Onko kellään tietoa onko 6 koneisen ja 8 koneisen ohjaus simpukoissa suuria eroja? Koko tms ja käykö ristiin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oli joku aika sitten juttua tarvikelokareiden istuvuudesta. Pääsin nyt sovittelemaan noita klokkerholmin tekeleitä paikalleen ja on nuo kyllä niin hävyttömän näköset ettei noista voi muuta kuin alaosat hyödyntää:think Ei siinä mitään, jos vähän joutuisi reikiä kairailemaan ym mutta noissa kun ei oikeen mikään muoto osu ja jäävät pari cm liian lyhyeksikin etureunasta Kuvat kertoo, klikkaamalla isommaksi:
IMG_20181122_185805IMG_20181122_185822IMG_20181122_185733IMG_20181122_185749IMG_20181122_185827IMG_20181122_185741MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
-
Ongelmana hajoavat pakoputken kannatinkumit, schmiedmanin tekeleet ja motonetin kumit tahtoo hajota alle vuoteen/10tkm, onko porukka käyttänyt minkä valmistajan kumeja mitkä kestäis pidempään kuin vuoden? Nyt keväällä laitetut motonetin kannatinkumit, keskimmäiset jo hävinneet ja taaemmat takapöntön kumit on hajoamispisteessä :think.
Toisena vikana m30b34 satunnainen yhden pytyn häviäminen pelistä kylmällä koneella ja satunnainen nykiminen kevyellä pintakaasulla, vaihdettua osaa tähän mennessä: Tulpajohdot, tulpat, puola,lambda, virranajakan kansi ja pyöriä,ilman+bensansuodatin, venttiilit säädetty,kaikki imuletkut vaihdettu ja tarkastettu, uudet suuttimet (bosch ev14 214cc), ecun lämpöanturi ja kamp asentotunnistin mitattu ja ok, päästötestistäkin meni heittämällä läpi ilman kierrättelyä ja polkemista, vetää hyvin alhaalta, mutta tuntuu että kangertelee 4.5 tonnin jälkeen rajottajalle asti satunnaisesti.E34 535 M-Technic
shadowline
E39 528 M-sport shadowline
Comment
-
-
Originally posted by aplari View PostOngelmana hajoavat pakoputken kannatinkumit, schmiedmanin tekeleet ja motonetin kumit tahtoo hajota alle vuoteen/10tkm, onko porukka käyttänyt minkä valmistajan kumeja mitkä kestäis pidempään kuin vuoden? Nyt keväällä laitetut motonetin kannatinkumit, keskimmäiset jo hävinneet ja taaemmat takapöntön kumit on hajoamispisteessä :think.
(postauksen arvo 0, mutta ainakin vähän vertaistukea)
Comment
-
-
Originally posted by rgaweer View PostMulla hajoili myös ex 530:ssä pakoputken keskipöntön kannakkeen melko tiuhaan tahtiin. Niin alkuperäiset kuin tarvikkeet. Olisi luullut alkuperäisten kestäneen mutta kun ei. En kyllä keksinyt mikä oli vikanakaan. Kesti abaut saman mitä sinullakin. Usein putki olikin pelkästään takapöntön kannakkeilla kiinni. Ne onneksi sitten kyllä kesti koko omistusajan ihan ongelmitta
(postauksen arvo 0, mutta ainakin vähän vertaistukea)
Comment
-
-
Originally posted by rgaweer View PostMulla hajoili myös ex 530:ssä pakoputken keskipöntön kannakkeen melko tiuhaan tahtiin. Niin alkuperäiset kuin tarvikkeet. Olisi luullut alkuperäisten kestäneen mutta kun ei. En kyllä keksinyt mikä oli vikanakaan. Kesti abaut saman mitä sinullakin. Usein putki olikin pelkästään takapöntön kannakkeilla kiinni. Ne onneksi sitten kyllä kesti koko omistusajan ihan ongelmitta
(postauksen arvo 0, mutta ainakin vähän vertaistukea)
Comment
-
-
Originally posted by aplari View PostToisena vikana m30b34 satunnainen yhden pytyn häviäminen pelistä kylmällä koneella ja satunnainen nykiminen kevyellä pintakaasulla, vaihdettua osaa tähän mennessä: Tulpajohdot, tulpat, puola,lambda, virranajakan kansi ja pyöriä,ilman+bensansuodatin, venttiilit säädetty,kaikki imuletkut vaihdettu ja tarkastettu, uudet suuttimet (bosch ev14 214cc), ecun lämpöanturi ja kamp asentotunnistin mitattu ja ok, päästötestistäkin meni heittämällä läpi ilman kierrättelyä ja polkemista, vetää hyvin alhaalta, mutta tuntuu että kangertelee 4.5 tonnin jälkeen rajottajalle asti satunnaisesti.
Minkä merkkinen on virranjakajan kansi/pyörijä?
Taistelin aikalailla pitkään vastaavan ongelman parissa, sillä erotuksella, että oma teki tuota satunnaista 1cyl skippiä ainoastaan kuumana, tyhjäkäynnillä.
Monesti toimi kuumanakin ihan hienosti, toisinaan liikennevalo/ruuhka-ajo äityi suoranaisen rasittavaksikin tuosta johtuen.
Skippi aiheuttaa lambda-anturin virheellisen korrelaation, kun ongelma on päällä. Tämä eskaloi tilannetta huomattavasti pahemmaksi, kun mitä toiminta olisi kunnolla toimivalla viisipyttysellä.
Ongelmaksi paljastui Bremi-merkkinen, linjalla 5tkm ajettu virranjakajan kansi. Kansi, ja pyörijä on mulla edelleen tallessa, eikä siinä näy _mitään_ visuaalista ongelmaa. Täysin puhdas, kontaktoreista näkyy senverran, että on joskus ollut autossa kiinni, siinä kaikki.
Mitään halkeamia/traceja ei kannesta löydy.
Jos ongelma sinulla poistuu täysin auton lämmettyä käyntilämpöön, eikä tällöin ilmene kuin täysikaasulla? voi katsetta käännellä myös ilmamäärämittariin, ja sen jousen säätöön.
Oletko säätänyt ilmamäärämittarin jousta/näyttääkö siltä, että kotelo olisi avattu/kopeloitu? On silikonilla kiinni, joten usein tästä jää jäljet....
Kylmänä ennen lambdan lämpenemistä käy ilmamäärämittarin arvon perusteella. Lambdan lämmettyä siirtyy lambdakorjauksen piiriin, joka voisi poistaa ongelman tällöin.
Täysikaasulla lambdaohjaus ohitetaan, ja tällöin mennään taas ilmamäärämittarin ohjauksella.
Livedata näyttää ilmamäärämittarin jännitearvon, jos kurkkaat livedataa, laita ihmeessä arvo tänne vaikka vapaalla tyhjäkäynti ja 2000rpm, niin voi vaikka omaan verrata.
Jousen säätö vaikuttaa suoraan tämän arvon kehittymiseen suhteessa ilmanvirtaukseen anturin läpi.
Comment
-
-
Originally posted by Klasu- View PostMinkä merkkinen on virranjakajan kansi/pyörijä?
Taistelin aikalailla pitkään vastaavan ongelman parissa, sillä erotuksella, että oma teki tuota satunnaista 1cyl skippiä ainoastaan kuumana, tyhjäkäynnillä.
Monesti toimi kuumanakin ihan hienosti, toisinaan liikennevalo/ruuhka-ajo äityi suoranaisen rasittavaksikin tuosta johtuen.
Skippi aiheuttaa lambda-anturin virheellisen korrelaation, kun ongelma on päällä. Tämä eskaloi tilannetta huomattavasti pahemmaksi, kun mitä toiminta olisi kunnolla toimivalla viisipyttysellä.
Ongelmaksi paljastui Bremi-merkkinen, linjalla 5tkm ajettu virranjakajan kansi. Kansi, ja pyörijä on mulla edelleen tallessa, eikä siinä näy _mitään_ visuaalista ongelmaa. Täysin puhdas, kontaktoreista näkyy senverran, että on joskus ollut autossa kiinni, siinä kaikki.
Mitään halkeamia/traceja ei kannesta löydy.
Jos ongelma sinulla poistuu täysin auton lämmettyä käyntilämpöön, eikä tällöin ilmene kuin täysikaasulla? voi katsetta käännellä myös ilmamäärämittariin, ja sen jousen säätöön.
Oletko säätänyt ilmamäärämittarin jousta/näyttääkö siltä, että kotelo olisi avattu/kopeloitu? On silikonilla kiinni, joten usein tästä jää jäljet....
Kylmänä ennen lambdan lämpenemistä käy ilmamäärämittarin arvon perusteella. Lambdan lämmettyä siirtyy lambdakorjauksen piiriin, joka voisi poistaa ongelman tällöin.
Täysikaasulla lambdaohjaus ohitetaan, ja tällöin mennään taas ilmamäärämittarin ohjauksella.
Livedata näyttää ilmamäärämittarin jännitearvon, jos kurkkaat livedataa, laita ihmeessä arvo tänne vaikka vapaalla tyhjäkäynti ja 2000rpm, niin voi vaikka omaan verrata.
Jousen säätö vaikuttaa suoraan tämän arvon kehittymiseen suhteessa ilmanvirtaukseen anturin läpi.
Ilmamäärämittarin aukaisin kesällä, ei ollut avattu ennen, tarkistin kosketuspinnat ja muutenkin näytti ok, lämpöanturin testasin myös kuumailmapuhaltimella ja arvo muuttui, impalla joskus kokeiltu lukea dataa, mutta ei löytyny m30 moottori vaihtoehtoa edes :think.E34 535 M-Technic
shadowline
E39 528 M-sport shadowline
Comment
-
-
Oletko varma, että penkinlämmittimet toimii uusissa penkeissä?
Syttyykö penkinlämmityksen katkaisijoihin taustavalaistus virrat päällä? Valon kuuluu kirkastua valitun tehon (high/low) kohdalta. Painamalla valintaa ensimmäisen kerran valo siis kirkastuu = valittu teho päällä, ja painamalla toistamiseen, valo himmenee takaisin "taustavalolle" --> pois päältä.
Tein vastaavan swapin peruspenkit ilman sähköjä --> sähkötoimiset ja lämmitettävät. (auto 3/91 ja 535i)
Omassa autossa jouduin tekemään pienen kytkennän, yksi pinni piti maadoittaa penkin ajoneuvon puoleisesta johtosarjasta, jotta homma rupesi skulaamaan.
Enää en vain muista, vaikuttiko tämä penkkien toimintaan myös säätöjen osalta, vai pelkästään lämmittimien.
Jos muisti pelaa oikein, auton puolen johtosarjan liittimissä oli yksi tyhjä pinni, pinni oli paikallaan, mutta siihen ei tullut johtoa.
Penkkien puolen johtosarjassa tähän tyhjän pinnin omaavaan paikkaan tuli liittimessä ruskea johto.
Kyseinen ruskea johto tuli olla maadoitettu. Ratkaisin asian tekemällä siistit hyppyjohdot auton johtosarjan liittimen sisällä, hypyttämällä maan olemassaolevasta johtosarjan maasta, joka tuli vain toiseen pinniin liittimessä.
Tarkasta, onko omassa autossasi jokainen pinni "miehitetty" auton johtosarjan päässä, jotka ovat miehitettynä penkkien johtosarjan päässä.Last edited by Klasu-; 04-12-2018, 19:16.
Comment
-
-
Penkinjohtosarjassa on kyllä yksi johto kuskin puolella johon ei tule johtoa vastaavassa kohtaa autonliittimessä. Tämä on ihan liittimen toisessa nurkassa.
Valoja ei palanut napeissa ollenkaan.
Mitä tänään tuli sähkökuvia ihmeteltyä ja johtoja mittailtua ei autonliittimessä penkinlämmittimen virtajohdossa ole virtaa. Syy näyttää olevan ettei sulakerasiassa ole sulake nro16 johdotettu ollenkaan.
Oliko itsellasi sulake johdotettuna? Ilmeisesti minun pitäisi keksiä miten siihen auton johtosarjaan saisi jostain virtaa penkinlämmittimen johtoon (vihreä-musta-keltainen). Jos joku on joutunut virtaa jostain ryöväämään, niin kiinnostaisi tietää mistä?
Edelleen jäisi tietty epäselväksi mitä kuskinpenkinliittimessä se yksi pinnitön johto tekee. Kartturin puolella kaikki kohtaa toisensa.Last edited by Harju; 04-12-2018, 19:37.
Comment
-
Comment