Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bantza
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 18
    • Nurmijärvi

    Silläkin uhalla, että toinen kysymys hukkuu niin pistän kerralla kaksi.

    Onko missään e34 mallissa kontin mekaanista avausta sisältä käsin? Siis sellaista vaijeritoimista. Jos haluaisi sen lukkomollukan pois kontista ja sähköstäisi kontin avauksen (käyttö kaukosäätimellä) niin olisi varmaan hyvä olla jokin varakeino sen avaukseen.

    Onko mitään hyviä vinkkejä siihen, kun ratin säätö on totaalisen jumissa. Oli pajallakin pojat yrittäneet sitä höllätä, purkaneet kohtalaisesti, mutta jumissa kuulemma on. Yritin aiemmin itsekin löystää sitä ohjausakselissa olevaa isoa mutteria, mutta en saanut mokomaa edes liikahtamaan.

    Comment

    • Juhi$
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2009
      • 1268
      • Laukaa

      Käykö M30 kova vauhtipyörä 3.8 M5:sen perään? Kaverin puolesta kyselen kun olisi vaihtamassa kaksoismassapyörän tilalle kovaa kiekkoa ja kestävempää kytkinpakettia samalla. Käykö esimerkiksi zJarkin M30 koneelle tarkoitettu kiekko? Jos tuo kova vauhtis käy, niin mitä kytkintä suosittelette, kun rullilta on mitattu 363hv ja 435Nm. Ja olisi mielellään oltava sellainen mikä varmasti pitää, mutta ei kovin vittumainen ajettava

      Comment

      • baijeri88
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 958
        • Mikkeli

        Originally posted by bantza View Post
        Onko mitään hyviä vinkkejä siihen, kun ratin säätö on totaalisen jumissa. Oli pajallakin pojat yrittäneet sitä höllätä, purkaneet kohtalaisesti, mutta jumissa kuulemma on. Yritin aiemmin itsekin löystää sitä ohjausakselissa olevaa isoa mutteria, mutta en saanut mokomaa edes liikahtamaan.
        Mulla aivan sama ongelma.

        1. Mitä kannattaa huomioida kun alkaa M50 konetta pesemään, eli lähinnä, että jos ei starttaa tai jotai muuta hämminkiä pesun jälkeen ni mitkä on yleisimmät ongelmat? liuotinpesuaineet meinasin suihkia ja sit varovasti painepesurilla huuhdella pois.. Vai onko jokin parempi tapa?

        2. Kontin vaimennus. Pari pakettia tilailin vibroplastia ja ajattelin laittaa kontin pohjalle sellasta mattoa mitä saa mm. adltä. musta pohja siinä päällä sitte paksumpi kerros jotain muuta. Äänieristysmattoa se vissiin oli. Kannattaako näin tehdä vai laittaa suoraan sinnekkin vibroplastia/silent coattia? Se ADn matto kyllä voisi pohjassa toimia mutta seinille ja kaareviin osiin sitä ei kyllä pysty laittamaan :think
        E36 Cab Atlantisblau
        E92 325i


        eX:
        E39 525i, E36 325i
        E34 Sedan Alpinweiss II
        , 316 -87 & 316i -90

        Comment

        • Juhi$
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2009
          • 1268
          • Laukaa

          Originally posted by baijeri88 View Post
          liuotinpesuaineet meinasin suihkia ja sit varovasti painepesurilla huuhdella pois..
          Ihan oikea moottoritilan pesuaine ei varmaan olisi yhtä hapettavaa liittimille yms. kuin liuotinpesuaine, tai riippuu tietysti minkälaisella seoksella suihkuttelee. Painepesurilla saa helposti vettä menemään vääriin paikkoihin, Eli pienellä paineella kannattaa pestä.

          Comment

          • baijeri88
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 958
            • Mikkeli

            Originally posted by Juhi$ View Post
            Ihan oikea moottoritilan pesuaine ei varmaan olisi yhtä hapettavaa liittimille yms. kuin liuotinpesuaine, tai riippuu tietysti minkälaisella seoksella suihkuttelee. Painepesurilla saa helposti vettä menemään vääriin paikkoihin, Eli pienellä paineella kannattaa pestä.
            nii.. no tuo nyt olikin selvää, mutta se lähinnä että mistä sit lähteä ekana ettimään vikaa kun ongelmia ilmenee pesun jälkeen
            E36 Cab Atlantisblau
            E92 325i


            eX:
            E39 525i, E36 325i
            E34 Sedan Alpinweiss II
            , 316 -87 & 316i -90

            Comment

            • jii.veivo
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 564
              • Haapavesi

              Originally posted by Juhi$ View Post
              Käykö M30 kova vauhtipyörä 3.8 M5:sen perään? Kaverin puolesta kyselen kun olisi vaihtamassa kaksoismassapyörän tilalle kovaa kiekkoa ja kestävempää kytkinpakettia samalla. Käykö esimerkiksi zJarkin M30 koneelle tarkoitettu kiekko? Jos tuo kova vauhtis käy, niin mitä kytkintä suosittelette, kun rullilta on mitattu 363hv ja 435Nm. Ja olisi mielellään oltava sellainen mikä varmasti pitää, mutta ei kovin vittumainen ajettava
              Pitäisi käydä ja kytkimeksi sachs 765 loppuinen asetelma+vakio m30 levy.:think
              e38 750ial
              Husaberg 650 fs -05
              http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

              Comment

              • Juhi$
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 1268
                • Laukaa

                Originally posted by baijeri88 View Post
                nii.. no tuo nyt olikin selvää, mutta se lähinnä että mistä sit lähteä ekana ettimään vikaa kun ongelmia ilmenee pesun jälkeen
                Konehuoneesta, sähköistä? Eiköhän se nyt kannattaisi ensin vaan pestä ja katsoa tuleeko niitä ongelmia.

                Originally posted by jii.veivo View Post
                Pitäisi käydä ja kytkimeksi sachs 765 loppuinen asetelma+vakio m30 levy.:think
                Tarkoitatko vakio m30 levyllä siis esimerkiksi e28 m535:sta löytyvää lättyä? Ja pitäisi kestää hyvin nuo tehot sitten?:think

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  Originally posted by bantza View Post
                  Silläkin uhalla, että toinen kysymys hukkuu niin pistän kerralla kaksi.

                  Onko missään e34 mallissa kontin mekaanista avausta sisältä käsin? Siis sellaista vaijeritoimista.
                  Ei ole.

                  Originally posted by bantza
                  Onko mitään hyviä vinkkejä siihen, kun ratin säätö on totaalisen jumissa. Oli pajallakin pojat yrittäneet sitä höllätä, purkaneet kohtalaisesti, mutta jumissa kuulemma on. Yritin aiemmin itsekin löystää sitä ohjausakselissa olevaa isoa mutteria, mutta en saanut mokomaa edes liikahtamaan.
                  Voimaa lisää Sitä mutteria EI SAA vääntää millään jättimomentilla kiinni, ainoastaan niin tiukkaan että pituussäätö vielä toimii.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • murswin
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 60
                    • Helsinki

                    Elikkäs mikäs on ku kone ei kierrä ku vaivaset 5000rpm ja sit tulee rajotin vastaa? Ja kyseessä 2.5l 24v kone
                    Last edited by murswin; 15-06-2010, 20:49.

                    Comment

                    • sleepertuning
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 662
                      • Kotka

                      Originally posted by murswin View Post
                      Elikkäs mikäs on ku kone ei kierrä ku vaivaset 5000rpm ja sit tulee rajotin vastaa? Ja kyseessä 2.5l 24v kone
                      tarviiko tuollaisen pommikoneen enempää kierääkään..

                      Noei vaan, Kulkeeko se muuten normaalisti?
                      Bensapaine? :think
                      Vikakoodit? :think
                      Sytkäpuoli? Näissähän on ollut jotain venttiilikopan o-renkaiden vuotamisjuttuja. Eli nappaa koppa pois päältä ja kuivaa puolankolot jos tarvetta.

                      Comment

                      • Haggis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1570
                        • Wackyland

                        Originally posted by baijeri88 View Post
                        2. Kontin vaimennus. Pari pakettia tilailin vibroplastia ja ajattelin laittaa kontin pohjalle sellasta mattoa mitä saa mm. adltä. musta pohja siinä päällä sitte paksumpi kerros jotain muuta. Äänieristysmattoa se vissiin oli. Kannattaako näin tehdä vai laittaa suoraan sinnekkin vibroplastia/silent coattia? Se ADn matto kyllä voisi pohjassa toimia mutta seinille ja kaareviin osiin sitä ei kyllä pysty laittamaan :think
                        Pohjaan hyvä käyttää paksumpaa,kun on tasaisemmat pinnat. Itse olen vuorannut koko kontin Vibroplastilla ja Dynamatilla. Tuolla kuvia miten pitkälle voi vaimennuksen viedä e34:ssa
                        http://s312.photobucket.com/albums/l...ect/?start=all
                        Käyttis:Kia Optima TF

                        Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          Originally posted by Haggis View Post
                          Pohjaan hyvä käyttää paksumpaa,kun on tasaisemmat pinnat. Itse olen vuorannut koko kontin Vibroplastilla ja Dynamatilla. Tuolla kuvia miten pitkälle voi vaimennuksen viedä e34:ssa
                          http://s312.photobucket.com/albums/l...ect/?start=all
                          Vaikuttiko noi vaimennukset ovissa huomattavasti ajomeluun? Entäs takakontti?
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Mikko_Lilli
                            BTCF Member
                            • Mar 2009
                            • 958
                            • seinäjoki

                            pitäis vaihtaa etupyöränlaakeri onko asia tosiaan niin ettei pysty vaihtaa pelkkää laakeria vaan pitää vaihtaa koko napa?

                            E34 M50 Turbo Drifteri
                            MB Sprinter 313CDI vetojuhta
                            ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              Originally posted by Mikko_Lilli View Post
                              pitäis vaihtaa etupyöränlaakeri onko asia tosiaan niin ettei pysty vaihtaa pelkkää laakeria vaan pitää vaihtaa koko napa?
                              Tosi kun vesi
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • murswin
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2010
                                • 60
                                • Helsinki

                                Originally posted by sleepertuning View Post
                                tarviiko tuollaisen pommikoneen enempää kierääkään..

                                Noei vaan, Kulkeeko se muuten normaalisti?
                                Bensapaine? :think
                                Vikakoodit? :think
                                Sytkäpuoli? Näissähän on ollut jotain venttiilikopan o-renkaiden vuotamisjuttuja. Eli nappaa koppa pois päältä ja kuivaa puolankolot jos tarvetta.
                                Kyllä muuten kulkee ihan normaalisti mut välil pätkii tasasil kierroksil mut menohalut tuntuis kyl olevan kunnossa tai sit vaa tottunu köröttelyy .

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎