Pohjassa 3 kupariputkea, toinen bensan meno ja toinen paluu mutta mikä se keskimmäinen on? Ilmeisesti joku tankin huohotus? Näyttää olevan ruostunut puhki enkä oo huomannut käynnissä eroa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Merkki View PostPohjassa 3 kupariputkea, toinen bensan meno ja toinen paluu mutta mikä se keskimmäinen on? Ilmeisesti joku tankin huohotus? Näyttää olevan ruostunut puhki enkä oo huomannut käynnissä eroa?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
EVAP - putkihan se on.
Tankista imetään bensahöyryt imusarjaan hiilikanisterin ja solenoidiventtiilin läpi.
Ruostuneen putken kanssa ehkä pahin mahdollinen skenaario on, että sateella kosteutta päätyy hiilikannuun, ja sieltä jotain märkää mujua koneeseen. En pidä kuitenkaan mitenkään todennäköisenä.
Comment
-
-
Kiitoksia, tuo selvensi aika paljon.. Eli periaatteessa ei vaikutusta koneen toimintaan. Mistä ootte kupariputkea tilaillut oliko se nyt ulko halk 6 vai 8mm putki?
Originally posted by Klasu- View PostEVAP - putkihan se on.
Tankista imetään bensahöyryt imusarjaan hiilikanisterin ja solenoidiventtiilin läpi.
Ruostuneen putken kanssa ehkä pahin mahdollinen skenaario on, että sateella kosteutta päätyy hiilikannuun, ja sieltä jotain märkää mujua koneeseen. En pidä kuitenkaan mitenkään todennäköisenä.e32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
-
Noita putkia saa uutena, valmiiksi taivutettuna, OEM - osana marmoritiskiltä.
Jos muistini ei kauheasti petä, tuo kyseinen putki maksaa jotain väliltä 35-50e konehuoneesta tankille.
Putken asennus sellaisenaan vaatisi taka-apurungon tiputuksen, mutta kun katkaiset uuden putken kahdesta - kolmesta sopivasta paikasta, ja lisäät pätkät letkua välille, saat todella OEM - henkisen, siistin asennuksen ilman suurempaa stressiä.
Mikäli lähdet tähän, on vähintään suotavaa tarkastella putkien kiinnikkeitä. Ne ovat kiinni yhdellä hitsimutteriin kiinnittyvällä, ristipääkantaisella, ja ruostumattomalla ruuvilla. Nuo ruuvit pureutuvat pohjaan todella tiukasti.
Kun bensiinilinjoista on kyse, niin metodini on irroittaa linjat tankin päästä, tukkia tankin lähdöt, irroittaa linjat moottorin päästä, puhalla linjat paineilmalla tyhjäksi, kierrätä litra pari vettä läpi, ja käytä ruuvien irroituksessa apuna tohoa. Ruuvin kannan pieni lämmitys auttaa irroittamaan jämähtäneet ruuvit, että saat ne kunnollisella ruuvarilla avattua. Kun putkista on kierrätetty jokunen litra vettä läpi, voit olla varma, että auto ja tekijä eivät pala operaatiota suoritettaessa.
Kasausvaiheessa polttoainesuodattimen vaihto, ja suihkii cleaneria/paineilmaa, että saa suurimmat putkiin jääneet vedet pois. Jokunen tippa ei haittaa mitään, menevät koneesta läpi.Last edited by Klasu-; 20-12-2015, 15:42.
Comment
-
-
Originally posted by N-asentaja View PostEli millasilla moottoriöljyillä jengi e34 kanssa ajelee talvella? Moottorina m50b25 nv vähän mietin jos laittais 10w-40 castrol GTX kun kuitenkin täyttää luokka vaatimukset eikä oo mahti hintastakaan. :thinkBMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
535
Mikähän mahtaisi auttaa m30b34 laiskuuteen. Pers dynolla vastaa 520 kiihtyvyydeltään, rinnakkain ei koitettu. Kone ilmeisesti vanhempaa mallia kun on vaijeri kaasulla. Käy ja vetää tasaisesti läpi kierrosalueen, ainoastaan pieni rötäys nopealla kaasunpainalluksella. Ja hajusta päätellen saa soppaa paljon
Comment
-
-
Originally posted by okkari View PostMikähän mahtaisi auttaa m30b34 laiskuuteen. Pers dynolla vastaa 520 kiihtyvyydeltään, rinnakkain ei koitettu. Kone ilmeisesti vanhempaa mallia kun on vaijeri kaasulla. Käy ja vetää tasaisesti läpi kierrosalueen, ainoastaan pieni rötäys nopealla kaasunpainalluksella. Ja hajusta päätellen saa soppaa paljonpuh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Joko en osaa käyttää hakua tai sitten ei vaan löydy juttua mistään(epäilen tätä). Eli minkälainen homma näissä on päivittää tekniikka m20->m50? Lähinnä siis sähköjen puolesta, muuten tuskin ongelmaa tulee. Vai onko esim m20b25 tekniikkaisessa 525i:ssä ja m50b25nv tekniikkaisessa 525i:ssä alustassa jotain eroja? Linkkiä saa löytyä, jos jostain löytyy tietoa jo valmiiksiMB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View PostJoko en osaa käyttää hakua tai sitten ei vaan löydy juttua mistään(epäilen tätä). Eli minkälainen homma näissä on päivittää tekniikka m20->m50? Lähinnä siis sähköjen puolesta, muuten tuskin ongelmaa tulee. Vai onko esim m20b25 tekniikkaisessa 525i:ssä ja m50b25nv tekniikkaisessa 525i:ssä alustassa jotain eroja? Linkkiä saa löytyä, jos jostain löytyy tietoa jo valmiiksi
Abs:t tarvi muistaakseni jonkin 12v herätteen tjsp.
Alustaa ei tarvi päivittää. Lootan kannakkeen jouduin ottaa getragista ku zf kannakkeet ei täsmänny pohjassa oleviin reikiinVW passat 1.9tdi 4motion
E36 "328" cabrio
Comment
-
Comment