Kyllä, samalla vaivalla vaihtaa myös hardynkiekon ja putkiston tukikumit jos on haperot.
Ps. se on kardaanin tukilaakeri
Tarkoitin kyllä tuolla sitä rättiniveltä, miksikä sitä nyt kutsutaankaan. Ja tiedossa on kyllä että siellä on tukilaakeri vielä erikseen Eli tämän näköistä palikkaa. Vai kummasta tuo vika sitten mahtaa johtua? Ja tuossa laakerin vaihdossa taitaa olla jo hieman suurempi homma sitten.
Tarkoitin kyllä tuolla sitä rättiniveltä, miksikä sitä nyt kutsutaankaan. Ja tiedossa on kyllä että siellä on tukilaakeri vielä erikseen Eli tämän näköistä palikkaa. Vai kummasta tuo vika sitten mahtaa johtua? Ja tuossa laakerin vaihdossa taitaa olla jo hieman suurempi homma sitten.
e: eli juurikin tuota hardynkiekkoa.
Joudut jo rättiniveltä vaihtaessasi purkamaan koko kardaanin irti, eli tukilaakerin vaihto siihen kaupan päällisiksi kestää n. 10min lisää riippuen siitä miten helposti vanha tukilaakeri irtoaa. Saattaa tarvita ulosvetäjän tai prässin sopivalla leualla.
Joudut jo rättiniveltä vaihtaessasi purkamaan koko kardaanin irti, eli tukilaakerin vaihto siihen kaupan päällisiksi kestää n. 10min lisää riippuen siitä miten helposti vanha tukilaakeri irtoaa. Saattaa tarvita ulosvetäjän tai prässin sopivalla leualla.
Ahaa, eli väärä käsitys oli itsellä siis. No tuossa tilanteessa kyllä sama vaihdella se sitten myös
Mites M60-koneissa, täytyykö nostaa moottoria, jotta saa öljypohjan irti?
Ajattelin tarkistaa öljypumpun pultit ja vaihtaa samalla öjypohjan tiivisteen, öljyt ja suodattimen...
Mites M60-koneissa, täytyykö nostaa moottoria, jotta saa öljypohjan irti?
Ajattelin tarkistaa öljypumpun pultit ja vaihtaa samalla öjypohjan tiivisteen, öljyt ja suodattimen...
Jos tarkoitus ei ole ylempää öljypohjan tiivistettä vaihtaa, niin sen alemman saa ihan ilman kikkailuja pois kun on palkin etupuolella. Siitä saa öljypumpun pultit kirittyä.
Jos tarkoitus ei ole ylempää öljypohjan tiivistettä vaihtaa, niin sen alemman saa ihan ilman kikkailuja pois kun on palkin etupuolella. Siitä saa öljypumpun pultit kirittyä.
Kuuluuko kaasupolkimen liikkua sivuttaissuunnassa noin sentti, siis siinä missä poljin tulee siihen vipuun kiinni? V-mäisen tuntonen ku pikkusenkaan korjaa nilkan asentoa ni koko poljin nitkahtaa, aikaisemmin en oo moista huomannut...
Kuuluuko kaasupolkimen liikkua sivuttaissuunnassa noin sentti, siis siinä missä poljin tulee siihen vipuun kiinni? V-mäisen tuntonen ku pikkusenkaan korjaa nilkan asentoa ni koko poljin nitkahtaa, aikaisemmin en oo moista huomannut...
En ole huomannut että omassa olisi ainakaan liikkunut.
Joudut jo rättiniveltä vaihtaessasi purkamaan koko kardaanin irti, eli tukilaakerin vaihto siihen kaupan päällisiksi kestää n. 10min lisää riippuen siitä miten helposti vanha tukilaakeri irtoaa. Saattaa tarvita ulosvetäjän tai prässin sopivalla leualla.
Eihän koko kardaania tarvitse irroittaa pelkkää rättiniveltä vaihtaessa. Riittää kun ottaa tukilaakerin korista irti jolloin kardaania saa työnnettyä taaksepäin ja käännettyä nivelkohdasta.
Putkisto tietysti myös kattien jälkeen tieltä pois ja kardaanitunnelin pellit.
Comment