Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    Originally posted by Samppae39 View Post
    Kerrotko lisää mittaristotestistä?

    Eihän se tosin niin tärkeää ole, mutta oishan se kiva kattoa.
    Mittaristotesti

    "Paina CC nappi pohjaan ja käännä sytytys II asentoon."
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14351
      • Oulu

      Originally posted by Axum View Post
      Mittaristotesti

      "Paina CC nappi pohjaan ja käännä sytytys II asentoon."
      Taitaa olla harvassa TDS:t, joissa on mittaristo CC/OBC näytöllä... Onko noihin edes olemassa mittaristo testiä, joissa on ns. "low end" malli?
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • unatco
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 55
        • Vehmaa

        minkä arvoinen tuollainen Psi Motorsportin tehoboxi on käytettynä ? vois laittaa myyntiin, mutta ei mitään hajuu mitä pyytää
        ja olisko jollain tietoa niistä boxin sisällä olevista "jumppereista"??

        on paikoillaan 524td -90

        meinasin että pistän "viilatun" mekaanisen pumpun sähköisen tilalle.

        Comment

        • Vibaa
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 581
          • Vaasa

          Originally posted by zener View Post
          Taitaa olla harvassa TDS:t, joissa on mittaristo CC/OBC näytöllä... Onko noihin edes olemassa mittaristo testiä, joissa on ns. "low end" malli?
          Niissä taitaa olla trippi pohjaan ja virtalukko ykkösasentoon?
          sigpic
          E34 530iA

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Originally posted by Samppae39 View Post
            Kerrotko lisää mittaristotestistä?

            Eihän se tosin niin tärkeää ole, mutta oishan se kiva kattoa.
            Tuosta ei tosiaan ihmeitä näe, noin vanhassa autossa mittariston vaihtaminen on ihan normaalia, kun se ei E34:ssä ole muutenkaan mikään vikaantumaton komponentti.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7042
              • Forssa

              Taitaa olla omasta femmasta mennyt mittariston konkat huonoon jamaan kun tykkää välillä toimia ihan oman pään mukaan? Toisinaan toimii ihan hyvin ja lähinnä lämpimänä tekee omia temppujaan.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • Java
                Bimmer Rookie
                • May 2010
                • 63
                • Vihti

                Viimehetken vinkkejä, -91 24v 520 menossa hakemaan, vajaa 400 tonnia mittarissa. Mihin kannattaa kiinnittää huomiota?

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16344
                  • Leppävirta

                  Originally posted by Java View Post
                  Viimehetken vinkkejä, -91 24v 520 menossa hakemaan, vajaa 400 tonnia mittarissa. Mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
                  Kaikkeen..

                  Edit: Joo voi olla hyvin pidetty tai ei. Itsellä varmaan kiinnittyisi huomio tuon verran ajetussa että jokin kohta autossa erityisen "hyvässä" kunnossa. Muutoin ei olisi suuria odotuksia.
                  Last edited by Haju69; 02-09-2010, 10:37.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • M-Lead
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 1500
                    • Oulu

                    Tuotanoinnanii.

                    Mistäs E34 takapenkin alla olevan akun huohotusletkun kuuluisi mennä akulta? ...ja mitä mieltä kannattaako tuo paisuntasäiliö laittaa vai riittäneekö pelkkä letku?

                    Edellisessä akkuviritelmässä ei ollu edes koko huohotusta järjestetty.

                    E: Paisunta säiliö, nro 3.


                    Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5150
                      • Joensuu

                      Missä vaiheessa muuten E34 siirtyy akku takapenkin alle? Vissin 530i/535i aina takapenkin alla, mut 525i 12 valve 1989 / 525i 24 valve vm 1990 on ainakin konehuoneessa.
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • M-Lead
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 1500
                        • Oulu

                        Originally posted by Valtsude View Post
                        Tuohon hätävilkkuongelmaan vielä: Ratin alla on semmonen laatikko, jossa lukee alarm moduel tms. Siitä kun irrottaa liittimen, johon menee 8 johtoa, niin hätävilkut vihdoin sammuu. Ehdin jo innostua, kun normivilkut ja muut sähkölaitteet toimi, kunnes huomasin että avainta kääntämällä ei startti pyörikkään. Heti kun liittimen laittaa takaisin niin lähtee käyntiin, mutta ne helkutin vilkut palaa taas.
                        Itellä on kans samaa ongelmaa nyt kun auto on seissyt muutaman vuoden. Kytkee akun kiinni niin alkaa vilkut vilkuttelemaan ja jää siihen asti kun ottaa akulta virrat pois.

                        Tulis itelläki toi hälytin mieleen, mutta senhän pitäisi ruveta hätävilkkujen lisäksi tööttiä ja sireeniäkin huudattamaan. Ja sen pitäisi sammua kun kääntää ovet lukkoon? Kun taas törmäysmoduuli alkaa vain hätävilkkuja vilkuttelemaan ja jää vilkuttamaan?

                        Mutta miten toi BMW:n alkuperäinen hälytin toimii, mitä/miten se haistelee?
                        Entä törmäysmoduuli? Tarpeeksi kun on systeemejä pois pelistä (liittimet irti pesureista, valoista jne.) niin alkaa vilkuttamaan valoja?
                        Last edited by M-Lead; 02-09-2010, 13:56.

                        Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                        Comment

                        • Kal.ju
                          BTCF Member
                          • Mar 2003
                          • 2881
                          • Akaa / Toijala

                          Originally posted by M-Lead View Post
                          Tuotanoinnanii.

                          Mistäs E34 takapenkin alla olevan akun huohotusletkun kuuluisi mennä akulta? ...ja mitä mieltä kannattaako tuo paisuntasäiliö laittaa vai riittäneekö pelkkä letku?
                          No mulla löytyy siitä lattiasta sellainen reikä mihin se letku laitetaan. Myös edellisessä femmassa oli se reikä siinä. Eli ihan ulos se huohottaa. Voidaan jossain vaiheessa kurkistella.

                          Comment

                          • M-Lead
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 1500
                            • Oulu

                            Originally posted by Kal.ju View Post
                            No mulla löytyy siitä lattiasta sellainen reikä mihin se letku laitetaan. Myös edellisessä femmassa oli se reikä siinä. Eli ihan ulos se huohottaa. Voidaan jossain vaiheessa kurkistella.
                            Njuu, löyty pieni reikä akun paikan vierestä ku tarpeeks tongin. Täytyy viritellä joku letku menemään siitä.

                            Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                            Comment

                            • Valtsude
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2007
                              • 739
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by M-Lead View Post
                              Itellä on kans samaa ongelmaa nyt kun auto on seissyt muutaman vuoden. Kytkee akun kiinni niin alkaa vilkut vilkuttelemaan ja jää siihen asti kun ottaa akulta virrat pois.

                              Tulis itelläki toi hälytin mieleen, mutta senhän pitäisi ruveta hätävilkkujen lisäksi tööttiä ja sireeniäkin huudattamaan. Ja sen pitäisi sammua kun kääntää ovet lukkoon? Kun taas törmäysmoduuli alkaa vain hätävilkkuja vilkuttelemaan ja jää vilkuttamaan?

                              Mutta miten toi BMW:n alkuperäinen hälytin toimii, mitä/miten se haistelee?
                              Entä törmäysmoduuli? Tarpeeksi kun on systeemejä pois pelistä (liittimet irti pesureista, valoista jne.) niin alkaa vilkuttamaan valoja?
                              Mulla oli siinä hälytinboksissa muistaakseni kahdeksan sellaista pientä on/off-katkaisijaa. Pistin kaikki offiin ja käytin boksin virtaliittimen irti, eikä ole sen jälkeen ainakaan päivään vilkutellut. Jotenkin en silti usko että niin helpolla pääsisi.

                              Ja itselläni ei ole crash controllia tms, peitelevy vaan sulakerasiassa sen releen kohdalla niin pakko kai sen on olla tuossa hälyttimessä.
                              E34

                              Comment

                              • Java
                                Bimmer Rookie
                                • May 2010
                                • 63
                                • Vihti

                                Mikäs on kun valot päälle, niin vasemmanpuoleinen säätömoottori pyörii jatkuvasti? Auki ja herkistelyä? Myöskään oikean takaoven lukko ei toimi keskuslukituksen kanssa, jotain niksiä vai kylmästi auki vaan tarkastelemaan liitoksia?

                                Onkohan tolle lämppärille(?) jotain manuskaa, eli siinä mankan vieressä semmonen muistaakseni 12 nappulainen paneeli jossa on näyttö.. Ei näy mitää mallia sille siinä, pitää vähän kaivella

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎