Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8258
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by wuoma View Post
    Paljonkos tuommoisessa -90 mallisessa pitäisi olla ulkolämpötila-anturin vastus kun se toimii?

    Huomasin että omasta oli toinen johdin poikki anturin juuresta. Pistin uutta johtoa kiinni mutta mittari näyttää silti -37c. Mittasin yleismittarilla anturin vastusta ja se oli (muistaakseni) 6k ohmin luokkaa(?).

    Voiko tuota toimintaa testata jotenkin muuten, laittamalla esim jonkun sopivanlaisen vastuksen johtojen väliin? Tekisi mieli kokeilla tuota ensin ja nähdä että mittari tosiaan osaa näyttää jotain muutakin kuin -37, ennen kuin lähden uutta anturia ostamaan.
    jos mittarin näyttämä on se -37 ja laitat ehjän anturin ja jos et aja autolla niin kestää todella kauan (1h) että lukema muuttuu normaaliksi.. sitten kun lähdet ajamaan nii muttuu nopeammin..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      Originally posted by peto2 View Post
      jos mittarin näyttämä on se -37 ja laitat ehjän anturin ja jos et aja autolla niin kestää todella kauan (1h) että lukema muuttuu normaaliksi.. sitten kun lähdet ajamaan nii muttuu nopeammin..
      Jep, vaatii tosiaan nopeussignaalin että rupee päivittymään rivakammin.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Juhi$
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 1268
        • Laukaa

        Mistäs kannattaisi lähteä vikaa hakemaan kun ilmastoinnin kompura ei lähde käyntiin..(aut.ilmastointi) Viime syksynä kun talliin ajoin niin toimi ihan normaalisti. Mitkä kaikki liittimet kannattaisi puhdistaa? Sulakkeet katsoin että ehjät on ja kun nappulaa painaa niin kojelaudasta jostain kuulee kun rele napsahtaa, että tuskin on sielläkään vikaa..:think

        Magneettikytkintä naputtelin myös mutta ei vaikuttanut.
        Ei ole automaattista sisäilmankiertoa ja nappulassa palaa valo kun painaa päälle.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Juhi$ View Post
          Mistäs kannattaisi lähteä vikaa hakemaan kun ilmastoinnin kompura ei lähde käyntiin..(aut.ilmastointi) Viime syksynä kun talliin ajoin niin toimi ihan normaalisti. Mitkä kaikki liittimet kannattaisi puhdistaa? Sulakkeet katsoin että ehjät on ja kun nappulaa painaa niin kojelaudasta jostain kuulee kun rele napsahtaa, että tuskin on sielläkään vikaa..:think

          Magneettikytkintä naputtelin myös mutta ei vaikuttanut.
          Ei ole automaattista sisäilmankiertoa ja nappulassa palaa valo kun painaa päälle.
          aineet päässy pihalle.. sillon paineanturi ei anna kompuralle käyntilupaa
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Juhi$
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2009
            • 1268
            • Laukaa

            Originally posted by peto2 View Post
            aineet päässy pihalle.. sillon paineanturi ei anna kompuralle käyntilupaa
            Mikä tuon paineiden pääsemisen pihalle on voinut aiheuttaa, jos se vika nyt siinä on? Ja jos sieltä tosiaan on paineet karannut niin tarkoittaako se myös että kylmäaineet olisivat karanneet..? Auton alla ei kuitenkaan mitään lätäköitä ollut.:think Täytyy nyt aloittaa vian etsintä liittimistä.. Tämän kuun lopussa pääsen tekemään ilmastointiin huollon niin sittenpähän näkee ainakin onko paljon kylmäaineissa vajautta.

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Originally posted by wuoma View Post
              Paljonkos tuommoisessa -90 mallisessa pitäisi olla ulkolämpötila-anturin vastus kun se toimii?

              Huomasin että omasta oli toinen johdin poikki anturin juuresta. Pistin uutta johtoa kiinni mutta mittari näyttää silti -37c. Mittasin yleismittarilla anturin vastusta ja se oli (muistaakseni) 6k ohmin luokkaa(?).

              Voiko tuota toimintaa testata jotenkin muuten, laittamalla esim jonkun sopivanlaisen vastuksen johtojen väliin? Tekisi mieli kokeilla tuota ensin ja nähdä että mittari tosiaan osaa näyttää jotain muutakin kuin -37, ennen kuin lähden uutta anturia ostamaan.
              Ajoitko autolla? Mittari ei muuten näytä mitään oikeaa lukemaa, jossei se saa nopeussignaalia

              E: Tossahan olikin jo "muutama" vastaus yläpuolella
              Last edited by Peltsii; 12-04-2010, 19:18.
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8258
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Juhi$ View Post
                Mikä tuon paineiden pääsemisen pihalle on voinut aiheuttaa, jos se vika nyt siinä on? Ja jos sieltä tosiaan on paineet karannut niin tarkoittaako se myös että kylmäaineet olisivat karanneet..? Auton alla ei kuitenkaan mitään lätäköitä ollut.:think Täytyy nyt aloittaa vian etsintä liittimistä.. Tämän kuun lopussa pääsen tekemään ilmastointiin huollon niin sittenpähän näkee ainakin onko paljon kylmäaineissa vajautta.
                kylmäaine on kaasua joten siitä ei mitään lätäköitä jää.. kompuran tiivisteet kovettuvat pitkässä seisottamisessa ja lopulta aineet pääsevät taivaan tuuliin
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • botslojo
                  Newbiemmer
                  • Apr 2010
                  • 6
                  • -

                  Mitäs eroa mahtaa olla malleissa 520I-HB51/276 ja 520I-HB51 ?
                  Eli mitä nuo kolme numeroa tuolla lopussa tarkoittavat..?
                  Kiitoksia paljon jo etukäteen ja toivottavasti viesti tuli oikeaan osioon..

                  Comment

                  • -TM-
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2008
                    • 208
                    • Nurmes

                    tuli vaan tuossa mieleen että pitäisikö e34 EML-valo syttyä muitten valojen kanssa kun virrat kytketään?

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8258
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by -TM- View Post
                      tuli vaan tuossa mieleen että pitäisikö e34 EML-valo syttyä muitten valojen kanssa kun virrat kytketään?
                      vain jos autossa on EML
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • wuoma
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 519
                        • Espoo

                        Originally posted by Peltsii View Post
                        Ajoitko autolla? Mittari ei muuten näytä mitään oikeaa lukemaa, jossei se saa nopeussignaalia

                        E: Tossahan olikin jo "muutama" vastaus yläpuolella
                        Jees, enpä tosiaan tätä tajunnut. Pitääkin lyödä anturi takaisin kiinni ja kokeilla uudelleen.
                        M6 E63

                        Comment

                        • Juhi$
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 1268
                          • Laukaa

                          Originally posted by peto2 View Post
                          kylmäaine on kaasua joten siitä ei mitään lätäköitä jää.. kompuran tiivisteet kovettuvat pitkässä seisottamisessa ja lopulta aineet pääsevät taivaan tuuliin
                          Voihan reikä jos noin on päässyt käymään Minkäslainen ja hintainen remontti on tuolloin tiedossa? Pystyy varmaan itse korjaamaan, vai onko hankalakin juttu?

                          Comment

                          • Mokoma
                            BTCF Member
                            • Jun 2009
                            • 767
                            • 013 - Koskenkorva

                            Originally posted by Juhi$ View Post
                            Voihan reikä jos noin on päässyt käymään Minkäslainen ja hintainen remontti on tuolloin tiedossa? Pystyy varmaan itse korjaamaan, vai onko hankalakin juttu?
                            Uutta kompressoria kehiin, tarkistelet päällisinpuolin liitosten ja kennon kunnon, ja sitten kylmäaineen täyttöön (maksaa vajaan satasen). Samalla tietysti vuodonilmaisinainetta järjestelmään että näkee jos vuotaa. Mutta kotikonstein ei onnistu kuin kompressorin vaihto. Täyttö pakko teettää liikkeessä.
                            BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                            Originally posted by kaol
                            Ongelma: Kolmekutonen.

                            Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                            Comment

                            • Juhad
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 38
                              • Itä-Hiki

                              Originally posted by Kwame View Post
                              Ensimmäistä kertaa positiivisella fiiliksellä tässä topicissa. Auto saatu kuntoon ja viaksi todettiin tukkeutunut katalysaattori. Olisi pitänyt Nixu:a uskoa heti alusta alkaen ja tarkastaa ne katit "oikeaoppisesti". Nyt auto kuitenkin toimii erittäin hyvin ja fiilikset ovat sen mukaiset. Kiitokset niille, jotka auttoivat ongelmaa ratkoessa.
                              Kuulostanut jotenkin samanlaiselta ongelmalta kuin omassa. Vaikuttiko ilmamassan mittarin pois otto asiaan vai kokeilitko.
                              Life's a bitch, Fuck it!
                              E 34 535
                              Fzr 600r

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Originally posted by appelsiinipuutikku View Post
                                Uutta kompressoria kehiin, tarkistelet päällisinpuolin liitosten ja kennon kunnon, ja sitten kylmäaineen täyttöön (maksaa vajaan satasen). Samalla tietysti vuodonilmaisinainetta järjestelmään että näkee jos vuotaa. Mutta kotikonstein ei onnistu kuin kompressorin vaihto. Täyttö pakko teettää liikkeessä.

                                Ei sitä kompressoria nyt herranjumala lähdetä vaihtamaan

                                Uudet aineet ja öljyt vaan sisään, kyllä se tivari notkistuu

                                E: ja 91vm kiesiin ei todellakaan maksa kylmäaineen täyttö "vajaata satasta", mennään lähemmäs 200€, ellei ylikin kun sitä moskaa menee sinne niin hemmetisti(1950gr). Lisäksi R12 ainetta ei ihan jokapaikasta saakaan nykypäivänä

                                E2: ja maksaa se tyhjään järjestelmään muutenkin enemmän vaikka olis R134a, koska se kone normaalisti vaan kierrättää ja puhdistaa vanhan aineen, jos joudutaan koko järjestelmä täyttämään uudella aineella niin kyllähän siitä aineesta veloitetaan.
                                Last edited by Peltsii; 13-04-2010, 12:30.
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎