Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keke89
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 3
    • Muonio

    Joku viisaampi ja ystävällinen ihminen vois laittaa kansirempassa tarvittavat kiristysmomentit ja venttiilien säätöarvot M30B35 koneeseen. Ois itellä 535i vm -88 koneella ja ois tarkotuksena kansiremppa tehä siihen. Samalla ku kantta aukoo kävi mielessä oisko nokan vaihtamisella mahdollista saada vähä potkua yläkierroksille lisää ja jos niin millä asteilla? Keinut pitäis vissiin kans vaihtaa nokan yhteydessä? Pitkälle pääsis jos momentit ja venttiilien säädöt sais

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4029
      • Imatra

      Originally posted by Keke89 View Post
      Joku viisaampi ja ystävällinen ihminen vois laittaa kansirempassa tarvittavat kiristysmomentit ja venttiilien säätöarvot M30B35 koneeseen. Ois itellä 535i vm -88 koneella ja ois tarkotuksena kansiremppa tehä siihen. Samalla ku kantta aukoo kävi mielessä oisko nokan vaihtamisella mahdollista saada vähä potkua yläkierroksille lisää ja jos niin millä asteilla? Keinut pitäis vissiin kans vaihtaa nokan yhteydessä? Pitkälle pääsis jos momentit ja venttiilien säädöt sais


      ja

      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • Muppe
        BTCF Member
        • May 2006
        • 1866
        • Östermyra

        Originally posted by Keke89 View Post
        Joku viisaampi ja ystävällinen ihminen vois laittaa kansirempassa tarvittavat kiristysmomentit ja venttiilien säätöarvot M30B35 koneeseen. Ois itellä 535i vm -88 koneella ja ois tarkotuksena kansiremppa tehä siihen. Samalla ku kantta aukoo kävi mielessä oisko nokan vaihtamisella mahdollista saada vähä potkua yläkierroksille lisää ja jos niin millä asteilla? Keinut pitäis vissiin kans vaihtaa nokan yhteydessä? Pitkälle pääsis jos momentit ja venttiilien säädöt sais
        Haulla löytyy...

        Kas näin
        E61 530dA M-Sport
        E39 520iA Touring

        ex. E34 525iA
        ex. E34 535iA
        ex. E34 520i
        ex. E34 520i
        ex. E36 320i

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Keke89 View Post
          Joku viisaampi ja ystävällinen ihminen vois laittaa kansirempassa tarvittavat kiristysmomentit ja venttiilien säätöarvot M30B35 koneeseen. Ois itellä 535i vm -88 koneella ja ois tarkotuksena kansiremppa tehä siihen. Samalla ku kantta aukoo kävi mielessä oisko nokan vaihtamisella mahdollista saada vähä potkua yläkierroksille lisää ja jos niin millä asteilla? Keinut pitäis vissiin kans vaihtaa nokan yhteydessä? Pitkälle pääsis jos momentit ja venttiilien säädöt sais
          moottorin malli on muuten b34 venttiilien välykset on uusilla osilla 0,3mm imu ja pako kylmänä.. käytetyillä osilla imupuolen välystä voi kiristää 0,25mm jos ei muuten hiljene.. ja linkistä momentteja
          http://84.248.144.196/BMW/BMW%20kiristysmomentteja.pdf

          edit: täällähän oli paljon nopeampaa väkeä
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Keke89
            Newbiemmer
            • May 2009
            • 3
            • Muonio

            Kiitoksia kovasti, eiköhän näillä avuilla kansirempan tee Onko kone tosiaan tyyppiä M30B34? Auto on vm -90 mutta jouduin vaihtamaan -88 koneen kun alkuperäinen sanoi sopimuksen irti. Onko näillä koneilla muuta eroa kun eri puristussuhde ja silmämääräisesti imusarja oli hiukan erilainen mutta periaatteessa autoon on vain vaihdettu lohko, kaikki apulaitteet on alkuperäiset. Venttiilikansikin oli hieman erilainen mutta taitaa olla ihan ulkonäköseikka kun sekin tuli tuohon "uuteen" vaihdettua alkuperäisestä koneesta

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by Keke89 View Post
              Kiitoksia kovasti, eiköhän näillä avuilla kansirempan tee Onko kone tosiaan tyyppiä M30B34? Auto on vm -90 mutta jouduin vaihtamaan -88 koneen kun alkuperäinen sanoi sopimuksen irti. Onko näillä koneilla muuta eroa kun eri puristussuhde ja silmämääräisesti imusarja oli hiukan erilainen mutta periaatteessa autoon on vain vaihdettu lohko, kaikki apulaitteet on alkuperäiset. Venttiilikansikin oli hieman erilainen mutta taitaa olla ihan ulkonäköseikka kun sekin tuli tuohon "uuteen" vaihdettua alkuperäisestä koneesta
              kyllä ne on molemmat b34 mallia.. viimeiset b35 koneet tuli pihalle -86 paikkeilla ja b35 on tän näkönen ->
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • pete-
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 389
                • Helsinki

                Mitenköhän tämmönen toimis 535:ssa?
                Vai toimiiko ollenkaan? Kokemuksia kyseisestä lambdasta?
                Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
                F31 330d -13
                ex:
                F31 320d -13
                E91 320d -08
                E39 528i -96
                E34 535i -90
                E34 535i -89
                E36 325i -91
                E30 316i -89

                Comment

                • pete-
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 389
                  • Helsinki

                  Niin tietääkö kukaan? Huomenna pitäis laittaa kiinni.
                  Valmistaja ilmeisesti Standard motor products ja malli sg300.
                  F31 330d -13
                  ex:
                  F31 320d -13
                  E91 320d -08
                  E39 528i -96
                  E34 535i -90
                  E34 535i -89
                  E36 325i -91
                  E30 316i -89

                  Comment

                  • x-men
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 162
                    • .....

                    Originally posted by pete- View Post
                    Niin tietääkö kukaan? Huomenna pitäis laittaa kiinni.
                    Valmistaja ilmeisesti Standard motor products ja malli sg300.
                    Kyllä itse ainakin ihan orkkis labdan sinne laittaisin jos ei ole mitään tietoa tuosta toisesta labdasta.. ei se nyt niin älyttömän kallis ole ja toimiipahan ainakin varmasti.:think
                    Last edited by x-men; 17-05-2009, 19:28.
                    E34 535 -91

                    ex.
                    E28 520 -84

                    Comment

                    • pete-
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 389
                      • Helsinki

                      Originally posted by x-men View Post
                      Kyllä itse ainakin ihan orkkis labdan sinne laittaisin jos ei ole mitään tietoa tuosta toisesta labdasta.. ei se nyt niin älyttömän kallis ole ja toimiipahan ainakin varmasti.:think
                      Samaa skeidaa tuo taitaa olla kuin muutkin tarvike lambdat.
                      Johtojen värit on ainakin samat kuin motonetin lambdassa.
                      Täytyy kokeilla toimiiko.
                      F31 330d -13
                      ex:
                      F31 320d -13
                      E91 320d -08
                      E39 528i -96
                      E34 535i -90
                      E34 535i -89
                      E36 325i -91
                      E30 316i -89

                      Comment

                      • Hampsu
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2009
                        • 253
                        • Lappeenranta/Helsinki

                        Terve! Uutena bimmeristinä mietin tässä tuollaista e34 korista 530 tai 535 mallista kattilaa.
                        Sitten tulee mieleen ,että ei noissa hirveästi ole eroa hevosvoimilla. Toinen taitaa olla kasi koneella ja toinen kuutos, joten tulee mieleen:
                        Kumpi kiihtyy paremmin?
                        Kumpi vie enemmän bensaa?
                        Kumpi on varmempi kokemuksella?

                        Tuossa muutama kysymys näin alkuunsa.
                        Kiitos jos voitte auttaa newbietä!
                        G21 320xd lci m-sport

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16360
                          • Leppävirta

                          Originally posted by Hampsu View Post
                          Terve! Uutena bimmeristinä mietin tässä tuollaista e34 korista 530 tai 535 mallista kattilaa.
                          Sitten tulee mieleen ,että ei noissa hirveästi ole eroa hevosvoimilla. Toinen taitaa olla kasi koneella ja toinen kuutos, joten tulee mieleen:
                          Kumpi kiihtyy paremmin?
                          Kumpi vie enemmän bensaa?
                          Kumpi on varmempi kokemuksella?

                          Tuossa muutama kysymys näin alkuunsa.
                          Kiitos jos voitte auttaa newbietä!
                          Vanhempi 530(alkupään E34) samaisella kutos mallilla kuin 535(eli M30 6 sylinterinen), uudempi pata 530 sitten on v8. Jos kutoskoneisia pitäisi verrata niin tietty ottaisin 535. Kun sellainen on ollut. Ja tekniikka on pomminvarma M30. Valitettavasti itse en osaa sanoa juuta tai jaata Bemareiden V8 tekniikasta.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Hampsu View Post
                            Terve! Uutena bimmeristinä mietin tässä tuollaista e34 korista 530 tai 535 mallista kattilaa.
                            Sitten tulee mieleen ,että ei noissa hirveästi ole eroa hevosvoimilla. Toinen taitaa olla kasi koneella ja toinen kuutos, joten tulee mieleen:
                            Kumpi kiihtyy paremmin?
                            Kumpi vie enemmän bensaa?
                            Kumpi on varmempi kokemuksella?

                            Tuossa muutama kysymys näin alkuunsa.
                            Kiitos jos voitte auttaa newbietä!
                            alkupään 530 on m30- kutos moottorilla ja tehoa 188hv ja vääntöä 260nm
                            korvautui m60- v8 moottorilla 90 luvun alussa, tehoa 218hv ja vääntöä 290nm.
                            535 mallissa on m30- kuutos moottori, tehoa 211hv ja vääntöä 305nm malli korvautui 90 luvun alussa 540 mallilla jossa m60- v8, tehoa 286hv ja vääntöä 400nm

                            yhteenvetona.. alkupään 530 on tehottomampi kuin uudempi 24v 525 ja väännössä 15nm ero 530 hyväksi ja uudempi 24v tekniikka kuluttaa vähemmän. l6 vs. v8, v8 kuluttaa vähän vähemmän, l6 on pomminvarma.
                            samoilla moottoreilla olevat e32 mallit kuluttaa matkassa, oma 735 9,5l/100 ja erään foorumin käyttäjän 740 8,2l/100

                            itse ottaisin huomioon 530 v8, 535 l6 ja 540 v8 mallit
                            Last edited by peto2; 18-05-2009, 13:07.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • niskama2
                              Newbiemmer
                              • Apr 2009
                              • 7
                              • Helsinki

                              Moikka kaikille!

                              Tuli ostettua tuossa pari viikkoa sitten e34 530 m30b30 pannulla jaja tarkoitus olisi vaihdella perään ja laatikkoon öljyt. Mitä öljyä suosittelisitte edellämainittuihin ja mikä laatikko ja perä autossa on kyseessä? lukoton se ainakin on. Työpaikaltani olisin saanut edullisesti teboilin öljyjä mutta myyjä sanoi että ei uskaltaisi laittaa niitä tuon auton laatikkoon/ perään

                              Kiitoksia jo etukäteen

                              Markus.

                              Comment

                              • Muppe
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 1866
                                • Östermyra

                                Originally posted by niskama2 View Post
                                Moikka kaikille!

                                Tuli ostettua tuossa pari viikkoa sitten e34 530 m30b30 pannulla jaja tarkoitus olisi vaihdella perään ja laatikkoon öljyt. Mitä öljyä suosittelisitte edellämainittuihin ja mikä laatikko ja perä autossa on kyseessä? lukoton se ainakin on. Työpaikaltani olisin saanut edullisesti teboilin öljyjä mutta myyjä sanoi että ei uskaltaisi laittaa niitä tuon auton laatikkoon/ perään

                                Kiitoksia jo etukäteen

                                Markus.
                                Olisko tuolla mitään-> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=90697

                                Edit: Niin ja tervetuloa joukkoon iloiseen.
                                Last edited by Muppe; 18-05-2009, 14:06.
                                E61 530dA M-Sport
                                E39 520iA Touring

                                ex. E34 525iA
                                ex. E34 535iA
                                ex. E34 520i
                                ex. E34 520i
                                ex. E36 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎