Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

Originally posted by T3 View Post
    Ohjeena lampun poistaminen mittaristosta on hölmöläisten hommaa. Kai se katsastusmies nyt otteesta näkee, että autossa on ABS:t ja hoksaa kattoa syttyykö valot, kun laittaa virrat päälle ja sammuuko, kun auton käynnistää. Lampun poistamisella mittaristosta ei huijaa kuin itseään ja varsinaista vikaa ei tule korjattua.
    Juuri näin. Kaiken muun lisäksi ABS:ien korjaamatta jättäminen vastaa housuihinsa kusemista.. Jossain vaiheessa saattaa huomata, että jotain olis kannattanut tehdä toisin.

En voi kuin toivoa, ettet tsbmw korjaa sitä M5:sta antamiesi ohjeiden tapaan.
    Kokeilemalla se selviää...

Comment

• sleepertuning
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 662
      • Kotka

Itse lähtisin ihan alkuun mittamaan anturit ja sitäkautta selvittämään, mikä anturi sytyttää valon.
      Antureista löytynee noin 1Kohm vastus jos kunnossa.

Comment

• T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

Originally posted by sleepertuning View Post
        Antureista löytynee noin 1Kohm vastus jos kunnossa.
        Kyllä. Tunkkaa kulman kerrallan ilmaan ja irroittaa anturin johdon liittimestä, eli jättää siis itse anturin paikalleen. Vastusmittari näyttää n.1Kohm:in lukemaa ja sitten jos rengasta pyörittää ja vastus muuttuu dramaattisesti, on anturi rikki. Yleensä ei tarvitse edes pyörittää rengasta, kun jo väärästä vastusarvosta huomaa anturin olevan rikki.

EDIT: Tulipahan 3000:n postauksen raja täyteen. Paljon on näköjään vuosien aikana tullut suollettua sontaa tänne
        Last edited by T3; 30-05-2010, 12:23.
        .

Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

Comment

• Toni76
          Newbiemmer
          • Oct 2008
          • 7
          • Karkkila

Abs-anturit

Mistä löytyy? Yhestä nettikaupasta löyty, mutta oli aika rapsakan hintaset.. entä käykö jonku muun mallin anturit, joita ehkä sais kohtuurahalla Motonetistä..

Comment

• Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1640
            • Vähäkyrö

Tietääkö arvon raati, että sopiiko e21 ratti e28? Myyjä höpötti jostain rattilukosta, joka e28 on ratin navassa ja e21 ei oo navassa?

Comment

• Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

Originally posted by Samppae39 View Post
              Tietääkö arvon raati, että sopiiko e21 ratti e28? Myyjä höpötti jostain rattilukosta, joka e28 on ratin navassa ja e21 ei oo navassa?
              "Vanhaan" e28 malliin käy e21 ratti uudempaan ei käy.

Aivan oikeassa myyjä, uudemmassa on rattilukko ratin navassa ja vanhemmassa ratti pylväässä.

Tuohon uudempaan käy sitten e30 ja tietyt e34 ratit ja vanhempaan lähes kaikki 70 luvun raitit.
              Olli.

Comment

• Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1640
                • Vähäkyrö

Originally posted by Rocla View Post
                "Vanhaan" e28 malliin käy e21 ratti uudempaan ei käy.

Aivan oikeassa myyjä, uudemmassa on rattilukko ratin navassa ja vanhemmassa ratti pylväässä.

Tuohon uudempaan käy sitten e30 ja tietyt e34 ratit ja vanhempaan lähes kaikki 70 luvun raitit.
                Mulla on just se "vanha" 12/84 harvoilla booreilla.

Comment

• bbs body e28
                  Bimmer Rookie
                  • May 2010
                  • 47
                  • vantaa

Originally posted by Eepo View Post

vaihto suoritetaan konehuoneen puolelta
                  siis hä mistä? näytti tulipelti kyllä niin tiiviiltä että en kyllä löytänyt paikkaa missä lämppärin puhaltimen moottori saattas olla

Comment

• bbs body e28
                    Bimmer Rookie
                    • May 2010
                    • 47
                    • vantaa

pitää vielä kyselllä että mistä näihin vanhoihin bemareihin kannattaa alustan osia hommata. onko marmorin hinnat kovempia kuin varaosaliikkeissä? pyörän napa pitäs, eteen ylä/ala tukivarret jne.

Comment

• tsbmw
                      BTCF Member
                      • Jun 2004
                      • 1495
                      • Ilvola

Kai se katsastusmies nyt otteesta näkee, että autossa on ABS:t ja hoksaa kattoa syttyykö valot, kun laittaa virrat päälle ja sammuuko, kun auton käynnistää. Lampun poistamisella mittaristosta ei huijaa kuin itseään ja varsinaista vikaa ei tule korjattua.
                      Juuri näin, mutta kaivellaan nyt:
                      1) Onko se vika jos autosta tulee ilman ABS oleva E28? Kaikissa ei ole ABS:ä mm. käytössäni olevat 2kpl 528i. Olen kuullut ABS:ä poistettavan käytöstä laakerikehien ruostumisen ym. toimintavikojen takia. Jos jarrut muuten toimivat kiitettävästi niin missä iso riski?
                      2) Jääkö jäljelle samat jarrut kuin minun E28:ssa - eli pysäyttää Saksassa hyvin yli 210km/t ja ei sitten riitä Suomessa 120km/t?
                      3) Jos ABS:t on hyvät niin olen varautunut pikkuhiljaa, kannattaako hankkia vielä säätöyksikkö ja anturit? Etutolpiin olen vaihtanut hammaskehälliset.
                      4) Tarvitaanko muutoskatsastus - eli ei kannata? Sama kysymys airbagien suhteen - joita aina välillä on myynnissä E28:iin.
                      Last edited by tsbmw; 31-05-2010, 20:18.
                      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                      - E28 528i, 528i+, M5

Comment

• Madfexx
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3646
                        • Lempäälä

Originally posted by bbs body e28 View Post
                        pitää vielä kyselllä että mistä näihin vanhoihin bemareihin kannattaa alustan osia hommata. onko marmorin hinnat kovempia kuin varaosaliikkeissä? pyörän napa pitäs, eteen ylä/ala tukivarret jne.
                        Aika lavea vastaus, mutta itse olen tilannut joko marmorilta tai Saksasta, riippuen ihan siitä kuinka kiire osien kanssa on ollut.
                        Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                        Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

Comment

• smpovers
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 2372
                          • Tammela

Katselimpa että e28:n rekisteriotteessa ei ollut mitään mainintaa abs-jarruista. Ajattelinkin että onko sillä oikeasti sit väljä jos otan polttimon irti ja ajelen?
                          Missään autossa mulla ei vielä ole abs-jarruja ollut.
                          Olisi vaan pakko saada auto nopeasti liikenteeseen kun kohta ei ole muuta autoa millä ajella. Vian voisi joskus myöhemmin sit korjata kun ei ole kiire ja auton saa nosturille.
                          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                          BMW 330d touring e46 -05
                          Ford Cortina Mk2 1600 -70
                          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

Comment

• mokanen
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 600
                            • Rajamäki

lämppärin moottori

Originally posted by bbs body e28 View Post
                            siis hä mistä? näytti tulipelti kyllä niin tiiviiltä että en kyllä löytänyt paikkaa missä lämppärin puhaltimen moottori saattas olla

tuosta kuvasta jotain suuntaa antavaa....
                            Last edited by mokanen; 17-02-2014, 19:50.
                            käyttöpeli 94 Chevrolet silverado 3500 ext.cab 6.5td 4x4
                            Projekti 89 e34 "5##" "bemrolet"

kesälelu Chevrolet c10 67 pick-up
                            ex: 86 e30 325ix(warsteiner),91 e34 535ia, 84 pontiac parisienne 87 g20 chevy van 6.2dE28 535tic e36 318i sedan, renault 1.6 megane coupe,
                            e36 touring1.8i,
                            e30 325i,e30 320i, e30 318i, e30 318i

Comment

• Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

Originally posted by smpovers View Post
                              . Ajattelinkin että onko sillä oikeasti sit väljä jos otan polttimon irti ja ajelen?
                              Joko ei mene minun jakeluuni tai sitten tuo on aivan järjetön kysymys, kai sillä voi ihan yhtähyvin ajaa olipa se polttimo paikoillaan tai ei.

Eli auto on kuitenkin täysin ajokuntoinen, vaikkei ABS järjestelmä olisikaan pelissä ja sillä on ihan yhtä turvallista ajaa olipa polttimo paikoillaan tai ei.
                              Olli.

Comment

• zeneg
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 1238
                                • Oulu

Originally posted by Rocla View Post
                                Joko ei mene minun jakeluuni tai sitten tuo on aivan järjetön kysymys, kai sillä voi ihan yhtähyvin ajaa olipa se polttimo paikoillaan tai ei.

Eli auto on kuitenkin täysin ajokuntoinen, vaikkei ABS järjestelmä olisikaan pelissä ja sillä on ihan yhtä turvallista ajaa olipa polttimo paikoillaan tai ei.
                                Itsellä tulee lähinnä mieleen että oisko viemässä autoa katsastukseen kun lukee että kiire saada liikenteeseen?

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎