Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuomas041
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 51

    Millainen homma on vaihtaa vetonivelen suojakumi tuohon farkkumallin 525:seen. vm. 94. On meinaan takaa molemmilta puolilta nuo ulommat kumit rikki juuresta.

    Hyvä kai nuo on vaihtaa samalla sekä ulommat, että sisemmät jos ne samalla vaivalla menee.

    Comment

    • E39-530A
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 933
      • Espoo

      Onko antaa jotain veikkauksia, mistä olisi voinut jäähdytysnestettä heittää? Auto ollut viikon käytössä ja meni myt talviteloille. Ei ollut ruikkinut mistään ennen kuin nyt hallin parkkiruudussa. Puskurin helma oli keskeltä märkä ja näytti myös tuulettimen kehyksessä ja ehkä siivessäkin vähän olevan. Märkyyttä oli myös jäähdyttimen kuskinpuoleisessa kyljessä. Muuallahan ei (purkamatta) näkynyt, kun sen verran lämmintä koneen vieressä on.

      Nestettä tuli ehkä noin desi ja vasta siinä vaiheessa, kun viimeisen suoristuksen tein parkkiruudussa. Eikä se öjyäkään ollut. Ei myöskään jatkanut tiputtelua sammuksissa. Onko joku vakiopaikka vai pitääkö vain ottaa silmä käteen?
      E92 335iA -08

      ---
      ex E34 540iA -93
      ex E90 325iA -05
      ex E39 530iA -00
      ex Toyota Avensis
      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

      Comment

      • E34_525_tds
        Newbiemmer
        • Feb 2011
        • 1
        • Suomi

        525 tds:stä pitäisi irrottaa jäähdytin. Olisiko kenelläkään vikkiä, että miten syylärin saa irti välijäähdyttimessä? Välijäähdyttimen kanssa irrottaminen vaikuttaa tarpeettoman hankalalta. Oikealla välijäähdyttimen päädyssä tuntuu pulttikanta, mutta ainakaan tänään en vielä saanut avainta osumaan.

        Otan myös vastaan vinkkejä jäähdyttimen ostopaikoista. Jos jollakin on sopiva ylimäääräinen ehjä jäähdytin, niin saa tarjota. Auton valmistusvuosi on -95.

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1985
          • Tampere

          Originally posted by E39-530A View Post
          Onko antaa jotain veikkauksia, mistä olisi voinut jäähdytysnestettä heittää? Auto ollut viikon käytössä ja meni myt talviteloille. Ei ollut ruikkinut mistään ennen kuin nyt hallin parkkiruudussa. Puskurin helma oli keskeltä märkä ja näytti myös tuulettimen kehyksessä ja ehkä siivessäkin vähän olevan. Märkyyttä oli myös jäähdyttimen kuskinpuoleisessa kyljessä. Muuallahan ei (purkamatta) näkynyt, kun sen verran lämmintä koneen vieressä on.

          Nestettä tuli ehkä noin desi ja vasta siinä vaiheessa, kun viimeisen suoristuksen tein parkkiruudussa. Eikä se öjyäkään ollut. Ei myöskään jatkanut tiputtelua sammuksissa. Onko joku vakiopaikka vai pitääkö vain ottaa silmä käteen?
          M60:n kohdalla itsellä nesteen menetystä aiheutti vesipumppu ja termarin kotelossa hiusmurtuma (tiputtaa pisaran silloin tällöin flektiin ja se roiskii ne sivuille). Nämä osat olen vaihtanut 200tkm kohdalla.

          Comment

          • Luntti
            2Wheel Driver
            • Jul 2003
            • 5021
            • Yka

            Originally posted by E39-530A View Post
            Onko antaa jotain veikkauksia, mistä olisi voinut jäähdytysnestettä heittää? Auto ollut viikon käytössä ja meni myt talviteloille. Ei ollut ruikkinut mistään ennen kuin nyt hallin parkkiruudussa. Puskurin helma oli keskeltä märkä ja näytti myös tuulettimen kehyksessä ja ehkä siivessäkin vähän olevan. Märkyyttä oli myös jäähdyttimen kuskinpuoleisessa kyljessä. Muuallahan ei (purkamatta) näkynyt, kun sen verran lämmintä koneen vieressä on.

            Nestettä tuli ehkä noin desi ja vasta siinä vaiheessa, kun viimeisen suoristuksen tein parkkiruudussa. Eikä se öjyäkään ollut. Ei myöskään jatkanut tiputtelua sammuksissa. Onko joku vakiopaikka vai pitääkö vain ottaa silmä käteen?

            Syylärin yhteydessä oleva paisari vuotaa. Tais olla jotkut tiivisteet siinä.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16344
              • Leppävirta

              Originally posted by E39-530A View Post
              Onko antaa jotain veikkauksia, mistä olisi voinut jäähdytysnestettä heittää? Auto ollut viikon käytössä ja meni myt talviteloille. Ei ollut ruikkinut mistään ennen kuin nyt hallin parkkiruudussa. Puskurin helma oli keskeltä märkä ja näytti myös tuulettimen kehyksessä ja ehkä siivessäkin vähän olevan. Märkyyttä oli myös jäähdyttimen kuskinpuoleisessa kyljessä. Muuallahan ei (purkamatta) näkynyt, kun sen verran lämmintä koneen vieressä on.

              Nestettä tuli ehkä noin desi ja vasta siinä vaiheessa, kun viimeisen suoristuksen tein parkkiruudussa. Eikä se öjyäkään ollut. Ei myöskään jatkanut tiputtelua sammuksissa. Onko joku vakiopaikka vai pitääkö vain ottaa silmä käteen?
              Minulta paloi aikanaan kannentiiviste sen seurauksena että syyläri sanoi sopimuksen irti ensin. Koko ylälaita syyläristä oli turvonnut ja fuskasi.

              Autona oli 535 -90

              En tiedä onko sama ongelma mutta tutki se syyläri ainakin hyvin missä kunnossa on.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                Originally posted by Luntti View Post
                Syylärin yhteydessä oleva paisari vuotaa. Tais olla jotkut tiivisteet siinä.
                540i:ssä paisuntasäiliö löytyy luonnollisesti tulipellistä.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Luntti
                  2Wheel Driver
                  • Jul 2003
                  • 5021
                  • Yka

                  Originally posted by zener View Post
                  540i:ssä paisuntasäiliö löytyy luonnollisesti tulipellistä.
                  Niin on. En vaan tajunnut "signaa" katsoa.

                  Comment

                  • FbonE
                    BTCF Member
                    • Jun 2006
                    • 878
                    • Pori

                    Originally posted by E34_525_tds View Post
                    525 tds:stä pitäisi irrottaa jäähdytin. Olisiko kenelläkään vikkiä, että miten syylärin saa irti välijäähdyttimessä? Välijäähdyttimen kanssa irrottaminen vaikuttaa tarpeettoman hankalalta. Oikealla välijäähdyttimen päädyssä tuntuu pulttikanta, mutta ainakaan tänään en vielä saanut avainta osumaan.

                    Otan myös vastaan vinkkejä jäähdyttimen ostopaikoista. Jos jollakin on sopiva ylimäääräinen ehjä jäähdytin, niin saa tarjota. Auton valmistusvuosi on -95.
                    Ota puskuri ensin irti josta pääset käsiksi siihen välijäähyn oikeanpuoleiseen pulttiin joka on jäähdyttimessä kiinni, ei sitä muuten sieltä tahdo saada kun mitään ei väliin saa sopimaan muistaakseni.
                    Puskuri lähtee kun nykäsee listat irti(keskeltä alottaen ja poispäin vetämällä) ja avaa neljä mutteria ja vetää puskimen pois.

                    Tuli tuota samaa pohdittua välijäähyn irrotuksen muodossa.
                    Kulkineet:E61 525döö
                    ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
                    -Pori Connection-
                    bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

                    Comment

                    • Lartsa
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 50
                      • Sotkamo

                      Originally posted by tuomas041 View Post
                      Millainen homma on vaihtaa vetonivelen suojakumi tuohon farkkumallin 525:seen. vm. 94. On meinaan takaa molemmilta puolilta nuo ulommat kumit rikki juuresta.

                      Hyvä kai nuo on vaihtaa samalla sekä ulommat, että sisemmät jos ne samalla vaivalla menee.
                      Autosta vaihde ja käsijarru päälle + takapää ilmaan. Sitte sopivaa hylsyä ja tarpeeks pitkä räikkä jolla aukaset vetarit molemmista päistä. Akseli lähtee irti siitä renkaan ja perän välistä. Itellä oli 6kpl 8mm kuuskulmapultteja molemmissa päissä. Kannattaa kerralla vaihtaa molemmat päät, on nimittäin sen verran iso homma jos on päässy ruostumaan ne pultit kiinni. Ja sitten haet uusia teräspultteja ainaki sen 5kpl ku tuossa on suuri vaara että ne menee pyöreeksi ku niitä naama punasena väännät auki..

                      Comment

                      • E39-530A
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 933
                        • Espoo

                        Originally posted by pheno View Post
                        M60:n kohdalla itsellä nesteen menetystä aiheutti vesipumppu ja termarin kotelossa hiusmurtuma (tiputtaa pisaran silloin tällöin flektiin ja se roiskii ne sivuille). Nämä osat olen vaihtanut 200tkm kohdalla.
                        Tästä niitä tuskin on vaihdettu Suomeen tuonnin jälkeen (170tkm ->). Realoem:n mukaan nuo ovat samassa paketissa. Vaihtoa tuskin voi välttää tekemättä ilman vesileikkejä ja ilmausta(?). Tässä tuli nesteet aivan keskeltä puskurihelmaa pitkin valuen. Päästeli ne ilmeisesti vielä kone käynnissä, kun lätäkkö oli sellainen pitkulainen (viimeiset särmäykset ruudussa). Sen havaitsin aiemmin päivällä nesteet tarkistaessani, että vähän oli paisarista vajunut nestettä jo ennen tätä.

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Minulta paloi aikanaan kannentiiviste sen seurauksena että syyläri sanoi sopimuksen irti ensin. Koko ylälaita syyläristä oli turvonnut ja fuskasi.

                        Autona oli 535 -90

                        En tiedä onko sama ongelma mutta tutki se syyläri ainakin hyvin missä kunnossa on.
                        Tässä tapauksessa konehuoneen puolella oli märkänä syylärin vasen reuna. Nyt kun tarkemmin muistelen, niin siitä ylänurkasta lähtee sormenpaksuinen letku. Se liitos taisi olla myös vähäsen märkä. Onko tuo keula sen mallinen, että sieltä kaataen valuu keskeltä ulos?

                        Syyläriin on äskettäin (ei minun toimesta) vaihdettu anturi, mutta se on toisella puolella.
                        E92 335iA -08

                        ---
                        ex E34 540iA -93
                        ex E90 325iA -05
                        ex E39 530iA -00
                        ex Toyota Avensis
                        ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16344
                          • Leppävirta

                          Originally posted by E39-530A View Post
                          Tästä niitä tuskin on vaihdettu Suomeen tuonnin jälkeen (170tkm ->). Realoem:n mukaan nuo ovat samassa paketissa. Vaihtoa tuskin voi välttää tekemättä ilman vesileikkejä ja ilmausta(?). Tässä tuli nesteet aivan keskeltä puskurihelmaa pitkin valuen. Päästeli ne ilmeisesti vielä kone käynnissä, kun lätäkkö oli sellainen pitkulainen (viimeiset särmäykset ruudussa). Sen havaitsin aiemmin päivällä nesteet tarkistaessani, että vähän oli paisarista vajunut nestettä jo ennen tätä.



                          Tässä tapauksessa konehuoneen puolella oli märkänä syylärin vasen reuna. Nyt kun tarkemmin muistelen, niin siitä ylänurkasta lähtee sormenpaksuinen letku. Se liitos taisi olla myös vähäsen märkä. Onko tuo keula sen mallinen, että sieltä kaataen valuu keskeltä ulos?

                          Syyläriin on äskettäin (ei minun toimesta) vaihdettu anturi, mutta se on toisella puolella.
                          Minulla siis porsi syyläri päältä(ylhäältä). Siitä se suoja muovi vai kumiko siinä on niin pois niin näkee ainakin selvästi jos on epämuodostunut tai vuotaako.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4320
                            • Turku

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Minulla siis porsi syyläri päältä(ylhäältä). Siitä se suoja muovi vai kumiko siinä on niin pois niin näkee ainakin selvästi jos on epämuodostunut tai vuotaako.
                            Mulla oli taas alareuna aivan turvoksissa.

                            Siinä oli myös sellaista, että kovemmilla pakkasilla lohkolämppärin ollessa päällä, syyläri vuoti vasemmasta reunasta. Luultavasti se muovipäädyn liitos/tiiviste oli hieman ajan saatossa alkanut väsyä.

                            Comment

                            • BBBimmer
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 476
                              • Nivala

                              Osaako joku kertoa mikä osa tuo 11 on m20b25 koneisessa, öljyn paluu putki vai:think http://www.realoem.com/bmw/showparts...12&hg=11&fg=10
                              Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                              Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                              Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                              ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                              Comment

                              • E39-530A
                                BTCF Member
                                • Feb 2007
                                • 933
                                • Espoo

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Minulla siis porsi syyläri päältä(ylhäältä). Siitä se suoja muovi vai kumiko siinä on niin pois niin näkee ainakin selvästi jos on epämuodostunut tai vuotaako.
                                Originally posted by jani73 View Post
                                Mulla oli taas alareuna aivan turvoksissa.

                                Siinä oli myös sellaista, että kovemmilla pakkasilla lohkolämppärin ollessa päällä, syyläri vuoti vasemmasta reunasta. Luultavasti se muovipäädyn liitos/tiiviste oli hieman ajan saatossa alkanut väsyä.
                                Jaa-a. Se on sitten keulan purkuhommia, kun kovimmat pakkaset hellittää. Jääkös näistä sinisistä/vihreistä litkuista sellaista jälkeä, että voisi myöhemmin katsella mistä on vuotanut? Jos siis syyläri ei ole vielä täysin epämuodostunut...
                                E92 335iA -08

                                ---
                                ex E34 540iA -93
                                ex E90 325iA -05
                                ex E39 530iA -00
                                ex Toyota Avensis
                                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎