Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Merkki
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2012
    • 454
    • Uusikaupunki

    Pohjassa 3 kupariputkea, toinen bensan meno ja toinen paluu mutta mikä se keskimmäinen on? Ilmeisesti joku tankin huohotus? Näyttää olevan ruostunut puhki enkä oo huomannut käynnissä eroa?
    e32 730i
    e34 m5
    e34 525i

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16364
      • Leppävirta

      Originally posted by Merkki View Post
      Pohjassa 3 kupariputkea, toinen bensan meno ja toinen paluu mutta mikä se keskimmäinen on? Ilmeisesti joku tankin huohotus? Näyttää olevan ruostunut puhki enkä oo huomannut käynnissä eroa?
      Tankikn huohotinputket kun menee puhki niin yleensä huomaa siitä että alkaa vuotamaan bensaa tankin ollessa yli puolivälin.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Klasu-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 546
        • Helsinki

        EVAP - putkihan se on.

        Tankista imetään bensahöyryt imusarjaan hiilikanisterin ja solenoidiventtiilin läpi.

        Ruostuneen putken kanssa ehkä pahin mahdollinen skenaario on, että sateella kosteutta päätyy hiilikannuun, ja sieltä jotain märkää mujua koneeseen. En pidä kuitenkaan mitenkään todennäköisenä.

        Comment

        • Merkki
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2012
          • 454
          • Uusikaupunki

          Kiitoksia, tuo selvensi aika paljon.. Eli periaatteessa ei vaikutusta koneen toimintaan. Mistä ootte kupariputkea tilaillut oliko se nyt ulko halk 6 vai 8mm putki?


          Originally posted by Klasu- View Post
          EVAP - putkihan se on.

          Tankista imetään bensahöyryt imusarjaan hiilikanisterin ja solenoidiventtiilin läpi.

          Ruostuneen putken kanssa ehkä pahin mahdollinen skenaario on, että sateella kosteutta päätyy hiilikannuun, ja sieltä jotain märkää mujua koneeseen. En pidä kuitenkaan mitenkään todennäköisenä.
          e32 730i
          e34 m5
          e34 525i

          Comment

          • Klasu-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 546
            • Helsinki

            Noita putkia saa uutena, valmiiksi taivutettuna, OEM - osana marmoritiskiltä.

            Jos muistini ei kauheasti petä, tuo kyseinen putki maksaa jotain väliltä 35-50e konehuoneesta tankille.

            Putken asennus sellaisenaan vaatisi taka-apurungon tiputuksen, mutta kun katkaiset uuden putken kahdesta - kolmesta sopivasta paikasta, ja lisäät pätkät letkua välille, saat todella OEM - henkisen, siistin asennuksen ilman suurempaa stressiä.

            Mikäli lähdet tähän, on vähintään suotavaa tarkastella putkien kiinnikkeitä. Ne ovat kiinni yhdellä hitsimutteriin kiinnittyvällä, ristipääkantaisella, ja ruostumattomalla ruuvilla. Nuo ruuvit pureutuvat pohjaan todella tiukasti.

            Kun bensiinilinjoista on kyse, niin metodini on irroittaa linjat tankin päästä, tukkia tankin lähdöt, irroittaa linjat moottorin päästä, puhalla linjat paineilmalla tyhjäksi, kierrätä litra pari vettä läpi, ja käytä ruuvien irroituksessa apuna tohoa. Ruuvin kannan pieni lämmitys auttaa irroittamaan jämähtäneet ruuvit, että saat ne kunnollisella ruuvarilla avattua. Kun putkista on kierrätetty jokunen litra vettä läpi, voit olla varma, että auto ja tekijä eivät pala operaatiota suoritettaessa.

            Kasausvaiheessa polttoainesuodattimen vaihto, ja suihkii cleaneria/paineilmaa, että saa suurimmat putkiin jääneet vedet pois. Jokunen tippa ei haittaa mitään, menevät koneesta läpi.
            Last edited by Klasu-; 20-12-2015, 15:42.

            Comment

            • N-asentaja
              Newbiemmer
              • Sep 2014
              • 28
              • suomi

              mikäs moottoriöljy?

              Eli millasilla moottoriöljyillä jengi e34 kanssa ajelee talvella? Moottorina m50b25 nv vähän mietin jos laittais 10w-40 castrol GTX kun kuitenkin täyttää luokka vaatimukset eikä oo mahti hintastakaan. :think

              Comment

              • Roito
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 3921
                • Tavastila/Kotka

                Originally posted by N-asentaja View Post
                Eli millasilla moottoriöljyillä jengi e34 kanssa ajelee talvella? Moottorina m50b25 nv vähän mietin jos laittais 10w-40 castrol GTX kun kuitenkin täyttää luokka vaatimukset eikä oo mahti hintastakaan. :think
                Magnatec tai teboilin diamondia laittaisin :think
                BMW E70 X5 käyttismöhkö
                MB W639 Kummisetä

                Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                Comment

                • okkari
                  Newbiemmer
                  • Jan 2014
                  • 3
                  • Pori

                  535

                  Mikähän mahtaisi auttaa m30b34 laiskuuteen. Pers dynolla vastaa 520 kiihtyvyydeltään, rinnakkain ei koitettu. Kone ilmeisesti vanhempaa mallia kun on vaijeri kaasulla. Käy ja vetää tasaisesti läpi kierrosalueen, ainoastaan pieni rötäys nopealla kaasunpainalluksella. Ja hajusta päätellen saa soppaa paljon

                  Comment

                  • Zetz
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 3233
                    • Joensuu

                    Originally posted by okkari View Post
                    Mikähän mahtaisi auttaa m30b34 laiskuuteen. Pers dynolla vastaa 520 kiihtyvyydeltään, rinnakkain ei koitettu. Kone ilmeisesti vanhempaa mallia kun on vaijeri kaasulla. Käy ja vetää tasaisesti läpi kierrosalueen, ainoastaan pieni rötäys nopealla kaasunpainalluksella. Ja hajusta päätellen saa soppaa paljon
                    katoppa ihan ensimmäiseksi ettei kampiakselinasentotunnistimen johdossa ole murtumia. itellä oli piuha murtunut niin bensaa antoi normaalisti mutta kipinää ei täysin niin hukkui bensaan.
                    puh/txt/whatsapp: 0452673541
                    näillä mennään talvella:
                    e39 523ia arctic silver
                    e87 116i Japanrot
                    ja näillä kesällä:
                    e30 328i *Rot m50b28

                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                    Comment

                    • Worldfuture
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2014
                      • 324
                      • Forssa

                      Mitäs veikkaatte, keskikonsolin alta kuuluu kiihdyttäessä ja vedätettäessä aika raju tärinä ja semmonen nitina/natina. Ite veikkaan kardaanin tukilaakeria? Siinä alla nyt ei oikeen muutakaan oo.

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Worldfuture View Post
                        Mitäs veikkaatte, keskikonsolin alta kuuluu kiihdyttäessä ja vedätettäessä aika raju tärinä ja semmonen nitina/natina. Ite veikkaan kardaanin tukilaakeria? Siinä alla nyt ei oikeen muutakaan oo.
                        Tai kardaanin kumilimppu.

                        Comment

                        • Worldfuture
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 324
                          • Forssa

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Tai kardaanin kumilimppu.
                          No sitäkin mietin. Kai se joskus selvii ku pääsee auton alle..

                          Comment

                          • Kapanos
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1394
                            • Kirkkonummen Westend

                            Kellään jäänyt talliin pölyttymään alkuperäistä e34 cd soitinta?
                            E30 M50tic -90
                            E34 M5 -90
                            E91 325d M-sport -07
                            Ford F100 -53 LS edition

                            Comment

                            • Jondis
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 698
                              • Tuusula

                              Joko en osaa käyttää hakua tai sitten ei vaan löydy juttua mistään(epäilen tätä). Eli minkälainen homma näissä on päivittää tekniikka m20->m50? Lähinnä siis sähköjen puolesta, muuten tuskin ongelmaa tulee. Vai onko esim m20b25 tekniikkaisessa 525i:ssä ja m50b25nv tekniikkaisessa 525i:ssä alustassa jotain eroja? Linkkiä saa löytyä, jos jostain löytyy tietoa jo valmiiksi
                              MB E55 AMG -05
                              E36 318TiA -96
                              E34 535i -89 imolarot
                              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                              Comment

                              • ooopeee
                                BTCF Member
                                • Dec 2011
                                • 2111
                                • Kouvola

                                Originally posted by Jondis View Post
                                Joko en osaa käyttää hakua tai sitten ei vaan löydy juttua mistään(epäilen tätä). Eli minkälainen homma näissä on päivittää tekniikka m20->m50? Lähinnä siis sähköjen puolesta, muuten tuskin ongelmaa tulee. Vai onko esim m20b25 tekniikkaisessa 525i:ssä ja m50b25nv tekniikkaisessa 525i:ssä alustassa jotain eroja? Linkkiä saa löytyä, jos jostain löytyy tietoa jo valmiiksi
                                Eihän siinä muutaku vaihtaa sen tekniikan. Moottorin johtosarjat pitää pilkkoa pistokkeen päästä. Eli siihen M50 moottorin johtosarjaa leikata M20 moottorin johtosarjasta pistoke osa ja vähän johtoa toki että pystyy kolvailee ( Multa löytyy ylimääränen pistoke pätkä)

                                Abs:t tarvi muistaakseni jonkin 12v herätteen tjsp.

                                Alustaa ei tarvi päivittää. Lootan kannakkeen jouduin ottaa getragista ku zf kannakkeet ei täsmänny pohjassa oleviin reikiin
                                VW passat 1.9tdi 4motion
                                E36 "328" cabrio

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎