Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ^alexi^
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2009
    • 258
    • Kemi

    Originally posted by Peltsii View Post
    Mitkä tukivarret? Reaktiotangot on aina terästä, poikittaiset varret 530i M60, 535i, 540i ja M5 alumiinia. Käsittääkseni niillä ei ole eroa kun siinä puslassa/sen pesässä, vai onko siinäkään:think

    Mutta jos sigusi autoa mietit, siinä ei ole mikään varsi alumiinia.
    Katsastuksessa tuli hylsy alatukivarren pallonivelestä, kummaltakin puolelta. Vaikea selittää kun en nyt tiedä onko niille ihan tarkkaa nimeä Se etummainen alatukivarsi..

    Mutta kuitenkin tämä on kyseessä

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      Originally posted by ^alexi^ View Post
      Katsastuksessa tuli hylsy alatukivarren pallonivelestä, kummaltakin puolelta. Vaikea selittää kun en nyt tiedä onko niille ihan tarkkaa nimeä Se etummainen alatukivarsi..

      Mutta kuitenkin tämä on kyseessä
      http://www.classiccars.co.at/cms/com...4bc622192a.jpg
      Alatukivarsi on alatukivarsi ja melkein 100% varmuudella ne on myös sun autossa alsaa.

      Reaktiotankoa taas kutsutaan myös ylätukivarreksi.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • ^alexi^
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2009
        • 258
        • Kemi

        Originally posted by Leka View Post
        Alatukivarsi on alatukivarsi ja melkein 100% varmuudella ne on myös sun autossa alsaa.

        Reaktiotankoa taas kutsutaan myös ylätukivarreksi.
        Omasta mielestä mitä tuossa kattelin ja tutkiin niin tuo etummainen on alumiiniä..? Noniin, mut sitten se vielä on epäselvää että meneekö tuo motonetin myymä alatukivarsi joka on terästä, niin tuon etummaisen alumiinisen tilalle?

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          Originally posted by ^alexi^ View Post
          Omasta mielestä mitä tuossa kattelin ja tutkiin niin tuo etummainen on alumiiniä..? Noniin, mut sitten se vielä on epäselvää että meneekö tuo motonetin myymä alatukivarsi joka on terästä, niin tuon etummaisen alumiinisen tilalle?
          Vaihdat MOLEMMAT tukivarret kerralla, kohta vaihdat toisen kuitenkin.

          Alsaa vai terästä vaihdat alle, se on vaihtajan päätettävissä. Tarkasta ne pyöränkulmat varuilta vaihdon jälkeen.
          Last edited by Leka; 04-06-2010, 13:53. Reason: Typo
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • ^alexi^
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2009
            • 258
            • Kemi

            Originally posted by Leka View Post
            Vaihdat MOLEMMAT tukivarret kerralla, kohta vaihdat toisen kuitenkin.

            Alsaa vai terästä vaihdat alle, se on vaihtajan päätettävissä. Tarkasta ne pyöränkulmat varuilta vaihdon jälkeen.
            Jep, kiitoksia!
            Last edited by Leka; 04-06-2010, 13:54. Reason: Quote typo...

            Comment

            • Imppelz
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 18
              • PKSeutu

              E34 ei puhalla kuskin puolella

              Mikähän on kun ei 525i:ssä (-88) puhalla ollenkaan kuskin puolella. Eli ei tule ilmaa keksikonsolin tai oven aukoista.
              ER KAM, SAH UND SIEGTE, SIEGTE, SIEGTE, SIEGTE, SIEGTE, SIEGTE

              Comment

              • Mikko_Lilli
                BTCF Member
                • Mar 2009
                • 958
                • seinäjoki

                520i -88 pyyhkijäongelma

                Eli otsikon mukainen ongelma pyyhkijät ei toimi kun täysillä ja pysähtyy heti siihen kohtaan missä vaihtaa pienemmälle nopeudelle eli joutuu aina itse pysäyttämään tuulilasin alareunaan. mistähän vikaa vois lähteä etsimään kun pyyhkijöiden viiksikin on jo vaihdettu uuteen.

                E34 M50 Turbo Drifteri
                MB Sprinter 313CDI vetojuhta
                ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i

                Comment

                • Kal.ju
                  BTCF Member
                  • Mar 2003
                  • 2882
                  • Akaa / Toijala

                  Originally posted by Mikko_Lilli View Post
                  Eli otsikon mukainen ongelma pyyhkijät ei toimi kun täysillä ja pysähtyy heti siihen kohtaan missä vaihtaa pienemmälle nopeudelle eli joutuu aina itse pysäyttämään tuulilasin alareunaan. mistähän vikaa vois lähteä etsimään kun pyyhkijöiden viiksikin on jo vaihdettu uuteen.
                  Tarskistappa pyyhkijöiden&pesurien sulakkeet. "Oireilee" juurikin tuolla tavalla, eli pyyhkijät ovat sellaisessa "hätä" -modessa. Sakemanni on ajatellut loppuun asti jotta ei pyyhkijät lopeta toimimistaan jos sulakkeet paukkuu rankkasateessa.

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    Mihin blommiin niistä neljästä pakosarjan puolella m50b20 moottoris pitää asentaa lohkolämmitin? Jos joltain löytyy niin saa tarjota s.postiin, pelkkä elementtikin riittää. [email protected]

                    Comment

                    • Eetu
                      Banned
                      • Oct 2008
                      • 2843

                      Voiko ilmamäärämittari olla hajalla, kun auto ei tahdo kylmänä pysyä käynnissä ellei kaasuttele, ongelma poistuu vasta kun on lämmennyt mittarin sinisen osuuden puoliväliin. Ruiskun lämpötilan anturi vaihdettu, ei auttanut..

                      Koneena on M50B20

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        Originally posted by Leka View Post
                        Alatukivarsi on alatukivarsi ja melkein 100% varmuudella ne on myös sun autossa alsaa.
                        Onko 520i mallissa alumiinivarret? Missä sitten on terästä?

                        Muistaisin että omassa 520 oli terästä kaikki setit..
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          Originally posted by Make H. View Post
                          Mihin blommiin niistä neljästä pakosarjan puolella m50b20 moottoris pitää asentaa lohkolämmitin?
                          http://www.defa.com/doc/100/145.pdf

                          Originally posted by Peltsii View Post
                          Onko 520i mallissa alumiinivarret? Missä sitten on terästä?

                          Muistaisin että omassa 520 oli terästä kaikki setit..
                          518-M5 on tavattu Al-tukivarsia ja luulisin kokolailla 100% varmuudella että olivat alkuperäisiä.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Leka View Post
                            http://www.defa.com/doc/100/145.pdf

                            518-M5 on tavattu Al-tukivarsia ja luulisin kokolailla 100% varmuudella että olivat alkuperäisiä.
                            [väärää tietoa] teräs-alatukivarret, niitä ainakin myydään ja usein tarvikkeena reilusti halvemmalla kun ALU-varsia
                            Last edited by peto2; 04-06-2010, 21:43.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14446
                              • Oulu

                              Originally posted by peto2 View Post
                              en ainakaan pikaisella haulla löytänyt lainkaan teräksisiä varsia etk:sta eli luultavasti kaikki tavatut teräs-alatukivarret e34:ssä ovat jälkiasenteisia kun niitä ainakin myydään ja usein reilusti halvemmalla kun ALU-varsia
                              Kyllä sieltä löytyy numerot terästukivarsillekkin. Vasen: 31121139991, Oikea: 31121139992
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Leka
                                BTCF Member
                                • Sep 2003
                                • 7701
                                • Vilppula

                                Originally posted by peto2 View Post
                                en ainakaan pikaisella haulla löytänyt lainkaan teräksisiä varsia etk:sta eli luultavasti kaikki tavatut teräs-alatukivarret e34:ssä ovat jälkiasenteisia kun niitä ainakin myydään ja usein reilusti halvemmalla kun ALU-varsia
                                Teräksinen on tietty paljon halvempi ja siihen voi vaihtaa puslan. Voiko Al-tukivarteen vaihtaa powerflexin puslat, kenelläkään kokemusta?

                                NettiETK tuntee molemmat tukivarsien versiot.
                                sigpic

                                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎