Originally posted by mokanen
View Post
E28 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jahas, pitäisi saada nopeusmittari vihdoin kunnolla toimimaan, kun autoa menee leimalle näyttämään. Onkos kellään vinkkejä, mistä lähteä vikaa etsimään, kun ongelma on seuraava:
- Kosteilla (sadekelit) ja kylmillä keleillä ainoastaan nopeusmittari ei toimi, välillä satunnaisesti saattaa "heräillä" ajossa
- Kun kelit lämpenee (kesä saapuu), nopeusmittari toimii moitteetta
- Tosin viime kesänä pari kertaa todella röykkyisellä tieosuudella mittarin toiminnassa esiintyi pientä "pätkimistä"
- Ei ole mittaristosta kiinni, koitettu useita mittaristoja
- Ei ole perän nopeusanturista kiinni, uusi ostettu ja vaihdettu
Eli missä voisi olla sellainen herkullinen paikka, jossa jonkinlainen kosketushäikkä(?) voisi todennäköisimmin sijaita? Vai pitääkö vaan purkaa kaikki pois edestä ja seurata nopeussignaalijohtoa koko matkan
Last edited by Madfexx; 16-04-2010, 23:20.Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
No ei se rikki mee vaikka olis 500hpOriginally posted by Pretoriaani View PostEei kun nyt puhuttiin Jetronicista ja 180hp+ tehoista. :think
Eriasia vaan miten sillä saa toimimaan tehokkaammat vehkeet ees välttävästi.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Ainahan se säädettävä on parempi viritetyissä vehkeissä.Originally posted by Pretoriaani View PostEli sitten lienee hyvä vaihtaa moottorinohjaus esmes Megaruuttaan. :thinkMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Oma teki samaa. Saattoi toimia mökkimatkan 150 km koko ajan, mutta 10 min kauppapysähdyksen jälkeen saattoi mennä viikkoja ettei toiminut.Originally posted by Madfexx View PostJahas, pitäisi saada nopeusmittari vihdoin kunnolla toimimaan, kun autoa menee leimalle näyttämään. Onkos kellään vinkkejä, mistä lähteä vikaa etsimään, kun ongelma on seuraava:
- Kosteilla (sadekelit) ja kylmillä keleillä nopeusmittari ei toimi, välillä satunnaisesti saattaa "heräillä" ajossa
- Kun kelit lämpenee (kesä saapuu), nopeusmittari toimii moitteetta
- Tosin viime kesänä pari kertaa todella röykkyisellä tieosuudella mittarin toiminnassa esiintyi pientä "pätkimistä"
- Ei ole mittaristosta kiinni, koitettu useita mittaristoja
- Ei ole perän nopeusanturista kiinni, uusi ostettu ja vaihdettu
Eli missä voisi olla sellainen herkullinen paikka, jossa jonkinlainen kosketushäikkä(?) voisi todennäköisimmin sijaita? Vai pitääkö vaan purkaa kaikki pois edestä ja seurata nopeussignaalijohtoa koko matkan
Luulin selviäväni tolla piirilevyn hankinnalla ja uudelleen rakentamalla sen. Katotaan miten tässä käy...
Comment
-
Perän anturin johto/liitin huono ja hapettunut.Originally posted by Madfexx View PostJahas, pitäisi saada nopeusmittari vihdoin kunnolla toimimaan, kun autoa menee leimalle näyttämään. Onkos kellään vinkkejä, mistä lähteä vikaa etsimään, kun ongelma on seuraava:
- Kosteilla (sadekelit) ja kylmillä keleillä nopeusmittari ei toimi, välillä satunnaisesti saattaa "heräillä" ajossa
- Kun kelit lämpenee (kesä saapuu), nopeusmittari toimii moitteetta
- Tosin viime kesänä pari kertaa todella röykkyisellä tieosuudella mittarin toiminnassa esiintyi pientä "pätkimistä"
- Ei ole mittaristosta kiinni, koitettu useita mittaristoja
- Ei ole perän nopeusanturista kiinni, uusi ostettu ja vaihdettu
Eli missä voisi olla sellainen herkullinen paikka, jossa jonkinlainen kosketushäikkä(?) voisi todennäköisimmin sijaita? Vai pitääkö vaan purkaa kaikki pois edestä ja seurata nopeussignaalijohtoa koko matkan
E28 ///M-tech V8 -83
E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98
Comment
-
-
Ainakaan itse liittimessä ei pitäisi olla vikaa - se on anturin vaihdon yhteydessä tarkastettu ja puhdistettu huolella. Onko tuossa anturin johdossa missä kohtaa seuraava liitos tai muu kriittinen paikka - mistä kannattaa haeskella?Originally posted by Miika Tissari View PostPerän anturin johto/liitin huono ja hapettunut.Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
Miten nuo huoltovalot kuulus toimia? Vaihoin akut ja nyt palaa inspection koko ajan, muttei ykskään huoltovaloledeistä. Tiedä sitte, menikö akkujen vaihto reisille vai mikä. Kulutusmittarikin makaa pohjassak okoajan, paitsi vaihdetta vaihtaessa käväsee hetken jossain 4l ja palaa takasi +20l lukemaan. Onko koodikammoissa eroa kellolla ja kiekkamittarilla? Nyt on omasta kellosta otettu tuo koodikampa ja tungettu jälkiasennus kiekkamittariin (528 peräisin). Ja ennen vaihtoa kulutusmittari toimi oikein kellon yhteydessä.Last edited by Samppae39; 18-04-2010, 00:38.
Comment
-
Eipä tainnu olla muuta liitosta. Itellä oli perän liittimeltä lähtevät johdot hapettuneet yli 0.5 metrin matkalta ja aiheuti pätkimistä nopeusmittarissa. Toinen johto oli poikki eristeen sisältä aivan liittimen juuresta.Originally posted by Madfexx View PostAinakaan itse liittimessä ei pitäisi olla vikaa - se on anturin vaihdon yhteydessä tarkastettu ja puhdistettu huolella. Onko tuossa anturin johdossa missä kohtaa seuraava liitos tai muu kriittinen paikka - mistä kannattaa haeskella?E28 ///M-tech V8 -83
E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98
Comment
-
Sun kannattaa kokeilla nollata se huoltovalonilmaisin jos et ole sitä jo tehnyt. Ohjeet löytyy E30 Faq:sta. Valojen pitäisi toimia silleen että virrat päällä kone sammuksissa ensin palaa vihreät ledit ja sammuvat kun koneen käynnistää. Sitten alkavat yksitellen sammumaan ajettujen kilometrien mukaan. Keltaisesta ja punaisesta ledistä en tarkemmin osaa sanoa kun ei ole valot vielä tarpeeksi pitkään toimineet. Oil Service ja Inspection palavat ilmeisesti jatkuvasti kun niin pitkälle päästään.Originally posted by Samppae39 View PostMiten nuo huoltovalot kuulus toimia? Vaihoin akut ja nyt palaa inspection koko ajan, muttei ykskään huoltovaloledeistä. Tiedä sitte, menikö akkujen vaihto reisille vai mikä. Kulutusmittarikin makaa pohjassak okoajan, paitsi vaihdetta vaihtaessa käväsee hetken jossain 4l ja palaa takasi +20l lukemaan. Onko koodikammoissa eroa kellolla ja kiekkamittarilla? Nyt on omasta kellosta otettu tuo koodikampa ja tungettu jälkiasennus kiekkamittariin (528 peräisin). Ja ennen vaihtoa kulutusmittari toimi oikein kellon yhteydessä.
Kulutusmittarista en osaa sanoa kyllä mitään.Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen.
e28 "M"535i -86 - Ikuisuusprojekti
e28 528i -86 - Kesäkäyttis
Comment
-
Meikällä on mittaristossa seuraavanlaista häirää: Nopeusmittari ei toimi, Inspection-valo syttyy töyssyssä ja sammuu kun läväyttää kojelautaa. Matkamittari ei myöskään rullaa enää. Eikös tuo Inspection-valo ole jotenkin kytköksissä tuohon matkamittariin? :thinkI don't lose sleep over the opinion of sheep.
Comment
Comment