Meneekö näissä kattoluukku kiinni, jos se on jäänyt auki ja rupeaa satamaan vettä ?
Ei ole vielä käynyt vahinkoa mutta jäi mietityttää kun oli yön näemmä luukku tuuletusasennossa tallissa.... helpolla jää näemmä huomaamatta.
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
F30 karttapäivitys 2022-1 tullut
Ehkäpä joku muu huomannut jo aiemmin, mutta uusi 2022-1 kartta on tullut BMW Download Manageriin tarjolle
Leave a comment:
-
Originally posted by Supnalup View PostTein autoon jarruremontin jossa vaihdoin eteen jarrupalat, levyt ja kulumisen anturin ja nyt autolla on ajettu vain 27k kilometria ja auto alkoi ihan puskista valittamaan että pitäisi huoltaa etujarrut 1200 km päästä. Autolla on ajettu hyvin rauhallisesti enimmäkseen maantiellä ja ei nuo palat ole kuluneet juuri mitään. Koitin nollata huollon piilovalikosta ja antoi sen tehdä mutta hetken ajon jälkeen pamahtaa takaisin tuo 1200km ja huollon tarve. Pystyykö tuota nyt mitenkään kuittaamaan pois ilman että purkaa mitään tai vaihtaa uuden kulumisen anturin ? Mistä auto tietää sen että anturia ei ole vaihdettu ? Onko siinä anturikaapelissä jotain sähköosia tai älyä ? Käsittääkseni tuon pystyy kuittaamaan pois jos pelkän anturin vaihtaa uuteen mutta joutuu purkaa sitten jarrutkin että saisi sen uuden anturin kiinni sinne paloihin eikä minulla ole paikkaa missä tämän pääsisi nyt pian tekemään. Tuntuu älyttömältä tuo koko anturi jos auto muutenkin pakottaa vaihtamaan palat ennen kuin niistä kulunut mitään pois. Mitä katsastus sanoo siihen jos tuo anturi ei ole kiinni paloissa ? Onko kukaan onnistunut työntämään anturia kiinni niihin paloihin ilman että purkaa jarruja ? Ja eikös siinä käy niin että jos en tuota hoida nyt ennen kuin 1200km menee umpeen niin sit huolto menee punaiselle enkä enää itse pysty kuittaamaan sitä pois piilovalikosta ? Kiitos jo etukäteen neuvoista !
Auto on BMW 320 XD, vm2012 F30
Otin renkaan irti niin pääsi katsomaan että palat olivat käytännössä kuin uudet ja anturin pystyi vaihtamaan ilman että purkaa jarruja ollenkaan. Uudella anturilla antoi nollata eikä herjannut enää myöhemminkään. Tuo anturi ei kyllä näytä siltä että siinä olisi mitään sähkö osia eli todennäköisesti tämän saman voisi tehdä ilman uutta anturia niin että ottaisi vain tuon vanhan anturin hetkeksi irti kotelosta liittimestä ja laittaisi takaisin niin luulisin että nollaus toimisi. (Motonetin halpa anturi näytti ihan saman laatuiselta kuin ne alkuperäistä vastaavat kalliimmat, mulla on ollu molempia)
Leave a comment:
-
Originally posted by Jana View PostMitäköhän tuo eka sitren meinaa onko tietoa? Vähäisesti tuntui löytyvän googlellakin.
Originally posted by Supnalup View PostTein autoon jarruremontin jossa vaihdoin eteen jarrupalat, levyt ja kulumisen anturin ja nyt autolla on ajettu vain 27k kilometria ja auto alkoi ihan puskista valittamaan että pitäisi huoltaa etujarrut 1200 km päästä. Autolla on ajettu hyvin rauhallisesti enimmäkseen maantiellä ja ei nuo palat ole kuluneet juuri mitään. Koitin nollata huollon piilovalikosta ja antoi sen tehdä mutta hetken ajon jälkeen pamahtaa takaisin tuo 1200km ja huollon tarve. Pystyykö tuota nyt mitenkään kuittaamaan pois ilman että purkaa mitään tai vaihtaa uuden kulumisen anturin ? Mistä auto tietää sen että anturia ei ole vaihdettu ? Onko siinä anturikaapelissä jotain sähköosia tai älyä ? Käsittääkseni tuon pystyy kuittaamaan pois jos pelkän anturin vaihtaa uuteen mutta joutuu purkaa sitten jarrutkin että saisi sen uuden anturin kiinni sinne paloihin eikä minulla ole paikkaa missä tämän pääsisi nyt pian tekemään. Tuntuu älyttömältä tuo koko anturi jos auto muutenkin pakottaa vaihtamaan palat ennen kuin niistä kulunut mitään pois. Mitä katsastus sanoo siihen jos tuo anturi ei ole kiinni paloissa ? Onko kukaan onnistunut työntämään anturia kiinni niihin paloihin ilman että purkaa jarruja ? Ja eikös siinä käy niin että jos en tuota hoida nyt ennen kuin 1200km menee umpeen niin sit huolto menee punaiselle enkä enää itse pysty kuittaamaan sitä pois piilovalikosta ? Kiitos jo etukäteen neuvoista !
Auto on BMW 320 XD, vm2012 F30
Tarkistitko sen sisemmän palan kunnon? Jos satulassa on jumittelua, niin voi kulua nopeasti sisempi pala ja ulompi näyttää edelleen hyvältä. Ota rengas irti ja tarkista se. Vilkase samalla, että anturin johto on ehjä. Joo ei muistaakseni saa ilman testeriä nollattua, jos ajaa punaiselle. Jos sieltä on nyt tarkistettu se sisempi pala ja aivan varmasti on edelleen paljon pintaa, niin pikapatentti olisi vaan laittaa uusi anturi sinne nipparilla nippuun liittimen luokse. Tämä viritys sitten omalla vastuulla jos sieltä onkin palat loppu. Tuon anturin nyt laittaa sinne oikealle paikalleen vaikka parkkipaikalle, rengas pois ja satula irti. Ei ole mikään iso homma, jos työkalut pysyy kädessä.
Leave a comment:
-
Jarrupalat, kulumisen anturi ja huollon nollaus
Tein autoon jarruremontin jossa vaihdoin eteen jarrupalat, levyt ja kulumisen anturin ja nyt autolla on ajettu vain 27k kilometria ja auto alkoi ihan puskista valittamaan että pitäisi huoltaa etujarrut 1200 km päästä. Autolla on ajettu hyvin rauhallisesti enimmäkseen maantiellä ja ei nuo palat ole kuluneet juuri mitään. Koitin nollata huollon piilovalikosta ja antoi sen tehdä mutta hetken ajon jälkeen pamahtaa takaisin tuo 1200km ja huollon tarve. Pystyykö tuota nyt mitenkään kuittaamaan pois ilman että purkaa mitään tai vaihtaa uuden kulumisen anturin ? Mistä auto tietää sen että anturia ei ole vaihdettu ? Onko siinä anturikaapelissä jotain sähköosia tai älyä ? Käsittääkseni tuon pystyy kuittaamaan pois jos pelkän anturin vaihtaa uuteen mutta joutuu purkaa sitten jarrutkin että saisi sen uuden anturin kiinni sinne paloihin eikä minulla ole paikkaa missä tämän pääsisi nyt pian tekemään. Tuntuu älyttömältä tuo koko anturi jos auto muutenkin pakottaa vaihtamaan palat ennen kuin niistä kulunut mitään pois. Mitä katsastus sanoo siihen jos tuo anturi ei ole kiinni paloissa ? Onko kukaan onnistunut työntämään anturia kiinni niihin paloihin ilman että purkaa jarruja ? Ja eikös siinä käy niin että jos en tuota hoida nyt ennen kuin 1200km menee umpeen niin sit huolto menee punaiselle enkä enää itse pysty kuittaamaan sitä pois piilovalikosta ? Kiitos jo etukäteen neuvoista !
Auto on BMW 320 XD, vm2012 F30
Leave a comment:
-
Originally posted by pyroz View PostKyllä kyllä, mutta väitteesi, että USB kaapelin toiminta tyssää E-sarjaan tyystin oli väärä
Originally posted by Jana View PostKaverin puolesta kyselyä, f31 360-kamerat ei pelitä. Liittyyköhän tuo eka vikakoodi tapaukseen?
ZGW [ZGW_01] | 801C20: central fault memory full - no control-module fault
IHKA [IHKA20] | 8011F9: Electric auxiliary heater: Reduced heater output due to power management
TRSVC [TRSVC01] | CA8C00: LIN bus: Top View camera, right, not responding
TRSVC [TRSVC01] | CA8C01: LIN bus: top view camera, left, not responding
TRSVC [TRSVC01] | CA8C03: LIN bus: Side View camera, left, not responding
TRSVC [TRSVC01] | CA8C02: LIN bus: Side View camera, right, not responding
TRSVC [TRSVC01] | CA8C04: LIN bus: Rear View camera not respondingLast edited by HTK12; 03-04-2022, 13:28.
Leave a comment:
-
Kaverin puolesta kyselyä, f31 360-kamerat ei pelitä. Liittyyköhän tuo eka vikakoodi tapaukseen?
ZGW [ZGW_01] | 801C20: central fault memory full - no control-module fault
IHKA [IHKA20] | 8011F9: Electric auxiliary heater: Reduced heater output due to power management
TRSVC [TRSVC01] | CA8C00: LIN bus: Top View camera, right, not responding
TRSVC [TRSVC01] | CA8C01: LIN bus: top view camera, left, not responding
TRSVC [TRSVC01] | CA8C03: LIN bus: Side View camera, left, not responding
TRSVC [TRSVC01] | CA8C02: LIN bus: Side View camera, right, not responding
TRSVC [TRSVC01] | CA8C04: LIN bus: Rear View camera not responding
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostOsassa toimii ja osassa ei kunnolla. Koodauksia ei voi tehdä F/G/I-sarjaan usb-kaapelilla ollenkaan. ENET-kaapeli on niin halpa, että en kyllä siinä alkaisi säästämään.
Leave a comment:
-
Originally posted by pyroz View PostJa lisäksi USB toimii kyllä myös uudempienkin kanssa. Ei rajoitu E-sarjaan. ENET kaapeli on toki nopeampi ja mukavampi.
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostENET-kaapeli F/G/I-sarjan kanssa. Usb-piuha on e-sarjalle. Kyllähän sieltä pitää toki kaapelin asetuksia muuttaa, jos vaihtaa enet-kaapeliin. F-sarjan kanssa suosittelisin ISTA, jos vaan koneella se toimii ja sopii. ISTA on se mitä käyttävät merkkihuollossa ja sisältää sähkökaaviot, korjausohjeet, kiristysmomentit ym. ISTA:lla saa sitten vikakoodit aina englanniksi, inpalla yleensä ei F-sarjasta. ISTA kaikinpuolin paljon kattavampi kuin inpa F-sarjan kanssa. Toki inpaakin voi käyttää F-sarjan kanssa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Ccccc View PostTuli tommonen 330e hommattua ja inpa ei näköjään näissä toimi tuolla usb piuhalla. Tarvin ilmeisesti enet piuhan? Tarviiko inpa jotakin säätöä lisäksi että pelaa? Ei ois kiinnostusta alkaa perehtyy mihinkään muuhun ohjelmaan, vaan olisiko joku muu parempi tämän kanssa kun inpa? Ihan perus vikakoodinlukua, tarvittaessa livedataa jne perussettiä.
Leave a comment:
-
Tuli tommonen 330e hommattua ja inpa ei näköjään näissä toimi tuolla usb piuhalla. Tarvin ilmeisesti enet piuhan? Tarviiko inpa jotakin säätöä lisäksi että pelaa? Ei ois kiinnostusta alkaa perehtyy mihinkään muuhun ohjelmaan, vaan olisiko joku muu parempi tämän kanssa kun inpa? Ihan perus vikakoodinlukua, tarvittaessa livedataa jne perussettiä.
Leave a comment:
-
Etuovien lukkotapit liikkuu välillä todella hitaasti ja toisinaan taas ongelmitta.
Mielestäni ongelma on ilmennyt vain, kun on käyttänyt comfort accessia.
Onko ainut korjaus uusia nuo lukkomoottorit?
Kyseessä siis F31 320dX vm.14, jossa siis comfort access.
Leave a comment:
-
Jousivariaatioita on kymmeniä riippuen varusteista yms. BMW:llä on jousi luettelo mistä tämä selviää. Eli jos orkkis numeron haluat, niin vaatii vierailun marmorilta. Tarvike jousissa yksi tuote korvaa nuo kymmenet alkuperäiset.
Leave a comment:
Leave a comment: