Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rhodry
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 3269
    • Siuntio

    Kysytääs täälläkin, voiko joku huonokuntonen johto aiheuttaa sellasta että ajaessa nykäsee kerran, sytyttää valoja mittaristoon, ei vastaa kaasuun ja nyt viimesimpänä sammu. Kerran on tyhjäkäynnillä ollessa sammunu ku konepellin avas, eli vois kuvitella liittyvän siihen jotenkin. Mitä kaikkia piuhoja siinä pellin holleilla menee mikä vois tän aiheuttaa? Yllättäen siis M30B34 koska Luuska
    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

    Comment

    • Zetz
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 3233
      • Joensuu

      Originally posted by Rhodry View Post
      Kysytääs täälläkin, voiko joku huonokuntonen johto aiheuttaa sellasta että ajaessa nykäsee kerran, sytyttää valoja mittaristoon, ei vastaa kaasuun ja nyt viimesimpänä sammu. Kerran on tyhjäkäynnillä ollessa sammunu ku konepellin avas, eli vois kuvitella liittyvän siihen jotenkin. Mitä kaikkia piuhoja siinä pellin holleilla menee mikä vois tän aiheuttaa? Yllättäen siis M30B34 koska Luuska
      vaikuttais vialliselta kampuran asentotunnistimelta
      puh/txt/whatsapp: 0452673541
      näillä mennään talvella:
      e39 523ia arctic silver
      e87 116i Japanrot
      ja näillä kesällä:
      e30 328i *Rot m50b28

      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

      Comment

      • susi_ihminen
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 62
        • Janakkala

        Olen harkinnut Eibach/bilstein sportline sarjan ostamista mutta mietityttää se kun auto on 520i mutta tekniikka 535i, niin käykö 520 tarkotettu setti vai pitääkö ottaa 535 tarkoitettu setti?

        Ilmeisesti sopii kumpi vain vai? mutta onko liian löysä kun tekniikka painavampi?
        Alunperin ollut siis 520 M50 koneella.
        Wannabiemmer
        ---------------------------
        E53 X5 3.0d -04
        E87 130i -05
        E34 520i -91 M30B34

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16361
          • Leppävirta

          Originally posted by susi_ihminen View Post
          Olen harkinnut Eibach/bilstein sportline sarjan ostamista mutta mietityttää se kun auto on 520i mutta tekniikka 535i, niin käykö 520 tarkotettu setti vai pitääkö ottaa 535 tarkoitettu setti?

          Ilmeisesti sopii kumpi vain vai? mutta onko liian löysä kun tekniikka painavampi?
          Alunperin ollut siis 520 M50 koneella.
          Jos auto vastaa 535 mallia niin tietenkin sen mukaan alustasarja.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • susi_ihminen
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 62
            • Janakkala

            Originally posted by Haju69 View Post
            Jos auto vastaa 535 mallia niin tietenkin sen mukaan alustasarja.
            Eli koppa näissä siis aina samanlainen taisiis yläpään kiinnikkeet?

            ..ja entäs kun tuolla(Race.fi) on valittavissa kaksi eri vaihtoehtoa missä 535 mukana, niin mistä tietää kumpi pitäisi valita?
            Last edited by susi_ihminen; 14-03-2017, 20:10.
            Wannabiemmer
            ---------------------------
            E53 X5 3.0d -04
            E87 130i -05
            E34 520i -91 M30B34

            Comment

            • Klasu-
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 546
              • Helsinki

              Ainakin etuiskarien yläpäissä on eroja, riippuen auton tekniikasta, ja oliko siinä vielä jotakin vuosimallierojakin pakkaa sekottamassa.

              Nyt kun autosi on tuollainen tekniikaltaan muokattu versio, ainoa varma tapa lienee irroittaa toinen iskunvaimennin, ja mitata yläpään kiinnityksen paksuus, ja sen iskarin yläpäähän istuvan ohennetun osan pituus.

              Jos en aivan väärässä ole, kolmenelkuissa taisi olla peräti neljää erilaista yläpäätä kaikenkaikkiaan.

              Comment

              • susi_ihminen
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 62
                • Janakkala

                Originally posted by Klasu- View Post
                Ainakin etuiskarien yläpäissä on eroja, riippuen auton tekniikasta, ja oliko siinä vielä jotakin vuosimallierojakin pakkaa sekottamassa.
                Tätä itsekkin mietin. No ei auta kai muutakun ottaa etutolppa pois ja tarkastella sitten paremmin.


                E: tai sitten tilaa sen 520i tarkotetun satsin sekun ainakin luulis yläpäistä osuvan, mutta tuleeko siinä sitten paino vastaan? paljonko noilla m50b20 motilla ja m30b34 on painoeroa?

                EE:pikasella googlauksella löyty tietoa että toi m30 motti painaa itseasiassa yli 50kg vähemmän kuin m50 eli ei se siitä ainakaan pitäis olla kiinni.

                EEE:ja vähän vähemmän pikasella googlella löytyi näin: M50 -136kg ja M30 -143kg
                Last edited by susi_ihminen; 14-03-2017, 21:00.
                Wannabiemmer
                ---------------------------
                E53 X5 3.0d -04
                E87 130i -05
                E34 520i -91 M30B34

                Comment

                • Klasu-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 546
                  • Helsinki

                  Kyllä suuresti ihmettelen, jos M30 olisi kevyempi, kuin M50.

                  Ihan hatusta heittäen voisin arvella M30:n sen 50 kg painavammaksi.

                  Bilteman moottoripukissa en ole uskaltanut edes kasata M30 - moottoreihin kaikkia apulaitteita ja pakosarjoja, kun on moottoripukki ruvennut niin uhkaavasti niiaamaan.

                  Oikeasti aika jykevä kapine bensaa polttavaksi kutoskoneeksi. Ajalta, jolloin materiaalin säästö ei ollut se suurin huolenaihe, ja lujuuslaskelmissa oli suuremmat varmuuskertoimet

                  Comment

                  • susi_ihminen
                    BTCF Member
                    • Jan 2015
                    • 62
                    • Janakkala

                    Originally posted by Klasu- View Post
                    Kyllä suuresti ihmettelen, jos M30 olisi kevyempi, kuin M50.

                    Ihan hatusta heittäen voisin arvella M30:n sen 50 kg painavammaksi.
                    No näin minäkin sen äkkiseltään ajattelin mutta tämä kertoo toista http://www.bimmerforums.com/2009/08/engine-faq/

                    Eli ei sen alustan valinta pitäisi ainakaan moottorin painosta olla kiinni. Vai onko jotain muuta mitä pitää ottaa huomioon?
                    Wannabiemmer
                    ---------------------------
                    E53 X5 3.0d -04
                    E87 130i -05
                    E34 520i -91 M30B34

                    Comment

                    • Zetz
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 3233
                      • Joensuu

                      Originally posted by susi_ihminen View Post
                      No näin minäkin sen äkkiseltään ajattelin mutta tämä kertoo toista http://www.bimmerforums.com/2009/08/engine-faq/

                      Eli ei sen alustan valinta pitäisi ainakaan moottorin painosta olla kiinni. Vai onko jotain muuta mitä pitää ottaa huomioon?
                      apulaitteet kiinni m30 on huomattavasti painavempi kun m50. ilman apulaitteita ero voi ollakkin pieni. etenkin jos m30 on kovalla vauhtipyörällä ja m50 kaksoismassalla.
                      puh/txt/whatsapp: 0452673541
                      näillä mennään talvella:
                      e39 523ia arctic silver
                      e87 116i Japanrot
                      ja näillä kesällä:
                      e30 328i *Rot m50b28

                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                      Comment

                      • susi_ihminen
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 62
                        • Janakkala

                        Originally posted by Zetz View Post
                        apulaitteet kiinni m30 on huomattavasti painavempi kun m50. ilman apulaitteita ero voi ollakkin pieni. etenkin jos m30 on kovalla vauhtipyörällä ja m50 kaksoismassalla.
                        Näinhän se täytyy ollakkin, ihmettelinkin että olis lähes samanpainoisia. Täytyy jatkaa tutkimuksia että saa oikeen sarjan tilattua..
                        Wannabiemmer
                        ---------------------------
                        E53 X5 3.0d -04
                        E87 130i -05
                        E34 520i -91 M30B34

                        Comment

                        • susi_ihminen
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 62
                          • Janakkala

                          Originally posted by Klasu- View Post
                          Ainakin etuiskarien yläpäissä on eroja, riippuen auton tekniikasta, ja oliko siinä vielä jotakin vuosimallierojakin pakkaa sekottamassa.

                          Nyt kun autosi on tuollainen tekniikaltaan muokattu versio, ainoa varma tapa lienee irroittaa toinen iskunvaimennin, ja mitata yläpään kiinnityksen paksuus, ja sen iskarin yläpäähän istuvan ohennetun osan pituus.

                          Jos en aivan väärässä ole, kolmenelkuissa taisi olla peräti neljää erilaista yläpäätä kaikenkaikkiaan.
                          Minkälaisia erilaisia yläpäitä nyt sitten on olemassa? Ja onko niilla kuinka suurta eroa?

                          Omassa noin 4cm toi yläpään sisällä oleva pätkä ja noin 13-14mm paksu, mitat suuntaa antavia kun en saanut jousta/yläpäätä purettua kun ei ole noita jousipuristimia, VIELÄ. ja muutenkin rullamitalla epätoivoisesti yritin mittailla

                          E:itselleni vastailen:


                          Eli mulla toi 45mm / m14. Vaihtoehdot ilmeisesti siis laittaa liian löysä alusta(520i) tai sitten (535) ja tilata uudet yläpäät myös? Käykö noihin mitkä tahansa yläpäät mihin tahansa koriin ja vaikuttaako yläpää mahdollisesti korkeuteen tai johonkin muuhun?
                          Last edited by susi_ihminen; 15-03-2017, 19:47.
                          Wannabiemmer
                          ---------------------------
                          E53 X5 3.0d -04
                          E87 130i -05
                          E34 520i -91 M30B34

                          Comment

                          • Roisto
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 2542
                            • Kajaani



                            2001 E39 525iA
                            1992 E34 "540i/5"

                            Comment

                            • susi_ihminen
                              BTCF Member
                              • Jan 2015
                              • 62
                              • Janakkala

                              Roisto kerkeskin jo samalla kun omaa editoin

                              Mutta siis voiko noita yläpäitä laittaa mielivaltasesti minkä vaan mihinkä koriin vain vai onko niillä jotain merkitysta esim korkeuteen tms.?
                              Wannabiemmer
                              ---------------------------
                              E53 X5 3.0d -04
                              E87 130i -05
                              E34 520i -91 M30B34

                              Comment

                              • Klasu-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 546
                                • Helsinki

                                Käsittääkseni voi laittaa, niin kauan, kun laittaa niiden kaveriksi sopivat iskunvaimentimet.

                                Näinollen yläpää/iskari -komboilla ajokorkeuteen ja alustan jäykkyyteen muodostuu joitakin eroavaisuuksia käytettäessä vakio-osia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎