Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    e34 535 -90 kyseessä ja auton sammuttaessa kuuluu rolahdus,mutta kun kytkin on pohjassa ja sammuttaa rolahdusta ei kuulu. Onkos vauhtipyörä jo tiensä päässä?
    E61 M-sport

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      Originally posted by -adde- View Post
      e34 535 -90 kyseessä ja auton sammuttaessa kuuluu rolahdus,mutta kun kytkin on pohjassa ja sammuttaa rolahdusta ei kuulu. Onkos vauhtipyörä jo tiensä päässä?
      Sinnepäinhän se hieman viittaa. Ei kuitenkaan painelaakeri naputtele muuten?
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • atte.o
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2009
        • 894
        • haukipudas

        Originally posted by zener View Post
        Sinnepäinhän se hieman viittaa. Ei kuitenkaan painelaakeri naputtele muuten?
        Välillä kuuluu semmosta ''kolkatusta'' joka häviää kun kytkimen painaa pohjaan. Eikös se painelaakeri pidä yleensä semmosta kahinaa vai onko näisä joku oma äänensä?
        E61 M-sport

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          Originally posted by -adde- View Post
          Välillä kuuluu semmosta ''kolkatusta'' joka häviää kun kytkimen painaa pohjaan. Eikös se painelaakeri pidä yleensä semmosta kahinaa vai onko näisä joku oma äänensä?
          Kyllä kait mulla ainaki ex. 535:ssa kalkatteli painelaakeri ja lopulta se sitten hajos.

          Mutta vauhtipyörä rolahtelee ja kuulostaa aivan erinlaiselta.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • atte.o
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2009
            • 894
            • haukipudas

            Originally posted by zener View Post
            Kyllä kait mulla ainaki ex. 535:ssa kalkatteli painelaakeri ja lopulta se sitten hajos.

            Mutta vauhtipyörä rolahtelee ja kuulostaa aivan erinlaiselta.
            Aivan no laatikon irroitus edessä joka tapauksessa. Tuo vauhtipyörän rolahdus ei lieni niin vaarallista etteikö sillä uskaltaisi ajaa? Minkä mallin kiinteä vauhtis tuonne menisi suoraan niin pääsisi tuostakin ongelmasta lopullisesti?
            E61 M-sport

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14353
              • Oulu

              Originally posted by -adde- View Post
              Aivan no laatikon irroitus edessä joka tapauksessa. Tuo vauhtipyörän rolahdus ei lieni niin vaarallista etteikö sillä uskaltaisi ajaa? Minkä mallin kiinteä vauhtis tuonne menisi suoraan niin pääsisi tuostakin ongelmasta lopullisesti?
              Kyllä sillä ajamaan pystyy. E28 535i osathan menis suoraan, jos semmosen sattuu löytämään.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • atte.o
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2009
                • 894
                • haukipudas

                Originally posted by zener View Post
                Kyllä sillä ajamaan pystyy. E28 535i osathan menis suoraan, jos semmosen sattuu löytämään.
                Joo. Kytkin osat mahtaa saaha tarvikkeena uutena vai saako? Vauhtipyörä voi olla kyllä melko hakemisen alla. Lisäksi ajotietokone näyttää oil level sensoria taitaa anturi olla rikki ? Ja vielä semmoinen vika on , että auto ei välillä lähe käyntiin vaikka kuin sahaa. Muttakun koittaa toisen kerran perään niin lähtee. Bensanpaineen säädintä olen tässä tapauksessa epäillyt.
                E61 M-sport

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  Originally posted by -adde- View Post
                  Joo. Kytkin osat mahtaa saaha tarvikkeena uutena vai saako? Vauhtipyörä voi olla kyllä melko hakemisen alla. Lisäksi ajotietokone näyttää oil level sensoria taitaa anturi olla rikki ? Ja vielä semmoinen vika on , että auto ei välillä lähe käyntiin vaikka kuin sahaa. Muttakun koittaa toisen kerran perään niin lähtee. Bensanpaineen säädintä olen tässä tapauksessa epäillyt.
                  Kyllähän kytkintä saa uutena joo.

                  Sahaamiseen: http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-inde...535i+hot+start
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • bmw525tds
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2010
                    • 94
                    • North Pole

                    Koneen vaihdon jälkeen n.300km ja tapahtui tää

                    Click image for larger version

Name:	IMG_0591.jpg
Views:	1
Size:	81.0 KB
ID:	4820746
                    Click image for larger version

Name:	IMG_0592.jpg
Views:	1
Size:	46.5 KB
ID:	4820747
                    Click image for larger version

Name:	IMG_0594.jpg
Views:	1
Size:	41.6 KB
ID:	4820748

                    Ja koneessa oli 1uus mäntä ja uudet kaikki männänrenkaat ja kaikki koneen tiivisteet. Syy --> öljyt ja vedet sekasin (öljyn seassa oli n.12l jäähdytynestettä)--> huohotti ne sekoitukset sylinteriin..


                    vauriot: Kansi paskana
                    1-3 kiertokankea solmussa
                    ainakin 1 mäntä paskana
                    ehkä sylinterin putket
                    kampiakseli?


                    Miten on mahollista et venttiilit on lyöny joka mäntiin ku jako ei oo hypänny?

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      Originally posted by sasu` View Post
                      Eikö ne juuri nuo reaktiotangot ole joista kun puslat on dööd -> rengas liikkuu pitkittäissuunnassa hervottomasti?
                      On.

                      Originally posted by -adde- View Post
                      e34 535 -90 kyseessä ja auton sammuttaessa kuuluu rolahdus,mutta kun kytkin on pohjassa ja sammuttaa rolahdusta ei kuulu. Onkos vauhtipyörä jo tiensä päässä?
                      Myös tähän: On, mutta kyllä sillä ajamaan pystyy.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by bmw525tds View Post
                        Koneen vaihdon jälkeen n.300km ja tapahtui tää

                        [ATTACH]82179[/ATTACH]
                        [ATTACH]82180[/ATTACH]
                        [ATTACH]82181[/ATTACH]

                        Ja koneessa oli 1uus mäntä ja uudet kaikki männänrenkaat ja kaikki koneen tiivisteet. Syy --> öljyt ja vedet sekasin (öljyn seassa oli n.12l jäähdytynestettä)--> huohotti ne sekoitukset sylinteriin..


                        vauriot: Kansi paskana
                        1-3 kiertokankea solmussa
                        ainakin 1 mäntä paskana
                        ehkä sylinterin putket
                        kampiakseli?


                        Miten on mahollista et venttiilit on lyöny joka mäntiin ku jako ei oo hypänny?
                        jako alun pitäen pielessä?
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • aakoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 777
                          • Espoo

                          Originally posted by Leka View Post
                          Myös tähän: On, mutta kyllä sillä ajamaan pystyy.
                          Itse väittäisin hyvinkin varteenotettavaksi vaihtoehdoksi myös Getragin ominaisääniä. Tuloakselin laakeri pitää hyvää ääntä monissa vähänkin enemmän ajetuissa laatikoissa. Kestää minkä kestää. Oma laatikko pitää aivan saatananmoista meteliä, ja nyt kovan vauhtipyörän vaihdon yhteydessä toi laatikon ääni vielä korostuu, kun ei kolkata enään kaksoismassa siellä kaverina.

                          zJark -nimimerkiltä voisit varovasti kysäistä kovaa vauhtipyörää tuohon kärryyn.
                          E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            Originally posted by aakoo View Post
                            Itse väittäisin hyvinkin varteenotettavaksi vaihtoehdoksi myös Getragin ominaisääniä. Tuloakselin laakeri pitää hyvää ääntä monissa vähänkin enemmän ajetuissa laatikoissa. Kestää minkä kestää. Oma laatikko pitää aivan saatananmoista meteliä, ja nyt kovan vauhtipyörän vaihdon yhteydessä toi laatikon ääni vielä korostuu, kun ei kolkata enään kaksoismassa siellä kaverina.

                            zJark -nimimerkiltä voisit varovasti kysäistä kovaa vauhtipyörää tuohon kärryyn.
                            Sisäänmenoakselin laakeri ei pidä semmoista korahdusta kun kuolemanväsynyt tuplamassavauhtis, tuon laakerin kihinää ja vihellystä voi käydä kuuntelemassa lähes jokaisen S38B36 moottorilla olevan auton vieressä...

                            Teen oman vauhtipyörän jossain vaiheessa jos jaksan, zJarkin tekemät vauhtikset näyttää ainakin ihan kelpo värkeiltä ei siinä mitään. Sitä ennen laitetaan S38B36:n vauhtis joka onkin syypää juuri tuohon input shaftin laakeroinnin vaurioihin.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • aakoo
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2008
                              • 777
                              • Espoo

                              Originally posted by Leka View Post
                              Sisäänmenoakselin laakeri ei pidä semmoista korahdusta kun kuolemanväsynyt tuplamassavauhtis, tuon laakerin kihinää ja vihellystä voi käydä kuuntelemassa lähes jokaisen S38B36 moottorilla olevan auton vieressä...

                              Teen oman vauhtipyörän jossain vaiheessa jos jaksan, zJarkin tekemät vauhtikset näyttää ainakin ihan kelpo värkeiltä ei siinä mitään. Sitä ennen laitetaan S38B36:n vauhtis joka onkin syypää juuri tuohon input shaftin laakeroinnin vaurioihin.
                              Kah, painoin näköjään väärän henkilön tekstin quoteksi. Meinasin lähinnä vastaukseksi -adde- -nimimerkille. Pahoitteluni.

                              Onko tuo vaihdelaatikon ääni sitten ominaisuutena vain S38B36-moottorisen Getrageissa? Mistähän tuo oman auton ääni sitten mahtaisi johtua? Ääni kuuluu ainoastaan auton kunnolla lämmettyä ja häviää kytkintä painettaessa. Maalaisjärjellä diagnosoin tuon siihen tuloakseliin ainoastaan.
                              E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Apurungon puslat tuli vaihdettua, aikaa meni se vajaa puoltoista tuntia hommaan. Jumalauta on sitten eri auto ajaa! Ei voi sanoin kuvailla kuinka hyvä siitä nyt tuli, vanhat puslat oli väärin asennettu ja aivan repeytynyt..

                                Alkuperäinen ongelma ei kuitenkaan poistunut, eli epämääräinen jurina kiihdyttäessä pienillä vaihteilla.. Pitää huomenna ottaa nosturille ja tutkia moottorin ja vaihdelaatikon kannakekumit, vaihdekeppi liikkuu aika villisti kun antaa happea..
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎