Uraherkkyys
F30/31 takavetoinen M Sport lukee liiankin tunnokaasti uria. Nyt edessä on et34 225-kumeilla ja takana et44 255-kumeilla koossa 18". Tuo ei taida pelkästään runflatit tavallisiin renkaisiin vaihtamalla suuresti parantua - vai onko huikea parannus?
Entä onko kukaan koittanut suuremmilla etuvanteiden et-luvuilla saada kivempaa käytöstä? Ajatuksena tässä on se, että jos laittaisi non-staggered setin esimerkiksi samalla et-luvulla 36-38 eteen ja taakse, niin rauhoittuuko vaeltelu?
Talvivanteet 225-renkaineen ovat edessä ja takana samankokoiset ja samalla et-luvulla 37 (17"), eikä auto niillä vaeltele urissa.
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Toinen kysymys samaan autoon. Mihin lämpömittarin viisari kuuluu nousta normiajossa ja kuinka nopeasti?Originally posted by peLoGo? View PostSigun F31 B48 moottorilla.
Motor electronicsin alta antaa vikakoodia 138104 Exhaust flap actuator, signal line: open
Onko tästä pääteltävissä että on piiri on modattu tarkoituksella auki? Miten olisi helpoin todentaa onko auto rikki, vai modattu? :think
Leave a comment:
-
Päivää. Pitäis vaihtaa lisäakku 330e ja koodata toimimaan. Löytyykö täältä henkilöä ketä sais ton koodauksen hoidettua uudellamaalla?
Leave a comment:
-
Juu johdot katoin jo silmämääräisesti läpi. Enkä usko että johdoissa olis vikaa, kun arvot ovat muuten pääsääntöisesti ok.Originally posted by HTK12 View PostKyllähän tuo siltä vaikuttaa, että vika on siinä anturissa, kun anturin arvo menee perseelleen aina kun ongelma tulee. Tarkista vielä silmämääräisesti ettei liittimessä / johdoissa näy mitään ennen osan tilaamista.
Tilasin purkaamolta käytetyn.
Leave a comment:
-
Kyllähän tuo siltä vaikuttaa, että vika on siinä anturissa, kun anturin arvo menee perseelleen aina kun ongelma tulee. Tarkista vielä silmämääräisesti ettei liittimessä / johdoissa näy mitään ennen osan tilaamista.Originally posted by strandell View PostTämä ei auttanut. Diagnostiikalla selvisi, että vasemman puolen pumpun hall-anturi sekoo juuri siinä kohtaa, kun luukku pysähtyy, näyttää arvoksi -1. Muuten arvo sama +-2 kun oikea puoli. Asteikko siis 0-1500 karkeasti. Yksikkö tuntematon. Vikakoodeja oli useampi juuri vasemman pumpun anturiarvoista.
--> Uutta pumppua tilaukseen...?
Leave a comment:
-
Tämä ei auttanut. Diagnostiikalla selvisi, että vasemman puolen pumpun hall-anturi sekoo juuri siinä kohtaa, kun luukku pysähtyy, näyttää arvoksi -1. Muuten arvo sama +-2 kun oikea puoli. Asteikko siis 0-1500 karkeasti. Yksikkö tuntematon. Vikakoodeja oli useampi juuri vasemman pumpun anturiarvoista.Originally posted by HTK12 View PostKokeilisin kalibroida uusiksi ensin.
--> Uutta pumppua tilaukseen...?
Leave a comment:
-
aktiivicruise ongelma
oiskohan kellään vinkkejä mistä lähteä ehtimään vikaa? aktiivivakkari ei pelaa, tutkalta mittasin ett noin 9v syöttöjännite tulee. oisko johtosarjavika tjsp?
potilas f31

E: Entiedä liittyykö mitenkään tähän mutta kärrynvedossa heitti tuon vian.Last edited by ProPioneer; 15-05-2022, 20:44.
Leave a comment:
-
Semmonen 310hv on täysin turvallinen varsinkin välijäähdyttimellä.Originally posted by QUASIMODO View PostJärkevä tehon lisäys f3x 330xd?
Eli tarkoitus, että auto kestäisi myös jatkossa, mutta hieman tuota voisi piristää :think
"Paremmin" virtaava välijäähdytin odottaa asennusta. Muita fyysisiä muutoksia ei ole tarkoitus tehdä. ERG:n poisto ohjelmallisesti myös.
Nuo Wagner-kopiot pitäisi olla ihan bolt on, mutta onko kenelläkään kokemuksia ovat todellisuudessa myös?
Pienemmät wagner evo 1 ja evo 2 menee suoraan.
Evo 3:ssa, joutuu vähän muovia leikkaamaan.
Leave a comment:
-
Järkevä tehon lisäys f3x 330xd?
Eli tarkoitus, että auto kestäisi myös jatkossa, mutta hieman tuota voisi piristää :think
"Paremmin" virtaava välijäähdytin odottaa asennusta. Muita fyysisiä muutoksia ei ole tarkoitus tehdä. ERG:n poisto ohjelmallisesti myös.
Nuo Wagner-kopiot pitäisi olla ihan bolt on, mutta onko kenelläkään kokemuksia ovat todellisuudessa myös?
Leave a comment:
-
Kokeilisin kalibroida uusiksi ensin.Originally posted by strandell View PostF36 sähköinen takaluukku reistailee. Aluksi sähköisesti toimiva luukku stoppasi aina puoliväliin ku sen laittoi napista kiinni, muutaman yrityksen jälkeen se meni lopulta alas asti ja kiinni. Nyt tämän lisäksi luukku ei avattaessa nouse enään kun reilun 10cm ennen kun se stoppaa. Uudelleen nappia painamalla menee ylös saakka. Mitäköhän mahtaa olla pielessä? :think
Leave a comment:
-
F36 gran coupe takaluukku
F36 sähköinen takaluukku reistailee. Aluksi sähköisesti toimiva luukku stoppasi aina puoliväliin ku sen laittoi napista kiinni, muutaman yrityksen jälkeen se meni lopulta alas asti ja kiinni. Nyt tämän lisäksi luukku ei avattaessa nouse enään kun reilun 10cm ennen kun se stoppaa. Uudelleen nappia painamalla menee ylös saakka. Mitäköhän mahtaa olla pielessä? :think
Leave a comment:
-
Eihän se mikään pakko ole merkkarille mennä piipahtamaan. Nehän saa tilattua vaikka saksasta ilman, että persettään nostaa ja osat tulee haluttaessa kotiin kannettuna. Saksan merkillä hinnat on paljon edullisemmat vrt. kotimaiset, jos enemmän osia tarvitsee.Originally posted by Leimu View PostItse itselleni vastaten, pari sivuaa kun luki takaisin päin niin kyllä se merkkarilla vaan on mentävä piipahtamaan jotta tulee oikeanlainen.
Leave a comment:
-
Itse itselleni vastaten, pari sivuaa kun luki takaisin päin niin kyllä se merkkarilla vaan on mentävä piipahtamaan jotta tulee oikeanlainen.Originally posted by Leimu View PostTakaa hanttarin puolelta jousi poikki. Mistähän mokoman fiksuiten saisi oikeanlaisen? Ei löydy merkkaria ihan läheltä että voisi tiskiltä hakea.
Leave a comment:
-
Takaa hanttarin puolelta jousi poikki. Mistähän mokoman fiksuiten saisi oikeanlaisen? Ei löydy merkkaria ihan läheltä että voisi tiskiltä hakea.
Leave a comment:
-
Kuulostaa jenkki videolta? Pvc venttiili on kampikammion huohotusventtiili ja catch can meinaa että Huohotus öljyt kerätään erilliseen säiliöön, eikä kierrätetä imu puolelle.
Melko hifistelyä tosiaan.
Leave a comment:
Leave a comment: