Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4331
    • Turku

    Originally posted by Baijeri46 View Post
    Pyyhkijöissä on semmone ongelma, että kun pyyhkijän vipu on keskimmäisessä asennossa on pyyhkijän vauhti vain vähän tihkuasentoa tiheämpi( pyyhkäisee 2-3sek välein).
    Sellainen vielä tiedoksi, jollet tiennyt niin näissä on ohjelmoitava tihkun nopeus. Kun katkaisee virrat, niin nopeus menee tietysti tehdasasetukselle.

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4331
      • Turku

      Originally posted by Haju69 View Post
      Enpäs tässä kyselisi jos ne valot jotenki sammuisi.. Eli valot ikkunakatkaisijassa jäävät palamaan senkin jälkeen kun ovet on lukittu. Ja kyllä olen kokeillut myös että antanut auton olla monta tuntia paikallaan ja siellä ne vaan edelleen palaa.

      Edit:Tuli mieleeni että vaikuttaakohan se asiaan kun takakontti ei mene lukkoon?
      Sellaisen olen huomannut, että kun avaa oven ja laittaa kiinni, valot himmenee huomattavasti, tuolloinhan ainakaan kuskin ikkunaa ( en muista miten muut ikkunat) ei enää pysty käyttämään ilman virtoja. Kaikkea se saksalainen insinööri keksii.
      Mutta mielestäni ne jäävät oven sulkemisenkin jälkeen himmeästi palamaan. En tosin ole seurannut miten pitkään ne palaa, mutta pidetään mielessä.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16362
        • Leppävirta

        Originally posted by jani73 View Post
        Sellaisen olen huomannut, että kun avaa oven ja laittaa kiinni, valot himmenee huomattavasti, tuolloinhan ainakaan kuskin ikkunaa ( en muista miten muut ikkunat) ei enää pysty käyttämään ilman virtoja. Kaikkea se saksalainen insinööri keksii.
        Mutta mielestäni ne jäävät oven sulkemisenkin jälkeen himmeästi palamaan. En tosin ole seurannut miten pitkään ne palaa, mutta pidetään mielessä.
        Kyllä ne normaalisti hetkeksi jää palamaan mutta kuuluisi sammua kumminkin.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1463
          • Ihan Savossa

          Originally posted by Haju69 View Post
          Edit:Tuli mieleeni että vaikuttaakohan se asiaan kun takakontti ei mene lukkoon?
          Saattaa hyvin olla siitä kiinni.

          Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

          Comment

          • e30tampio
            Banned
            • Feb 2012
            • 216
            • Seinäjoki

            Originally posted by jani73 View Post
            Sellainen vielä tiedoksi, jollet tiennyt niin näissä on ohjelmoitava tihkun nopeus. Kun katkaisee virrat, niin nopeus menee tietysti tehdasasetukselle.
            Tämä oli uutta.. miten tuo siis käytännössä ohjelmoidaan ? siis mitä iloa siitä on ?

            Comment

            • Löwen
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 385
              • Finnland

              Olen vaihtamassa lämppärinkennoa tuohon autoon. Siemensin kennosta on kyse mutta en saa millään sitä vanhaa tulemaan sieltä pois, vaikka kenno jo hieman näkyy ja kaikki näkyvät heebelit, johdot sekä säätimet on purettu pois tieltä. Klipsejäkään ei näytä enää olevan yhtään paikoillaan, silti laitos istuu siellä kuin tatti.

              Onko tuota kennoa edes mahdollista saada tuolta yksinään ulos vai joutuuko taiteilemaan koteloineen päivineen? Nesteitä en vielä ole laskenut, kun en ole oikein varma että onnisuuko se tuosta kennon putkiliitoksesta vai meneekö lattialle kaikki.

              Tilanne näyttää siis tältä, neuvot ovat tervetulleita


              Last edited by Löwen; 01-03-2012, 15:33.
              MB E220CDI '10 Braun

              Comment

              • Kal.ju
                BTCF Member
                • Mar 2003
                • 2883
                • Akaa / Toijala

                Originally posted by Löwen View Post
                Tilanne näyttää siis tältä, neuvot ovat tervetulleita

                http://imageshack.us/gal.php?id=sZioktbo3M2plKjbmd3W06g
                OT
                Laita noi kuvat jonnekin muualle kun ei tahdo avautua ilman rekisteröimistä.
                OT

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4331
                  • Turku

                  Originally posted by e30tampio View Post
                  Tämä oli uutta.. miten tuo siis käytännössä ohjelmoidaan ? siis mitä iloa siitä on ?
                  Tuolta löytyy ohjeet. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=16033

                  Tihkun voi säätää niin hitaaksi tai nopeaksi kuin on tarvetta ja taivaalta tiputtelee vettä.

                  Comment

                  • Purtsi123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1011
                    • Kuopio

                    Originally posted by jani73 View Post
                    Tuolta löytyy ohjeet. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=16033

                    Tihkun voi säätää niin hitaaksi tai nopeaksi kuin on tarvetta ja taivaalta tiputtelee vettä.
                    Juuri näin.

                    Kakkosasento on jo niin hirveetä huitomista, että sitä ei tarvii juuri koskaan.
                    E61 525xda -08

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16362
                      • Leppävirta

                      Originally posted by Löwen View Post
                      Olen vaihtamassa lämppärinkennoa tuohon autoon. Siemensin kennosta on kyse mutta en saa millään sitä vanhaa tulemaan sieltä pois, vaikka kenno jo hieman näkyy ja kaikki näkyvät heebelit, johdot sekä säätimet on purettu pois tieltä. Klipsejäkään ei näytä enää olevan yhtään paikoillaan, silti laitos istuu siellä kuin tatti.

                      Onko tuota kennoa edes mahdollista saada tuolta yksinään ulos vai joutuuko taiteilemaan koteloineen päivineen? Nesteitä en vielä ole laskenut, kun en ole oikein varma että onnisuuko se tuosta kennon putkiliitoksesta vai meneekö lattialle kaikki.

                      Tilanne näyttää siis tältä, neuvot ovat tervetulleita


                      Ota vaan se lämmönsäätöpaneeli yksintein pois kun se nyt ei siinä enää kovin kummoisesti ole kiinni. Helpottaa aika varmasti hommaa niin saat sen paneelin takana olevan kotelon pois joka on kennon päällä.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16362
                        • Leppävirta

                        Originally posted by -Markus- View Post
                        Saattaa hyvin olla siitä kiinni.
                        Ei ollu takaluukun lukkohärdellistä kiinni.

                        Tänään ainakin vaihdettu vasemman puolen saranalle uudet johdot. Tästä en luule olevan vaikutusta tuohon ikkunakytkin valohommaan.

                        Sitten: Takapenkin alta kiitos zenerin neuvojen otin käsittelyyn johtonippuja jotka vain on sellaisia mulkun muotoisia tuppeloita jotka erkkarilla paketoitu joissa piuhoja liittimillä yhdistetty. Niin sieltähän löytyi hapettuneita liitoksia ja jopa piuhoja irti liittimistä. Hieman korjaus töitä ja avot nyt ei ainakaan enää pala valot niissä katkaisijoissa kuin aivan hetken verran kun ovet sulkee. Sitten sammuu. Success tältä osin.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14454
                          • Oulu

                          Originally posted by Haju69 View Post
                          Sitten: Takapenkin alta kiitos zenerin neuvojen otin käsittelyyn johtonippuja jotka vain on sellaisia mulkun muotoisia tuppeloita jotka erkkarilla paketoitu joissa piuhoja liittimillä yhdistetty. Niin sieltähän löytyi hapettuneita liitoksia ja jopa piuhoja irti liittimistä. Hieman korjaus töitä ja avot nyt ei ainakaan enää pala valot niissä katkaisijoissa kuin aivan hetken verran kun ovet sulkee. Sitten sammuu. Success tältä osin.
                          Kovin yleinen paikka hapettumalle, mutta ei kovin tunnettu. Koskee varmaan hyvin myös E32:sta. Nyt harmittaa, kun muistanut tarkistaa tuosta 750iL:stä, että oisko keskuslukon pompotuksen saanu korjattua.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Timmppa
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2011
                            • 27
                            • Pohjois-savo

                            Auto 525ixa -93, tuntuu pienemmillä, alle 4 tonnin kierroksilla hyvinkin voimattomalta. Hyytyy kuin seinään kun ylämäki alkaa ja laatikko heittää isompaan mäkeen kolmosta päälle että nousee mäen päälle. Kulutus pomppaa yli 20 litran, ja tuntuu kulutus matkaajossa olevan pitkälti toistaakymmentä litraa. En oo jaksanu mitata sen tarkemmin mutta jotain 15 luokkaa.
                            Venttiilikopan tiiviste, bensan- ja ilmanputsari vaihdettu. Samoin tulpat ja 2 alipaineletkua mitkä tulee kanteen. Putsarikotelolle menevä putki ok. Voiko puolia mitata mitenkään? Silmämääräisesti tarkastin ja en nähnyt halkeamia. Bensapumppu on melko kovaääninen. Normaalia? Eikös jos pumpun tuotto loppuu kesken pitäisi voiman loppua korkeilla kierroksilla? Vai voiko tuo neliveto ja automaatti vaan viedä niin paljon tehoa ettei vaan jaksa?!

                            Comment

                            • SushiX
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 2102
                              • ǝɓuᴉʌʎH

                              Yritin nopealla haulla etsiä, muttei heti tuottanut onnea, joten ajattelin kysäistä.

                              Mitäs kunnon, laadukasta ja hyvää öljyä porukka suosittelee perään? Autona sigun auto isolla perällä:think

                              Mietin ensin Redlineä, mutta en sitten ole ihan varma, että onko ihan laatu kamaa saksalaisiin? Vai tilaako vaan bmw omaa kamaa jostain?

                              Isketään samaan, että onko parempi iskeä Castrolia moottoriin, laatikkoon ja perään?
                              Moottorina M60B40 ja laatikkona automaatti (malli merkintä ei tiedossa)
                              Last edited by SushiX; 01-03-2012, 22:31.
                              E90 07 335D
                              Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                              Comment

                              • Baijeri46
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2011
                                • 45
                                • Turku

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Kyllä se muuttuu tihkulle automaattisesti kun auto pysähtyy.

                                Ilmaisin ongelmani nyt vähän huonosti, siis liikkeellä olleessaankin on keskimmäinen asento on tihkulla
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎