minulla on tällä hetkellä tälläinen projekti meneillään -82 528i.
vaihdan sinne moottorin e32 735iA -88 niin sopiiko vanhoilla korvakkeilla paikalleen? konehan on m30b35 mutta e34 lohkossa ei kai ole kannakkeille pultin reikiä ?
täytyykö itse veistää nyt sitten apukuskin puolelle tässä swapissa moottorin kannake ?
entäs sähköpuoli, kun tässähän on motronic niin voiko sitä johtosarjaa käyttää suoraan tässä.
mitä ongelmia on odotettavissa ?
Kiitoksia etukäteen !
Onkos jotain vinkkejä? ABS valo syttyy ajoon lähdettyä. ABS ei siis toimikkaan.
Jarrut kyllä toimii tasaisesti muuten.
Kun ostin auton ABS toimi, mutta noin 100km ajon jälkeen hajosi yksi jarruputki takaa. Vaihdoin putken ja ilmasin järjestelmän foorumilta löydettyjen ohjeiden mukaan.. ABS valo ei vaan sammu eikä systeemi toimi.
Mistä lähden korjaamaan?
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Onkos jotain vinkkejä? ABS valo syttyy ajoon lähdettyä.
Jos valo syttyy vasta kun pyörät pyörii, veikkaan jonkin pyörän hammaskehän vikaa :think Jos jokin anturi ois rikki, ohjainlaite jättäis valon palamaan samantien kun virrat päällä.
Jos valo syttyy vasta kun pyörät pyörii, veikkaan jonkin pyörän hammaskehän vikaa :think Jos jokin anturi ois rikki, ohjainlaite jättäis valon palamaan samantien kun virrat päällä.
Joo valo syttyy aina vasta liikkeelle lähdön jälkeen. Auttaako joku kosteuden poistaja jos suihkuttaa antureihin?
Pitää tutkia asiaa varmaan huomisen krapula-aamuna
Olisi tarkoitus ensiviikolla koittaa leima saada kun e30 lähtee maalattavaksi
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Ota lappu pois mittaristosta, tuskin sitä huomataan.
Ratti uloimpaan asentoon, hieman vasemmalla ja mittaristo yläreunasta kallistaen käsittelyyn takaa ulos. Liittimet irti keskellä niissä mustat kiinnittimet, pitkävartisella ruuvarilla mustat kesiosat ylös niin irtoaa kiltisti liittimet (tai voimallakin suoraan) - mittaristo mahtuu nätisti ulos ja sitten se lamppu pois.
Tuo on käynyt mielessä.
E30:n mittaristo on ollut varmaan tuhat kertaa purettuna ja osina pöydällä. Ei kai tuo sen vaikeampi?
Pystyykö lampun irroittaan pelkällä ala"pahvin" irroituksella vai tarviiko mittaristo irroittaa?
Voi olla myös anturivika. ABS-järjestelmä alkaa toimimaan vasta kun 8km/h ylittyy. Itse kerran kokeilin asian. Otin edestä molemmat anturit irti ja laitoin auton käyntiin---> ABS-valo sammui. Vaikka ajoin pihatietä kävelyvauhtia, valo ei syttynyt. Vasta kun nostin hieman nopeutta (yli 8km/h) syttyi ABS valo. Tällä perusteella uskallan väittää, että viallinen anturi ei sytytä ABS-valoa heti käynnistyksessä.
Itse lähtisin ihan alkuun mittamaan anturit ja sitäkautta selvittämään, mikä anturi sytyttää valon.
Ohjeena lampun poistaminen mittaristosta on hölmöläisten hommaa. Kai se katsastusmies nyt otteesta näkee, että autossa on ABS:t ja hoksaa kattoa syttyykö valot, kun laittaa virrat päälle ja sammuuko, kun auton käynnistää. Lampun poistamisella mittaristosta ei huijaa kuin itseään ja varsinaista vikaa ei tule korjattua.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment