oiskohan kellään vinkkejä mistä lähteä ehtimään vikaa? aktiivivakkari ei pelaa, tutkalta mittasin ett noin 9v syöttöjännite tulee. oisko johtosarjavika tjsp?
potilas f31
E: Entiedä liittyykö mitenkään tähän mutta kärrynvedossa heitti tuon vian.
F36 sähköinen takaluukku reistailee. Aluksi sähköisesti toimiva luukku stoppasi aina puoliväliin ku sen laittoi napista kiinni, muutaman yrityksen jälkeen se meni lopulta alas asti ja kiinni. Nyt tämän lisäksi luukku ei avattaessa nouse enään kun reilun 10cm ennen kun se stoppaa. Uudelleen nappia painamalla menee ylös saakka. Mitäköhän mahtaa olla pielessä? :think
F36 sähköinen takaluukku reistailee. Aluksi sähköisesti toimiva luukku stoppasi aina puoliväliin ku sen laittoi napista kiinni, muutaman yrityksen jälkeen se meni lopulta alas asti ja kiinni. Nyt tämän lisäksi luukku ei avattaessa nouse enään kun reilun 10cm ennen kun se stoppaa. Uudelleen nappia painamalla menee ylös saakka. Mitäköhän mahtaa olla pielessä? :think
Itse itselleni vastaten, pari sivuaa kun luki takaisin päin niin kyllä se merkkarilla vaan on mentävä piipahtamaan jotta tulee oikeanlainen.
Eihän se mikään pakko ole merkkarille mennä piipahtamaan. Nehän saa tilattua vaikka saksasta ilman, että persettään nostaa ja osat tulee haluttaessa kotiin kannettuna. Saksan merkillä hinnat on paljon edullisemmat vrt. kotimaiset, jos enemmän osia tarvitsee.
Kuulostaa jenkki videolta? Pvc venttiili on kampikammion huohotusventtiili ja catch can meinaa että Huohotus öljyt kerätään erilliseen säiliöön, eikä kierrätetä imu puolelle.
Suorasuihkumoottorit ja venttiilien karstottuminen
Youtuben suorasuihkumoottoreiden venttiilien karstottumisvideossa korostivat kolmea asiaa; tarpeeksi tiheää öljynvaihtoväliä, ehyttä PCV-venttiiliä ja huohotinöljyn keräämistä gas can-purkkiin sekä vähän haihtuvan öljyn käyttöä (Noack-testin tulos max 5).
Joku osaa varmasti selventää missä tuollainen PCV-venttiili ja kaasupurkki esim N20 twinturbossa on. Vähän haihtuviksi öljyiksi mainittiin amsoil ja redline, mutta meillä myytävien yleisten 5W30-öljyjen Noack-tuloksia en löytänyt.
En tiedä, onko tämä jo hifistelyä, mutta ainahan on hyvä tietää enemmän kuin vähemmän!
Nettiautossa olisi tarjolla silmää miellyttävä F31 316i, prod. date 2013-09-06, jossa on N13-B16A moottori. Ajettu 175tkm. Uskaltaako tällaiseen sekaantua ollenkaan? :think
Vähän kuullut että bemarin nelipyttyisten bensojen kanssa on olkapäitä myöten paskassa, mutta onko tämä moottorityyppi poikkeus?
Nyt on itsellä tullut vastaan pari N13 konetta, jotka kaiken muun "hyvän" lisäksi tykkäsivät syödä jonkin verran öljyä. Jos halvalla saa ja työkalut pysyy kädessä niin miksei, muuten kannattaa varmaan harkita.
Nettiautossa olisi tarjolla silmää miellyttävä F31 316i, prod. date 2013-09-06, jossa on N13-B16A moottori. Ajettu 175tkm. Uskaltaako tällaiseen sekaantua ollenkaan? :think
Vähän kuullut että bemarin nelipyttyisten bensojen kanssa on olkapäitä myöten paskassa, mutta onko tämä moottorityyppi poikkeus?
Allekirjoittanut on ajanut 4-sylinterisillä bemareilla nyt hiukan yli 8 vuotta, osa uusia, osalla 0-150tkm. Jos niissä on turbo, niin normaaliliikenteessä ei oikeastaan tarvitse enempää. 5-sarjalaisten osalta (G30) ei aivan hirveästi ole väliä paremmalla suoran 6-sylinterisen äänimaailmallakaan, kun äänieristys vie tämän epämukavuusosa-alueen minimiin.
F3x:n osalta, 320iA on suositeltavin kaikin puolin. Pienempi teho ei näy oikeastaan mitenkään edes kulutuksessa, vain esim. kiihtyvyydessä, auto kuitenkin painaa min 1.6t. Jos esimerkkiauto on muuten hyväkuntoinen ja hinta houkutteleva, niin miksi ei, mutta yleisesti - ei kannata.
Nettiautossa olisi tarjolla silmää miellyttävä F31 316i, prod. date 2013-09-06, jossa on N13-B16A moottori. Ajettu 175tkm. Uskaltaako tällaiseen sekaantua ollenkaan? :think
Vähän kuullut että bemarin nelipyttyisten bensojen kanssa on olkapäitä myöten paskassa, mutta onko tämä moottorityyppi poikkeus?
Meneekö näissä kattoluukku kiinni, jos se on jäänyt auki ja rupeaa satamaan vettä ?
Ei ole vielä käynyt vahinkoa mutta jäi mietityttää kun oli yön näemmä luukku tuuletusasennossa tallissa.... helpolla jää näemmä huomaamatta.
Leave a comment: