Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JiiVee92
    BTCF Member
    • Mar 2017
    • 931
    • Kouvola/Myllykoski

    Originally posted by E34M60 View Post
    Kiitos! Huojensi mieltä ainakin toistaiseksi.
    Kuinka pitkään se on jo humissut? Tuo sigun e36:sen visko asettui 2km ajon jälkeen, ja e39:n jotain noin 20-30 sekunnissa.
    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
    NYT: E61 530xd -08 käyttis
    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

    Comment

    • Worldfuture
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 324
      • Forssa

      Millanen homma on vaihtaa kansipahvi? Mitä tarvii huomioida ja onnistuuko ihan normi työkaluil?
      E: Koneena siis M50B25nv
      Last edited by Worldfuture; 06-06-2017, 10:22.

      Comment

      • E34M60
        BTCF Member
        • Mar 2012
        • 110
        • Tampere

        Originally posted by JiiVee92 View Post
        Kuinka pitkään se on jo humissut? Tuo sigun e36:sen visko asettui 2km ajon jälkeen, ja e39:n jotain noin 20-30 sekunnissa.
        No nyt huolestuttaa taas... Noin 10 minuuttia tyhjäkäynnillä ja 15km ajoa ja edelleen on Volvo. Joko olen tottunut siihen tai sitten on aavistuksen löystynyt, olen uskaltanut jo 4000 kierrokseen kierrättää. Tarkkailen vielä. Tuskin myyjäliikettäkään enää kiinnostaa, joten olisiko vaihteeksi taas rahanmenoa tiedossa.
        E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

        Comment

        • JiiVee92
          BTCF Member
          • Mar 2017
          • 931
          • Kouvola/Myllykoski

          Kyllähän tuo pahasti siltä kuulostaa että on rahanmenoa tiedossa, uuden viskon kun pitäisi "asetuttuaan" irrottaa kerralla kokonaan. Eikä sen "asettumisen" pitäisi mielestäni noin kauaa kestää.
          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
          NYT: E61 530xd -08 käyttis
          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

          Comment

          • Penaxd
            Newbiemmer
            • Apr 2017
            • 1
            • Kuopio

            E34/E36 rattiakselin boori

            Elikkäs käykö bägittömään malliin E36:sen ratin keskiö, tarkotuksena siis saada keskiö 6x70mm jaolla olevalle ratille, ja jos tunnet piston sydämmessäsi että sulla ois sopiva keskiö ni ilmianna itsesi😁

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16361
              • Leppävirta

              Originally posted by Penaxd View Post
              Elikkäs käykö bägittömään malliin E36:sen ratin keskiö, tarkotuksena siis saada keskiö 6x70mm jaolla olevalle ratille, ja jos tunnet piston sydämmessäsi että sulla ois sopiva keskiö ni ilmianna itsesi😁
              Ei käy
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Nutcase
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 280
                • Kymenlaakso

                E34 525 -93 M50B25.

                Kummaltakin puolelta konehuonetta releet veks. Täytyisi uusia nuo releet, mutta ei tietoa, millaisia sinne pitäisi laittaa:



                Kuvasta puuttuu: X51, X55, X57, X58, X1021, X63

                Sitten repsikan puolelta puuttuu kaikki kolme relettä.

                Kuvasta tottakai näkyy mitkä releet on pois, mutta miten selvitän millaiset ne fyysisesti ovat eli osanrot edes?

                Comment

                • Jarsse
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1520
                  • Kymenlaakso

                  onko muilla kokemuksia miten saa kuskinpuolen takaoven (sedan) auki (ehjänä) kun ei aukea sisältä eikä ulkoa?tuntusi olevan jotenkin jumissa.
                  E91 325xi vm07
                  E60 530xd vm06 stage X

                  Comment

                  • Worldfuture
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 324
                    • Forssa

                    Originally posted by mehtojarvi View Post
                    onko muilla kokemuksia miten saa kuskinpuolen takaoven (sedan) auki (ehjänä) kun ei aukea sisältä eikä ulkoa?tuntusi olevan jotenkin jumissa.
                    Ei oo kokemusta, mutta tarvis varmaan ovipahvi saada jotenki irti:think Jos ei pahvi oo missään välissä niin sen varmaan sais irti, penkit jos saa vaikka edestä pois.

                    Comment

                    • Jarsse
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1520
                      • Kymenlaakso

                      Originally posted by Worldfuture View Post
                      Ei oo kokemusta, mutta tarvis varmaan ovipahvi saada jotenki irti:think Jos ei pahvi oo missään välissä niin sen varmaan sais irti, penkit jos saa vaikka edestä pois.
                      siis joo tämä oli jo huomioitu ja ne voi vaikka repiä vit.. edestä koska ovi mikä kiinni tarvisi saada ehjänä toiseen autoon..
                      E91 325xi vm07
                      E60 530xd vm06 stage X

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16361
                        • Leppävirta

                        Originally posted by mehtojarvi View Post
                        onko muilla kokemuksia miten saa kuskinpuolen takaoven (sedan) auki (ehjänä) kun ei aukea sisältä eikä ulkoa?tuntusi olevan jotenkin jumissa.
                        Keskuslukon moottori jumissa. Tyyppivika.

                        Ovipahvi täytyy taiteilla irti ja sitten siirtotanko irti moottorista. Sittenpä ovi aukeaa.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • Jondis
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 698
                          • Tuusula

                          Mikähän mahtaa apparin oven lukkoa vaivata? Kuskin ovesta keskuslukolla aukeaa muttei mene lukkoon, myöskään apparin ovesta ei mene lukkoon avaimella. En nyt muista aukesiko kuitenkin myös apparin ovesta avaimella(todennäköisesti). Eli lukkoon päin joutuu aina laittamaan sisäkautta nupista.
                          MB E55 AMG -05
                          E36 318TiA -96
                          E34 535i -89 imolarot
                          Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                          Comment

                          • Jarsse
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1520
                            • Kymenlaakso

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Keskuslukon moottori jumissa. Tyyppivika.

                            Ovipahvi täytyy taiteilla irti ja sitten siirtotanko irti moottorista. Sittenpä ovi aukeaa.
                            mä sitäkin yritin ronklata kun vanhassa ovessa oli sama vika ja se oli pelliltään rikottu ulkoa päin,mutta en ilmeisesti tarpeeksi sitten perehtynyt, se aukesi kun käänsin väkisin ruuvarilla jostain vivusta sieltä lukon suunnalta.

                            täytyy koklata tuon uuden kanssa.
                            E91 325xi vm07
                            E60 530xd vm06 stage X

                            Comment

                            • Nutcase
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 280
                              • Kymenlaakso

                              Originally posted by Nutcase View Post
                              E34 525 -93 M50B25.

                              Kummaltakin puolelta konehuonetta releet veks. Täytyisi uusia nuo releet, mutta ei tietoa, millaisia sinne pitäisi laittaa:



                              Kuvasta puuttuu: X51, X55, X57, X58, X1021, X63

                              Sitten repsikan puolelta puuttuu kaikki kolme relettä.

                              Kuvasta tottakai näkyy mitkä releet on pois, mutta miten selvitän millaiset ne fyysisesti ovat eli osanrot edes?
                              Nyt olis releet ja sulakkeet paikallaan, mutta auto ei lähde virtalukosta käyntiin.

                              Virtalukon pohjalta musta/keltainen ja punainen saavat 12v virta pois päältä. Sitten kun kääntää virrat päälle niin ei tule enää 12v niihin.

                              Nuo kaksi johtoa kun jumppaa yhteen virtojen ollessa pois päältä niin lähtee kyllä kone pyörimään. Olisiko vinkkejä?

                              Edit: joo elikkäs unohtui että autossa onkin tuo ajonestokynä vai miksikä sitä nyt kutsutaan, nyt kyllä kone pyörii ihan normaalisti avainesta

                              Nyt pitäisi selvittää mikä pa-pumpussa mättää, koska se ei aina lähde päälle. Yhdistin pumpun relepaikasta 30 & 87 pinnit mutta pumppu ei herää henkiin heti, vaikka liittimen kolmelle pinnille tulee 12v sekä sulakkeelle #23, annoin sen olla hetken virrat pois päältä, kunnes se rupesi noin 5 min päästä surisemaan itsekseen paksissa. Tämä on vaihtopumppu, joka on toimivasta autosta irroitettu... mikähän neuvoksi?

                              Edit2: pumppuhan siellä oli rikki.
                              Last edited by Nutcase; 17-06-2017, 04:09.

                              Comment

                              • Zetz
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 3233
                                • Joensuu

                                varsinaisesti ei tänne kuulu koska e30, mutta täältä löytyy m50 tietäjia. e30/m50 ongelma. bensan saanti loppuu 2500-3500rpm rupeaa rötäämään ja pätkii, ei ota kierroksia vastaan, suodatin vaihdettu, pumppu vaihdettu, voisiko viallinen bensanpaineen säädin aiheuttaa tuota? pintakaasulla kuitenkin toimii moitteettomasti.
                                puh/txt/whatsapp: 0452673541
                                näillä mennään talvella:
                                e39 523ia arctic silver
                                e87 116i Japanrot
                                ja näillä kesällä:
                                e30 328i *Rot m50b28

                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                                ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎