Kysytääs täälläkin, voiko joku huonokuntonen johto aiheuttaa sellasta että ajaessa nykäsee kerran, sytyttää valoja mittaristoon, ei vastaa kaasuun ja nyt viimesimpänä sammu. Kerran on tyhjäkäynnillä ollessa sammunu ku konepellin avas, eli vois kuvitella liittyvän siihen jotenkin. Mitä kaikkia piuhoja siinä pellin holleilla menee mikä vois tän aiheuttaa? Yllättäen siis M30B34 koska Luuska
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Rhodry View PostKysytääs täälläkin, voiko joku huonokuntonen johto aiheuttaa sellasta että ajaessa nykäsee kerran, sytyttää valoja mittaristoon, ei vastaa kaasuun ja nyt viimesimpänä sammu. Kerran on tyhjäkäynnillä ollessa sammunu ku konepellin avas, eli vois kuvitella liittyvän siihen jotenkin. Mitä kaikkia piuhoja siinä pellin holleilla menee mikä vois tän aiheuttaa? Yllättäen siis M30B34 koska Luuskapuh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Olen harkinnut Eibach/bilstein sportline sarjan ostamista mutta mietityttää se kun auto on 520i mutta tekniikka 535i, niin käykö 520 tarkotettu setti vai pitääkö ottaa 535 tarkoitettu setti?
Ilmeisesti sopii kumpi vain vai? mutta onko liian löysä kun tekniikka painavampi?
Alunperin ollut siis 520 M50 koneella.Wannabiemmer
---------------------------
E53 X5 3.0d -04
E87 130i -05
E34 520i -91 M30B34
Comment
-
-
Originally posted by susi_ihminen View PostOlen harkinnut Eibach/bilstein sportline sarjan ostamista mutta mietityttää se kun auto on 520i mutta tekniikka 535i, niin käykö 520 tarkotettu setti vai pitääkö ottaa 535 tarkoitettu setti?
Ilmeisesti sopii kumpi vain vai? mutta onko liian löysä kun tekniikka painavampi?
Alunperin ollut siis 520 M50 koneella.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostJos auto vastaa 535 mallia niin tietenkin sen mukaan alustasarja.
..ja entäs kun tuolla(Race.fi) on valittavissa kaksi eri vaihtoehtoa missä 535 mukana, niin mistä tietää kumpi pitäisi valita?Last edited by susi_ihminen; 14-03-2017, 20:10.Wannabiemmer
---------------------------
E53 X5 3.0d -04
E87 130i -05
E34 520i -91 M30B34
Comment
-
-
Ainakin etuiskarien yläpäissä on eroja, riippuen auton tekniikasta, ja oliko siinä vielä jotakin vuosimallierojakin pakkaa sekottamassa.
Nyt kun autosi on tuollainen tekniikaltaan muokattu versio, ainoa varma tapa lienee irroittaa toinen iskunvaimennin, ja mitata yläpään kiinnityksen paksuus, ja sen iskarin yläpäähän istuvan ohennetun osan pituus.
Jos en aivan väärässä ole, kolmenelkuissa taisi olla peräti neljää erilaista yläpäätä kaikenkaikkiaan.
Comment
-
-
Originally posted by Klasu- View PostAinakin etuiskarien yläpäissä on eroja, riippuen auton tekniikasta, ja oliko siinä vielä jotakin vuosimallierojakin pakkaa sekottamassa.
E: tai sitten tilaa sen 520i tarkotetun satsin sekun ainakin luulis yläpäistä osuvan, mutta tuleeko siinä sitten paino vastaan? paljonko noilla m50b20 motilla ja m30b34 on painoeroa?
EE:pikasella googlauksella löyty tietoa että toi m30 motti painaa itseasiassa yli 50kg vähemmän kuin m50 eli ei se siitä ainakaan pitäis olla kiinni.
EEE:ja vähän vähemmän pikasella googlella löytyi näin: M50 -136kg ja M30 -143kgLast edited by susi_ihminen; 14-03-2017, 21:00.Wannabiemmer
---------------------------
E53 X5 3.0d -04
E87 130i -05
E34 520i -91 M30B34
Comment
-
-
Kyllä suuresti ihmettelen, jos M30 olisi kevyempi, kuin M50.
Ihan hatusta heittäen voisin arvella M30:n sen 50 kg painavammaksi.
Bilteman moottoripukissa en ole uskaltanut edes kasata M30 - moottoreihin kaikkia apulaitteita ja pakosarjoja, kun on moottoripukki ruvennut niin uhkaavasti niiaamaan.
Oikeasti aika jykevä kapine bensaa polttavaksi kutoskoneeksi. Ajalta, jolloin materiaalin säästö ei ollut se suurin huolenaihe, ja lujuuslaskelmissa oli suuremmat varmuuskertoimet
Comment
-
-
Originally posted by Klasu- View PostKyllä suuresti ihmettelen, jos M30 olisi kevyempi, kuin M50.
Ihan hatusta heittäen voisin arvella M30:n sen 50 kg painavammaksi.
Eli ei sen alustan valinta pitäisi ainakaan moottorin painosta olla kiinni. Vai onko jotain muuta mitä pitää ottaa huomioon?Wannabiemmer
---------------------------
E53 X5 3.0d -04
E87 130i -05
E34 520i -91 M30B34
Comment
-
-
Originally posted by susi_ihminen View PostNo näin minäkin sen äkkiseltään ajattelin mutta tämä kertoo toista http://www.bimmerforums.com/2009/08/engine-faq/
Eli ei sen alustan valinta pitäisi ainakaan moottorin painosta olla kiinni. Vai onko jotain muuta mitä pitää ottaa huomioon?puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Originally posted by Zetz View Postapulaitteet kiinni m30 on huomattavasti painavempi kun m50. ilman apulaitteita ero voi ollakkin pieni. etenkin jos m30 on kovalla vauhtipyörällä ja m50 kaksoismassalla.Wannabiemmer
---------------------------
E53 X5 3.0d -04
E87 130i -05
E34 520i -91 M30B34
Comment
-
-
Originally posted by Klasu- View PostAinakin etuiskarien yläpäissä on eroja, riippuen auton tekniikasta, ja oliko siinä vielä jotakin vuosimallierojakin pakkaa sekottamassa.
Nyt kun autosi on tuollainen tekniikaltaan muokattu versio, ainoa varma tapa lienee irroittaa toinen iskunvaimennin, ja mitata yläpään kiinnityksen paksuus, ja sen iskarin yläpäähän istuvan ohennetun osan pituus.
Jos en aivan väärässä ole, kolmenelkuissa taisi olla peräti neljää erilaista yläpäätä kaikenkaikkiaan.
Omassa noin 4cm toi yläpään sisällä oleva pätkä ja noin 13-14mm paksu, mitat suuntaa antavia kun en saanut jousta/yläpäätä purettua kun ei ole noita jousipuristimia, VIELÄ. ja muutenkin rullamitalla epätoivoisesti yritin mittailla
E:itselleni vastailen:
Eli mulla toi 45mm / m14. Vaihtoehdot ilmeisesti siis laittaa liian löysä alusta(520i) tai sitten (535) ja tilata uudet yläpäät myös? Käykö noihin mitkä tahansa yläpäät mihin tahansa koriin ja vaikuttaako yläpää mahdollisesti korkeuteen tai johonkin muuhun?Last edited by susi_ihminen; 15-03-2017, 19:47.Wannabiemmer
---------------------------
E53 X5 3.0d -04
E87 130i -05
E34 520i -91 M30B34
Comment
-
Comment