Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sleepertuning
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 662
    • Kotka

    Originally posted by demo187 View Post
    Onkos kellään tietoa, että miten irroitetaan raidetankoon kiinnittyvä tanko joka puolestaan kiinnittyy renkaaseen.

    Kyseessä siis osat: 11 ja 14: http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=32&fg=25
    ns. Raidetanko, kartiohan siellä vaan on tiukassa Yleensä lähtee lyömällä silmän kupeeseen. Eli tuossa tapauksessa tuohon osa numero 11 päähän.
    Myös jotain kiilaa voi soveltaa väliin. Itsehän en ole alustahommien ammattilainen Joku muu varmaan keksii helpompi/edullisempia tapoja.

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by demo187 View Post
      Onkos kellään tietoa, että miten irroitetaan raidetankoon kiinnittyvä tanko joka puolestaan kiinnittyy renkaaseen. Eli siis nuo kaksi tankoa pitäisi saada irti toisistaan. Onks tähän olemassa jotain niksiä? Eikai tuolla sittenkin oo jotain kierteitä välissä? Aika brutaalia väkivaltaa käyttämällä ei liikahtanukkaan.

      Kyseessä siis osat: 11 ja 14: http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=32&fg=25
      Mutteri irti nivelestä ja paukautat osan irti nivelen ulosvetäjällä. Takomalla tai vetämällä se tuskin irtoaa...
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Mörkö
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 131
        • Karkkila

        Kumpaas bentsiiniä 528i pitäis laittaa 95E vai 98E? Todennäköisesti 98:a mutta toimiiko vielä hyvin 95:lla?
        Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen.
        e28 "M"535i -86 - Ikuisuusprojekti
        e28 528i -86 - Kesäkäyttis

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14499
          • Oulu

          Originally posted by kaol View Post
          Mutteri irti nivelestä ja paukautat osan irti nivelen ulosvetäjällä. Takomalla tai vetämällä se tuskin irtoaa...
          Kyllä se lyömälläkin lähtee, kun lyö oikeeseen paikkaan. Mutta kuningas noissa raidetankojen irrotuksessa on tällänen puoliympyrä ulosvetäjä:

          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • tsbmw
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 1495
            • Ilvola

            Originally posted by Mörkö View Post
            Kumpaas bentsiiniä 528i pitäis laittaa 95E vai 98E? Todennäköisesti 98:a mutta toimiiko vielä hyvin 95:lla?
            Käyttöohjekirjan mukaan 98E, mutta toimii 95E. Ei ainakaan mitään ole vielä ilmennyt tuossa koneessa. Olen säätänyt sytytyksen 2 astetta myöhäisemmälle, koska nakutusta ei välttämättä pysty havaitsemaan korkeammilla kierroksilla joilla se on tuhoisin. Tehoissa tuo ei paljon vie. Tosin sanovat 98E:n sisältävän juuri hintaeronsa verran enemmän energiaa eli säästöä ei synny.

            Tärkeämpi on käyttää lyijynkorvaajaa venttiilien takia.
            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
            - E28 528i, 528i+, M5

            Comment

            • Mörkö
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 131
              • Karkkila

              Originally posted by tsbmw View Post
              Tärkeämpi on käyttää lyijynkorvaajaa venttiilien takia.
              Eikö toi koske vaan niitä alkupään moottoreita n.->85 ja uudemmissa koneissa niin kuin tuo oma vuodelta 86 ei tarvitsisi.
              En ole ainakaan tossa kaks litrasessa käyttänyt ja hyvin se on toiminut.
              Ja tossa kaks litrasessa oon käyttänyt 95:sta, enkä ole pahemmin mitään eroa huomannut 98:iin verrattuna muuta kuin halvempi hinta.
              Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen.
              e28 "M"535i -86 - Ikuisuusprojekti
              e28 528i -86 - Kesäkäyttis

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by tsbmw View Post
                Tärkeämpi on käyttää lyijynkorvaajaa venttiilien takia.
                Originally posted by Mörkö View Post
                Eikö toi koske vaan niitä alkupään moottoreita n.->85.
                BMW on omassa tiedotteessaan kertonut, että vuodesta -74 alkaen kaikki bensiinimoottorit voivat käyttää lyijytöntä bensiiniä. Tarkoittaa silloin sitä, että mitään lyijyn korvaavaa lisäainetta/venttiilien suoja-ainetta ei tarvitse käyttää.
                Mutta jos joku haluaa sinne tankkiinsa noita aineita kaataa, niin tuskinpa niistä mitään haittaakaan on. Senkus kaatelette, lisäkuluja/vaivaa niistä vain tulee.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • Rikke
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 579
                  • Paimio

                  Originally posted by sleepertuning View Post
                  L-Jetronic.

                  1. Jakajan alipainesäätö tosiaan, jos letku irti ja tulpattu, todennäköisesti se alipainesäätökalvo on puhki ja letku tulpattu jottei ime ilmaa sitäkautta.
                  Sytytyksen ennakonsäätö ei siis pelaa ollenkaan osakuormalla.

                  Tyhjäkäynti pitäis säätyä osan numero 2 tulipellin päässä sijaitsevasta ruuvista.
                  Varsinaista "tyhjäkäyntimoottoria/venttiiliä" ei näissä vehkeissä olekaan.
                  Kaasuvaijeri pitää olla "löysällä" tyhjäkäynnillä, jotta ohjausyksikkö tunnistaa tyhjäkäynnin kaasuläpän asentoanturin kautta.

                  Osa numero 2 on kylmäkäynnistyssuutin, eli "ryyppy", ei ole kuumana käytössä ollenkaan.

                  Osa numero 3 on lisäilmaluisti joka on kylmänä auki, ja lämmetessään sulkeutuu, kone jaksaa käydä kuumana ilman lisäilmaa.

                  Onnitteluni loistoauton hankinnasta! Kunnossa ollessaan ns. pomminvarma ja helvetin hauska laite.
                  Kiitoksia tiedoista, heti alkoi m10 sielunelämä hahmoittumaan

                  Näitä kakskaseja aina silloin tällöin katsellut ja tällä kun on hetken aikaa ajellut niin pistää miettimään että miksei ole aikaisemmin hankkinut

                  Vielä jos joku osaa sanoa saako tuohon millään alle 6x15 et 42 peltivanteet 195/6x r15 kumeilla alle? Et on kyllä parikymmentä milliä liikaa, mutta tällä hetkellä alla on jotkut isolla ET:llä olevat 15" rumat alut jotka vaatii eteen 5mm spacerin, pellit ja pölärit olisi kuitenkin hieman esteettisemmät

                  Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                  Nyk. VW Golf '00
                  Nyk. VW Golf '95
                  Historiaa:x17 BMW +Muuta

                  Comment

                  • Mörkö
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 131
                    • Karkkila

                    Originally posted by T3 View Post
                    BMW on omassa tiedotteessaan kertonut, että vuodesta -74 alkaen kaikki bensiinimoottorit voivat käyttää lyijytöntä bensiiniä. Tarkoittaa silloin sitä, että mitään lyijyn korvaavaa lisäainetta/venttiilien suoja-ainetta ei tarvitse käyttää.
                    Mutta jos joku haluaa sinne tankkiinsa noita aineita kaataa, niin tuskinpa niistä mitään haittaakaan on. Senkus kaatelette, lisäkuluja/vaivaa niistä vain tulee.
                    No en ole kyllä noissa omissa kikottimissa käyttänytkään venttiilinsuojalisäainetta, mutta ainakin nesteen bensiinin valintaoppaassa lukee että pitäisi käyttää vuoteen 85 saakka. Ihan hyvä vaan jos ei tarvitse mitään lisäaineita.
                    Lisäksi e28:n moottoreihin ainakin suositellaan 98:n käyttöä, mutta toimiiko m30b28 vm.86 hyvin 95:lla vai vaatiiko 98:a?
                    Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen.
                    e28 "M"535i -86 - Ikuisuusprojekti
                    e28 528i -86 - Kesäkäyttis

                    Comment

                    • tsbmw
                      BTCF Member
                      • Jun 2004
                      • 1495
                      • Ilvola

                      Maalauksesta esim. lisäosia tai korvaavia E28:iin

                      Laittakaa del - käyttöön että saa nää tuplat pois...
                      Last edited by tsbmw; 08-06-2010, 19:09.
                      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                      - E28 528i, 528i+, M5

                      Comment

                      • tsbmw
                        BTCF Member
                        • Jun 2004
                        • 1495
                        • Ilvola

                        Maalauksesta esim. lisäosia tai korvaavia E28:iin

                        .....
                        Last edited by tsbmw; 11-06-2010, 06:25.
                        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                        - E28 528i, 528i+, M5

                        Comment

                        • tsbmw
                          BTCF Member
                          • Jun 2004
                          • 1495
                          • Ilvola

                          Jussiviritys

                          Vaihdetaan vänkärin ja kuskin penkkien pohjan tekniikka ja penkit keskenään:

                          - Kuskin penkki on tiukka ja kuin uusi (vänkärin penkki ei ole yleensä paljon istuttu).

                          - Säätö on kuten ennen, paitsi selkänojan kallistus tuleekin keskikonsolin puolelle.

                          - Kauniimman sukupuolen edustajan penkin kippivipu tulee samoin keskikonsolin puolelle...
                          Last edited by tsbmw; 09-06-2010, 21:26.
                          - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                          - E28 528i, 528i+, M5

                          Comment

                          • erkki
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 352
                            • Pori

                            Otin vanhuksen tänään talvisäilöstä, muuten pelaa hienosti, mutta abs "toimii" heti kun painaa jarrua. Mistä vois hakea vikaa vai johtuuko vain käytön puutteesta?

                            Comment

                            • BBBimmer
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 477
                              • Nivala

                              Elikkäs kysymys koskee E28:en kardaaneja. Onko niissä jotain eroja keskenään 518i manuaali vs 535 automaatti. ja pystyykö keskenään vaihtamaan?
                              realoem:stä sain sen verran selville että manuaalille ja automaatille on eri valmistenumerot, mutta kuvat näyttivät prikulleen samoilta :think
                              Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                              Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                              Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                              ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                              Comment

                              • sleepertuning
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2006
                                • 662
                                • Kotka

                                Originally posted by BBBimmer View Post
                                Elikkäs kysymys koskee E28:en kardaaneja. Onko niissä jotain eroja keskenään 518i manuaali vs 535 automaatti. ja pystyykö keskenään vaihtamaan?
                                Realoemin kuvathan ei kerro koko totuutta.
                                Eikös M10 pikkugetrakki oo paljon lyhyempi? :think eli itse kardaani on pidempi pikkulohkossa :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎