Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    Kysynpä nyt viisaammilta ilmeisesti ihan simppelin kysymyksen, mutta kun ei ite ole tullut näiden tekniikoiden kanssa pelattua(vielä) niin en tiedä.Kummassako parempi viritys potentiaali?

    M60B40 vai S38B36/B38

    Kysyin siitä nettiautossa olevasta M5:sta(johon vaihdettu M60B40 alkuperäisen moottorin tilalle) että miksi moottori vaihdettu niin kerrottiin vain että täysin viritysmielessä koska on tehokkaampi ja paremmin vääntävämpi moottori koska autoa on rakennettu Driftaus mielessä.

    Onko näin vai mitä se jannu selostaa...?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • 525 TD
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 281
      • IISALMI

      Originally posted by M40 Power View Post
      Auto 525i M50 2/92 valmistunut, isolla ajotietokoneella.

      Kuuluuko ton ilmoittaa esim. jos rekisterikilven valo on palanut?

      Entä jos esim. valot jää päälle?

      Kun tuntuu ettei toi mun yksilö oikeen kerro mitään siinä ajotietokoneessa...

      Paitsi tietty kaikki ulkolämpötilat ym. näkyy ihan normaalisti, mutta vaikuttais siltä, ettei tuo check contol oikeen pelitä. :think
      Iso ajotietokone = kojetaulussa radion vieressä , OBC IV

      Check control = mittariston alareunassa oleva , viosta kertova tekstinäyttö

      Ei kai ajotietokone kerro ikinä , onko rekeristerikilven valo palanut ?
      Last edited by 525 TD; 28-05-2010, 21:55.

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        Onko kokemuksia powerflexeistä taka-apurungon puslina? Vaikuttaa ajettavuuteen niin paljon vrt. uudet kumipuslat, että kannattaa maksaa tuplahinta kumisiin verrattuna?

        Puslat nyt jokatapauksessa menee vaihtoon, peräpäästä kuuluu ykkösellä ja kakkosella täysillä kiihdyttäessä jurinaa, sekä vasemmalle kaartaessa ja kaasua painaessa.. Lisäksi takapää elää liikaa omaa elämäänsä mm. motarilla kun heilauttelee autoa.. Pitkään etsiny ton äänen aiheuttajaa, mutta kai se on uskottava että noi puslat sen äänen tekee.. Raudalla kun vääntää apurunkoa puslan juuresta, liikkuu takapyörät useita senttejä ja koko apurunko liikkuu aivan vitusti Joku amatimies on vaihtanut puslat joskus aikaisemmin niin, että niitä ei ole edes prässätty aivan loppuun asti..
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • M40 Power
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 584
          • Turun seutu

          Originally posted by 525 TD View Post
          Iso ajotietokone = kojetaulussa radion vieressä , OBC IV

          Check control = mittariston alareunassa oleva , viosta kertova tekstinäyttö

          Ei kai ajotietokone kerro ikinä , onko rekeristerikilven valo palanut ?
          Niin siis tarkoitin juurikin tota check controlia

          Ei ainakaan tähän mennessä oo herjannut mistään muusta kuin jostakin "Betriebs..." tjsp.

          Onkohan vika kenties siinä moduulissa vaiko jossain muualla?
          EX: E30, E34, E36, E36 compact

          Nyk. -99 320D

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Haju69 View Post
            Kysynpä nyt viisaammilta ilmeisesti ihan simppelin kysymyksen, mutta kun ei ite ole tullut näiden tekniikoiden kanssa pelattua(vielä) niin en tiedä.Kummassako parempi viritys potentiaali?

            M60B40 vai S38B36/B38

            Kysyin siitä nettiautossa olevasta M5:sta(johon vaihdettu M60B40 alkuperäisen moottorin tilalle) että miksi moottori vaihdettu niin kerrottiin vain että täysin viritysmielessä koska on tehokkaampi ja paremmin vääntävämpi moottori koska autoa on rakennettu Driftaus mielessä.

            Onko näin vai mitä se jannu selostaa...?
            No vakiona ainakaan M60B40 ei ole tehokkaampi (210kW vs. 232kW) mutta vääntää enemmän kuin S38B36 (400nm vs. 360nm). S38B38 taas on väännöissä samalla linjalla ja KW on jo 250 lukemassa.

            Tuo M60 on hieman eriluontoinen kuin S38, hieman enemmän käyttöauton moottori alempana olevalla väännöllä yms yms.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by M40 Power View Post
              Niin siis tarkoitin juurikin tota check controlia

              Ei ainakaan tähän mennessä oo herjannut mistään muusta kuin jostakin "Betriebs..." tjsp.

              Onkohan vika kenties siinä moduulissa vaiko jossain muualla?
              Vaihda kieli englantiin niin voi olla selkeämpää tulkita noita ilmoituksia.
              Last edited by Muurahainen; 29-05-2010, 14:31. Reason: virheitä näinkin lyhyessä tekstissä

              Comment

              • bmw525tds
                Bimmer Rookie
                • Apr 2010
                • 94
                • North Pole

                kestääkö 525 tdsa kone jos nostaa ahtoja rajapaineventtiilillä esim. 1,5baariin? onko mitään vaikutusta mihinkään?

                Comment

                • Lötkö77
                  Newbiemmer
                  • May 2010
                  • 22
                  • kajjjaani

                  Pitäiskö 530 m30b30 vehkeessä olla syylärissä kiinni se "tuulitunneli",tai mikä nyt nimeltään onkaan,siinä flektin ympärillä?Hiukan tuntuu ettei tyhjäkäynnillä jäähdytä tarpeeksi hyvin.
                  Vesi-/Laserleikkausta tarjolla

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    Originally posted by Lötkö77 View Post
                    Pitäiskö 530 m30b30 vehkeessä olla syylärissä kiinni se "tuulitunneli",tai mikä nyt nimeltään onkaan,siinä flektin ympärillä?Hiukan tuntuu ettei tyhjäkäynnillä jäähdytä tarpeeksi hyvin.
                    Pitää, ei sitä alunperinkään ihan huvikseen ole sinne laitettu painoa lisäämään.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Lötkö77
                      Newbiemmer
                      • May 2010
                      • 22
                      • kajjjaani

                      Originally posted by Leka View Post
                      Pitää, ei sitä alunperinkään ihan huvikseen ole sinne laitettu painoa lisäämään.

                      Varmaan sama neropatti ottanut sen pois joka oli jättänyt tulpat niin löysälle että ampui yhden v...uun satkun vauhdissa.
                      Vesi-/Laserleikkausta tarjolla

                      Comment

                      • coupebemaristi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 220
                        • 03

                        Originally posted by sleepertuning View Post
                        CC-vialla rocla tarkoitti Check Control Modulen häiriötä. CCM vahtii niitä antureita ja valoja, joista lähettää sitten vikailmoituksen tauluun. CCM löytyy siitä konehuoneen sulakerasiasta, päällä taitaa vielä lukea CCM. Jos autossa ei luistonestoa ole, ja cc kuitenkin siitä hälyttää, on jotain pahasti pielessä

                        Onko tämä siis joku releen tyyppinen sovellus? Vaihdetaanko samalla tavalla kuin rele ja paljonko uusi osa maksaa marmoritiskillä:think?
                        E30 325 iX -90 touring
                        Vw Passat 1.8 T -01
                        Ex BMW:t
                        E36 320 i -92 coupe
                        E36 328 i -95 coupe
                        E36 325 iA -94 sedan
                        E34 520 i 24V -95 touring
                        E34 540 iA -94 sedan
                        E39 525 TDS -98 touring

                        Originally posted by TareJR
                        Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                        Comment

                        • coupebemaristi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 220
                          • 03

                          Originally posted by Rocla View Post
                          Katkaisin on "kaksipiirinen", siellä on siis toinen katkaisin, joka kertoo autolle onko jarrua painettu ja toinen joka varsinaisesti sytyttää valot.

                          Omassa oli katkaisin totaalisesti rikki ja otin sellaisen lainaan karvalakkimallin 520:stä, jossa siis ei ole kuin se yksi piiri, eikä check controllia.

                          Tuo kytkin paikoillaan tuli koko ajan "brake lt. circuit" herja.

                          Eli on mahdollista, että katkaisin on rikki, vaikka valot toimivat aivan normaalisti.

                          Jätkähän näyttää tietävän kaiken näistä mikä on varsin positiivista Sain vaihdettua sen lontoon kielen mittaristoon. Yleisimmät tekstit mitä näyttö ilmoittelee on "Brake light circuit" ja "ESD-regelt". Tiedätkö tuosta mitään? Onko jarruvalokatkaisin vaikea vaihtaa ja mitä uusi osa maksaa marmorilla? Pari viikkoa sitten se näyttö vilautti sitä ASC:täkin muistaakseni heti pesun jälkeen kun liottelin autoa 3 tuntia mutta ei yleensä. Konehuonetta en ole vielä pessyt kertaakaan...
                          E30 325 iX -90 touring
                          Vw Passat 1.8 T -01
                          Ex BMW:t
                          E36 320 i -92 coupe
                          E36 328 i -95 coupe
                          E36 325 iA -94 sedan
                          E34 520 i 24V -95 touring
                          E34 540 iA -94 sedan
                          E39 525 TDS -98 touring

                          Originally posted by TareJR
                          Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                          Comment

                          • coupebemaristi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 220
                            • 03

                            Originally posted by Leka View Post
                            coupebemaristin valoherjoihin voi olla yhtenä syynä eräs tyyppivika joka vaivaa varsinkin 540:ssä, otappa valojen korkeusäädön moottoreilta liittimet irti ja kokeile mitä tapahtuu.

                            Sulla on sigun mukaan -89, ennen 9/89 valmistetuissa aukeaa kuskin ovesta kuvan mukaan.



                            Tästä mallista en ole löytänyt sisältä namiskaa, jolla säädetään ajovalojen korkeutta. Säätö tapahtunee siis konehuoneen puolelta manuaalisesti
                            E30 325 iX -90 touring
                            Vw Passat 1.8 T -01
                            Ex BMW:t
                            E36 320 i -92 coupe
                            E36 328 i -95 coupe
                            E36 325 iA -94 sedan
                            E34 520 i 24V -95 touring
                            E34 540 iA -94 sedan
                            E39 525 TDS -98 touring

                            Originally posted by TareJR
                            Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by coupebemaristi View Post
                              "ESD-regelt".
                              CCM paskana luultavimmin. toi ESD viittaa siihen että se boksi itse arvelee, ettei nyt kaikki mene oikein.

                              Irroita se boksi ja kopsuttele, itselläni auttoi noihin ihme herjoihin, mm tasonsäätöä ja luiston estoa herjaili, vaikkei autossa niitä ole.

                              Tämän kun luet, niin tulee yleissivistystä:

                              Olli.

                              Comment

                              • coupebemaristi
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 220
                                • 03

                                Originally posted by Rocla View Post
                                CCM paskana luultavimmin. toi ESD viittaa siihen että se boksi itse arvelee, ettei nyt kaikki mene oikein.

                                Irroita se boksi ja kopsuttele, itselläni auttoi noihin ihme herjoihin, mm tasonsäätöä ja luiston estoa herjaili, vaikkei autossa niitä ole.

                                Tämän kun luet, niin tulee yleissivistystä:

                                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=147490


                                Vai boksi arvelee Onpa tosiaan hienoa tekniikkaa vanhassa autossa. Kävin vähän ulkoiluttamassa tuota kampetta. On se vaan hieno peli ajaa! Niin tehokas mutta silti sivistynyt ja hiljainen. Upea tekniikka sopivan vanhoissa raameissa! Ensimmäiseen 5 minuuttiin ei herjaillut Check Control mitään. Sitten tuli ilmoitus ###ASC###. Josta vartin päästä tuo kuuluisa Brake Light Circuit. Laatikko toimi mielestäni paremmin kuin helteillä. Alan kallistua siihen suuntaan, että CCM on paskana ja laatikon öljyt ovat ehtoopuolella olevaa lirua lämmitessään ja laatikko toimi näin kylmällä kelillä paremmin, mutta sehän selvinnee sitten vaihdon jälkeen että vaikuttaako mitään vian laatuun. Eli noin kahden viikon kuluttua. Avasin sulakerasian kannen ja katselin hetken tota CCM:ää. Siinä taisi olla -94 vuoden leimat vaikka auto on valmistettu -92. Liekö joku tuikannut sinne ASC-varustellun auton CCM:n?? Voiko tuon irrottaa akunkenkien ollessa kiinni? En uskaltanut siihen vielä kajota kysymättä, ettei laukaise mitään varoitusvaloja tai vikoja päälle... On sen verran kookas mötikkä että voipi maksaa jonkun 100-200 euroa uusi? Vaihdenäyttö sammui muuten taas kerran mutta ei syttynyt jarrua painettaessa. Syttyi sitten hetken kuluttua taas itsekseen. Vaihdoin muutama päivä sitten mittariston valaistukseen uudet polttimot (analogisille mittareille), että oisko tämä pieni polttimo ottanut hieman tärinää ja nyt siitä välillä irtoaa langan päät toisistaan ja se sammuu... Mut ai prkl... Niitähän onkin siinä näytössä 2 kpl? Oisko jossain mittariston liittimessä huono kosketus?
                                E30 325 iX -90 touring
                                Vw Passat 1.8 T -01
                                Ex BMW:t
                                E36 320 i -92 coupe
                                E36 328 i -95 coupe
                                E36 325 iA -94 sedan
                                E34 520 i 24V -95 touring
                                E34 540 iA -94 sedan
                                E39 525 TDS -98 touring

                                Originally posted by TareJR
                                Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎