E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rgaweer
    BTCF Member
    • May 2012
    • 1671
    • Vantaa

    #436
    En usko että on hajonnut mikään. Hakaa räpläämällä oon saanu pysymään kiinni jos joskus on vastustanut kiinni pysyminen mutta kiinni ei ole kyllä onneksi jämähtänyt. Lämmittämään vaan sisälle ja mahdollisesti aseöljyä mekanismiin niin ei pitäisi jämähtää enää.

    Oletko ajanut autolla pidempää matkaa? Yleensä auton hyttiin tuleva lämpö on saanu ovet sulamaan/aukeamaan, tosin jos pakkasta todella paljon niin ei taida auttaa.
    E34 x2, E12 x2, E30
    E28 520i -82 & 520iA -86
    Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1998
      • Tampere

      #437
      Originally posted by Läbä View Post
      Samat ongelmat täällä, mutta kuskin oven puolella, ja en saa pysymään kiinni... Itse mietin kanssa että pitäiskö mennä parkkihalliin sulattaan ja ottaan vaikka työkalut mukaan jos joutuu ovipaffin takaa jotain osaa vaihteleen, koska tällä hetkellä kahvaa liikuttamalla ei tapahdu mitään...
      Tommonen pikku kosaani biltemasta vois toimia. Vanhan Volvo V40 lukot sillä saa näppärästi sulatettua jotka tuntuu olevan koko ajan jäässä...

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #438
        Originally posted by pheno View Post
        Tommonen pikku kosaani biltemasta vois toimia. Vanhan Volvo V40 lukot sillä saa näppärästi sulatettua jotka tuntuu olevan koko ajan jäässä...
        Tommosella voi saada tuhoakin aikaan. Luonnollisesti järki käteen tässäkin.

        Kosaanista muuten tulee vettä...
        Last edited by Muurahainen; 05-01-2015, 23:08.

        Comment

        • Elfving
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 914
          • MeetMe@X.

          #439
          Ei vittu nyt jätkät oikeasti.



          Lämmintä vettä tiiviiseen pussiin ja painattaa lukkoon. JA LUKKOÖLJYÄ!
          Pistoke lähellä,niin hiustenkuivain tai kuumailmapuhallin. (mieluummin hiustenkuivain jos et tiedä mihin KIpuhallinta käytetään)

          Comment

          • Klasu-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 546
            • Helsinki

            #440
            Tuohon lukkopesän lämmitykseen voisin itsekin vielä palata.

            Eli ilmeisesti lähtee päälle, kun kyseisen oven kahvaa nostetaan, ja pidetään nostettuna, tällöin kuuluisi toimia kokoajan?
            Tämä varuste kaikissa kolmenelkuissa?

            Onko tuo vastus irrallinen, vaihdettava osa, vai integroitu lukkopatruunaan tmv?

            Omassa ei ainakaan tuntunut tepsivän, kun pidin kahvaa ylhäällä n.20sek.

            Olen kyllä purkanut lukkomekanismit jo, puhdistanut, ja rasvannut ym. mutta en tullut kiinnittäneeksi silloin huomiota tuohon lämmitysasiaan. Puhdistus reilulla rasvanpoistolla ja rasvaus puhtaille osille ei ainakaan omasta autostani poistanut ongelmaa jäätyvät lukot, mikäli pesee autoa pakkaskelien aikaan.
            Jos satun pesemään auton tallilla, käyn aina lukkopesät läpi paineilmalla, jolloin ongelmaa ei tule, mutta paineilmaa kun ei aina ole saatavilla....

            Lukkosulaakaan en mieluusti lähde tuonne holvaamaan, valuu vaan oven sisään ja sotkee paikkoja.

            Comment

            • Sakkeri
              BTCF Member
              • May 2013
              • 307
              • Oulu

              #441
              E32 lukkopesän sulatus tuntuu toimivan kun vain vetäisee kahvasta. Ei tarvitse pitää ylhäällä. Olikohan jopa käyttöohjekirja joka kertoo että lämmittää 30sek kerran vetäisemälä.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • Muppe
                BTCF Member
                • May 2006
                • 1866
                • Östermyra

                #442
                Originally posted by Klasu- View Post
                Tämä varuste kaikissa kolmenelkuissa?
                Ei ole, on varustelusta riippuva.
                E61 530dA M-Sport
                E39 520iA Touring

                ex. E34 525iA
                ex. E34 535iA
                ex. E34 520i
                ex. E34 520i
                ex. E36 320i

                Comment

                • Rumilus
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 366
                  • Tuusula

                  #443
                  Mistä kaikista e34 malleista löytyy tota e30 mallin typ 188 perää? Eli ei kehtomallia, vaan sitä yläpuolelta kiinnitettävää?
                  Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                  Comment

                  • KarkkainenL
                    Aluevastaava
                    • Sep 2013
                    • 768
                    • Tampere

                    #444
                    Ainakin omasta 525tds löytyy typ188
                    Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                    E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                    EX E36 320iA -98
                    EX E39 520i -01
                    EX E34 525 Tds -95

                    Comment

                    • Rumilus
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 366
                      • Tuusula

                      #445
                      Originally posted by Läbä View Post
                      Ainakin omasta 525tds löytyy typ188
                      Onko tota typ188 saanukkaan mitenkään muuten, kun tommosena ylhäältä roikkuvana?
                      Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                      Comment

                      • ilkka 330 ci
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2012
                        • 129
                        • varkaus

                        #446
                        E34 540ia vm95 abs rele

                        Löytyskö joltain tai vinkkiä mistä mahollisesti vois saada heti..yhestä paikkaa tilattiin ja ooteltu 2kk tta ei oo näkyny ja auto pitäs saaha leimalle viimeistään maanantaina...

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          #447
                          Originally posted by Rumilus View Post
                          Onko tota typ188 saanukkaan mitenkään muuten, kun tommosena ylhäältä roikkuvana?
                          Niin eikös sitä ole sitä kehtomalliakin eli "sivulta roikkuvana"? Esim. 525i m50

                          Comment

                          • KarkkainenL
                            Aluevastaava
                            • Sep 2013
                            • 768
                            • Tampere

                            #448
                            Ja kaverin 324td e30 on myös typ188 sivulta roikkuvana. Itellä tosiaan ylhäältä roikkuva.
                            Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                            E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                            EX E36 320iA -98
                            EX E39 520i -01
                            EX E34 525 Tds -95

                            Comment

                            • Rumilus
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 366
                              • Tuusula

                              #449
                              Originally posted by Make H. View Post
                              Niin eikös sitä ole sitä kehtomalliakin eli "sivulta roikkuvana"? Esim. 525i m50
                              Ilmeisesti on joo, mietin vaan, että onko se kiinnitystapa jotenki pääteltävissä pelkän automallin mukaan? Vois kuvitella, että noissa tuhnuimmissa ja vanhimmissa olisi se ei kehtomallin 188. Eikai auta ku lähtee autojen alle kyykkimään tekemään tutkivaa journalismia...
                              Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                              Comment

                              • MPV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 1199
                                • Muhos

                                #450
                                Originally posted by Rumilus View Post
                                Ilmeisesti on joo, mietin vaan, että onko se kiinnitystapa jotenki pääteltävissä pelkän automallin mukaan? Vois kuvitella, että noissa tuhnuimmissa ja vanhimmissa olisi se ei kehtomallin 188. Eikai auta ku lähtee autojen alle kyykkimään tekemään tutkivaa journalismia...
                                Voisko sitä päätellä vaikka käytetyn apurungon perusteella?

                                "ei kehtomalli"


                                "kehtomalli"

                                Comment

                                Working...
                                X