Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jönsse22
    BTCF Member
    • Feb 2013
    • 403
    • kouvola

    Jako on kohdallaan ja taitaa olla. Oli pyörä irti niin kyllä se ehjältä vaikutti.
    Jotenkin vaikuttaisi siltä että imm ei olisi ollenkaan pelissä kun käyttäytyy täysin samalla tavalla oli siinä mittari kokonaan välistä pois tai kiinne.
    Kellään tietoa minkälaisia virta lukemia pitäisi tulla siihen imm liittimeen.?
    E28 520i "keke"
    E30 "325" turbo
    E38 käyttiksen romu
    R50 mini cooper🤣

    Comment

    • bemaristi89
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 87
      • oulu

      Originally posted by samppup View Post
      Mistäs vois johtuu et kuskin puolen etu -ja takaikkuna nousee vinossa eikä näin ollen mee kiinni. Ne kuuluisat muoviklipsut oli ehjät. Täytyykö vaan koko nostinhärveli kaikkineen vaihtaa?

      kannattaa myös katsoa niitten pallojen tai ne käpälät mikkä tulee lasille niihin muoveihin kiinni notta onko toisiinsa missä asennossa, ja VOI muuten taipua juuri sellaiseksi ettei mene oikein kiinni tai ei ylhäähtä enään olekkaan siinä tivisteen sisällä, nm eilen todettu omasta, eli ne ns sakset, itselläni taipu moottorin voimin etummainen saksi ja nostaa lasin vinossa kiinni, jos sulla joku lasi nousee suorassa niin pura sekin puoli ja kurkkaa missä asennossa niitten saksien pitää olla, ja samalla tarkastaa että niitit sekä pultit on tiukasti kiinni, ettei koneisto anna periksi. se etummainen saksi ainaskin on aika hepposta tavaraa vääntymään, mutta vaikea vääntää takas oikeaan asentoon että lasi nousee tiivisteitten sisällä.
      E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti



      Comment

      • Merkki
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2012
        • 452
        • Uusikaupunki

        Tänään palatessani kotiin turusta, (525 m50b25) rupesi täristämään mikäli panoi kaasua n.10km ennenkuin olin kotona. Aluksi ajattelin että kardaanin tukilaakeri varmaan sanoi sopimuksen irti mutta pihaan päästessäni huomasin koneen käyvän vajailla pytyillä.. No tulpat irti ja tutkimaan, ykköspytyn tulppa palanut toimimattomaksi jostain kumman syystä (kuvassa vasen, muut oikeanpuoleisen kunnossa) kirosin tulpassa olevan jokin materiaali virhe tms mikä olisi saanut tulpan sulamaan, mutta eihän se ruvennut pelaamaan uudellakaan tulpalla--> puristus paineet mittasin ja ykkös sekä kakkos pytyissä ~7bar lopuissa se oikea 14bar.. Kansipahvi ilmeisesti palanut kun kuuluu stup stup kun kone käy.. Mutta kysymys kuuluu, miksi kansipahvi mahtoi mennä noin varoittamatta? Itse tuppaan lämmittämään koneen huolella ennenkuin kenkii/käyttää kovemmilla kierroksilla, hyvät öljyt koneessa, jäähdytys nesteet kunnossa ja lämmöt pysynyt kurissa. Ajettu kuitenkin 400tkm ja tähän asti pelannut kuin kello, vanhuuttako vaan mennyt..?
        Last edited by Merkki; 20-09-2015, 18:49.
        e32 730i
        e34 m5
        e34 525i

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Merkki View Post
          Tänään palatessani kotiin turusta, (525 m50b25) rupesi täristämään mikäli panoi kaasua n.10km ennenkuin olin kotona. Aluksi ajattelin että kardaanin tukilaakeri varmaan sanoi sopimuksen irti mutta pihaan päästessäni huomasin koneen käyvän vajailla pytyillä.. No tulpat irti ja tutkimaan, ykköspytyn tulppa palanut toimimattomaksi jostain kumman syystä (kuvassa vasen, muut oikeanpuoleisen kunnossa) kirosin tulpassa olevan jokin materiaali virhe tms mikä olisi saanut tulpan sulamaan, mutta eihän se ruvennut pelaamaan uudellakaan tulpalla--> puristus paineet mittasin ja ykkös sekä kakkos pytyissä ~7bar lopuissa se oikea 14bar.. Kansipahvi ilmeisesti palanut kun kuuluu stup stup kun kone käy.. Mutta kysymys kuuluu, miksi kansipahvi mahtoi mennä noin varoittamatta? Itse tuppaan lämmittämään koneen huolella ennenkuin kenkii/käyttää kovemmilla kierroksilla, hyvät öljyt koneessa, jäähdytys nesteet kunnossa ja lämmöt pysynyt kurissa. Ajettu kuitenkin 400tkm ja tähän asti pelannut kuin kello, vanhuuttako vaan mennyt..?
          Voi olla vanhuuttaankin. Sen näkee paremmin sitten kun leväyttää koneen.

          Comment

          • Rääpe
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 56
            • Salo

            Onko kellään vinkkiä kuinka tuon kardaanin saa irti perästä? Typ188 6-pulttisella laipalla. Pultit tietysti avattu, mutta ilmeisen hyvin on juntattu kiinni, kun ei meinaa millää lähteä . Apurunko sitä vaille irti, kai se voimalla lähtisi kun pääsisi vaan ilman nosturia sitä käyttämään...vai?
            E34 525tdsA '94
            Ex:
            E30 318i '88
            E46 320i '98
            E34 '88, M20B27 ja 417/609@1bar
            E30 316i '89
            E32 750iA '91
            E34 525tic
            E39 523i '97
            -15kpl vähemmän bemaria

            ''M20-harrastajan arkipäivää runon muodossa, sen viidennen kansiremontin jälkeen: "Pyttyjä kuusi, kansi oli uusi. Nostin öljytikkua, tuumasin... Mitä vittua!'' -T3

            Comment

            • bemaristi89
              Bimmer Rookie
              • Aug 2012
              • 87
              • oulu

              Originally posted by Rääpe View Post
              Onko kellään vinkkiä kuinka tuon kardaanin saa irti perästä? Typ188 6-pulttisella laipalla. Pultit tietysti avattu, mutta ilmeisen hyvin on juntattu kiinni, kun ei meinaa millää lähteä . Apurunko sitä vaille irti, kai se voimalla lähtisi kun pääsisi vaan ilman nosturia sitä käyttämään...vai?

              koputtele vasaralla sitä joka puolelta siittä laipasta, tuppaavat jäähä aika tiukkaan autossa kun autossa, ja jos siinä on pientä olaketta niin hieman kampeaa ja koputtelee niin irtoaa.
              E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti



              Comment

              • KarkkainenL
                Aluevastaava
                • Sep 2013
                • 767
                • Tampere

                Ääh päässy hukkuun kytkin rempan aikana kytkimen työsylinterin tappi. Minkäköhän näkönen se oli, jos vielä ettis ja mistä sais tilattua uuden?
                Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                EX E36 320iA -98
                EX E39 520i -01
                EX E34 525 Tds -95

                Comment

                • Jaks0
                  Alueaktiivi
                  • Feb 2010
                  • 999
                  • Oulu

                  Mitenkäs on porukat vetäny momenttiin M30 ARP kannepultteja? Ohjeesta käsitin että kolme kertaa kiristetään valmistajan ohjeistaman järjestyksen mukaan 90ft lbs eli 122nm

                  Last edited by Jaks0; 24-11-2014, 20:38.
                  E34 535i Sepang Bronze S38 turbiini projekti 804hv 892nm @ 1,35bar 98E
                  E28 535i Bahamabeige
                  F10 ///M5 -12 Montecarloblue with Eisenmann RACE
                  E46 325i M-Sport Cabriolet

                  Entisiä bemareita ollut todella monta korimalleista:

                  E28 E30 E34 E36 E39 E46 E61 F10 F15

                  Comment

                  • MPV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1193
                    • Muhos

                    Originally posted by Jaks0 View Post
                    Mitenkäs on porukat vetäny momenttiin M30 ARP kannepultteja? Ohjeesta käsitin että kolme kertaa kiristetään valmistajan ohjeistaman järjestyksen mukaan 90ft lbs eli 122nm

                    https://www.millerperformancecars.co...s/201-4602.pdf
                    Ohjeen luettuani ymmärtäisin että järjestys valmistajan mukaan ja kolmessa yhtäsuuressa vaiheessa 90ft lbs:ään, eli 30 -> 60 -> 90 ft lbs.

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8258
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Noi jalkapaunat ei kyllä kerro sivistyneessä maassa elävälle yhtään mitään :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1985
                        • Tampere

                        etupään jarruletkut pitäis vaihtaa mutta on todella piukassa tuo letkun päässä oleva 14mm mutteri. Jarruputkestahan tulee 11mm ja letkun päässä on 14mm. Onko mulla toi 11mm kiintoavain huono, kun ei se tunnu pitävän kun sieltä letkun päästä alkaa kunnolla vääntämään? oisko tohon jotain muuta työkalua millä sais pidettyä paremmin kiinni sitä 11mm mutteria ?

                        Comment

                        • -Markus-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1463
                          • Ihan Savossa

                          Originally posted by pheno View Post
                          etupään jarruletkut pitäis vaihtaa mutta on todella piukassa tuo letkun päässä oleva 14mm mutteri. Jarruputkestahan tulee 11mm ja letkun päässä on 14mm. Onko mulla toi 11mm kiintoavain huono, kun ei se tunnu pitävän kun sieltä letkun päästä alkaa kunnolla vääntämään? oisko tohon jotain muuta työkalua millä sais pidettyä paremmin kiinni sitä 11mm mutteria ?
                          Sopivat Knipex Cobrat ?


                          Ford Mondeo Mk3 STW
                          VW E-Golf 2015
                          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1985
                            • Tampere

                            Originally posted by -Markus- View Post
                            Sopivat Knipex Cobrat ?

                            Saattas mennä! Kiitti vinkistä. Ahdas on nimenomaan toi 11mm puoli (jarruputken pää). Se on tommosen "metallisuojan" sisällä. Kiintoavainhan ottaa vaan kahdesta kohtaa kiinni, pitäis saada isommalta alueelta kiinni, niin pysyisi.

                            Last edited by pheno; 25-11-2014, 10:28.

                            Comment

                            • MPV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1193
                              • Muhos

                              Originally posted by pheno View Post
                              Saattas mennä! Kiitti vinkistä. Ahdas on nimenomaan toi 11mm puoli (jarruputken pää). Se on tommosen "metallisuojan" sisällä. Kiintoavainhan ottaa vaan kahdesta kohtaa kiinni, pitäis saada isommalta alueelta kiinni, niin pysyisi.
                              Tämmöistä olen käyttänyt jarruputkien kanssa. Toimii, ja sopii tuohonkin väliin.

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by MPV View Post
                                Tämmöistä olen käyttänyt jarruputkien kanssa. Toimii, ja sopii tuohonkin väliin.
                                http://www.ikh.fi/Kasityokalut/Hylsy...aimet#!tid5348

                                Jos ei lähde normikiintarilla niin ei kyllä knipekseilläkään. Avolenkki on kova tuossa hommassa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎