Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    Originally posted by Worldfuture View Post
    Tekee toi auto mystistä hommaa nyt (M50B20), kun viime viikol oli semmonen -10 pakkasta nii ei ollu mitään oireita ja nyt ku on lämpösempi ja ilmeisesti kosteempi ilma nii sammuu ajossa tai ku pysähtyy sillon ku painaa kytkimen pohjaan? Eli paikallaan käy tyhjää hyvin mut ku on liikkees ja päästää tyhjäkäynnille nii sammuu (tosin ei taida tehdä sillon ku on ajanu kauemmin). Ja käymään lähtee silti hyvin heti sen jälkeen.. Muilla ollu vastaavaa?
    imuvuoto?

    Comment

    • Gemmi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 3355
      • Espoo

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Aika pieni rako noitten kanssa puljata.

      Taitaa mahtua pudottamaan laturin alas kun irroittaa ohjaustehostimesta hihnapyörän.
      Kuskin puolen tyynyn vaihto on aika jännä toimenpide. Itsellä ei oikein kädet sinne mahdu.
      Eli alottaa suosiolla laturista, Tosiaan kun välineet antaa myöden ottaa laturin kummankin kautta pois, niin tietäs kumpi nopeempi tai oikeestaan kumman kautta helpompi:think. Nooh, ohan tossa to-pe yö aikaa jumpata.

      Comment

      • Jucke
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 518
        • Keski-suomi

        Originally posted by |foder| View Post
        Kiitokset! Kuva talteen koneelle.
        E34 ///M5 3.8 '93,
        ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Gemmi View Post
          Eli alottaa suosiolla laturista, Tosiaan kun välineet antaa myöden ottaa laturin kummankin kautta pois, niin tietäs kumpi nopeempi tai oikeestaan kumman kautta helpompi:think. Nooh, ohan tossa to-pe yö aikaa jumpata.
          Tuo alas pudottaminen varmaan helpompaa / nopeampaa.

          Comment

          • Worldfuture
            Bimmer Fanatic
            • May 2014
            • 324
            • Forssa

            Originally posted by Make H. View Post
            imuvuoto?
            Kesällä testattu ainakin puhdistussprayllä muttei kierrokset vaihdellu. Ihan ku kosteus vaikuttas jotenki:think

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Worldfuture View Post
              Kesällä testattu ainakin puhdistussprayllä muttei kierrokset vaihdellu. Ihan ku kosteus vaikuttas jotenki:think
              Onko tuo oire ollut jo silloin päällä?
              Jos ei niin voihan sieltä löytyä viimeaikoina ilemnnyttä.

              Comment

              • Worldfuture
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 324
                • Forssa

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Onko tuo oire ollut jo silloin päällä?
                Jos ei niin voihan sieltä löytyä viimeaikoina ilemnnyttä.
                Syksyllä muistaakseni kiinnitin siihen jo huomioo. Sillonki tottakai märkää oli. Se on vaa kumma ku paikallaan käy normisti mut ajos vaa tekee tota:think

                Comment

                • NikkeDeHutt
                  Newbiemmer
                  • Jan 2014
                  • 9
                  • Savonlinna

                  Nyt on vähän erikoisempi kysymys. Kyrväytin tuossa viikonloppuna omasta bemarin räyskästä kansipahvin. Noh sehän pitäisi vaihtaa mutta ongelma on se että auton minulle myyneen myyjän mukaan moottori on vähän sekasikiö eli m20b25 kansi ja lohko on vuoden 85 323 eli ilmeisesti m20b23. Niin rupesin tässä miettimään että kummankohan moottorin pahvi sinne pitäisi paiskata b25 ja b23 sekasikiöön. Itse olen kuvitellut että b23 tiiviste sinne olisi laitettava. Toinen asiaan liittyvä kysymys onko kellään tietoa käykö b23 kannen tiiviste sarja b25 kanteen esim nokkaakselin stefa ja venakopan tiiviste, venttiilivarren kumit yms. Helpottaisi kun voisi tilata b23 tiivistesarjan eikä b23 kannentiivistettä ja sitten yksikerrallaan stefoja yms. Auto on siis alunperin 520 e34 vm89 b23 lohkolla ja b25 kannella. On kyllä äärimmäisen epäselkeä kysymys mutta suuri apu olisi jos joku osaisi auttaa

                  Saa myös tarjota jos jollain löytyy m50b25 moottoria johtosarjoineen, ecuineen yms. Kaikki siis mitä tarvitsee e34 m20-->m50 konversioon. Myös hyväkuntoinen m20b25 kelpaa.

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    Originally posted by NikkeDeHutt View Post
                    Nyt on vähän erikoisempi kysymys. Kyrväytin tuossa viikonloppuna omasta bemarin räyskästä kansipahvin. Noh sehän pitäisi vaihtaa mutta ongelma on se että auton minulle myyneen myyjän mukaan moottori on vähän sekasikiö eli m20b25 kansi ja lohko on vuoden 85 323 eli ilmeisesti m20b23. Niin rupesin tässä miettimään että kummankohan moottorin pahvi sinne pitäisi paiskata b25 ja b23 sekasikiöön. Itse olen kuvitellut että b23 tiiviste sinne olisi laitettava. Toinen asiaan liittyvä kysymys onko kellään tietoa käykö b23 kannen tiiviste sarja b25 kanteen esim nokkaakselin stefa ja venakopan tiiviste, venttiilivarren kumit yms. Helpottaisi kun voisi tilata b23 tiivistesarjan eikä b23 kannentiivistettä ja sitten yksikerrallaan stefoja yms. Auto on siis alunperin 520 e34 vm89 b23 lohkolla ja b25 kannella. On kyllä äärimmäisen epäselkeä kysymys mutta suuri apu olisi jos joku osaisi auttaa

                    Saa myös tarjota jos jollain löytyy m50b25 moottoria johtosarjoineen, ecuineen yms. Kaikki siis mitä tarvitsee e34 m20-->m50 konversioon. Myös hyväkuntoinen m20b25 kelpaa.
                    Näin mutupohjalta niin eikös noissa b23 ja b25 oo sama poraus kuitenkin eli näinollen vois olettaa että sama sama pahvi? En oo myöskään kuullu että venttiilikopissa olis mitään eroa? Googlehan sen äkkiä kertois kumpaa kannattaa laittaa...myös www.etk.cc auttaa

                    Comment

                    • MPV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1193
                      • Muhos

                      Originally posted by Make H. View Post
                      Näin mutupohjalta niin eikös noissa b23 ja b25 oo sama poraus
                      Bmwfans kyllä kertoo m20b23 männälle halkaisijaksi 80mm ja m20b25 84mm, kun vertasin E30 323i ja 325i:n osia. Äkkiseltään voisin melkein väittää että E30:sen 323i:n yläpään tiivistesarja on sama kuin E30 325i:n setti, lukuunottamatta sitä kannentiivistettä.

                      Comment

                      • rgaweer
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 1670
                        • Vantaa

                        Eikös b23 ole lähempänä b20 kuin b25. B25 isompi poraus, kahdessa ekassa sama. Ainakin kansien kiinnitys käy ristiin.

                        Tiiviste asiat selvinnee osanumeroita vertailemalla?
                        E34 x2, E12 x2, E30
                        E28 520i -82 & 520iA -86
                        Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by rgaweer View Post
                          Eikös b23 ole lähempänä b20 kuin b25. B25 isompi poraus, kahdessa ekassa sama. Ainakin kansien kiinnitys käy ristiin.

                          Tiiviste asiat selvinnee osanumeroita vertailemalla?
                          Siis noissahan kaikissa on kansissa sama kiinnitys? :think

                          Poraus on b20 ja 23:ssa sama 80mm ja b25:ssä 84mm.

                          Comment

                          • Gemmi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 3355
                            • Espoo

                            Ei lataa vieläkään, laturissa uudet hiilet/säädin paketti. laturille menee 2johtoo mitä ei voi saada väärin. Olikos laturin heräte yhteydessä merkkivaloon vai oonko ihan puutaheinää lukenu/ymmärtäny?, ei meinaa nimittäin pala merkkivalo edes:think. päävirta sulaketta en oikeen jaksa uskoo, kun kaikki toimii niin kauan kun akussa on virtaa:think

                            Comment

                            • MPV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1193
                              • Muhos

                              Originally posted by Gemmi View Post
                              Ei lataa vieläkään, laturissa uudet hiilet/säädin paketti. laturille menee 2johtoo mitä ei voi saada väärin. Olikos laturin heräte yhteydessä merkkivaloon vai oonko ihan puutaheinää lukenu/ymmärtäny?, ei meinaa nimittäin pala merkkivalo edes:think. päävirta sulaketta en oikeen jaksa uskoo, kun kaikki toimii niin kauan kun akussa on virtaa:think
                              Juu, laturin heräte on yhteydessä merkkivaloon. Laturin herätevirta tulee merkkivalon kautta ja maadoittuu laturissa, silloin kun laturi ei lataa (esim auto ei käynnissä). Jos käännät autosta virrat päälle ja laturille tulee herätejohtoon se 12 voltin jännite, niin vikaa voisi etsiä laturin sisältä. Käännä virrat pois päältä ja mittaa meneekö laturin heräte maihin. Jos ei mene, niin sitten katkosta etsimään.

                              Mulla on ollut kaksi laturia, joissa molemmissa oli tuo heräteliittimelle tuleva johdin katkennut juotoksen vierestä. Korjaaminen vaatii koko laturin purkamisen, mutta ei tekemätön paikka kuitenkaan.

                              Oheisessa kuvassa tuosta heräteliittimen, eli pultin päältä on jo raaputeltu tuo epoksi tms. pois ja katkennut johdinkin siinä näkyy.
                              Attached Files

                              Comment

                              • Bansku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2011
                                • 1493
                                • Savo

                                Vois kokeilla myös laittamalla maihin johdon, jos merkkivalo syttyy niin johto ehjä ja vika on laturin päässä, jos ei syty niin käy se johto KOKO matkalta lävitse ettei ole poikki mistään jne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎