F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Driver22
    replied
    F31 7/2013 330d xdrive msport. Löytäisikö kukaan orkkis jousien varaosanumeroita eteen ja taakse? Ja onko tietoa missä malleissa on samat jouset?

    Leave a comment:


  • Zoooooml
    replied
    Takaiskareiden kolina pakkasella taitaa olla jonkinlainen ominaisuus. Itsellä kans menossa kolinoiden jahtaaminen, tosin kolisee enemmän edessä. Seuraavaksi listalla iskareiden muovisuojat, yläpäät ja ohjausvaihteen korjaussarja.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by bmw apina View Post
    Joo, tätä on kokeiltu ja tosi vaikea päätellä mistä ääni tulee. Jostain C-pilari, hattuhylly, takakontti suunnasta. Täytyy seuraavaksi kokeilla voisiko se tulla ulkoa (iskari, pohja tms.). Eli seisoa vieressä kun kaveri ajelee ohi

    Hattuhyllyn haluaisin purkaa mutta on vahva tunne, että se ei ehjänä lähde irti.

    Täytyy kyllä todeta, että räminän suhteen E46 oli parempi kuin F30.
    300tk ajettu E46 ei mitään vastaavia ongelmia vs. 100tk ajettu F30.
    Olihan itse takaiskunvaimentimien rikkoutuminen poissuljettu? Omassa ex.- F30:ssä ne menivät vaihtoon 31tkm kohdalla. Räminä oli juurikin pakkasella, kun viskositeetti meni vaimennusöljystä ja heti kun oli vähänkään yli nollan, niin ei mitään ääntä. Tämä ei ollut ehkä kyllä muovimaista, vaan ihan kunnon pauketta tien epätasaisuuden mukaisesti.

    Takakontissa ei pitäisi aivan hirveästi olla mitään peitteitä/muoveja, joita ei saisi kohtuuvaivalla irti. Jos ne irrottaisi kaikki ja sitten takakonttiin ajon ajaksi kuuntelemaan?

    E46 taitaa olla astetta pienempi ja takana taisi olla apurunko(mainen?) takajousitus, ehkä se ehkäisee jotain. Mutta mitä vanhempi ja muovisempi, sitä todennäköisemmin jokin alkaa ääntelemään.

    Leave a comment:


  • bmw apina
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Joku toinen ajamaan ja itse etsimään ajossa mistä se räminä kuuluu.
    Joo, tätä on kokeiltu ja tosi vaikea päätellä mistä ääni tulee. Jostain C-pilari, hattuhylly, takakontti suunnasta. Täytyy seuraavaksi kokeilla voisiko se tulla ulkoa (iskari, pohja tms.). Eli seisoa vieressä kun kaveri ajelee ohi

    Hattuhyllyn haluaisin purkaa mutta on vahva tunne, että se ei ehjänä lähde irti.

    Täytyy kyllä todeta, että räminän suhteen E46 oli parempi kuin F30.
    300tk ajettu E46 ei mitään vastaavia ongelmia vs. 100tk ajettu F30.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by bmw apina View Post
    Bemarini F30 320ix v.2016 on alkanut pitämään ikävää muovimaista pärinää jostain takaa. Pärinä kuuluu vain pakkasella. Kun auton sisätila lämpiää tai sää lämpiää ääni hiljenee tosi paljon. Vika on todella häiritsevä.

    Olen tutkinut seuraavia asioita:
    -ovipaneelien lukon tapit kokeiltu kiiltata
    -turvavöihin liittyvät kiinnikkeet yms.
    -takakontista säilityslaatikot ja pohja verhoilut
    -takapenkin selkänojat käännelty
    -sisäkattovalo + katossa oleva jarruvalo
    -periaatteessa kaikki muoviosat kopisteltu mitä takapenkkien luota löytyy

    Muutama kysymys:
    Voiko joku taka iskarin yläpäässä oleva vika aiheuttaa muovista resonointi ääntä sisälle? Vai onko se enemmänkin kolinaa?

    Onko hattuhyllyn irroitus/kiinnitys iso homma tehdä itse?
    Joku toinen ajamaan ja itse etsimään ajossa mistä se räminä kuuluu.

    Leave a comment:


  • bmw apina
    replied
    Bemarini F30 320ix v.2016 on alkanut pitämään ikävää muovimaista pärinää jostain takaa. Pärinä kuuluu vain pakkasella. Kun auton sisätila lämpiää tai sää lämpiää ääni hiljenee tosi paljon. Vika on todella häiritsevä.

    Olen tutkinut seuraavia asioita:
    -ovipaneelien lukon tapit kokeiltu kiiltata
    -turvavöihin liittyvät kiinnikkeet yms.
    -takakontista säilityslaatikot ja pohja verhoilut
    -takapenkin selkänojat käännelty
    -sisäkattovalo + katossa oleva jarruvalo
    -periaatteessa kaikki muoviosat kopisteltu mitä takapenkkien luota löytyy

    Muutama kysymys:
    Voiko joku taka iskarin yläpäässä oleva vika aiheuttaa muovista resonointi ääntä sisälle? Vai onko se enemmänkin kolinaa?

    Onko hattuhyllyn irroitus/kiinnitys iso homma tehdä itse?

    Leave a comment:


  • strmix
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    F31 apukuskin puoleinen etuvalo on alkanut keräämään kosteutta sisäänsä. Mitään näkyvää (kiveniskemää tai vastaavaa) ei valon lasissa näy.


    Saisiko täältä apua kun pitäisi selvittää mikä on oikea osanumero uudelle vastaavalle apukuskin puoleiselle etuvalolle?

    Autoni vin-loppuosa: k182367

    Mitenkäs...voisiko tässä olla mahdollisuus asentaa LCI-etuvalot nyt samalla?
    Vaatiiko jotain isompia muutoksia?
    Löytyy lci mallin vasen adaptiviinen led umpio, jos tarvetta.

    Leave a comment:


  • Leimu
    replied
    Originally posted by jommppa View Post
    Juuri tänään omaan F31 vaihdettiin iskarin yläpäät ja saman tyyppisissä tilanteissa kuulunut kolina loppui. Toiselta puolelta oli myös suojakuppi lähtenyt irti ja heilui siellä vapaana, mutta epäilen että siitä olisi niin iso kolina lähtenyt. Nyt kuitenkin kolinat vaimennettu ja todennäköisesti kolisija kuitenkin oli se yläpään kiinnitys. Eli jousijalan tukilaakeri nimikkeellä löytyy sopiva osa ja m-sport malliin oli hintaakin vain alta 50€/kpl.
    Vaihdoin takapäähän uudet iskarit ja yläpään laakerit, niin siihen loppui kolina.

    Remonttia aloitellessa jouduin vekslaamaan autoa muutamaan kertaan edestakaisin ja etupäässä kolahti aina kun siirsi vaihteen D:ltä R:lle. Pyysin kaveria vilkaisemaan mitä siellä tapahtuu, niin vasen etupyörä liikahti pituussuunnassa aina kolmisen senttiä suuntaa vaihtaessa. Siitä tuli sitte viime viikonlopuksi vielä kunnon tukivarsijumppa kun laittoi eteen kaikki tukivarret uusiksi. Kelitkin on kyllä olleet sellaiset ettei vanha väsähtänyt alusta ole ihan helpolla päässyt tänä talvena.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Jos sinulla on autossa 522 ja 524 varusteet eli adaptiiviset xenonit niin silloin kyllä. Tuolla osittaisella vinillä ei saa varusteita selville.
    Juu, nämä löytyy listasta:

    S522 Xenon Light

    S524 Adaptive Headlights

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by QUASIMODO View Post
    Eli oikea osanumero on 63117338702?
    Adaptive + xenon?
    Jos sinulla on autossa 522 ja 524 varusteet eli adaptiiviset xenonit niin silloin kyllä. Tuolla osittaisella vinillä ei saa varusteita selville.

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    Eli oikea osanumero on 63117338702?
    Adaptive + xenon? Onko näissä prefacelift-malleisssa "täysledi-mallia"?

    Mitenkäs jos molemmat vaihtaisi LCI-mallisiksi "täysledeiksi"?

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied

    Leave a comment:


  • QUASIMODO
    replied
    F31 apukuskin puoleinen etuvalo on alkanut keräämään kosteutta sisäänsä. Mitään näkyvää (kiveniskemää tai vastaavaa) ei valon lasissa näy.


    Saisiko täältä apua kun pitäisi selvittää mikä on oikea osanumero uudelle vastaavalle apukuskin puoleiselle etuvalolle?

    Autoni vin-loppuosa: k182367


    Mitenkäs...voisiko tässä olla mahdollisuus asentaa LCI-etuvalot nyt samalla?
    Vaatiiko jotain isompia muutoksia?

    Leave a comment:


  • Ozzy #69#
    replied
    Originally posted by Joccer1 View Post
    Aika heikosti sitä tilaa on, mitä tutkimme.

    Taitaa olla käytännössä vain 2 vaihtoehtoa. Joko rälläköidä se kantti ja näyttää sille hitsipuikkoa jos se alkaa avautumaan siitä tai myydä nykyinen ja vaihtaa toiseen vaimentimeen.


    Minkä verran tuommoisesta vaimentimesta voi pyytää. Itsellä kun ei oo mitään ajatusta.
    Jos myyt, niin laita kuvaa siitä? Voisi mahdollisesti kiinnostaa mikäli sopii tuohon omaan.

    Leave a comment:


  • Joccer1
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Näkemättä nyt paha sanoa varmaksi, mutta jos vaimentimen ympärillä on toiseen suuntaan tilaa, niin lämmittää vaimentimen kannatinta ja vääntää vähän -> vaimennin siirtyy kauemmaksi koukusta. Toinen vaihtoehto näyttää rälläkkää ja kemppiä.

    Aika heikosti sitä tilaa on, mitä tutkimme.

    Taitaa olla käytännössä vain 2 vaihtoehtoa. Joko rälläköidä se kantti ja näyttää sille hitsipuikkoa jos se alkaa avautumaan siitä tai myydä nykyinen ja vaihtaa toiseen vaimentimeen.


    Minkä verran tuommoisesta vaimentimesta voi pyytää. Itsellä kun ei oo mitään ajatusta.

    Leave a comment:

Working...
X