Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^^RoVeR^^
    Newbiemmer
    • Jun 2014
    • 7
    • juva

    Nyt ois pari pientä kysymystä tost e34 mittaristosta. Missä vois mahdolliset viat olla = nopeusmittari toimii mut kilometri ei lisäänny (ei digi mallinen trippi ja kokonais kilsat) Ja käynnistäessä kulutus mittari siirtyy suoraan yli 30 litran kulutukseen ja pysyy siel siihen asti ennenkun sammuttaa.

    Comment

    • Worldfuture
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 324
      • Forssa

      Eiköös se kulutusmittari muutenki oo tyhjäkäynnil siel oikeella (yli kolmenkympin)?

      Comment

      • ^^RoVeR^^
        Newbiemmer
        • Jun 2014
        • 7
        • juva

        Originally posted by Worldfuture View Post
        Eiköös se kulutusmittari muutenki oo tyhjäkäynnil siel oikeella (yli kolmenkympin)?
        Mut siis se on ajon aikanakin tapissa viisari laskee vasta kun auton sammuttaa. Ajo sit lämä tiskis tai laski moottorijarrul ni viisari on tapissa.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by ^^RoVeR^^ View Post
          Nyt ois pari pientä kysymystä tost e34 mittaristosta. Missä vois mahdolliset viat olla = nopeusmittari toimii mut kilometri ei lisäänny (ei digi mallinen trippi ja kokonais kilsat) Ja käynnistäessä kulutus mittari siirtyy suoraan yli 30 litran kulutukseen ja pysyy siel siihen asti ennenkun sammuttaa.
          Jos kilometrit ei lisäännyt niin kulutus on ääretön.

          Comment

          • Klasu-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 546
            • Helsinki

            Ensimmäisenä kannattanee nostaa auto ylös ja tarkastaa nopeustunnistimen johdotus.

            Nopeustunnistin on kiinni tasauspyörästön takaosassa, luonnollisesti ainoa antura tasauspyörästössä.

            Jos johdotus viallinen/anturi viallinen, mittaristo näyttää juuri noin.

            Comment

            • Incarnated
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 453
              • Seinäjoki

              Originally posted by Bansku View Post
              Tuleekos siinä se tunkin paikkakin mukana vai onko se itse sovellettava? Oonkohan minä ikinä edes ehjää nähnyt :think
              Ainaki tuossa jonka alvadista tilasin on se muoto ja reiät tunkinpaikoille olemassa, mutta siellä helman sisällä on semmonen lisätuki joka on kiinni ovikehyksessä, ja se on melko varmasti myös mätä, eikä sitä tuu mukana
              Ite en ainakaan aatellu uskaltaa omaani noista kohdista nostella ilman sitä lisätukea...

              http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

              Comment

              • Incarnated
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 453
                • Seinäjoki

                Originally posted by Klasu- View Post
                Ensimmäisenä kannattanee nostaa auto ylös ja tarkastaa nopeustunnistimen johdotus.

                Nopeustunnistin on kiinni tasauspyörästön takaosassa, luonnollisesti ainoa antura tasauspyörästössä.

                Jos johdotus viallinen/anturi viallinen, mittaristo näyttää juuri noin.

                Ei kai nopeusmittarinkaan pitäs toimia jos ei tuolta tule signaalia? Mutta kannattaa tuo toki silti tarkistaa

                http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                Comment

                • Incarnated
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 453
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Bansku View Post
                  Mitenhän tuolta etuovesta pitäisi oikeasti toi oven lukko hässäkkä purkaa irti? Lauantaina vesisateessa sitä irrottaessa purkuautosta ei saatu oikein muuta aikaseksi kun oveen lommo ja ikkunan kisko mutkalle kun hermo palo sen verta hyväksi.
                  Meinaan on toi sisäkahvan vaijeri sen verta mukava koittaa saada sinne lukolle paikalleen että jos lukko on järkevästi irrotettavissa niin haluan tietää sen taktiikan.
                  Pelkkä salpaosa on kii kolmella ruuvilla, joista yks on sen ovitiivisteen leveän "laipan" alla. Lisäksi pitää irrottaa ikkunakisko, joka on kii yhdellä ruuvilla sen pehmusteen alta alareunasta, yläreuna on semmosessa hahlossa ja irtoaa kun kiskoo alaspäin. Tässä kohtaa saattaa vaan tulla uus ongelma et se kahvamekanismin vipu on vittuimainen saada takas

                  Kahvahässäkkä irtoaa kun siitä oven yläreunan soikeesta reiästä työntää siellä näkyvän haitan sisäänpäin, sit putoo se kahvan kehys, sen alta kahva kii, takaa ruuveilla, edessä ruuvi + semmonen hassu "mutteri" lukkosylinterin ympärillä

                  http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                  Comment

                  • Bansku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2011
                    • 1493
                    • Savo

                    No joo toi ikkunan kiskon irrotus oli kyllä tärkeä tieto. Minä eka kattelin että se on piate hitseillä siinä oven sisäpellissä, en tajunnut sitä tiivistettä raottaa perhana. Tämä tieto avittaa kummasti. Muut noi jutut olikin jo selvillä.
                    Ps. Emännän kolmeneloseen jo pilkinkin sen sisäkahvan vaijerin paikalleen lukko paikoillaan ollessa. Voin kertoa että suhteellisen mielen kiintoista hommaa. Tohon omaan pitäs vaihtaa vänkärin oveen ulkokahva

                    Comment

                    • Qeequ
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 993
                      • Ylivieska

                      Mulla on 96 viimesiä facelifti 525 farkkuja varusteluettelosta löytyy seuraavat
                      S731A Supplementary Edition package sekä
                      P740A Edition ZD
                      mitä nuo tarkoittaa en oikein pikaisella googlettamisellakaan löytänyt mitää, vapaa suomennos jotain ''täydentävä edition paketti'' ? onko tuossa nyt valmiudet isolle obc:lle vakkarille yms?
                      Last edited by Qeequ; 11-07-2014, 13:17.

                      13xE34
                      1xE39
                      5xE36
                      1xE38
                      1xE32

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Qeequ View Post
                        Mulla on 96 viimesiä facelifti 525 farkkuja varusteluettelosta löytyy seuraavat
                        S731A Supplementary Edition package sekä
                        P740A Edition ZD
                        mitä nuo tarkoittaa en oikein pikaisella googlettamisellakaan löytänyt mitää, vapaa suomennos jotain ''täydentävä edition paketti'' ? onko tuossa nyt valmiudet isolle obc:lle vakkarille yms?
                        Noilla ei ole yhteyttä johtosarjoihin. Iso obc valmius on kutakuinkin kaikissa, onko cruiselle pyöreä liitin konehuoneessa?

                        Comment

                        • Qeequ
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 993
                          • Ylivieska

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Noilla ei ole yhteyttä johtosarjoihin. Iso obc valmius on kutakuinkin kaikissa, onko cruiselle pyöreä liitin konehuoneessa?
                          Löytyy ilmaputsarin vierestä. Mitähän nuo sitte meinaa? en oo ennen törmännyt noihin...

                          13xE34
                          1xE39
                          5xE36
                          1xE38
                          1xE32

                          Comment

                          • KarkkainenL
                            Aluevastaava
                            • Sep 2013
                            • 767
                            • Tampere

                            Mikäköhän alkaa mittaristosta antautumaan, kun tälleen kuumilla keleillä alkaa trippi ja kokonaiskilometrit himmenemään yläpuolelta Kylmänä päivänä (alle 15 celssiusta) näkyy kilometrit, kyllä oikein hyvin Outo vika kyllä
                            Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                            E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                            EX E36 320iA -98
                            EX E39 520i -01
                            EX E34 525 Tds -95

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4320
                              • Turku

                              Originally posted by Bansku View Post
                              MInkälaisia korjaus palasia ootte muuten laitelleen noihin e34:än surullisen kuuluisiin tunkkaus kohtiin? Parissa olen ttörmännyt ettei ole muuta laitettu kun suora pelti tilalle, mutta mutta, miten se kannattaisi toteuttaa, itellä vänkärin puolelta tunkattu sisään se nostokohta :think
                              Koko tän viikon olen korjannut kaikkia neljää kulmaa. Tilasin osamieheltä uudet helmapellit (kynnyspelti) ja otin niistä tarvittavat palat ja sainpa pikku säädöllä toisen etulokarin alareunaankin korjauspellin niistä. Otin projektista muutaman kuvan, mutta en ole nyt kotona, joten en saa kuvia oikein minnekään esille vielä, ehkä alkuviikolla saan auton taas liikkelle ja pääsen kotikoneelle. Jos kuvat kiinnostaa.



                              Kuvat ei näy rekkautumatta ja siinäkin saattaa mennä muutama päivä.


                              Mutta laita googleen E34 sill repair, sieltä tulee jotain.

                              Ne tunkin kohdat, jotka on paksummasta pellistä, ei tule mukana, enkä edes ETK:sta löytänyt niitä. Mutta mulla ne oli hyvässä kunnossa. Hioin ensin kunnollisella teräsharjalaikalla sen puhtaaksi, jotta näin jotenkuten mistä ne oli pistehitsattu. Sitten porasin pistehitsit pois Bilteman pistehitsiporalla.

                              Vähän se saattaa vaatia talttaa että lähtee.

                              Sain myös korjattua paremmin takapään poikkipalkin isojen puslien viereiset pellit, ne kun on kanssa herkät ruostumaan ja v-mäiset korjata, paitti nyt kun sai helmat auki.
                              Last edited by jani73; 11-07-2014, 22:56.

                              Comment

                              • Bansku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2011
                                • 1493
                                • Savo

                                Kyllähän kuvat on aina kivoja.

                                Pitää ruveta varmaan suunnittelemaan tuota helmojen korjaamista jossain välissä kun löytää motivaatiota

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎