E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsbmw
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 1495
    • Ilvola

    Originally posted by mokanen View Post
    onkos tämä jo selvinnyt että minkälainen maasturi tulee jos e28:iin laittaa e34:sen jouset ja iskarit
    Eikö E34 iskareidenkaan jäykkyys sovi E28:iin?
    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
    - E28 528i, 528i+, M5

    Comment

    • Madfexx
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3646
      • Lempäälä

      Jahas, pitäisi saada nopeusmittari vihdoin kunnolla toimimaan, kun autoa menee leimalle näyttämään. Onkos kellään vinkkejä, mistä lähteä vikaa etsimään, kun ongelma on seuraava:

      - Kosteilla (sadekelit) ja kylmillä keleillä ainoastaan nopeusmittari ei toimi, välillä satunnaisesti saattaa "heräillä" ajossa
      - Kun kelit lämpenee (kesä saapuu), nopeusmittari toimii moitteetta
      - Tosin viime kesänä pari kertaa todella röykkyisellä tieosuudella mittarin toiminnassa esiintyi pientä "pätkimistä"
      - Ei ole mittaristosta kiinni, koitettu useita mittaristoja
      - Ei ole perän nopeusanturista kiinni, uusi ostettu ja vaihdettu

      Eli missä voisi olla sellainen herkullinen paikka, jossa jonkinlainen kosketushäikkä(?) voisi todennäköisimmin sijaita? Vai pitääkö vaan purkaa kaikki pois edestä ja seurata nopeussignaalijohtoa koko matkan
      Last edited by Madfexx; 16-04-2010, 22:20.
      Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
      Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

      Comment

      • Pretoriaani
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 3842
        • Hyvinkää, Finland

        Originally posted by kaol View Post
        Vai olisko kytkin rikki?
        Eei kun nyt puhuttiin Jetronicista ja 180hp+ tehoista. :think
        I don't lose sleep over the opinion of sheep.

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by Pretoriaani View Post
          Eei kun nyt puhuttiin Jetronicista ja 180hp+ tehoista. :think
          No ei se rikki mee vaikka olis 500hp

          Eriasia vaan miten sillä saa toimimaan tehokkaammat vehkeet ees välttävästi.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Pretoriaani
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 3842
            • Hyvinkää, Finland

            Originally posted by JJT View Post
            No ei se rikki mee vaikka olis 500hp

            Eriasia vaan miten sillä saa toimimaan tehokkaammat vehkeet ees välttävästi.
            Eli sitten lienee hyvä vaihtaa moottorinohjaus esmes Megaruuttaan. :think
            I don't lose sleep over the opinion of sheep.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by Pretoriaani View Post
              Eli sitten lienee hyvä vaihtaa moottorinohjaus esmes Megaruuttaan. :think
              Ainahan se säädettävä on parempi viritetyissä vehkeissä.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • longi
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 50
                • Vantaa

                Originally posted by Madfexx View Post
                Jahas, pitäisi saada nopeusmittari vihdoin kunnolla toimimaan, kun autoa menee leimalle näyttämään. Onkos kellään vinkkejä, mistä lähteä vikaa etsimään, kun ongelma on seuraava:

                - Kosteilla (sadekelit) ja kylmillä keleillä nopeusmittari ei toimi, välillä satunnaisesti saattaa "heräillä" ajossa
                - Kun kelit lämpenee (kesä saapuu), nopeusmittari toimii moitteetta
                - Tosin viime kesänä pari kertaa todella röykkyisellä tieosuudella mittarin toiminnassa esiintyi pientä "pätkimistä"
                - Ei ole mittaristosta kiinni, koitettu useita mittaristoja
                - Ei ole perän nopeusanturista kiinni, uusi ostettu ja vaihdettu

                Eli missä voisi olla sellainen herkullinen paikka, jossa jonkinlainen kosketushäikkä(?) voisi todennäköisimmin sijaita? Vai pitääkö vaan purkaa kaikki pois edestä ja seurata nopeussignaalijohtoa koko matkan
                Oma teki samaa. Saattoi toimia mökkimatkan 150 km koko ajan, mutta 10 min kauppapysähdyksen jälkeen saattoi mennä viikkoja ettei toiminut.

                Luulin selviäväni tolla piirilevyn hankinnalla ja uudelleen rakentamalla sen. Katotaan miten tässä käy...

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  Originally posted by Pretoriaani View Post
                  Eei kun nyt puhuttiin Jetronicista ja 180hp+ tehoista. :think
                  Jossain vaiheessa ymmärsin, että sun autossa olisi laatikko rikki, mutta näin ei taida olla.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • Miika Tissari
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 1802
                    • Varkaus

                    Originally posted by Madfexx View Post
                    Jahas, pitäisi saada nopeusmittari vihdoin kunnolla toimimaan, kun autoa menee leimalle näyttämään. Onkos kellään vinkkejä, mistä lähteä vikaa etsimään, kun ongelma on seuraava:

                    - Kosteilla (sadekelit) ja kylmillä keleillä nopeusmittari ei toimi, välillä satunnaisesti saattaa "heräillä" ajossa
                    - Kun kelit lämpenee (kesä saapuu), nopeusmittari toimii moitteetta
                    - Tosin viime kesänä pari kertaa todella röykkyisellä tieosuudella mittarin toiminnassa esiintyi pientä "pätkimistä"
                    - Ei ole mittaristosta kiinni, koitettu useita mittaristoja
                    - Ei ole perän nopeusanturista kiinni, uusi ostettu ja vaihdettu

                    Eli missä voisi olla sellainen herkullinen paikka, jossa jonkinlainen kosketushäikkä(?) voisi todennäköisimmin sijaita? Vai pitääkö vaan purkaa kaikki pois edestä ja seurata nopeussignaalijohtoa koko matkan
                    Perän anturin johto/liitin huono ja hapettunut.
                    E28 ///M-tech V8 -83
                    E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                    Comment

                    • Pretoriaani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 3842
                      • Hyvinkää, Finland

                      Originally posted by kaol View Post
                      Jossain vaiheessa ymmärsin, että sun autossa olisi laatikko rikki, mutta näin ei taida olla.
                      Juu no eiköhän se kohta leviä sekin.
                      I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                      Comment

                      • Madfexx
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3646
                        • Lempäälä

                        Originally posted by Miika Tissari View Post
                        Perän anturin johto/liitin huono ja hapettunut.
                        Ainakaan itse liittimessä ei pitäisi olla vikaa - se on anturin vaihdon yhteydessä tarkastettu ja puhdistettu huolella. Onko tuossa anturin johdossa missä kohtaa seuraava liitos tai muu kriittinen paikka - mistä kannattaa haeskella?
                        Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                        Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                        Comment

                        • Samppae39
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1660
                          • Vähäkyrö

                          Miten nuo huoltovalot kuulus toimia? Vaihoin akut ja nyt palaa inspection koko ajan, muttei ykskään huoltovaloledeistä. Tiedä sitte, menikö akkujen vaihto reisille vai mikä. Kulutusmittarikin makaa pohjassak okoajan, paitsi vaihdetta vaihtaessa käväsee hetken jossain 4l ja palaa takasi +20l lukemaan. Onko koodikammoissa eroa kellolla ja kiekkamittarilla? Nyt on omasta kellosta otettu tuo koodikampa ja tungettu jälkiasennus kiekkamittariin (528 peräisin). Ja ennen vaihtoa kulutusmittari toimi oikein kellon yhteydessä.
                          Last edited by Samppae39; 17-04-2010, 23:38.

                          Comment

                          • Miika Tissari
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 1802
                            • Varkaus

                            Originally posted by Madfexx View Post
                            Ainakaan itse liittimessä ei pitäisi olla vikaa - se on anturin vaihdon yhteydessä tarkastettu ja puhdistettu huolella. Onko tuossa anturin johdossa missä kohtaa seuraava liitos tai muu kriittinen paikka - mistä kannattaa haeskella?
                            Eipä tainnu olla muuta liitosta. Itellä oli perän liittimeltä lähtevät johdot hapettuneet yli 0.5 metrin matkalta ja aiheuti pätkimistä nopeusmittarissa. Toinen johto oli poikki eristeen sisältä aivan liittimen juuresta.
                            E28 ///M-tech V8 -83
                            E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                            Comment

                            • Mörkö
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 131
                              • Karkkila

                              Originally posted by Samppae39 View Post
                              Miten nuo huoltovalot kuulus toimia? Vaihoin akut ja nyt palaa inspection koko ajan, muttei ykskään huoltovaloledeistä. Tiedä sitte, menikö akkujen vaihto reisille vai mikä. Kulutusmittarikin makaa pohjassak okoajan, paitsi vaihdetta vaihtaessa käväsee hetken jossain 4l ja palaa takasi +20l lukemaan. Onko koodikammoissa eroa kellolla ja kiekkamittarilla? Nyt on omasta kellosta otettu tuo koodikampa ja tungettu jälkiasennus kiekkamittariin (528 peräisin). Ja ennen vaihtoa kulutusmittari toimi oikein kellon yhteydessä.
                              Sun kannattaa kokeilla nollata se huoltovalonilmaisin jos et ole sitä jo tehnyt. Ohjeet löytyy E30 Faq:sta. Valojen pitäisi toimia silleen että virrat päällä kone sammuksissa ensin palaa vihreät ledit ja sammuvat kun koneen käynnistää. Sitten alkavat yksitellen sammumaan ajettujen kilometrien mukaan. Keltaisesta ja punaisesta ledistä en tarkemmin osaa sanoa kun ei ole valot vielä tarpeeksi pitkään toimineet. Oil Service ja Inspection palavat ilmeisesti jatkuvasti kun niin pitkälle päästään.

                              Kulutusmittarista en osaa sanoa kyllä mitään.
                              Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen.
                              e28 "M"535i -86 - Ikuisuusprojekti
                              e28 528i -86 - Kesäkäyttis

                              Comment

                              • Pretoriaani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 3842
                                • Hyvinkää, Finland

                                Meikällä on mittaristossa seuraavanlaista häirää: Nopeusmittari ei toimi, Inspection-valo syttyy töyssyssä ja sammuu kun läväyttää kojelautaa. Matkamittari ei myöskään rullaa enää. Eikös tuo Inspection-valo ole jotenkin kytköksissä tuohon matkamittariin? :think
                                I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                                Comment

                                Working...
                                X