Joo miulla oli just pari viikkoa sitten e39:n TA-Technics -tolpat testissä, mut perä nousi vakiosta ainakin 5cm, vaikka säätö oli kaikkein alimmillaan... Eli lyhyemmät jouset ja iskarit saatava ainakin. Ulosjoustokin oli niin pitkä noilla tolpilla, että vetarin tumpit alko tulla perästä ulos, ku auto oli pukkien päällä.
Kiitokset tästä tiedosta!
Originally posted by EGoman
on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Mistäs on porukka ostellut takakaaria? Löytyykö enää Suomen maalta? Täällä ainakin paikalliset varaosatiskit myy ei oota. Ebaysta tilaaminen ei ongelma, mutta oikea hakusana tuntus olevan, kun en löyvä.
Mistäs on porukka ostellut takakaaria? Löytyykö enää Suomen maalta? Täällä ainakin paikalliset varaosatiskit myy ei oota. Ebaysta tilaaminen ei ongelma, mutta oikea hakusana tuntus olevan, kun en löyvä.
En ole ostanu, mutta schmiedmann:illa näkys olevan.
Onkohan tohon kakskasiin saatavissa jotain aftermarket-maskia, jossa on vaan uloimmille valoille reiät? Eli samaan tyyliin, kuten e21 perusmalleissa on.:think
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Sulla taitaakin olla pitkät myös uloimmissa umpioissa
Molemmat orkkisumpiot on jo roskakorissa ja uloimmissa aukoissa on 7" yleismalliset H4-umpiot. Eli sisemmät reiät on juurikin samanlaiset tällä hetkellä, kuin tossa kuvassa. Mut jotenkin näyttäis paremmalta, ku toi maskin rivoitus jatkuis yhtenäisenä uloimpiin valoihin asti.:think
(14" peltivanteet näyttää erittäin komealta noissa kaarissa...)
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Mistäpäin olette e28 ostanut madallusjousia? itsellä olisi hakusessa 60/40 madallus, mutta ei oikein tunnu löytyvän. Lueskelin tuolta että e34 osat sattuisi, mutta mistä e34 jouset sattuisi? :think
Omani on 520i vm.87
e34 etujouset ei käy e28
käyttöpeli 94 Chevrolet silverado 3500 ext.cab 6.5td 4x4
Projekti 89 e34 "5##" "bemrolet"
Osaisiko kukaan sanoa veikkauksia, mistä johtuu,että e28 520i käy viidellä.
Ilmeisesti kolmossylinteriin ei tule kipinää, kun käynti ei muutu mitenkään vaikka nyppäsee tulpanjohdon pois koneen käydessä..
Mistä nyt kannattais lähteä vikaa, etsimään?
Tulpan olen jo uusinut, joten siitä ei luultavasti ole kiinni..
Öljy suosituksia saa kans antaa, kun on viikonloppuna öljynvaihto edessä..
Paljonko on muuten m20b20 öljytilavuus?
Entä mikähän mahtaa olla vaihdelaatikossa vikana, kun täristää nelos vaihteella ajaessa muuten toimii hyvin ja vaihtaa hienosti?
e28:ssa jouduin kuitenkin vaihtamaan koko paketin, kun yritin saada pelkkää rattiakselia sinne paikalleen, niin ratin säädöt eivät toimineet - veti jumiin. siitäki on jo pian 10kk aikaa ! ei ihan tarkkaan muista :think :think mutta koko paketin jouduin kuitenkin vaihtamaan. Mutta ei ollut paha homma ! virtalukon ja viiksien johtosarjat toisesta rungosta toiseen ja paikalleen. niin muistaakseni meni.
vähä huonosti neuvottu mutta näin sen muistaakseni tein ! toivottavasti jotain hyötyä sentään.
Tämän päivän tumpuloinu tuon rattiakselin vaihdon kanssa. Vaihdoin koko paketin ja sähköt siirsin vanhasta virtalukon pohjaa lukuunottamatta, kun sehän on erilainen. Virtalukon pistokkeesta piti siirtää äänimerkin piuha toiseen pistokkeeseen, muuten näytti olevan samanlaiset johdotukset niissä.
Nyt on ongelmana sen ratin pituussäädön kanssa, että se ei toimi kunnolla vaan jumittaa aina johonkin kohtaa. Jätin kyllä tuosta kuvasta osien 7 ja 8 mutterit hieman löysälle, että niistä ei pitäisi ahdistaa mutta silti jostain tökkii vielä.
Tämän päivän tumpuloinu tuon rattiakselin vaihdon kanssa. Vaihdoin koko paketin ja sähköt siirsin vanhasta virtalukon pohjaa lukuunottamatta, kun sehän on erilainen. Virtalukon pistokkeesta piti siirtää äänimerkin piuha toiseen pistokkeeseen, muuten näytti olevan samanlaiset johdotukset niissä.
Nyt on ongelmana sen ratin pituussäädön kanssa, että se ei toimi kunnolla vaan jumittaa aina johonkin kohtaa. Jätin kyllä tuosta kuvasta osien 7 ja 8 mutterit hieman löysälle, että niistä ei pitäisi ahdistaa mutta silti jostain tökkii vielä.
Steering column-bearing sup./single part | BMW 5' E28 520i M20 Europe
Muutenkin meinasi olla ongelmana, että nuo osat 7 ja 8 sai passaamaan paikoilleen, liekkö niistä johtuu tuo jumiminen?
samojen osien kanssa jouduin säätelemään. itsellä jumitti kanssa. mutta kun en muista mitä siihen tuli tehtyä jotain niitten kanssa tuli säädettyä, kun ne eivät tahtoneet mennä oikeaan linjaan kiinnityspisteiden kanssa ja sen vuoksi kanitti.
E28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
samojen osien kanssa jouduin säätelemään. itsellä jumitti kanssa. mutta kun en muista mitä siihen tuli tehtyä jotain niitten kanssa tuli säädettyä, kun ne eivät tahtoneet mennä oikeaan linjaan kiinnityspisteiden kanssa ja sen vuoksi kanitti.
Minä kyllä sain nuo kanget paikoilleen siten, että vasen puoli meni niinkuin pitikin mutta oikean puolen kangen alapää tuli sisäpuolelle sitä kiinnityspistettä. Ainakin ne näyttää olevan suorassa mutta pitää vielä koittaa justeerata niitä niin ei tarvis repiä sitä säätöä turhan takia.
Comment