Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Rhodry View Post
    Venttilit tosiaan menee vaihtoon. Avasin venakopan ja mukavana yllätyksenä yhdestä keinuvivusta pultti, mutteri, prikka ja se säätöpalikka oli irti kokonaan. Laitoin ne kiinni mutta ei noita saa säädettyä koska venttiilit on liian kuluneet. Lisäksi ainakin siitä yhdestä keinuvivusta on lohjennut pala, ja siitä pultista menossa kierteet paskaksi.

    Laitan kuvia kun pääsen kotiin kun on pari muutakin asiaa mistä pitää kysyä
    Laita isommat epäkeskot niin on taas säätövaraa. Tuskin ne venttiilit on kuluneet vaan nokka ja keinuvivut. Tai nokka on joskus hiottu ja sen takia säätövara loppuu.

    Comment

    • Micce///M
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2008
      • 3552
      • Hämeenlinna

      Venttiilin pää on niin kovaa tavaraa, että epäilempä sen kuluneisuutta. Eiköhän se vika löydy keinuvivuista ja/tai nokasta.

      Comment

      • Spiddu
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 3562
        • Nla

        Originally posted by peto2 View Post
        Nyppää piuha irti siitä valintakytkimestä niin menee normi modeen
        tyhmä kysymys, mutta mihin suuntaan ja miten irtoaa.
        BMW F30 330e 2017

        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Spiddu View Post
          tyhmä kysymys, mutta mihin suuntaan ja miten irtoaa.
          Nyt on runsaan puoleisesti aikaa kun on viimeksi joutunut irrottamaan mutta muistaakseni ihan vaan vetämällä.. taisi olla kuitenkin yllättävän tiukka :think
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Rhodry
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 3264
            • Siuntio

            Noniin, pääsin jopa kotiin asti ja puhelinkin suostuu taas pelaamaan. Kuvien laadusta voi syyttää iPhonea



            Tuo näky oli tosiaan vastassa kun venakoppa avattiin. Nuo mie laitoin kiinni ja kummasti toimii auto paljon paremmin, ei nyi ja liikahtaakin jopa, ja nakutus hiljeni huomattavasti.



            En tiedä näkeekö tuosta mutta siis ainakin tuosta keinuvivusta puuttuu pala tuosta alhaalta.

            Sitten siihen toiseen asiaan:



            Tuo ei varmaan oo ihan normaalia?

            Oli vielä yks kysymys mutta iPhone onnistu hävittämään kuvan siitä niin en jaksa yrittää selittää sitä asiaa
            BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
            Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
            E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

            Comment

            • Klasu-
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 546
              • Helsinki

              Nojoo.

              Ei syyttä ole moottorin sisäisien osien kiinnitykseen momentteja kehitetty

              Kannattaapi tarkastaa oikeat momentit, ja kiristellä kaikki, niin ei tule jatkossa yllätyksiä...

              Kaasuläppä on likanen, koska PCV (huohotuskaasut) viedään imuputkeen ennen kaasuläppää, ja öljyhöyry/kosteus sotkee kaasuläpän.

              Aika paljon näkyy olevan kosteudesta johtuvaa slaimaa, jos jäähärit ja öljyt ei sekoa, niin ei kannata murehtia sen enempää.
              Kaasuläpälle puhdistus kannattaa kyllä suorittaa.

              Edit : M30 nyt on vähän dieselimäinen käynniltään aina, mutta jeesaa jo, kun vaihtaa keinuvipuihin kaikki epäkeskot, pultit ja mutterit, niin hiljenee jonkinverran. Ainakaan kireemmällä nokalla tosta ei kuitenkaan mitään hiljasta saanu.
              Last edited by Klasu-; 16-03-2014, 04:37.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Ei näy nyt ihan suoraan tuota venttiilin päätä kuvassa.
                Mutta ei taida olla tosiaan se venttiili niin kulunut vaan muu koneisto.

                Osa tuosta scheissestä kaasuläpällä voi olla jo sen johdannaista että on käynyt huonosti tuon vipan takia.

                Comment

                • Incarnated
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 453
                  • Seinäjoki

                  Jarrutuksessa ravistaa, pintajarrutuksessa ei mitään, normi kaupunkijarruttelussa tuntuu että lähtee ratti kohta irti, ja hieman ku jarruttaa kovempaa niin tärinä lakkaa. Jarrut juuri täysin uusittu eikä aluksi ollut ongelmia, enkä millään jaksa uskoa että nuo jäähdytetyt etulevyt olisi kierossa kun en rallia harrasta niin että niitä kuumaksikaan sais...

                  Oisko tässä nyt ne reaktiotangot vaihtolistalla sitten?

                  http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Incarnated View Post
                    Oisko tässä nyt ne reaktiotangot vaihtolistalla sitten?
                    Kyllä.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5258
                      • Pirkkala

                      Originally posted by Incarnated View Post
                      Jarrutuksessa ravistaa, pintajarrutuksessa ei mitään, normi kaupunkijarruttelussa tuntuu että lähtee ratti kohta irti, ja hieman ku jarruttaa kovempaa niin tärinä lakkaa. Jarrut juuri täysin uusittu eikä aluksi ollut ongelmia, enkä millään jaksa uskoa että nuo jäähdytetyt etulevyt olisi kierossa kun en rallia harrasta niin että niitä kuumaksikaan sais...

                      Oisko tässä nyt ne reaktiotangot vaihtolistalla sitten?
                      Jos muuten ehjät reaktiotangot, niin vaiha pusla uretaaniseen ni ei tarvi enää vaihtaa ja loppuu se tärrääminen.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Ohjaustehostinsäiliön suodatimen vaihto, no7?

                        Lähteekö purkki paikoillaan yläkautta vai pitääkö ottaa kokonaan irti?

                        Comment

                        • Arppa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1046
                          • Lumbriver

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Ohjaustehostinsäiliön suodatimen vaihto, no7?

                          Lähteekö purkki paikoillaan yläkautta vai pitääkö ottaa kokonaan irti?
                          Yläkautta irtoaa ihan nostamalla kunhan mutterit aukaisee.
                          Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                          Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                          Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                          -Raahe Connection-
                          -Team Kärppä- limited edition

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Arppa View Post
                            Yläkautta irtoaa ihan nostamalla kunhan mutterit aukaisee.
                            Kiitos, pitää käydä imaisemassa säiliö tyhjäksi niin eiköhän se sitten näy.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Miten kaksipaikkainen takapenkki puretaan, tai keskikonsoli pois?

                              Comment

                              • MH motorsport
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 2301
                                • Turku

                                Keskikonsolin saa irti kun ottaa taka tupakansytyttimen vierestä molemmat peitelevyt auki ja pitkällä ruuvarilla ruuvit auki. Sitten käppärin pussi pois ja edessä on yksi ruuvi siinä "lokeron" etuosassa. Jos tarvii enemmän purkaa niin etuosa lähtee kun ottaa soittimen/säätöpaneelin vierestä pystysuuntaiset peitelevyt pois ja alla ruuvit. Sitten vaihdekeppi ja pussi pois ja jalkatiloissa verhoilun alla ruuveja.
                                Autopalvelu MH-motor
                                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                                Maxxecu myynti ja asennus
                                www.mh-motor.fi
                                0503218217
                                Kulkineet:
                                E6 2000 touring
                                E6 2002 touring
                                E30 318is ///Mtechnic 2
                                E34 ///M5 nürburgring
                                E34 S62b50 turbo dct
                                E39 523i ///Msport
                                F30 320d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎