Originally posted by atpanula
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by atpanula View PostSaako E34:ssa suihkutettua yhtäjaksoisesti pesunestettä tuulilasille nimenomaan pääsäiliöstä?
Comment
-
-
Syksyllä jo mittailin ja testasin pumpun kotona. Tasan ampeerin vie virtaa kuivana ja pyörii niin kauan kun antaa sähköä. Eli se on ok. Johdotkin on kyllä kunnossa.
Viiksen irrotin ja mittasin myös, toimii oikein hyvin.
Minulla on sellainen mutu, että kyllä noikin jutut menee jonkun releen tai ohjausboksin kautta (GM??). Johonkin saksan olosuhteisiin varmaan viimesen päälle näppärä ratkaisu, että tulee pari ruilaisua ja tehopesu sitten hoidetaan itse painamalla viiksen päästä.
Sakuthan on sellaisia, että ei paljon kemikaaleja tuhlailla, joku menee pelkällä vedellä, joku vähän ehkä viisaammin ja vähän tenttua mukana. Mulla raakaa kamaa. Ei mene niin paljon, että kannattaisi säästellä.
Nyt kun toimii aina samalla tavalla, eikä oo vähän sinne päin, niin kai tuo on noin suunniteltu toimivaksi.
Asiasta kun ei ole mitään virallista infoa saatavilla, niin nämä mietiskelyt jää arvailun asteelle.
Uusi pumppu ei olisi pahan hintainen, jos laittaisi vaikka tehopesusäiliöön sen ja nestettä niin voisi sitä kautta hoitaa. Osaako joku sanoa toimiiko toi tehopesu myös niin kauan kun nuppia painaa?ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
ex E12 520iA M20B20 sedan 1981
Comment
-
-
Originally posted by atpanula View PostSyksyllä jo mittailin ja testasin pumpun kotona. Tasan ampeerin vie virtaa kuivana ja pyörii niin kauan kun antaa sähköä. Eli se on ok. Johdotkin on kyllä kunnossa.
Viiksen irrotin ja mittasin myös, toimii oikein hyvin.
Minulla on sellainen mutu, että kyllä noikin jutut menee jonkun releen tai ohjausboksin kautta (GM??). Johonkin saksan olosuhteisiin varmaan viimesen päälle näppärä ratkaisu, että tulee pari ruilaisua ja tehopesu sitten hoidetaan itse painamalla viiksen päästä.
Sakuthan on sellaisia, että ei paljon kemikaaleja tuhlailla, joku menee pelkällä vedellä, joku vähän ehkä viisaammin ja vähän tenttua mukana. Mulla raakaa kamaa. Ei mene niin paljon, että kannattaisi säästellä.
Nyt kun toimii aina samalla tavalla, eikä oo vähän sinne päin, niin kai tuo on noin suunniteltu toimivaksi.
Asiasta kun ei ole mitään virallista infoa saatavilla, niin nämä mietiskelyt jää arvailun asteelle.
Uusi pumppu ei olisi pahan hintainen, jos laittaisi vaikka tehopesusäiliöön sen ja nestettä niin voisi sitä kautta hoitaa. Osaako joku sanoa toimiiko toi tehopesu myös niin kauan kun nuppia painaa?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
M60B40 äänimaailma?
Kävin käyttämässä konetta auton ollessa talvisäilössä ja samalla tutkiskelin, mistä se pienehkö määrä jäähdytysnestettä olisi voinut tulla. No, märkänä oli se ison letkun liitos päällä kuskinpuolella ja samoten sellainen sen vierestä lähtevä pikkuletku. Ehkä selviää letkujen/letkunkiristimien vaihdolla.
Mutta nyt tarttis kysellä M60:n äänistä. Osa äänistä ovat varmaan normaalia tai ainakin tyypillisiä. Koneen jo reilun minuutin käytyä ryhdyin kuuntelemaan ääniä pelti ylhäällä. Ensin mielestäni vain apparin puolelta kuului tasaisesti kierrosten mukaan sellaista tsik-tsik-tsik -ääntä. Kuulosti minun korvaan lähinnä ketjulta, mutta tulee enempi venttiilikopan keskeltä kuin koneen päädystä. Sitten sama juttu toisella puolella, ihan samanlainen ääni tasaisena ja ilmeisesti ääni per pari kierrosta tai harvemmin.
Kaiken kaikkiaan annoin koneen käydä noin 15 minuuttia. Tuo ääni muuttui pelkääjän puolella vähä vähältä sellaiseksi hiljaiseksi poks-poks-poks -ääneksi. Vähän vaikea kuvailla, eikä tullut otettua ääninätettä. Ei mitenkään terävä tai karkea. Ihan kuin hiljainen miniräjähdys, jotenkin sellainen "kiehuva" ääni tai kuin jotain purkkia paukuttaisi. Ei kuulu, jos pelti on alhaalla. Kuskin puolella ääni ei muuttunut tuosta aiemmasta. Normaalia? Vai mitä osia ruvetaan ostelemaan?
Kaapissa olisi kyllä puristuspainemittari. Mutta tiivisteet vissiin tarvitsee vaihtaa joka kerta, kuin kopat ottaa auki? Kaikki venttiilikoppien tiivisteet on vaihdettu parin vuoden sisällä.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by Valtsude View PostAlemmat lähtee ihan nostamalla ja vetämällä sivuun. Ylemmät oon aluks kammennu varovasti irti edestä päin A-pilarin matkalta ja vetänyt lopuksi katon rajassa kulkevan pätkän eteenpäin irti. C-pilarin listaa ei kai voi kuin kammeta irti, niissä kun on samantyyppiset painettavat kiinnikkeet kuin kylkilistoissa. Varoituksena vaan, että pakkasilla ei tahdo kiinnitysklipsit pysyä ehjänä irrottaessa, kannattaa siirtää auto johonkin lämpimään tätä tehdessä.
Jeppistä kiitoksia..
Joo lämpimässä tietenkin irroittelen
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Posthmm.. aloin vaan miettimään että ettei olisi mennyt normipumpun ja tehopesun pumpun johdot ristiin :think
Pitää vielä etsiä kytkentäkaavio ja sieltä näkyy johtojen värit. En tarkistanut tätä asiaa, kun ajattelin että jotain muuta on vialla. Tehopesun piuha on nimittäin pitempi kuin muut, ja jos olisi toisinpäin, niin ei ylettäisi liitin kiinni.
Hoitona siis parit abikot.
Thanks!ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
ex E12 520iA M20B20 sedan 1981
Comment
-
-
Originally posted by atpanula View PostPerhana, voisi olla juuri noin. Nimittäin ne kahden entisen pumpun johdot ovat ilman liittimiä, niin olisi varmaan ollut helpointa siirtää se viimeinen ehjä liitin ainoaan toimivaan pumppuun. Mulla on melkein kaikki noi lamppujen ja muiden liittimet katkenneet juuristaan... Olen niitä sitten laitellut omaan tapaan.
Pitää vielä etsiä kytkentäkaavio ja sieltä näkyy johtojen värit. En tarkistanut tätä asiaa, kun ajattelin että jotain muuta on vialla. Tehopesun piuha on nimittäin pitempi kuin muut, ja jos olisi toisinpäin, niin ei ylettäisi liitin kiinni.
Hoitona siis parit abikot.
Thanks!
Veikkaan aika vahvasti että juurikin noin kuin peto2 sanoo.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostTehopesustahan tulee ruittaukset automaattisesti ja normipesulla niin pitkään kuin pitää viikseä asennossaan.
Veikkaan aika vahvasti että juurikin noin kuin peto2 sanoo.
Nyt asia on selvä. Huomenna abikoo...ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
ex E12 520iA M20B20 sedan 1981
Comment
-
-
Onkos kellään tietoa kuinka pääsisin helpoiten käsiksi automaatti-ilmastoinnilla varusetetun kulkineen oikean puolen kylmä-kuuma -läpälle? Läppähän näkyy kun kojalaudan ison suulakkeen irrottaa. En sitten tiedä onko moottori sökö vai säätötanko irronnut paikalataan. Alempi läppä on kutenkin "tunnoton", ylempi liikkuu kyllä kun lämmöntäätöpotikkaa kääntelee. Se läppä, jonka "takaa" tulee ulkoilma/kylmä ilma ei liiku. Sitä pystyy esim pitkällä tikulla liikuttamaan jolloin oikealle puolella saa puhaltamaan myös viileää. Nyt tilanen on se, että oikealle puolelle puhaltaa ainoastaan lämmintä ilmaa...
Comment
-
-
Mihes koloon olette tunkeneet keenoneitten ballastit kun tulee kaikkiin kolmeen???Kulkineet:E61 525döö
ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
-Pori Connection-
bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...
Comment
-
-
Apukuskin puolen takaiskarin suunnalta kuuluu kitinää(on kuullut jo jonkun aikaan, nyt vain pahenee) näyttäisi olevan vähän enemmän tontissa kun kuskinpuoli.
Elikkäs minkälaiset takaiskarit hommaan? Kestääkö noi motonetin iskarit vuotta kauempaa? Luultavasti vaihtoon sitten molemmat heti kerralla vai?
e34 525ia -93
Comment
-
Comment