Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e30Builder
    BTCF Member
    • Nov 2013
    • 97
    • savo

    Pitäs projektiin liimailla paikoilleen m535i muovikaaret kun kaikista kiinnekkeet rikki nii onko porukka millä liimaillu?
    E30 Turbo ikuisuus projekti
    E28 "m535i" m60 turbo projekti
    E63 M6

    Comment

    • e30Builder
      BTCF Member
      • Nov 2013
      • 97
      • savo

      Originally posted by e30Builder View Post
      Pitäs projektiin liimailla paikoilleen m535i muovikaaret kun kaikista kiinnekkeet rikki nii onko porukka millä liimaillu?
      Itselleni vastaten 3m dp190 on ilmeisesti hyvä tuohon, ei ole täyskova eikä vain peltiliima.
      E30 Turbo ikuisuus projekti
      E28 "m535i" m60 turbo projekti
      E63 M6

      Comment

      • Soininen
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 1296
        • Kajaani

        Onko kellään tämmösistä kokemusta :think

        E28 "525i" M52 -84
        F11 520d xDrive -16

        Comment

        • Haatainen
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 1451
          • Tampere

          Originally posted by Soininen View Post
          Onko kellään tämmösistä kokemusta :think

          http://www.ebay.de/itm/4-x-Powerflex...sAAOSwU-pXrhVs
          Ei vielä, mutta aion hankkia, jahka taas on budjetissa tilaa. Verrattuna epäkeskopultein tehtyyn säätöön tuon säätäminen on vähän kimurantimpaa, kun ei ole yksiselitteistä camber- tai auraussäätöä, mutta eipähän niitä kaiken aikaa tartte kuitenkaan rukata.
          Alla:
          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
          E24 635Csi -84 Polaris metallic

          Ennenkin on ollut autoja

          Comment

          • poke
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 3103

            Originally posted by Haatainen View Post
            Ei vielä, mutta aion hankkia, jahka taas on budjetissa tilaa. Verrattuna epäkeskopultein tehtyyn säätöön tuon säätäminen on vähän kimurantimpaa, kun ei ole yksiselitteistä camber- tai auraussäätöä, mutta eipähän niitä kaiken aikaa tartte kuitenkaan rukata.
            mulla omassa tehty säädöt räsiksen säätölätkillä, e39 säätöpulteilla ja E34 M5:n orggispuslilla.
            Kulkineet/projektit:

            640D F06
            530iA E39
            635 CSi E24
            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

            Comment

            • Haatainen
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 1451
              • Tampere

              Originally posted by poke View Post
              mulla omassa tehty säädöt räsiksen säätölätkillä, e39 säätöpulteilla ja E34 M5:n orggispuslilla.
              Se on se toinen vaihtoehto, mutta mulla on palkki sellaisenaan vimpan päälle pulverissa, enkä ymmärtänyt aikanaan tehdä säätöjä, kun ei ole tarkoitus madaltaa. Sittemmin olen oivaltanut, että myös originaalia leveämmät takagummit tarttisi saada originaalia pystympään/vähemmälle auraukselle.

              Tuo on semmoinen helppo bolttoon ratkaisu samalla, kun vaihdan e32 kynkät
              Alla:
              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
              E24 635Csi -84 Polaris metallic

              Ennenkin on ollut autoja

              Comment

              • Potka
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 67
                • Lepsämä

                Originally posted by Haatainen View Post

                Tuo on semmoinen helppo bolttoon ratkaisu samalla, kun vaihdan e32 kynkät
                Mielenkiinnosta pitää kysyä, notta miksi E32 kynkät? :think
                E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti

                Entisiä:
                E30/E36/E39/E60/E92

                Comment

                • korhu123
                  Newbiemmer
                  • Jan 2016
                  • 21
                  • Mikkeli

                  millane operaatio tuo etupuskuri on ottaa irti, pitäs lokarit vaihtaa niin jos puskurin irrottamisella alottas, ihan originAl puskuri on. Monella pultil/ruuvilla kiinni ja mistä lähtee ettimää niitä. ei löytynyt mitään ohjetta lontooksikaan
                  Attached Files
                  Last edited by korhu123; 23-03-2017, 10:27. Reason: puuttuu tietoa
                  E28 518i -87

                  Comment

                  • Haatainen
                    BTCF Member
                    • Jul 2009
                    • 1451
                    • Tampere

                    Originally posted by Potka View Post
                    Mielenkiinnosta pitää kysyä, notta miksi E32 kynkät? :think
                    Tähän on kolme syytä:

                    1. Olemassa olevat kynkkäni on edellinen omistaja turmellut rälläkällä mahduttaakseen e32 alpinan kymmentuumaiset vanteet autoon, joten tarvitsin uudet. Ensimmäiset sopivat sattuivat olemaan e32.

                    2. Moottorimuutoksen myötä tarvitsen suuremmat jarrut, ja tähän tarkoiitukseen sopivat on e32 740i:ssä. Jarrut tuli kynkkien mukana kaikkine tykötarpeineen

                    3. E32 kynkät ovat mitoiltaan samat, kuin e24, mutta napa tuo pyörää ulos muistaaksen 7mm puoleltaan verrattuna e24 napaan, jolloin em. Alpinat mahtuu pyörimään ilman laittomia välirenkaita.
                    Alla:
                    E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                    E24 635Csi -84 Polaris metallic

                    Ennenkin on ollut autoja

                    Comment

                    • leksii
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 1034
                      • Turku

                      Originally posted by korhu123 View Post
                      millane operaatio tuo etupuskuri on ottaa irti, pitäs lokarit vaihtaa niin jos puskurin irrottamisella alottas, ihan originAl puskuri on. Monella pultil/ruuvilla kiinni ja mistä lähtee ettimää niitä. ei löytynyt mitään ohjetta lontooksikaan
                      Puskurien päässä on lokasuojan puolella 10mm pultit ja runkopalkkeihin menee sisälle kannakkeet jotka on pulteilla kiinni, näät ne ku katot konehuoneen puolella siitä mihin runkopalkki päättyy, sit vaa vedät sen pois
                      e28 535i Touring
                      e28 m535i + s38
                      e34 535i --> ?


                      Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                      Comment

                      • Potka
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 67
                        • Lepsämä

                        Originally posted by Haatainen View Post
                        Tähän on kolme syytä:

                        1. Olemassa olevat kynkkäni on edellinen omistaja turmellut rälläkällä mahduttaakseen e32 alpinan kymmentuumaiset vanteet autoon, joten tarvitsin uudet. Ensimmäiset sopivat sattuivat olemaan e32.

                        2. Moottorimuutoksen myötä tarvitsen suuremmat jarrut, ja tähän tarkoiitukseen sopivat on e32 740i:ssä. Jarrut tuli kynkkien mukana kaikkine tykötarpeineen

                        3. E32 kynkät ovat mitoiltaan samat, kuin e24, mutta napa tuo pyörää ulos muistaaksen 7mm puoleltaan verrattuna e24 napaan, jolloin em. Alpinat mahtuu pyörimään ilman laittomia välirenkaita.

                        Tämä selvä.

                        Alunperin mielsin virheellisesti, että E28:n alle ollaan sovittelemassa, mutta nythän tämä valkeni
                        E28 528 --> 535 Widow maker - Ikuisuusprojekti

                        Entisiä:
                        E30/E36/E39/E60/E92

                        Comment

                        • SanMiguel
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 1035
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by Soininen View Post
                          Onko kellään tämmösistä kokemusta :think

                          http://www.ebay.de/itm/4-x-Powerflex...sAAOSwU-pXrhVs
                          Nimim. Kondomduckilla on e30 alla vastaavat puslat. Sen mitä voin sivusta huudella niin lähinnä pieneen säätöön soveltuvat ja tuo orkkis säätöavain on ihan käyttä kuraa. Oliskohan maksimi korjaus ollu asteen luokkaa mutta en nyt millään muista oliko se molempien puslien summa.
                          Avain Taipuu pilalle melko varmasti ennen kuin kaikki neljä puslaa on säädetty alueelle , ellei avaimeen ole tullut vahvistuksia/parannusta. Toi on kuitenkin aika piukka paketti palkkiin paikalleen ja siten tosi jäykkä säädettävä.

                          Säätöavain tosin toimii hyvin muottina oikealle avaimelle. Ite ku tekee nii tulee hyvä

                          Comment

                          • Haatainen
                            BTCF Member
                            • Jul 2009
                            • 1451
                            • Tampere

                            Originally posted by Potka View Post
                            Tämä selvä.

                            Alunperin mielsin virheellisesti, että E28:n alle ollaan sovittelemassa, mutta nythän tämä valkeni
                            Eipä se e28:n kohdalla asia eroa mitenkään: Sama alusta.
                            Alla:
                            E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                            E24 635Csi -84 Polaris metallic

                            Ennenkin on ollut autoja

                            Comment

                            • Wille87
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2012
                              • 60
                              • Savo

                              Pitäisköhän kuskinpuolla maton alla olla jonkinlainen lepuutus tuki juttu pellistä? Matto menee ruttuun kun siin jalkaa pitää ja painelee:think Maton alla ei näyttäs koskaan mitään olleen

                              Comment

                              • poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3103

                                Originally posted by Wille87 View Post
                                Pitäisköhän kuskinpuolla maton alla olla jonkinlainen lepuutus tuki juttu pellistä? Matto menee ruttuun kun siin jalkaa pitää ja painelee:think Maton alla ei näyttäs koskaan mitään olleen
                                vasemman jalan alleko? mulla siellä maton alla on sellainen styroxinen tuki.
                                Kulkineet/projektit:

                                640D F06
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎