Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4320
    • Turku

    Originally posted by Haju69 View Post
    No minulla oli ainakin M50 koneisessa 520 akku konehuoneessa.
    Sama täällä ja auto 10/90 eli '91.

    Comment

    • Rhodry
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 3264
      • Siuntio

      Originally posted by Haju69 View Post
      No minulla oli ainakin M50 koneisessa 520 akku konehuoneessa.
      Mulla taas takapenkin alla, -92 520.
      BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
      Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
      E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

      Comment

      • Worldfuture
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 324
        • Forssa

        Mutta asiasta kukkaruukkuun. Jännä ettei kellään muulla sit oo tollast vikaa tehny:think se ei aina tee sitä. Tuntuu et just sillon ku ei tosiaan tarvis alkaa nykimään nii sit se sen tekee

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4320
          • Turku

          Originally posted by Worldfuture View Post
          Ysiykkönen 2 litranen itel, harvemmin varmaa on konehuonees tollases ainaka mis on m50 kone. Mullaki 90ah akku nii olis aika möhkäle tuol mutta, en oo akunpuolel nähny mitää boksia? Vasemman takapenkin alla on kylläkin jotai mut oikeen alla ei oo ku akku.
          Koita katsoa vielä kaikki piuhat takapenkin alla läpi, jotka + navasta lähtee.
          Voihan se pääsulake olla laitettu vaikka jonkun kutistesukan sisään.

          Tollanen sen pitäisi olla



          Ja jos ja kun se löytyy, niin tarkistaaksesi sulakkeen kunnon, sun pitää irrottaa se mutterien alta, koska murtunut kohta voi olla mutterin alla piilossa, jolloin sitä ei näe jos sen tarkistaa vain päällisin puolin.

          Comment

          • Merkki
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2012
            • 452
            • Uusikaupunki

            Millanen (se oikeaoppinen) homma vaihtaa tukivarren helat e34:seen? osa nro 2: http://www.realoem.com/bmw/showparts...21&hg=33&fg=30
            Eikös tommoset sinne passaa: http://www.mister-auto.fi/fi/tukivar...161JBU390.html TRW:n pitäis olla kelpokamaa..?
            Last edited by Merkki; 03-08-2014, 13:29.
            e32 730i
            e34 m5
            e34 525i

            Comment

            • Worldfuture
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 324
              • Forssa

              Jollain tietoo et mikä boksi toi on tos pissapojan nestesäiliön ja niinku iskarin yläpään "välissä"? Katoin kerran nii oli kolme relettä ja sulaketta:think

              Comment

              • Dalglish
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 468
                • Ylöjärvi

                Originally posted by Worldfuture View Post
                Jollain tietoo et mikä boksi toi on tos pissapojan nestesäiliön ja niinku iskarin yläpään "välissä"? Katoin kerran nii oli kolme relettä ja sulaketta:think
                Tuolta kaikki löytyy.


                Comment

                • robbe518
                  Newbiemmer
                  • Jun 2014
                  • 6
                  • kirkkonummi

                  heelp

                  mitä kävi kun 518 keitti yli tossa pari päivää sitten ja tiiän että kansipahvi meni mutta ihmetyttää ku ei lähe ollenkaan käyntiin:think
                  e34 518 -92 "isona minusta tulee 535"

                  Comment

                  • IBI-88
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 41
                    • Jyväskylä

                    Kyseessä 525ia vm 94. Mahtaako alla mainitun ongelman aiheuttaja olla vesipumppu vai visko? Eli tyhjäkäynnillä saattaa yhtäkkiä ruveta joskus nostamaan lämpöjä. Voi olla että käy esim 10min ilman mitään ongelmaa (ajon jälkeen, eli siis lämpimällä koneella), mutta joskus saattaa ruveta lämmöt kohoamaan lyhyemmänkin käynnin aikana tai sitten ei. Laskevat, kun lähtee ajamaan. Ajossa (40km/h - 120km/h) ei missään vaiheessa ole lämmöt nousseet yli puolen välin. Myöskään liikennevaloissa ei ole lämmöt nousseet. Viskoa heilutellessa tuntuu pientä klappia. Vesipumppu löytyy kaapista, mutta jos ongelma on jossain muualla, niin ei joutaisi ruveta vaihteleen. Vai voisiko visko oireilla noin satunnaisesti?

                    Comment

                    • sesku
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 90
                      • Muurame

                      Originally posted by IBI-88 View Post
                      Kyseessä 525ia vm 94. Mahtaako alla mainitun ongelman aiheuttaja olla vesipumppu vai visko? Eli tyhjäkäynnillä saattaa yhtäkkiä ruveta joskus nostamaan lämpöjä. Voi olla että käy esim 10min ilman mitään ongelmaa (ajon jälkeen, eli siis lämpimällä koneella), mutta joskus saattaa ruveta lämmöt kohoamaan lyhyemmänkin käynnin aikana tai sitten ei. Laskevat, kun lähtee ajamaan. Ajossa (40km/h - 120km/h) ei missään vaiheessa ole lämmöt nousseet yli puolen välin. Myöskään liikennevaloissa ei ole lämmöt nousseet. Viskoa heilutellessa tuntuu pientä klappia. Vesipumppu löytyy kaapista, mutta jos ongelma on jossain muualla, niin ei joutaisi ruveta vaihteleen. Vai voisiko visko oireilla noin satunnaisesti?
                      Itellä oli samoja oireita edellisessä 525sessa eli tyhjäkäynnillä meinasi välillä nostella lämpöjä mutta ajossa lämmöt ei noussu normaalin yläpuolelle vaikka kuinka polki. Flektin visko sieltä oli antautunu ja eikös sen huomaa siitä että flektin saa pysäytettyä paperilla tai sormin...
                      E34 525iA -92

                      Comment

                      • IBI-88
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 41
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by sesku View Post
                        Itellä oli samoja oireita edellisessä 525sessa eli tyhjäkäynnillä meinasi välillä nostella lämpöjä mutta ajossa lämmöt ei noussu normaalin yläpuolelle vaikka kuinka polki. Flektin visko sieltä oli antautunu ja eikös sen huomaa siitä että flektin saa pysäytettyä paperilla tai sormin...
                        Tuo tuli ekana itselläkin mieleen, mutta tosiaan tuo visko kyllä pyörii ihan semmosta tahtia, ettei se paperilla pysähdy. Ja tosiaan esim. eilen n.30 asteen helteessä käyttelin parkkipaikalla ilmastointi päällä n. 10-15min, niin ei viisari värähtänytkään. Sitten siirryin n. 100m jonottamaan tankille, niin siinä rupesi lämmöt nousemaan heti.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by IBI-88 View Post
                          Tuo tuli ekana itselläkin mieleen, mutta tosiaan tuo visko kyllä pyörii ihan semmosta tahtia, ettei se paperilla pysähdy. Ja tosiaan esim. eilen n.30 asteen helteessä käyttelin parkkipaikalla ilmastointi päällä n. 10-15min, niin ei viisari värähtänytkään. Sitten siirryin n. 100m jonottamaan tankille, niin siinä rupesi lämmöt nousemaan heti.
                          Kyllä se pyörii aika tahtia vaikka olisi rikkikin.

                          Rullaa sanomalehteä ja koita saako sen pysäytettyä.

                          Comment

                          • IBI-88
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2012
                            • 41
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Kyllä se pyörii aika tahtia vaikka olisi rikkikin.

                            Rullaa sanomalehteä ja koita saako sen pysäytettyä.
                            No joo. Kyllähän tuo tarkemmin tutkiessa pysähtyi kuin pysähtyikin ohuella pahvilirpakkeella. Kummastutti vain kun aiemmin, jos ollut visko rikki niin on lämmöt ruvenneet kohoamaan kesäisin jo parissa minuutissa. Pitikös tuon olla lämpösellä koneella jäykkä pyörittää käsin ja kylmänä kevyt vai miten se meni, jos siis ehjä visko?

                            Comment

                            • KarkkainenL
                              Aluevastaava
                              • Sep 2013
                              • 767
                              • Tampere

                              Lämpimänä "yhtäpuuta" vesipumpun kanssa ja kylmänä pitäis pyöriä ilman, että vesipumpun siivapyörä pyörii.
                              Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                              E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                              EX E36 320iA -98
                              EX E39 520i -01
                              EX E34 525 Tds -95

                              Comment

                              • jj5
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1332
                                • pks

                                Kannattanee myös se vesipumppu vaihtaa, jos siinä tuntuu väljää olevan. Eiole kivaa kun nesteet tulee pihalle sieltä kesken ajon :think
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎