Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525TurboIC
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 663
    • Pomarkku

    Originally posted by Haju69 View Post
    525 Touring -95

    Takaluukku sekä "ikkunaluukku" eivät avaudu kytkimistään. Lienee mikrokytkimet paskana. Eli ikkuna kiinni koko ajan mutta itse iso luukku avautuu avaimella. Saakohan tuota takaikkunaa jotenkin vippas konstilla aikaistua nyt sitten?

    Iso OBC sanoo vain PPPP, ei muuta. Jollain ollu samanlaista vikaa? Kannattaako tässä etsiä vikaa kytkennöistä vai hankkia toinen OBC ? Siihen kuitenkin virtaa tulee kun se päälle lähtee.
    Takaluukun johtosarjat tarkistettu saranoiden luota?

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16360
      • Leppävirta

      Originally posted by 525TurboIC View Post
      Takaluukun johtosarjat tarkistettu saranoiden luota?
      No ei hirmu perusteellista tutkintaa ole vielä tehty. Se on tiedossa että sinne on johto remppaa jo tehty. Täytyy tutkia johtoja vielä.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • -Markus-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1463
        • Ihan Savossa

        Originally posted by Haju69 View Post
        525 Touring -95

        Takaluukku sekä "ikkunaluukku" eivät avaudu kytkimistään. Lienee mikrokytkimet paskana. Eli ikkuna kiinni koko ajan mutta itse iso luukku avautuu avaimella. Saakohan tuota takaikkunaa jotenkin vippas konstilla aikaistua nyt sitten?

        Iso OBC sanoo vain PPPP, ei muuta. Jollain ollu samanlaista vikaa? Kannattaako tässä etsiä vikaa kytkennöistä vai hankkia toinen OBC ? Siihen kuitenkin virtaa tulee kun se päälle lähtee.
        Tuo takaluukkuongelma varmaan selvii niitten johtojen korjaamisella melko varmasti.

        Muistelisin, että ex e34 m5 toukka joskus teki sen että obc:n näyttöön tuli vaan tuo PPPP näyttämä kun otin akun kaapelin irti, varmaan yritin selvittää mihin virrat häviää.

        Eli kannattaa varmaan ottaa akun kenkää irti ja kytkee uusiks vaikka muutaman kerran peräkkäin. Jotenkin näin muistelisin että itsellä meni "vika" ohi. Mahdollisesti virrat päällä ja välillä pois. Jotenkin näin töhöilin ja vika tosiaan poistui samassa hetkessä kun oli tullutkin.

        Ford Mondeo Mk3 STW
        VW E-Golf 2015
        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

        Comment

        • Kal.ju
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 2881
          • Akaa / Toijala

          Originally posted by Kal.ju View Post
          Eilen tuli hassusti kärähtäneen komponentin hajut kun lähdin ajelemaan. Pysähdyin sitten ja tarkistin että ei konehuoneessa ole mitään käryävää. Sitten kokeilin puhallinta ja se toimi vaan 4 asennossa. Pari kertaa koko puhaltimen nopeuskaavio edestakas ja rupesi taas toimimaan muillakin nopeuksilla.
          Eilen tuli taas kärynhajut sisään ja nyt toimii puhallin vaan 4. asennossa. Eiköhän se etuvastus ole siellä entinen. :think

          Originally posted by -Markus- View Post
          Eli kannattaa varmaan ottaa akun kenkää irti ja kytkee uusiks vaikka muutaman kerran peräkkäin. Jotenkin näin muistelisin että itsellä meni "vika" ohi. Mahdollisesti virrat päällä ja välillä pois. Jotenkin näin töhöilin ja vika tosiaan poistui samassa hetkessä kun oli tullutkin.
          Muistaakseni vaatii kellonajan laittamisen OBC:hen jotta PPPP poistuu, tai ainakin niin itsellä on aina poistunut kun akkua irti on käyttänyt.

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16360
            • Leppävirta

            Originally posted by -Markus- View Post
            Tuo takaluukkuongelma varmaan selvii niitten johtojen korjaamisella melko varmasti.

            Muistelisin, että ex e34 m5 toukka joskus teki sen että obc:n näyttöön tuli vaan tuo PPPP näyttämä kun otin akun kaapelin irti, varmaan yritin selvittää mihin virrat häviää.

            Eli kannattaa varmaan ottaa akun kenkää irti ja kytkee uusiks vaikka muutaman kerran peräkkäin. Jotenkin näin muistelisin että itsellä meni "vika" ohi. Mahdollisesti virrat päällä ja välillä pois. Jotenkin näin töhöilin ja vika tosiaan poistui samassa hetkessä kun oli tullutkin.
            Originally posted by Kal.ju View Post
            Muistaakseni vaatii kellonajan laittamisen OBC:hen jotta PPPP poistuu, tai ainakin niin itsellä on aina poistunut kun akkua irti on käyttänyt.
            Olen kyllä käyttänyt akunkenkää irti jo monesti ja antanut olla ilman virtaa ihan huolella. Kenkä takaisin ja obc:sta näppäillyt kaikkia nappeja ja näppäin yhdistelmiä painellut mutta ei ole muutosta tapahtunut. Kokeilin myös niin että akunkenkä kiinni mutta obc pistoke irti ja takaisin.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Kal.ju
              BTCF Member
              • Mar 2003
              • 2881
              • Akaa / Toijala

              Originally posted by Haju69 View Post
              Olen kyllä käyttänyt akunkenkää irti jo monesti ja antanut olla ilman virtaa ihan huolella. Kenkä takaisin ja obc:sta näppäillyt kaikkia nappeja ja näppäin yhdistelmiä painellut mutta ei ole muutosta tapahtunut. Kokeilin myös niin että akunkenkä kiinni mutta obc pistoke irti ja takaisin.
              Toinen vaihtoehto on että OBC ja mittaristo on eri autosta eikä kommunikoi keskenään oikein. Joskus tuollastakin kuullu väitettävän. :think

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Kal.ju View Post
                Eilen tuli taas kärynhajut sisään ja nyt toimii puhallin vaan 4. asennossa. Eiköhän se etuvastus ole siellä entinen. :think
                Kannattaa kaivaa se vastus esille.

                Näkee mitä mallia pitäisi hankkia uusi ja jos käy kuten itsellä voi sen vanhan korjata. (oli kalleinta mallia mitä noita on uusi olisi ollut muistaakseni jotain 80€)

                Siellä oli hieman muovi sulanut lämmön takia ja "lämpöreleen" niittaus oli noussut ylös kolostaan. Muotoilin kaiken takaisin oikeille pakoilleen pikkasen epoksia ja toimi kuin uusi.

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1995
                  • Tampere

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Olen kyllä käyttänyt akunkenkää irti jo monesti ja antanut olla ilman virtaa ihan huolella. Kenkä takaisin ja obc:sta näppäillyt kaikkia nappeja ja näppäin yhdistelmiä painellut mutta ei ole muutosta tapahtunut. Kokeilin myös niin että akunkenkä kiinni mutta obc pistoke irti ja takaisin.
                  Viimeksi kun vaihdoin OBC:hen polttimot ja se oli siis irti, niin ihan virrat päälle laittamalla ja hetken odottamalla se PPPP häipyi.

                  Comment

                  • ka00z
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1805
                    • Varsinais-Suomi

                    Originally posted by Kal.ju View Post
                    Eilen tuli taas kärynhajut sisään ja nyt toimii puhallin vaan 4. asennossa. Eiköhän se etuvastus ole siellä entinen. :think



                    Muistaakseni vaatii kellonajan laittamisen OBC:hen jotta PPPP poistuu, tai ainakin niin itsellä on aina poistunut kun akkua irti on käyttänyt.
                    Huomasin vaan aamulla, ettei toimi enää kun nelosella... ei tullu tällä kertaa voimasavuja mulla :think
                    W124 voll, markalla pidemmälle

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16360
                      • Leppävirta

                      Originally posted by Kal.ju View Post
                      Toinen vaihtoehto on että OBC ja mittaristo on eri autosta eikä kommunikoi keskenään oikein. Joskus tuollastakin kuullu väitettävän. :think
                      Eihän tuo OBC auton alkuperäinen olekaan joten mittariston kanssa on oltava eri settiä mutta on kuulemma toiminut ennen. Ja herennyt toimimasta ihan yks kaks.

                      Originally posted by pheno View Post
                      Viimeksi kun vaihdoin OBC:hen polttimot ja se oli siis irti, niin ihan virrat päälle laittamalla ja hetken odottamalla se PPPP häipyi.
                      Jooh. Oisko tuo vaan paskana. Aina taulussa PPPP kun laittaa virtoja ja valoja päälle. Muuta se ei tee paitsi jos painaa set/res nappia niin kongi antaa äänimerkin. Eli "jotain" älyä siinä on.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16360
                        • Leppävirta

                        Onko olemassa mitään vippaskonstia avata Touringin takaluukun lasi jos ei sähköinen mekanismi jekkase syystä tai toisesta?
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16360
                          • Leppävirta

                          Olen nyt sitä mieltä että tuo OBC on vaan paska. Näpyttelin vaikka mitä yhdistelmiä yms. Ei mitään eloa. Näytössä se PPPP näkyy myös himmeämmin kuin yleensä mikään teksti. Vaihdoin uudet polttimotkin niin ei kirkastunu yhtään.

                          JOstain metsästettävä varmaan ehjä OBC IV
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • Tyramies
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 272
                            • Helsinki

                            siis miten vitussa tämä oman e34 525i 1991 mallin jäähdytys nyt reistailee, joskus normaalilämmöt, ja joskus alkaa seuraava:
                            autolla ajaessa hiukan verran alle keskiviivan, kun pysähtyy niin noin 5 min ja on keskellä, ja sit rupeaa lämpenemään oikealle puolelle ja reilusti about vartin sisään. Ajaessa ihan ok, vaikka ajaisi sitä 5 km vauhtia, kun seisoo niin lämmöt nousee, en ymmärrä mikä tossa nyt voisi olla?
                            -Kevin, i wanna double...
                            -Harry! ...
                            -I need a double, right now!
                            "thank you son."

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14440
                              • Oulu

                              Originally posted by Tyramies View Post
                              siis miten vitussa tämä oman e34 525i 1991 mallin jäähdytys nyt reistailee, joskus normaalilämmöt, ja joskus alkaa seuraava:
                              autolla ajaessa hiukan verran alle keskiviivan, kun pysähtyy niin noin 5 min ja on keskellä, ja sit rupeaa lämpenemään oikealle puolelle ja reilusti about vartin sisään. Ajaessa ihan ok, vaikka ajaisi sitä 5 km vauhtia, kun seisoo niin lämmöt nousee, en ymmärrä mikä tossa nyt voisi olla?
                              Ilmaa...
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • 525TurboIC
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 663
                                • Pomarkku

                                Originally posted by Tyramies View Post
                                siis miten vitussa tämä oman e34 525i 1991 mallin jäähdytys nyt reistailee, joskus normaalilämmöt, ja joskus alkaa seuraava:
                                autolla ajaessa hiukan verran alle keskiviivan, kun pysähtyy niin noin 5 min ja on keskellä, ja sit rupeaa lämpenemään oikealle puolelle ja reilusti about vartin sisään. Ajaessa ihan ok, vaikka ajaisi sitä 5 km vauhtia, kun seisoo niin lämmöt nousee, en ymmärrä mikä tossa nyt voisi olla?
                                Visko paskana...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎