Ongelmana on ettei kaikkia osia enää saa uutenakaan. Esim palloilta iskareille olevaa letkua ei ole valmistettu useaan vuoteen. Taka-akselilla olevat putket ruostuu puhki tai ne pallot. Muita vikoja harvemmin
Pallot = paineakkuja
Niitä saa hydrauliikkaosina vaikka kuinka. Liittimet saattaa joutua soveltamaan, mutta se ei ole mikään tekemätön paikka.
Kuuluuko tuhkiksessa olla valo? Muistelisin että edellisessä oli mutta nykyisessä sitä ei joko ole tai se ei toimi. Mitä kautta polttimo vaihdetaan jos sieltä sellainen löytyy?
Kuuluuko tuhkiksessa olla valo? Muistelisin että edellisessä oli mutta nykyisessä sitä ei joko ole tai se ei toimi. Mitä kautta polttimo vaihdetaan jos sieltä sellainen löytyy?
Eikös se valaistus tuu lämmönsäätöpaneelin kautta, onko säätörullien valaistus pimeänä?
Joo, taitaahan ne olla pimeänä. Pitää tutkia onko polttimot palanu vai voisko sielä olla jotain muutakin vikaa. Lämmönsäädössä ainakin on toivomisen varaa kun ei nuppien pyrittelyllä tunnu olevan paljonkaan vaikutusta hytin lämpöön.
Mistähän lie olen ollut siinä käsityksessä että kaikissa on vakiona.
Luulisi tuon tasonsäädön näkyvän varustelistassa. :think
M5 malleissa vakiona oli sedan tai touring. Jotain erikoismalleja lukuunottamatta kaikissa lisävaruste. Vai oisko loppupään 540i Touringeissa maybe ollut myös vakiona?
Lämmönsäädössä ainakin on toivomisen varaa kun ei nuppien pyrittelyllä tunnu olevan paljonkaan vaikutusta hytin lämpöön.
Laita vaikka googleen:btcf e34 lämpöä ohjaamoon kabiiniin tmv, niin alkaa tulla vinkkejä tuohon lämpöhommaan. Kerran ajelin motarilla talvella jäätävässä sateessa ja hyvin pysyi tuulilasi auki. Työkamun Mazda 626 oli kuulemma ongelmia.
Laita vaikka googleen:btcf e34 lämpöä ohjaamoon kabiiniin tmv, niin alkaa tulla vinkkejä tuohon lämpöhommaan. Kerran ajelin motarilla talvella jäätävässä sateessa ja hyvin pysyi tuulilasi auki. Työkamun Mazda 626 oli kuulemma ongelmia.
Muistankin lueskelleeni tuota lankaa joskus. Mulla oli edellisessä e34 aika lämmin. Nykyisessä ei palele mutta ei sielä kyllä lämminkään ole.
Laita vaikka googleen:btcf e34 lämpöä ohjaamoon kabiiniin tmv, niin alkaa tulla vinkkejä tuohon lämpöhommaan. Kerran ajelin motarilla talvella jäätävässä sateessa ja hyvin pysyi tuulilasi auki. Työkamun Mazda 626 oli kuulemma ongelmia.
En nyt millään löydä sitä lankaa jota muistelin joskus lukeneeni. Vaikuttaako ulkolämpöanturi jotenkin lämmittimen toimintaan? Autossa on manuaali-ilmastointi mutta ei sisätilan lämpöantureita jalkatiloissa. Siinä säätimien vieressä pienen ritilän takana on joku anturi jonka jo kesällä putsailinkin kun lasille ja jaloille tulee jatkuvasti haalean lämmintä. Keskisuulakkeiden välissä oleva rulla liikkuu jotenkin oudosti eikä suostu jäämään kumpaankaan ääriasentoon vaan palautuu aina pienen matkan keskelle.
Lisätään nyt vielä se että obc näyttää ulkolämpötilaksi jatkuvasti 75 tai 78, en muista kumpaa kun ei sitä sattuneesta syystä tule kovin usein katseltua.
En nyt millään löydä sitä lankaa jota muistelin joskus lukeneeni. Vaikuttaako ulkolämpöanturi jotenkin lämmittimen toimintaan? Autossa on manuaali-ilmastointi mutta ei sisätilan lämpöantureita jalkatiloissa. Siinä säätimien vieressä pienen ritilän takana on joku anturi jonka jo kesällä putsailinkin kun lasille ja jaloille tulee jatkuvasti haalean lämmintä. Keskisuulakkeiden välissä oleva rulla liikkuu jotenkin oudosti eikä suostu jäämään kumpaankaan ääriasentoon vaan palautuu aina pienen matkan keskelle.
Lisätään nyt vielä se että obc näyttää ulkolämpötilaksi jatkuvasti 75 tai 78, en muista kumpaa kun ei sitä sattuneesta syystä tule kovin usein katseltua.
Vanhemmissa vaijerilla tuo säätö, uudemmissa sähköinen. Sulla varmaan vaijerilla ja vaijeri/läppä jumittaa.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Vanhemmissa vaijerilla tuo säätö, uudemmissa sähköinen. Sulla varmaan vaijerilla ja vaijeri/läppä jumittaa.
Olin siinä käsityksessä että noi on kaikki sähköisiä. Potilas on vuodelta 91 mutta osa voi tietysti olla miltä vaan vuodelta. Jotenkin muistaisin kyllä nähneeni mustan suojakumiin pakatun piuhan lähtevän tuosta keskisuulakkeiden takaa. Jos säätö tosiaan on vaijerilla, on se vaijeri täysin tunnoton.
En nyt millään löydä sitä lankaa jota muistelin joskus lukeneeni. Vaikuttaako ulkolämpöanturi jotenkin lämmittimen toimintaan? Autossa on manuaali-ilmastointi mutta ei sisätilan lämpöantureita jalkatiloissa. Siinä säätimien vieressä pienen ritilän takana on joku anturi jonka jo kesällä putsailinkin kun lasille ja jaloille tulee jatkuvasti haalean lämmintä. Keskisuulakkeiden välissä oleva rulla liikkuu jotenkin oudosti eikä suostu jäämään kumpaankaan ääriasentoon vaan palautuu aina pienen matkan keskelle.
Lisätään nyt vielä se että obc näyttää ulkolämpötilaksi jatkuvasti 75 tai 78, en muista kumpaa kun ei sitä sattuneesta syystä tule kovin usein katseltua.
Tuolla oli jotain ulkolämpöanturista, liittynee ainakin ilmastointiin
Kiitos, mutta tuokin lanka on luettu, eikä siitä ikävä kyllä, ollut paljon iloa. Taidan nypätä anturilta johdon irti ja kokeilla josko sillä olisi jotain vaikutusta asiaan.
Edit*
Nyppäsin vesiventtiililtä johdon irti, siinä toivossa, että säätimet pakottaa jostain syystä venttiilit osittain kiinni. Eipä tuolla ollut mitään vaikutusta sisätilan lämpöön. Vaikka se lämpöanturi auton keulalla jotenkin liittyisi asiaan, olisi venttiileiden johdon irroittaminen ohittanut kaikki mahdolliset lämmönsäädöt joka tapauksessa. Pitää tutkia näkyykö sitä toista anturia jossain tuulilasin alapuolella ja kaippa se sähköinen vesipumppukin on hyvä testailla samalla. Onko sille pumpulle sulake jossain?
Comment