Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Haju69 View Post
    Oliko ilmastoimattomissakin tuo lämmönsäätö (pun/sin) rulla keskisuulakkeessa.. :think
    Riippuu vuosimallista.

    Comment

    • angrysuefly
      Bimmer Rookie
      • Sep 2014
      • 31
      • Karjaa

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Siellä on varmaan vieläkin ilmaa jossain.
      Osaakos joku nyt sitten valaista hölmöläistä että miten nuo loput ilmat saa pois?

      Haju69: omasta ainakin löytyy eikä ole kuin takalasin lämmitysnappi siinä kohdassa missä normaalisti olisi lumihiutale ja sisäilmankierto
      Last edited by angrysuefly; 30-10-2015, 15:42.
      Kun kaikki tuntuu menevän hyvin, olet varmasti unohtanut jotain.

      e34 520i "Karvalakki" -92
      ex: e36 325i -95

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2542
        • Kajaani

        Originally posted by angrysuefly View Post
        Osaakos joku nyt sitten valaista hölmöläistä että miten nuo loput ilmat saa pois?

        Haju69: omasta ainakin löytyy eikä ole kuin takalasin lämmitysnappi siinä kohdassa missä normaalisti olisi lumihiutale ja sisäilmankierto


        Siinä hemin ohje toimenpiteeseen.
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • kemppainen8
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 88
          • Oulu

          Originally posted by angrysuefly View Post
          Purkissani on siis se lämmönsäätörulla ja namikat kyllä toimivat kaikki, eli ajon aikana tai kun käytän kierroksia vähän aikaa n. 3000 niin alkaa kuskillekkin tulemaan lämmintä. Säädöistä saa säädettyä kylmää ja kuumaa tulemaan mutta kun auton käynnistää aamulla (kone Kylmä) niin apparille alkaa vähänajan päästä tulemaan lämmintä ilman että hipaiseekaan kaasuun, kuskille puskee viileää/kylmää, asia ei muuten häiritse mutta ikkuna kun on jäässä niin kuskinpuoli ei tahdo sulaa.. Eli paneelissa ei pitäisi olla ongelmaa koska lämmöt säästyvät hienosti kuskille ja apparille ajon aikana. Apparilla vain toimii ns. Koneen lämmityksen aikana ja kuskille ei.

          EDIT: Auto on muuten sitten mallia karvalakki, eli kylmästöintiä ei ole.
          Eli otetaampa vielä kertauksena, kyseessä on 2-piirinen lämmitys. Monesti ne virtausta säätävät kaksi venttiiliä jäävät jumiin. Voisiko olla että kuskin puolen säätöventtiili on jäänyt jumiin?

          Itsellä auennut vääntelemällä lämpöjän tapista-tappiin ja koputtelemalla venttileitä.

          Toimiiko venttiilit?
          Last edited by kemppainen8; 30-10-2015, 21:46.

          Comment

          • angrysuefly
            Bimmer Rookie
            • Sep 2014
            • 31
            • Karjaa

            Originally posted by kemppainen8 View Post
            Eli otetaampa vielä kertauksena, kyseessä on 2-piirinen lämmitys. Monesti ne virtausta säätävät kaksi venttiiliä jäävät jumiin. Voisiko olla että kuskin puolen säätöventtiili on jäänyt jumiin?

            Itsellä auennut vääntelemällä lämpöjän tapista-tappiin ja koputtelemalla venttileitä.

            Toimiiko venttiilit?
            Jep, eli 2piirinen on ja en usko että jumittaa, koska pikkusen kierroksia kun antaa niin lämpeää.. Nyt Varautukaa että suu on tyhjä kahveista ja muista nesteistä mitä saattaa näppäimistölle lentää, eli onko alavesiletku se paksu letku joka menee syylarille ja on apukuskin puolella? Lisäksi missä vesiventtiilit sijaitsevat jos niitä koputtelen tjsp..
            Kun kaikki tuntuu menevän hyvin, olet varmasti unohtanut jotain.

            e34 520i "Karvalakki" -92
            ex: e36 325i -95

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by angrysuefly View Post
              Jep, eli 2piirinen on ja en usko että jumittaa, koska pikkusen kierroksia kun antaa niin lämpeää.. Nyt Varautukaa että suu on tyhjä kahveista ja muista nesteistä mitä saattaa näppäimistölle lentää, eli onko alavesiletku se paksu letku joka menee syylarille ja on apukuskin puolella? Lisäksi missä vesiventtiilit sijaitsevat jos niitä koputtelen tjsp..
              Jep se on alavesiletku.

              Vesiventtiilit löytyvät siitä kuskin edestä. Ne eivät ole jumissa kun kierroksilla tulee lämmintä kuten arvelitkin.

              Comment

              • angrysuefly
                Bimmer Rookie
                • Sep 2014
                • 31
                • Karjaa

                Nopea yhteenveto: eli tosiaan ilmausta ei oltu suoritettu kunnolla ja sielä oli sitä ilmaa melkolailla (meni n. 3 litraa nesteitä yhteensä). Vieläkin pienen banaanikärpäsen kokosia kuplia tuli kun oikein huudatti konetta mutta ne varmaan tulevat itsekseen pois, nyt on paisari piripintaan täynnä ja kunhan kone kylmenee niin lisää laitetaan. Kiitoksia neuvoista ja kärsivällisyydestä
                Kun kaikki tuntuu menevän hyvin, olet varmasti unohtanut jotain.

                e34 520i "Karvalakki" -92
                ex: e36 325i -95

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by angrysuefly View Post
                  Nopea yhteenveto: eli tosiaan ilmausta ei oltu suoritettu kunnolla ja sielä oli sitä ilmaa melkolailla (meni n. 3 litraa nesteitä yhteensä). Vieläkin pienen banaanikärpäsen kokosia kuplia tuli kun oikein huudatti konetta mutta ne varmaan tulevat itsekseen pois, nyt on paisari piripintaan täynnä ja kunhan kone kylmenee niin lisää laitetaan. Kiitoksia neuvoista ja kärsivällisyydestä
                  Paisarin ei kuulu olla piripintaan asti vaan about puolessa välissä kylmällä koneella.
                  Siinä voi olla jopa merkki että missä kohtaa pinnan pitäisi 20c lämmössä olla.

                  Älä siis ihmettele jos paisari ei pysy täynnä.

                  Comment

                  • Dre-
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2013
                    • 238
                    • Lahti

                    Mikähän perhana tuossa autossa on kun vaihdoin toimivan tekniikan siihen ja nyt kun käynnistää niin tyhjäkäynti humppaa :think
                    Tyhjäkäyntisäädin on kunnossa/testattu toisella ja toimii kaasua antaessa ihan normaalisti.
                    Auto on E32 M60 moottorilla ja laitoin tänne kun enemmän tällä puolen porukkaa..
                    Tekniikka peräisin E34 530 ja on vaihdettu tarvittavat osat jotta käy tuonne eli moottorin yläjohtosarja, asc osia ymym.
                    Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                    ///

                    Ex.
                    E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                    E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                    E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                    E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                    E39 530D (M57D30) Individual 490
                    F10 520D (B47D20) Jatoba
                    E30 316i (M20B25) Schwartz
                    F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Dre- View Post
                      Mikähän perhana tuossa autossa on kun vaihdoin toimivan tekniikan siihen ja nyt kun käynnistää niin tyhjäkäynti humppaa :think
                      Tyhjäkäyntisäädin on kunnossa/testattu toisella ja toimii kaasua antaessa ihan normaalisti.
                      Auto on E32 M60 moottorilla ja laitoin tänne kun enemmän tällä puolen porukkaa..
                      Tekniikka peräisin E34 530 ja on vaihdettu tarvittavat osat jotta käy tuonne eli moottorin yläjohtosarja, asc osia ymym.
                      Yleensähän se imuvuodosta humppaa. Eihän vain ole mikään letku irti tai turhan halkeillut?

                      Comment

                      • Dre-
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2013
                        • 238
                        • Lahti

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Yleensähän se imuvuodosta humppaa. Eihän vain ole mikään letku irti tai turhan halkeillut?
                        Sitäkin mietin mutta ei pitäisi olla kun mielestäni tarkistin jokaisen letkun kun moottori oli irti ja kun tein huoltoa siihen :think
                        Mistähän tuota alkais metsästämään jos sieltä joku oli jäänyt välistä?
                        Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                        ///

                        Ex.
                        E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                        E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                        E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                        E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                        E39 530D (M57D30) Individual 490
                        F10 520D (B47D20) Jatoba
                        E30 316i (M20B25) Schwartz
                        F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                        Comment

                        • Roito
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 3921
                          • Tavastila/Kotka

                          Bräke pullo kouraan ja imuvuotoja metsästämään
                          BMW E70 X5 käyttismöhkö
                          MB W639 Kummisetä

                          Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                          Comment

                          • Bode86
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 569
                            • Kajaani

                            Minkäslaisia ratkaisuja porukka on täällä tehnyt katalysaattorien kanssa?
                            Pitäisi ton m60b30:n perään vaihtaa katit ja tietoja kuvia muiden ratkaisuista tarvike kattien kanssa olisi kiva saada/nähdä. Millaisia porukka suosittelisi?
                            nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
                            ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
                            Sotkamo connection

                            Comment

                            • angrysuefly
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2014
                              • 31
                              • Karjaa

                              Mitäs moottoriöljyä pitäis laittaa? Olisi vaihto kohtapuokkii edessä ja lueskelin että castrol magnatec olisi hyvä, mitä niistä sopii laittaa? Jostain kuulin että a5 mutta purkissa ei ole ainakaan mainintaa bemareista, eli minkä luokituksen ölpät magnateccina laitan? A5 vai jotain muuta?

                              E: ja tosiaan m50b20 motti
                              Kun kaikki tuntuu menevän hyvin, olet varmasti unohtanut jotain.

                              e34 520i "Karvalakki" -92
                              ex: e36 325i -95

                              Comment

                              • ooopeee
                                BTCF Member
                                • Dec 2011
                                • 2111
                                • Kouvola

                                Originally posted by angrysuefly View Post
                                Mitäs moottoriöljyä pitäis laittaa? Olisi vaihto kohtapuokkii edessä ja lueskelin että castrol magnatec olisi hyvä, mitä niistä sopii laittaa? Jostain kuulin että a5 mutta purkissa ei ole ainakaan mainintaa bemareista, eli minkä luokituksen ölpät magnateccina laitan? A5 vai jotain muuta?

                                E: ja tosiaan m50b20 motti
                                Laita castrol sivuille öljynvalintaoppaaseen rekkari niin näät suosituksen.

                                Itse käyttäisin esim teboil diamond 5w-40 kun ei enää uusi vehje ole.
                                VW passat 1.9tdi 4motion
                                E36 "328" cabrio

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎