Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14440
    • Oulu

    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Mitenkäs kolmenelosessa onnistuu M20B25:n öljypohjan tiivisteen vaihto? Pitääkö konetta nostaa tai jotain muuta erikoista?
    Konetta ylös.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • jallu^
      Newbiemmer
      • Nov 2011
      • 24
      • Toijala

      Missäs obc:n lämpötila-anturi sijaitsee, tuntuu ottavan lämpöä koneesta. Tosin kovin tarkkaan seurannut kun taustavalo mennyt mutta väärin jokatapauksessa näyttää.
      525iA e34 Sorrentblau
      Myydään e34 harmaat kangaspenkit käsinojilla, kuskinpenkissä alaselän sähkösäätö. Lue lisää
      H1 5000K uusi xenon-sarja 30e! Lue lisää

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        Originally posted by jallu^ View Post
        Missäs obc:n lämpötila-anturi sijaitsee, tuntuu ottavan lämpöä koneesta. Tosin kovin tarkkaan seurannut kun taustavalo mennyt mutta väärin jokatapauksessa näyttää.
        etupuskurissa, vasemmalla puolella.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • Incarnated
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 450
          • Seinäjoki

          Originally posted by Haju69 View Post
          Sen sielun elämää en minä ainakaan osaa valaista. Ei ole tarvinnu koskaan uusia mihinkään.
          Noihin "vanhanmallisiin" taitaa kaikkiin pätee sama eli, ei kaasua-> alin ja keskimmäinen yhdistää, vähä kaasua - > naksahtaa, ja keskimmäinen ei yhteydessä mihkään, kaasu pohjassa pitäs keskimmäinen ja ylin yhdistää, sama systeemi ollu jo 70-luvun ooppeleissa

          Potentiometrimallisesta taas homma mitataanki vastusmittauksella...

          http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

          Comment

          • -MJJ-
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 195
            • Iisalmi

            Originally posted by -MJJ- View Post
            Kauan se pelasikin prkl Ei ilmeisesti vikana ollutkaan tuo imuvuoto! Tänään rupesi taas tyhjäkäynti seilaamaan 500-1500 vaikka ei ole paljonkaan pakkasta. Moottori kun lämpeää normaali lämpöön niin alkaa käynti seilaamaan. Aiemin pelasi välillä normaalisti, mutta nyt näyttäs siltä että joka kerta kun lähtee ajamaan niin rupeaa temppuilemaan. Mikähän tuossa on, joku anturi paskana? Kampiakselin asentotunnistin, tyhjäkäynti moottori, kaasuläpän asentotunnistin vai imm? mikä voisi aiheuttaa tuollaisen? Ja tunnustaa myös siltä että jos vaikka 3 vaihteella polkasee ja sitten laittaa kytkimen pohjaan niin palautuu kierrokset tavallista hitaammin tyhjäkäynnille.

            Osaisiko kukaan auttaa, että ei tarvitsisi summassa ostella osia

            Edelleen tarvittas apuja! Voisko tuo johtua mitenkään ilmamäärämittarista? pitäskö sellainen hommata toinen? Tuo näyttää siltä että joku on sitä joskus varmaan roplaillut.. Se muovi koppa on liimattu kiinni. Pakko kai sitä on jotain osaa ruveta vaihtamaan että saa sais auton ajoon

            Comment

            • Incarnated
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 450
              • Seinäjoki

              Originally posted by MAKELA View Post
              Auto 525 m50, startin vaihtoa. Miten helvetissä sen toisen pultin saa auki sieltä laatikon kupeesta? Tän "ulomman" puoleisen sain jo, mut toi toinen näyttäis olevan ihan mahoton homma.. Imusarjaa en jaksais irrottaa, siinäki suhtkoht iso työ, jos ois joku konsti millä sen sais sieltä taisteltua.. :think

              Tämmösiin kantsii muutenki sijottaa jos ite puimureitaan korjaa tilantees ku tilantees, pelasti mun koneenvaihdon kerrasta

              http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

              Comment

              • MAKELA
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2011
                • 497
                • Kymenlaakso

                Originally posted by -MJJ- View Post
                Edelleen tarvittas apuja! Voisko tuo johtua mitenkään ilmamäärämittarista? pitäskö sellainen hommata toinen? Tuo näyttää siltä että joku on sitä joskus varmaan roplaillut.. Se muovi koppa on liimattu kiinni. Pakko kai sitä on jotain osaa ruveta vaihtamaan että saa sais auton ajoon
                Ota ilmanmassamittarin piuha irti, ja kato muuttuuko käynti? Eikös sen noin saa selville, mites, eikös lambdakin voi tehdä tollasta?

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16360
                  • Leppävirta

                  Originally posted by MAKELA View Post
                  Ota ilmanmassamittarin piuha irti, ja kato muuttuuko käynti? Eikös sen noin saa selville, mites, eikös lambdakin voi tehdä tollasta?
                  Edellisellä sivulla nyt selvisi ainakin se ettei ko. autossa ole lambdaa eikä kattia.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • jallu^
                    Newbiemmer
                    • Nov 2011
                    • 24
                    • Toijala



                    Kusetustako? Entä onko kellään kokemuksia noista?
                    525iA e34 Sorrentblau
                    Myydään e34 harmaat kangaspenkit käsinojilla, kuskinpenkissä alaselän sähkösäätö. Lue lisää
                    H1 5000K uusi xenon-sarja 30e! Lue lisää

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16360
                      • Leppävirta

                      Originally posted by jallu^ View Post
                      http://www.ebay.com/itm/BMW-RACING-C...ht_3381wt_1139

                      Kusetustako? Entä onko kellään kokemuksia noista?
                      Suomestakin noita halpa lastuja saa ja ihan jonninjoutavia perunalastuja ovat. Rajoitin noilla monesti siirtyy jonnekkin mihin sen ei tarviis siirtyä ja sitten muuta nimellistä hyötyä ei oikeastaan ole.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Harri G
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 9041
                        • Iisalmi

                        Originally posted by jallu^ View Post
                        http://www.ebay.com/itm/BMW-RACING-C...ht_3381wt_1139

                        Kusetustako? Entä onko kellään kokemuksia noista?
                        Katso purkuautot osastosta Benzino ja Brenner noita myy. Neljällä kympillä ostin aikoinaan brenneriltä 525i:hin lastun, ei oikeastaan mitään plussaa tai miinusta. Rajoitinta ei enää ollut. Mutta se rajoitin näissä on ihan syystä ettei mene keinuvivut solmuun
                        E39 ja E91

                        Comment

                        • MAKELA
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2011
                          • 497
                          • Kymenlaakso

                          Mikäs vois olla vikana 525i e34 (m50), eli vaihdettiin startti, auto kasassa -> auto käy todella huonosti, ilmeisesti ei kaikilla pytyillä.. tärisee paljon, muutenkin äänet oudot.

                          Irroitettiin imusarja + kaasuläppä + pensalinjat + jotain letkuja, eli mikähän on vahingossa lähtenyt irti/jäänyt irroittamatta. Suuttimiin ei koskettu. Imuvuotoja ei ole mielestäni, kierrokset ei ainenkaan jää seilaamaan mihinkään yms..

                          Comment

                          • jepe-
                            BTCF Member
                            • Feb 2008
                            • 714
                            • Kotka

                            Onnistuuko etuiskarien vaihto irrottamatta koko tolppaa, helpompaa tietysti irrottaa mut jos pääsis vähän helpommalla.. Eli irrottaa vaan yläpään ja kääntää ulos pyöränkotelosta..
                            Alpina B10 3.3 Touring
                            Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                            Comment

                            • zeneg
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 1238
                              • Oulu

                              Originally posted by jepe- View Post
                              Onnistuuko etuiskarien vaihto irrottamatta koko tolppaa, helpompaa tietysti irrottaa mut jos pääsis vähän helpommalla.. Eli irrottaa vaan yläpään ja kääntää ulos pyöränkotelosta..
                              Mikä vaikeus irroittaa alapään pultit, niitä tais olla kaikki kolme siellä jos oikein muistan. Ei muistaakseni tule välistä, vaan pitää nostaa pöydälle koko paketti.

                              Comment

                              • Powr
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2008
                                • 1589
                                • Kankaanpää

                                Originally posted by jepe- View Post
                                Onnistuuko etuiskarien vaihto irrottamatta koko tolppaa, helpompaa tietysti irrottaa mut jos pääsis vähän helpommalla.. Eli irrottaa vaan yläpään ja kääntää ulos pyöränkotelosta..
                                Ei onnistu irrottamatta koko tolppaa. Alapäässä kolme pulttia ja kaikki irtoo mutterimopolla helposti. Yksi pultti on hieman ahtaassa välissä, mutta irtoo kyllä kun hieman taivuttaa peltiä pois tieltä.
                                "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎