ei nouse pystysuoraan ylöspäin niinkuin muissa Bemareissa oon tottunut.

    Originally posted by peLoGo? View Post
    Jatketaan yksinpuhelua. Tarvikkeena näkyy näihin kolmosiin olevan saatavilla yksi ja kaksiosaisia jarrulevyjä, samoin kuten vitosiinkin. Millaiset levyt näissä kolmosissa on tehtaalta?
    Otin silmän käteen ja näyttäisi olevan yksiosaiset mun silmään.

    Originally posted by Jasuuu View Post
    Minkäslaisia järkeviä koukkuvaihtoehtoja näihin farkkuihin on? Onko olemassa mitään mistä ei jäisi näkyviin mitään?
    Myös meille Koukkupaja laittoi Westfalian ja on hieno. Ei näy mitään kun koukku on irti.

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Originally posted by 315i View Post
    Koukkupaja.fi emäntä asennutti Skodiakki farkkuhybridiin siellä koukun, ei näy mittää. Toimiikin vielä
    Koukkupaja hoiti mallikkaasti.

    Leave a comment:


  • 315i
    replied
    Koukkupaja.fi emäntä asennutti Skodiakki farkkuhybridiin siellä koukun, ei näy mittää. Toimiikin vielä

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Minkäslaisia järkeviä koukkuvaihtoehtoja näihin farkkuihin on? Onko olemassa mitään mistä ei jäisi näkyviin mitään?

    Leave a comment:


  • ProPioneer
    replied
    Originally posted by ProPioneer View Post
    oiskohan kellään vinkkejä mistä lähteä ehtimään vikaa? aktiivivakkari ei pelaa, tutkalta mittasin ett noin 9v syöttöjännite tulee. oisko johtosarjavika tjsp?
    potilas f31





    E: Entiedä liittyykö mitenkään tähän mutta kärrynvedossa heitti tuon vian.
    Yksinpuhelua mutta muille vinkiks, johtosarja oli hinkautunut tööttiin senverran et muutama johto oli poikki, ne korjaamalla rupes pelaa.!

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by JustinTime View Post
    Kiitos neuvoista!

    Kaikki vanteet ovat tehtaalta mallikohtaista OEM-kamaa. Edessä kesävanteiden offset on sen 3mm pienempi kuin talvivanteissa. Näin ollen raideväli kasvaa 6mm vähälumisemmalle kesäkaudelle, mutta samalla auto alkaa tulkitsemaan uria yli-innokkaasti. Eteen käy käsittääkseni offset välille 30-38?

    Koska eturenkaiden leveys ei muutu kausien välillä, niin muuttujiksi jäävät raideväli ja renkaan rakenne. Runflattien kova kylki voi tosiaan kammeta rattia, kun se joutuu kantamaan autoa uran reunalla, mutta muistaakseni talvirenkaatkin ovat runflatit.

    Kalliita kokeiluja horisontissa…
    Ex F30 320iA -17 M Sportissa oli leveämmät takarenkaat kuin edessä. Alle tuli kesäksi 225/50-17 (muistaakseni). Rengaskoko yksinään jo rauhoitti, samoin vaihto RF-renkaista pois. Tämä sanottuna, tuon ikäluokan RF-kokemus oli huono edelleen, mutta ei niin surkea kuin esim. 2010-luvun alun pyörylöillä.

    Isot renkaat eivät oikein sovi Suomen kapeisiin uriin. Varsinkaan matalaprofiilisina. Pitäisi varmasti kokeilla enemmän, mutta vähiten uriin ajautunut yksilö on kaverini Skoda Octavia -12. 15-tuuman renkailla ja varmasti normaalialustalla alkoi ihan ihmettelemään koeajolla, että oikeastiko sitä ajoi samoja teitä kuin omalla uranuuskulla.

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Sigun F31 B48 moottorilla.
    Motor electronicsin alta antaa vikakoodia 138104 Exhaust flap actuator, signal line: open

    Onko tästä pääteltävissä että on piiri on modattu tarkoituksella auki? Miten olisi helpoin todentaa onko auto rikki, vai modattu? :think
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Toinen kysymys samaan autoon. Mihin lämpömittarin viisari kuuluu nousta normiajossa ja kuinka nopeasti?
    Jatketaan yksinpuhelua. Tarvikkeena näkyy näihin kolmosiin olevan saatavilla yksi ja kaksiosaisia jarrulevyjä, samoin kuten vitosiinkin. Millaiset levyt näissä kolmosissa on tehtaalta?

    Leave a comment:


  • JustinTime
    replied
    Originally posted by strandell View Post
    Yleensä tilanne paranee tuossakin koossa reilusti, jopa huikeasti vaihtamalla runfltatit pois, ja mielellään rengas jossa on kohtuu pyöreä olka, esim GY assy6.

    Offsettiä en lähtis muuttaa tehtaan spekseistä, minun mielestä tilanne paranee hyvin harvoin väärällä A-mitalla.

    Ohjauskulmat olis toki syytä tarkistaa myös. Itse tykkään kun camberia on hieman tehtaan ohjearvoa vähemmän ja aurausta muutaman minuutin yli keskiarvon.
    Kiitos neuvoista!

    Kaikki vanteet ovat tehtaalta mallikohtaista OEM-kamaa. Edessä kesävanteiden offset on sen 3mm pienempi kuin talvivanteissa. Näin ollen raideväli kasvaa 6mm vähälumisemmalle kesäkaudelle, mutta samalla auto alkaa tulkitsemaan uria yli-innokkaasti. Eteen käy käsittääkseni offset välille 30-38?

    Koska eturenkaiden leveys ei muutu kausien välillä, niin muuttujiksi jäävät raideväli ja renkaan rakenne. Runflattien kova kylki voi tosiaan kammeta rattia, kun se joutuu kantamaan autoa uran reunalla, mutta muistaakseni talvirenkaatkin ovat runflatit.

    Kalliita kokeiluja horisontissa…
    Last edited by JustinTime; 02-06-2022, 08:56. Reason: Tarkennuksia

    Leave a comment:


  • strandell
    replied
    Originally posted by JustinTime View Post
    F30/31 takavetoinen M Sport lukee liiankin tunnokaasti uria. Nyt edessä on et34 225-kumeilla ja takana et44 255-kumeilla koossa 18". Tuo ei taida pelkästään runflatit tavallisiin renkaisiin vaihtamalla suuresti parantua - vai onko huikea parannus?

    Entä onko kukaan koittanut suuremmilla etuvanteiden et-luvuilla saada kivempaa käytöstä? Ajatuksena tässä on se, että jos laittaisi non-staggered setin esimerkiksi samalla et-luvulla 36-38 eteen ja taakse, niin rauhoittuuko vaeltelu?

    Talvivanteet 225-renkaineen ovat edessä ja takana samankokoiset ja samalla et-luvulla 37 (17"), eikä auto niillä vaeltele urissa.
    Yleensä tilanne paranee tuossakin koossa reilusti, jopa huikeasti vaihtamalla runfltatit pois, ja mielellään rengas jossa on kohtuu pyöreä olka, esim GY assy6.

    Offsettiä en lähtis muuttaa tehtaan spekseistä, minun mielestä tilanne paranee hyvin harvoin väärällä A-mitalla.

    Ohjauskulmat olis toki syytä tarkistaa myös. Itse tykkään kun camberia on hieman tehtaan ohjearvoa vähemmän ja aurausta muutaman minuutin yli keskiarvon.

    Leave a comment:

Working...
X