Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Worldfuture
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 324
    • Forssa

    Onko normaalia että kierrokset humppaa kylmänä? Tänään aamul teki ku oli 5 astetta pakkasta. Jollain nollakelil ei tota tehny.

    Comment

    • jj5
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1332
      • pks

      Originally posted by Worldfuture View Post
      Onko normaalia että kierrokset humppaa kylmänä? Tänään aamul teki ku oli 5 astetta pakkasta. Jollain nollakelil ei tota tehny.
      Kylläkai aina parisekuntia sillontällön on ihan normaalia, mutta jos pidempään tekee sitä, niin ei.
      sigpic

      Comment

      • Jucke
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 518
        • Keski-suomi

        Onko 535i ja M5 malleissa sama pääjarrusylinteri? Ämmästä ilmeisesti porsi perinteisellä ilmaustekniikalla pumpatessa ja tarvis uutta tilalle mahdollisimman pian.
        E34 ///M5 3.8 '93,
        ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5257
          • Pirkkala

          Originally posted by Jucke View Post
          Onko 535i ja M5 malleissa sama pääjarrusylinteri? Ämmästä ilmeisesti porsi perinteisellä ilmaustekniikalla pumpatessa ja tarvis uutta tilalle mahdollisimman pian.
          Vaihat koko sylinterin? Ei hajuakaan onko sama(sen realoem.com kertoo sulle) mutta vaiha nyt hyvä mies tiivisteet äläkä koko sylkkää.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Jucke
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 518
            • Keski-suomi

            Originally posted by Urpo_rotta View Post
            Vaihat koko sylinterin? Ei hajuakaan onko sama(sen realoem.com kertoo sulle) mutta vaiha nyt hyvä mies tiivisteet äläkä koko sylkkää.
            Kyllä noissa sama osanumero näkyy olevan. Mitkä tiivisteet noista sitten yleensä menee? Itse en löytänyt kuin numero 6 tästä: http://mfans2.com/parts/catalog/E34-...xpansion_tank/ ja 8 tästä: http://mfans2.com/parts/catalog/E34-...nit_depressionSylinteri siis vielä paikallaan, oireet vaan täsmää pääsylkän menoon googlauksen perusteella. Pumppaamalla saa paineet mutta jarruttamalla vähänkään reippaammin poljin painuu pohjaan. Ilmaa ei enää tule mistään.
            E34 ///M5 3.8 '93,
            ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              Originally posted by TsTPioneeri View Post
              Mjoo... käyköhän M50n öljypohja tuollaiseen?

              Joo en mä oletakkaan että ämmä moottori mikään ilmainen on täytyy kysellä ahkerasti ja katsella netin ihmeellistä maailmaa mistä saisi kuuluisaa hyvää halvalla.
              Pitäis käydä, jos e34:seen laitat niin pitää öljypohja olla sellasesta ja sit öljyn imujalka.

              Käytettyjen täydellisten s50b30 moottoreiden hinnat pyörii siinä 2500-3500e.

              Comment

              • TsTPioneeri
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 258
                • Muurame

                Originally posted by Make H. View Post
                Pitäis käydä, jos e34:seen laitat niin pitää öljypohja olla sellasesta ja sit öljyn imujalka.

                Käytettyjen täydellisten s50b30 moottoreiden hinnat pyörii siinä 2500-3500e.
                Joo jotain tuohon suuntaan huutelevat.

                Tuntuu että kun moottorissa on M merkki hinta nousee moninkertaiseksi normi mottiin verrattuna vaikka tehoiltaan olisikin vastaavia esim 4 litran V8 286Hv ja hintaa laatikoineen alle tonni...

                Noh jospa sitä kuitenkin laittaa orkkis koneen kuntoon kenties piristelis sitä sitten vaikkapa ohjelmistolla... 228Hv ja 300Nm on tuollaisesta otettu vastaavalla setupilla kuin minulla
                Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                Bmw 525i E34 91'
                Bmw 540i E34 93'
                Bmw 335i E30 83'

                Comment

                • TsTPioneeri
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2011
                  • 258
                  • Muurame

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Jos pohja ei sovi suoraan on sen sovittaminen tuollaisessa prokkiksessa aika helppo pala.
                  Näitä olisi varmaan jonkinverran liikkeellä jos olisi ihan plug and play.

                  Jotta saat kaiken oleellisen voisi olla hyvä idea hankkia koko M3
                  Näissähän taisi olla erillinen boksi vanoksellekkin?
                  Mjoo 3500€ tais olla halvin kori siitä sais tarvittavan tekniikan halutessaan ja kori kelpaisi kyllä rallimiehille :P Omasta mielestä E36 on kyllä sysiruma siksi en haluaisi kyseistä M3sesta kuin tekniikan...
                  Last edited by TsTPioneeri; 18-10-2014, 22:33.
                  Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                  Bmw 525i E34 91'
                  Bmw 540i E34 93'
                  Bmw 335i E30 83'

                  Comment

                  • jjjjanski
                    BTCF Member
                    • Jul 2013
                    • 83
                    • Kempele

                    Kyselläänpäs täältä, eli autona -95 525tds ja vikana:

                    Lämpötilan esim. jos säädät puoleen väliin (22astetta) niin jonku puoli tuntia se puhaltaa sillä teholla, tämän jälkeen alkaa tulemaan vain kylmää. Lämpöä jos haluaa niin pitää kuskin puoli vääntää täysille, hetken päästä on kuin saunassa ja kun väännät taaksepäin niin taas pelkkää kylmää.

                    Vähän tietoa/vinkkejä mistä mahtaisi johtua.
                    E39 530da Touring M-Sport -03
                    ex. E34 525tds -95

                    Comment

                    • Juzma94
                      Newbiemmer
                      • Jun 2014
                      • 13
                      • Vähäkyrö

                      Olisi hieman kysyttävää viisaammilta, eli auto on e34 535 vm.89 m30b35 automaatti. Perä paukkuu ja rutisee aika kauheasti ku laittaa vaihteen päälle ja välillä kun ajelee hiljaa ja kääntyy tiukasti niin kuuluu 1-2 kovaa pamausta, sen verran oon auton alle päässyt että puslat oli ehjät ja huomasin että se laippa joka tulee perästä oikean puolen vetariin nii klappaa n. 1 sentin ylös alas, mikä mahtaa olla hajalla? Ostaakko suosista uusi perä vai onko minlälainen homma korjata? Ja kiitoksia jo valmiiksi vastauksista

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by jjjjanski View Post
                        Kyselläänpäs täältä, eli autona -95 525tds ja vikana:

                        Lämpötilan esim. jos säädät puoleen väliin (22astetta) niin jonku puoli tuntia se puhaltaa sillä teholla, tämän jälkeen alkaa tulemaan vain kylmää. Lämpöä jos haluaa niin pitää kuskin puoli vääntää täysille, hetken päästä on kuin saunassa ja kun väännät taaksepäin niin taas pelkkää kylmää.

                        Vähän tietoa/vinkkejä mistä mahtaisi johtua.
                        lämpöanturi tukossa pölystä.

                        Originally posted by Juzma94 View Post
                        Olisi hieman kysyttävää viisaammilta, eli auto on e34 535 vm.89 m30b35 automaatti. Perä paukkuu ja rutisee aika kauheasti ku laittaa vaihteen päälle ja välillä kun ajelee hiljaa ja kääntyy tiukasti niin kuuluu 1-2 kovaa pamausta, sen verran oon auton alle päässyt että puslat oli ehjät ja huomasin että se laippa joka tulee perästä oikean puolen vetariin nii klappaa n. 1 sentin ylös alas, mikä mahtaa olla hajalla? Ostaakko suosista uusi perä vai onko minlälainen homma korjata? Ja kiitoksia jo valmiiksi vastauksista
                        poskilaakeri paskana ja todennäköisesti koko perä sitämyöten entinen.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • jjjjanski
                          BTCF Member
                          • Jul 2013
                          • 83
                          • Kempele

                          Itsekkin vähän selailin niin löytyi yksi ketju, jossa mainittiinkin tuo sisälämpötilan anturi. Epäilen pölyä koska olen paneelin käyttänyt irti, joten taitaa olla sökönä.
                          E39 530da Touring M-Sport -03
                          ex. E34 525tds -95

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by jjjjanski View Post
                            Itsekkin vähän selailin niin löytyi yksi ketju, jossa mainittiinkin tuo sisälämpötilan anturi. Epäilen pölyä koska olen paneelin käyttänyt irti, joten taitaa olla sökönä.
                            Otitko niin pitkälle auki että näit sen anturin?

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by TsTPioneeri View Post
                              Mjoo 3500€ tais olla halvin kori siitä sais tarvittavan tekniikan halutessaan ja kori kelpaisi kyllä rallimiehille :P Omasta mielestä E36 on kyllä sysiruma siksi en haluaisi kyseistä M3sesta kuin tekniikan...
                              Joo ei tuollainen E36 ole kyllä mistään kotoisin jos vertaa E34:ään.

                              Tosiaan toisiakin tekniikoita on tyrkyllä E34 koriin mitkä ovat mielenkiintoisempia.

                              Comment

                              • Juzma94
                                Newbiemmer
                                • Jun 2014
                                • 13
                                • Vähäkyrö

                                Originally posted by peto2 View Post
                                lämpöanturi tukossa pölystä.



                                poskilaakeri paskana ja todennäköisesti koko perä sitämyöten entinen.

                                Olisiko tietoa menisikö tämä perä autooni? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎