Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Jaa, no liekkö jotain vikaa mulla. Sisällekkää ei tule kovilla pakkasilla kovin lämmin. Tai ainakaan kun puhallus on 2 asennossa. Kovempaa ei voi puhaltaa, kun alkaa jurisemaan koko auto, kun on lämppärin moottorin siivet rikki.
    Kyllä se lorisee tyhjäkäynnilläkin, koneena oli b25. Vaihda se puhallin.

    Comment

    • Purtsi123
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1011
      • Kuopio

      Originally posted by zeneg View Post
      Kyllä se lorisee tyhjäkäynnilläkin, koneena oli b25. Vaihda se puhallin.
      Ee oo kukkaan tarjonnu.
      E61 525xda -08

      Comment

      • ekituning
        Bimmer Rookie
        • Feb 2010
        • 44
        • turku

        Tärinä jarruttaessa.

        Auto: bmw 525tdsA vm 92
        Ongelmana on tärinä jarruttaessa. Ei tunnu ratissa, eikä oikeen edestä vaan takaa. Levyt varmaan kierot? Perässä on kyllä muutenkin vähän väljää, yhdessä ärsyttävä yhdistelmä Levyt on kuitenkin hiljattain uusitut, muutamia tuhansia ajetut. (Ostin auton juuri.) Nyt kysynkin teiltä viisailta, että onko jotain muuta mikä voi aiheuttaa tämän tärinän jarruttaessa. Toki levyt voi olla huonosti asennettu, likaa yms. jolloin ovat jo kuluneet kieroiksi...eli ovat kieroon asennetut kierot levyt.
        Autossa muuten palaa jarru(palojenko) joku hälytysvalo (punainen valo, Vähän ku olis sulkeiden ( ) ympärillä sakaroita) Jarrupalat on uudet. Tuli mieleen että voiko tärinä jarruttaessa liityä johonkin abs juttuun, onkohan siinä edes abs Pellin alta näkis.

        Kysymyksiä:
        -Mikä voi aiheuttaa tärinän takana jarruttaessa? Kierojen levyjen lisäksi?
        -Muuten onko jotain erityistä mitä e34 525tdsA autosta pitäisi tietää/huomoida?
        -Voiko yksi nappisen avaimen pariston vain vaihtaa vai tarviiko auto ohjelmointia yms? avaimessa ei ole paristoa ollenkaan tällä hetkellä?
        -Mistähän sais replica m parallel spoke 37 vanteet. Tai aidot käytetyt?
        Last edited by ekituning; 05-04-2011, 23:40. Reason: selkeytin tekstiä.

        Comment

        • ekituning
          Bimmer Rookie
          • Feb 2010
          • 44
          • turku

          Käynnistys, hehkutus 525tdsA vm92

          Autoni hörähtää kylmänä(-5 yön yli) käyntiin laakista(jopa alle 1. sekunnin pyörittämisellä), jos hehkuttaa 2 kertaa.
          Lämpöisenä seisotat 20 min ja koitat käynnistää, niin ei hehkuta ja joutuu käynnistämään 2-3 sek ennen ku hörähtää käyntiin, eikä käydessään ensimmäisen sekunnin aikana käy välttämättä kaikilla kuudella. Onko tämä normaaliaa, että joutuu jurruttamaan lämpimänä. Tietääkseni dieselin kuuluis lämpimänä käynnistyä todella herkästi? Onko pumppu, suutin, siirtopumppu,(dieselin syöttö) alueella ongelmia? Ongelmia tulossa? Vai onko suht normaalia näin vanhassa 300tkm(mittarissa ) ajetussa autossa?

          Comment

          • baijeri88
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 958
            • Mikkeli

            Guruille kysymyksiä pyörän kulmista.
            Tuli tossa auto tiputettua alemmas ja kattelin kulmat samalla ja aurauksen säädin.

            Tollaset mitat arvot oli:

            ETU
            Camber -1°01 -0°44
            Caster 7°29 7°35
            SAI 13°47 13°27
            Auraus 0°10 0°10
            kok 0°20
            TAKA
            Camber -2°03 -2°08
            Auraus 0°15 0°02
            kok 0°07
            Kulkukulma 0°07

            Onko noissa mitää hälyttävää ja mitkä ois ns. hyvät arvot?
            Onko auraus hyvä noin? Se on koneen ohjearvoissa nyt.
            Mites caster edessä? ohjearvo oli jotai 8°30 luokkaa.
            Alusta on 60/40 TA-Technix.
            E36 Cab Atlantisblau
            E92 325i


            eX:
            E39 525i, E36 325i
            E34 Sedan Alpinweiss II
            , 316 -87 & 316i -90

            Comment

            • Gemmi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 3355
              • Espoo

              Mimmone homma on vaihtaa E34:seen tuulilasi?, missä hinnoissa ehjät lasit pyörii?.

              Comment

              • Vibaa
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 581
                • Vaasa

                Googlettamalla löytyy, itse tulin siihen tulokseen että en vaihda itse sen perusteella
                Joten vaihdatin tuulilasini, hinta oli muistaakseni 260€ paikkeilla. Hieman halvempi olisi ollut ilman yläreunan tummennusta.
                sigpic
                E34 530iA

                Comment

                • Gemmi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 3355
                  • Espoo

                  Originally posted by Vibaa View Post
                  Googlettamalla löytyy, itse tulin siihen tulokseen että en vaihda itse sen perusteella
                  Joten vaihdatin tuulilasini, hinta oli muistaakseni 260€ paikkeilla. Hieman halvempi olisi ollut ilman yläreunan tummennusta.
                  Vanha ny on helppo ottaa pois . eiks tossa oo ihan perus liimalasi?, olis vaan yks e34 kiikarissa missä tuulilasi halki nii sillä tässä kyselen . google on kaveri, mut oon ny hetken avuton

                  Comment

                  • Purtsi123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1011
                    • Kuopio

                    Yhen lasin corollaan vaihtaneena en ehkä lähtis toistamiseen vaihtamaan, jos uuden lasin töineen saa alle 300 euroon.

                    Säästyyhän siinä toki euro poikineen jos lasinkin käytettynä ostaa.
                    E61 525xda -08

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      Originally posted by Gemmi View Post
                      Vanha ny on helppo ottaa pois . eiks tossa oo ihan perus liimalasi?, olis vaan yks e34 kiikarissa missä tuulilasi halki nii sillä tässä kyselen . google on kaveri, mut oon ny hetken avuton
                      Pari viikkoa sitten laitettiin Pilkingtonin lasi kolmenelkkuun, 230€ töineen ja asentaja tuli suorittamaan vaihdon omalle tallille. Aika halpaa minusta.
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        Originally posted by baijeri88 View Post
                        Guruille kysymyksiä pyörän kulmista.
                        Tuli tossa auto tiputettua alemmas ja kattelin kulmat samalla ja aurauksen säädin.

                        Tollaset mitat arvot oli:

                        ETU
                        Camber -1°01 -0°44
                        Caster 7°29 7°35
                        SAI 13°47 13°27
                        Auraus 0°10 0°10
                        kok 0°20
                        TAKA
                        Camber -2°03 -2°08
                        Auraus 0°15 0°02
                        kok 0°07
                        Kulkukulma 0°07

                        Onko noissa mitää hälyttävää ja mitkä ois ns. hyvät arvot?
                        Onko auraus hyvä noin? Se on koneen ohjearvoissa nyt.
                        Mites caster edessä? ohjearvo oli jotai 8°30 luokkaa.
                        Alusta on 60/40 TA-Technix.
                        Arvot on ihan hyvät, casterilla ei ole merkitystä tollasella erolla, se kun on eri puolten kesken sama niin se on silloin hyvä Camberitkin on hyvät, ainoa missä on hieman toivomisen varaa, on taka auraus ja tätä kautta kulkukulma, mutta ihan mukiinmenevä sekin on
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • baijeri88
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 958
                          • Mikkeli

                          Originally posted by Peltsii View Post
                          Arvot on ihan hyvät, casterilla ei ole merkitystä tollasella erolla, se kun on eri puolten kesken sama niin se on silloin hyvä Camberitkin on hyvät, ainoa missä on hieman toivomisen varaa, on taka auraus ja tätä kautta kulkukulma, mutta ihan mukiinmenevä sekin on
                          joo, mites ku auraus oli ennen säätöä negatiivinen molemmilla puolilla? nyt tuntuu ohjaus jotenkii omituisemmalle. Noilla takacambereilla ei varmaa kovi pitkää takarenkaat kestä :think
                          E36 Cab Atlantisblau
                          E92 325i


                          eX:
                          E39 525i, E36 325i
                          E34 Sedan Alpinweiss II
                          , 316 -87 & 316i -90

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7061
                            • Turenki

                            Originally posted by baijeri88 View Post
                            joo, mites ku auraus oli ennen säätöä negatiivinen molemmilla puolilla? nyt tuntuu ohjaus jotenkii omituisemmalle. Noilla takacambereilla ei varmaa kovi pitkää takarenkaat kestä :think

                            Edessä vai ? Aurauksella sen kuuluu olla eikä harituksella, en tiedä vaikuttaako tommoset pienet erot nyt mihinkään ohjaustuntumaan..

                            Ja noi camberithan on ohjearvoissa, jopa M-Technic alustaisen ohjearvojen alle(-2.83 1/100). Kyllä mulla ainakin renkaat kestää aina, vähän enemmän kuluu sisältä, mutta ei mitään hälyttävää.
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • baijeri88
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 958
                              • Mikkeli

                              Originally posted by Peltsii View Post
                              Edessä vai ? Aurauksella sen kuuluu olla eikä harituksella
                              juu edessä, eikös se just harituksella oo jos on positiivinen?

                              Lainattua:

                              "Karkeasti voidaan luokitella että takavetoisten ajoneuvojen etupyörät auraavat eli kulma on negatiivinen, koska pyörät pyrkivät suoristumaan ajoneuvon ollessa liikkeessä."

                              eli varmaa kannattaa säätää miinukselle?
                              E36 Cab Atlantisblau
                              E92 325i


                              eX:
                              E39 525i, E36 325i
                              E34 Sedan Alpinweiss II
                              , 316 -87 & 316i -90

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Originally posted by baijeri88 View Post
                                juu edessä, eikös se just harituksella oo jos on positiivinen?

                                Lainattua:

                                "Karkeasti voidaan luokitella että takavetoisten ajoneuvojen etupyörät auraavat eli kulma on negatiivinen, koska pyörät pyrkivät suoristumaan ajoneuvon ollessa liikkeessä."

                                eli varmaa kannattaa säätää miinukselle?
                                Harituksella se on nimenomaan miinus merkkinen paperissa.
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎