Originally posted by Haju69
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostSiellä on varmaan vieläkin ilmaa jossain.
Haju69: omasta ainakin löytyy eikä ole kuin takalasin lämmitysnappi siinä kohdassa missä normaalisti olisi lumihiutale ja sisäilmankiertoLast edited by angrysuefly; 30-10-2015, 15:42.Kun kaikki tuntuu menevän hyvin, olet varmasti unohtanut jotain.
e34 520i "Karvalakki" -92
ex: e36 325i -95
Comment
-
-
Originally posted by angrysuefly View PostOsaakos joku nyt sitten valaista hölmöläistä että miten nuo loput ilmat saa pois?
Haju69: omasta ainakin löytyy eikä ole kuin takalasin lämmitysnappi siinä kohdassa missä normaalisti olisi lumihiutale ja sisäilmankierto
Siinä hemin ohje toimenpiteeseen.2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by angrysuefly View PostPurkissani on siis se lämmönsäätörulla ja namikat kyllä toimivat kaikki, eli ajon aikana tai kun käytän kierroksia vähän aikaa n. 3000 niin alkaa kuskillekkin tulemaan lämmintä. Säädöistä saa säädettyä kylmää ja kuumaa tulemaan mutta kun auton käynnistää aamulla (kone Kylmä) niin apparille alkaa vähänajan päästä tulemaan lämmintä ilman että hipaiseekaan kaasuun, kuskille puskee viileää/kylmää, asia ei muuten häiritse mutta ikkuna kun on jäässä niin kuskinpuoli ei tahdo sulaa.. Eli paneelissa ei pitäisi olla ongelmaa koska lämmöt säästyvät hienosti kuskille ja apparille ajon aikana. Apparilla vain toimii ns. Koneen lämmityksen aikana ja kuskille ei.
EDIT: Auto on muuten sitten mallia karvalakki, eli kylmästöintiä ei ole.
Itsellä auennut vääntelemällä lämpöjän tapista-tappiin ja koputtelemalla venttileitä.
Toimiiko venttiilit?Last edited by kemppainen8; 30-10-2015, 21:46.
Comment
-
-
Originally posted by kemppainen8 View PostEli otetaampa vielä kertauksena, kyseessä on 2-piirinen lämmitys. Monesti ne virtausta säätävät kaksi venttiiliä jäävät jumiin. Voisiko olla että kuskin puolen säätöventtiili on jäänyt jumiin?
Itsellä auennut vääntelemällä lämpöjän tapista-tappiin ja koputtelemalla venttileitä.
Toimiiko venttiilit?Kun kaikki tuntuu menevän hyvin, olet varmasti unohtanut jotain.
e34 520i "Karvalakki" -92
ex: e36 325i -95
Comment
-
-
Originally posted by angrysuefly View PostJep, eli 2piirinen on ja en usko että jumittaa, koska pikkusen kierroksia kun antaa niin lämpeää.. Nyt Varautukaa että suu on tyhjä kahveista ja muista nesteistä mitä saattaa näppäimistölle lentää, eli onko alavesiletku se paksu letku joka menee syylarille ja on apukuskin puolella? Lisäksi missä vesiventtiilit sijaitsevat jos niitä koputtelen tjsp..
Vesiventtiilit löytyvät siitä kuskin edestä. Ne eivät ole jumissa kun kierroksilla tulee lämmintä kuten arvelitkin.
Comment
-
-
Nopea yhteenveto: eli tosiaan ilmausta ei oltu suoritettu kunnolla ja sielä oli sitä ilmaa melkolailla (meni n. 3 litraa nesteitä yhteensä). Vieläkin pienen banaanikärpäsen kokosia kuplia tuli kun oikein huudatti konetta mutta ne varmaan tulevat itsekseen pois, nyt on paisari piripintaan täynnä ja kunhan kone kylmenee niin lisää laitetaan. Kiitoksia neuvoista ja kärsivällisyydestäKun kaikki tuntuu menevän hyvin, olet varmasti unohtanut jotain.
e34 520i "Karvalakki" -92
ex: e36 325i -95
Comment
-
-
Originally posted by angrysuefly View PostNopea yhteenveto: eli tosiaan ilmausta ei oltu suoritettu kunnolla ja sielä oli sitä ilmaa melkolailla (meni n. 3 litraa nesteitä yhteensä). Vieläkin pienen banaanikärpäsen kokosia kuplia tuli kun oikein huudatti konetta mutta ne varmaan tulevat itsekseen pois, nyt on paisari piripintaan täynnä ja kunhan kone kylmenee niin lisää laitetaan. Kiitoksia neuvoista ja kärsivällisyydestä
Siinä voi olla jopa merkki että missä kohtaa pinnan pitäisi 20c lämmössä olla.
Älä siis ihmettele jos paisari ei pysy täynnä.
Comment
-
-
Mikähän perhana tuossa autossa on kun vaihdoin toimivan tekniikan siihen ja nyt kun käynnistää niin tyhjäkäynti humppaa :think
Tyhjäkäyntisäädin on kunnossa/testattu toisella ja toimii kaasua antaessa ihan normaalisti.
Auto on E32 M60 moottorilla ja laitoin tänne kun enemmän tällä puolen porukkaa..
Tekniikka peräisin E34 530 ja on vaihdettu tarvittavat osat jotta käy tuonne eli moottorin yläjohtosarja, asc osia ymym.Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
///
Ex.
E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
E38 740i (M62B44) Biarritzblau
E39 530D (M57D30) Individual 490
F10 520D (B47D20) Jatoba
E30 316i (M20B25) Schwartz
F30 330e (B48B20) Melbourne Red
Comment
-
-
Originally posted by Dre- View PostMikähän perhana tuossa autossa on kun vaihdoin toimivan tekniikan siihen ja nyt kun käynnistää niin tyhjäkäynti humppaa :think
Tyhjäkäyntisäädin on kunnossa/testattu toisella ja toimii kaasua antaessa ihan normaalisti.
Auto on E32 M60 moottorilla ja laitoin tänne kun enemmän tällä puolen porukkaa..
Tekniikka peräisin E34 530 ja on vaihdettu tarvittavat osat jotta käy tuonne eli moottorin yläjohtosarja, asc osia ymym.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostYleensähän se imuvuodosta humppaa. Eihän vain ole mikään letku irti tai turhan halkeillut?
Mistähän tuota alkais metsästämään jos sieltä joku oli jäänyt välistä?Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
///
Ex.
E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
E38 740i (M62B44) Biarritzblau
E39 530D (M57D30) Individual 490
F10 520D (B47D20) Jatoba
E30 316i (M20B25) Schwartz
F30 330e (B48B20) Melbourne Red
Comment
-
-
Bräke pullo kouraan ja imuvuotoja metsästämäänBMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
Minkäslaisia ratkaisuja porukka on täällä tehnyt katalysaattorien kanssa?
Pitäisi ton m60b30:n perään vaihtaa katit ja tietoja kuvia muiden ratkaisuista tarvike kattien kanssa olisi kiva saada/nähdä. Millaisia porukka suosittelisi?nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
Sotkamo connection
Comment
-
-
Mitäs moottoriöljyä pitäis laittaa? Olisi vaihto kohtapuokkii edessä ja lueskelin että castrol magnatec olisi hyvä, mitä niistä sopii laittaa? Jostain kuulin että a5 mutta purkissa ei ole ainakaan mainintaa bemareista, eli minkä luokituksen ölpät magnateccina laitan? A5 vai jotain muuta?
E: ja tosiaan m50b20 mottiKun kaikki tuntuu menevän hyvin, olet varmasti unohtanut jotain.
e34 520i "Karvalakki" -92
ex: e36 325i -95
Comment
-
-
Originally posted by angrysuefly View PostMitäs moottoriöljyä pitäis laittaa? Olisi vaihto kohtapuokkii edessä ja lueskelin että castrol magnatec olisi hyvä, mitä niistä sopii laittaa? Jostain kuulin että a5 mutta purkissa ei ole ainakaan mainintaa bemareista, eli minkä luokituksen ölpät magnateccina laitan? A5 vai jotain muuta?
E: ja tosiaan m50b20 motti
Itse käyttäisin esim teboil diamond 5w-40 kun ei enää uusi vehje ole.VW passat 1.9tdi 4motion
E36 "328" cabrio
Comment
-
Comment