Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rhodry
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 3262
    • Siuntio

    Mistähän lähtis vikaa etsimään kun ohjaustehostin ns lakkaa toimimasta hetkeksi vasemmalle kääntäessä hitaassa vauhdissa? Öljyä on, hihna on ok. Oikealle kääntäessä toimii normaalisti. Vasemmalle kun kääntää niin aluksi toimii, sitten hetken aikaa ei toimi ja tarpeeksi kun kääntää niin alkaa taad toimia.
    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1463
      • Ihan Savossa

      Originally posted by Rhodry View Post
      Mistähän lähtis vikaa etsimään kun ohjaustehostin ns lakkaa toimimasta hetkeksi vasemmalle kääntäessä hitaassa vauhdissa? Öljyä on, hihna on ok. Oikealle kääntäessä toimii normaalisti. Vasemmalle kun kääntää niin aluksi toimii, sitten hetken aikaa ei toimi ja tarpeeksi kun kääntää niin alkaa taad toimia.
      Voisko iskarin yläpään laakerointi jumittaa toiseen suuntaan... Ota eturenkaat ilmaan ja käännä käsillä renkaista. Kääntyykö molempiin suuntiin samanlailla kohtuu kevyesti?

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • Kv1984
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2013
        • 584
        • Jyväskylä

        Mikäs täältä on levinnyt? Vaihdelootan takatiiviste vai kardaanin tukilaakeri/kumi, vai molemmat? Öljyt on lentäneet komeasti pihalle ja auto ravistaa 30-50 km/h vauhdissa...
        Attached Files

        E34 518i Jet Black (ex)
        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
        E38 M52B28 Oxfordgrün

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Kv1984 View Post
          Mikäs täältä on levinnyt? Vaihdelootan takatiiviste vai kardaanin tukilaakeri/kumi, vai molemmat? Öljyt on lentäneet komeasti pihalle ja auto ravistaa 30-50 km/h vauhdissa...
          Stefa ei aiheuta ravistusta mutta tuon öljyvuodon kyllä.

          Comment

          • Kv1984
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2013
            • 584
            • Jyväskylä

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Stefa ei aiheuta ravistusta mutta tuon öljyvuodon kyllä.
            Hiukan siinä kardaanissa oli välystä kun ravistelin, joten voiko tärinä tulla siitä, jos tukilaakeri on levinnyt/väljistynyt? Takapäässä on kaikki ihan ehjää ja renkaatkin oli tasapainossa, joten sieltäkään ei pitäisi ravistaa... :think

            E34 518i Jet Black (ex)
            E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
            E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
            E38 M52B28 Oxfordgrün

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Kv1984 View Post
              Hiukan siinä kardaanissa oli välystä kun ravistelin, joten voiko tärinä tulla siitä, jos tukilaakeri on levinnyt/väljistynyt? Takapäässä on kaikki ihan ehjää ja renkaatkin oli tasapainossa, joten sieltäkään ei pitäisi ravistaa... :think
              Sopivasti kun tukilaakerin saa veltoksi niin kardaani hakkaa pohjaan saakka.

              Myös tuon rättinivelen kunto kannattaa tarkistaa.

              Comment

              • BiltemaMotorWork
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2013
                • 460
                • Joensuu

                FAQ:ssa on linkki joka kertoo puhaltimen moottorin esivastuksen sijainnin, mutta linkki ei toimi enää. Irrotin apukuskin jalkatilasta vasemmalta muovin irti jonka takana oletin sen olevan, mutta voisiko joku selventää tarkemmin missä se on tai jos olisi kuvaa jossain nii auttaisi löytämään?

                Comment

                • Worldfuture
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 324
                  • Forssa

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Sopivasti kun tukilaakerin saa veltoksi niin kardaani hakkaa pohjaan saakka.

                  Myös tuon rättinivelen kunto kannattaa tarkistaa.
                  Mullaka ollu tukilaakeris juurka väljää mut rohisi vähän ku irrallaan pyöritteli. Ja kun kiihdytti nii kuulu semmonen kitinä/ särinä. Saatto myös vähän tärrätä autoo. Nyt kun uus nii ei kuulu ääniä.

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16330
                    • Leppävirta

                    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                    FAQ:ssa on linkki joka kertoo puhaltimen moottorin esivastuksen sijainnin, mutta linkki ei toimi enää. Irrotin apukuskin jalkatilasta vasemmalta muovin irti jonka takana oletin sen olevan, mutta voisiko joku selventää tarkemmin missä se on tai jos olisi kuvaa jossain nii auttaisi löytämään?


                    Oisko tuosta apua?
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • BiltemaMotorWork
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2013
                      • 460
                      • Joensuu

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Oli, avainsana oli kuskinpuolella.

                      Comment

                      • Kv1984
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2013
                        • 584
                        • Jyväskylä

                        Palaan vielä tähän: 525 vuotaa öljyä vaihdelaatikon ja kardaanin liitoksesta. Mitä sieltä pitää/kannattaa vaihtaa ja millä aikataululla, eli onko kuin kiire? Loota ei kuitenkaan pidä minkäänlaista ääntä ja toimii hyvin (kop kop).

                        Kyseessä on ilmeisesti aika iso homma, joten mielellään varaisin valmiiksi ja vaihtaisin kerralla kaikki osat, jotka sieltä kannattaa vaihtaa.

                        E34 518i Jet Black (ex)
                        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                        E38 M52B28 Oxfordgrün

                        Comment

                        • Evek
                          Newbiemmer
                          • Sep 2016
                          • 9
                          • Pohjois-karjala

                          Mittaristo onkelmaaa

                          Täytyy viisaammilta kysyä neuvoa enkä selaamalla sivustoa ole varsinaista ongelmaa koskevaa keakustelua löytänyt/jaksanut selata niin, Mikä on e34 -92 mittaristossa vikana kun muuten pelittää mutta ei anna niitä tarkistus tekstejä sinne eikä enää piippaa virrat kun laittaa päälle eikä tarkista tai ainakaan näytä niitä.?

                          Comment

                          • Klasu-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 546
                            • Helsinki

                            Tarkastustekstejä?

                            Tarkoitatko nyt, ettet saa vilkkuviistä naputtamalla selattua ajotietokonetta mittaristossa?

                            Vai vikaviestejä, jotka ilmaantuvat äänimerkin kera näyttöön joka kerta virrat päälle/pois laitettaessa, mikäli vikoja löytyy?
                            Jos näitä, niin mitä vikaa/vikoja se on herjannut?


                            Tohon vaihteiston öljyvuotoon:

                            Eli elääkö kardaani nyt jotenkin epänormaalisti siellä, kuten olit aiemmin kuvannut, vai mistä on kyse?
                            Jos näin, on öljyvuoto syy, eikä seuraus, eikä sen korjausta tule yrittää seuraavasti, ennenkuin syy (tukilaakeri, välys?, rikkonainen rättinivel?) on poistettu.

                            Pelkkä öljyvuoto poistuu laatikon takastefan, ja todennäköisesti "vetokäpälän" vaihdolla (eli osa, joka pyörii siellä stefan sisällä, stefa kuluttaa tämän parissakymmenessä vuodessa uralle....)
                            Takastefan vaihto vaatii kardaanin tukilaakerin irroittamisen korista, jotta etupään saa irti vaihteistosta.
                            Tämä taas vaatii pakoputkiston tiputtamisen.
                            Muistaakseni tuon "vetokäpälän" kiinnitysmutteri on sellaisessa poterossa, että vaatii tosi ohutseinäisen (32mm?) hylsyn.
                            Last edited by Klasu-; 28-09-2016, 18:09.

                            Comment

                            • Bansku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2011
                              • 1493
                              • Savo

                              Ja noita joskus korjattu jos urille kulunut se laippa niin sorvaamalla tasalle ja ylikoko stefa. Mutta jos urat ei juurikaan tunnu niin ei hätää.
                              Ja samalla kun vaihtaa takastefan niin helposti vaihtaa samalla sen siirtäjän stefan, sekin todennäköisesti jo vaihto kunnossa.

                              Comment

                              • Kv1984
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2013
                                • 584
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Klasu- View Post
                                Tohon vaihteiston öljyvuotoon:

                                Eli elääkö kardaani nyt jotenkin epänormaalisti siellä, kuten olit aiemmin kuvannut, vai mistä on kyse?
                                Jos näin, on öljyvuoto syy, eikä seuraus, eikä sen korjausta tule yrittää seuraavasti, ennenkuin syy (tukilaakeri, välys?, rikkonainen rättinivel?) on poistettu.
                                Pikkasen siellä oli väljää, muttei pahasti. Kaupunkiajossa (40-60 km/h) tuntuu tärinää kuin renkaat olisi epätasapainossa, mutta kun eivät ole --> ehkä kardaanista. Muutoin kardaani ei kolise eikä kalise.

                                Mutta täytyy tutkia asiaa.

                                E34 518i Jet Black (ex)
                                E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                                E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                                E38 M52B28 Oxfordgrün

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎