Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smeagul
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 334
    • Salo

    Originally posted by smeagul View Post
    Mistäs tämmöne mahtaa johtuu ku aina sillon tällön, ku moottorinlämmöt nousee sen sinisen alueen yli ja se automaattirikastin (vai mikä se oli) kytkeytyy pois päältä, ni moottori tukehtuu ja meinaa melkee sammua? Tätä röpellystä kestää sen muutaman sekunnin, jonka jälkeen taas potkasee liikkeelle ihan normaalisti. Vika ilmenee usammin kostealla kelillä ja kone on M50B25.
    Onko tietoa?
    My BMW is using what your hybrid is saving

    E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
    ex E34 520i 24V -91

    Originally posted by Rockford
    Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

    Comment

    • Jansu
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 315
      • Pori

      olihan se vahvistin siellä luukussa kun purki vähän lisää,
      aika jemmaan on laitettuna

      pitää rinta-joupilta kysellä siis sitä listaa

      onko noissa ikkunalistoissa jotain irroituskikkaa? Pitäisi maalata mustaksi ne.
      -E34 525ia Touring
      -E36 323ia Touring ///M

      Comment

      • Gemmi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 3355
        • Espoo

        Originally posted by juha_s View Post
        eikös m21d24:n laippa ollu samanlainen?
        Ei nii mitään tietoo, pitäs vaa tohon porukoitten autoon ruveta jossain vaiheessa pakosarjaa tekeen.

        Comment

        • Mikko_Lilli
          BTCF Member
          • Mar 2009
          • 958
          • seinäjoki

          noniin elikkäs sigun mosselmanissa takaluukku "lukossa" eli siihen on joku laittanut itse napin kojelautaan mistä kontti aukeaa raolleen ja jumittanut alkuperäisen napin mihin avainkin tulee eli onko jotain kikkaa kuinka sen saa auki? suksiluukusta ei mahdu kuin hiiri koska on subiloota edessä. kiitos ja anteeksi

          E34 M50 Turbo Drifteri
          MB Sprinter 313CDI vetojuhta
          ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i

          Comment

          • Alijou
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 94
            • Lohja

            Originally posted by Alijou View Post
            Pitäiskö touringista saada takaluukun lukosta kaikki ovet auki/kiinni? Itsellä avaa vaan takaluukun, mutta lukitsee kaikki.
            Tietoa?

            Comment

            • grandpa-look
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 531
              • Vaasa/Seinäjoki

              Originally posted by Mikko_Lilli View Post
              noniin elikkäs sigun mosselmanissa takaluukku "lukossa" eli siihen on joku laittanut itse napin kojelautaan mistä kontti aukeaa raolleen ja jumittanut alkuperäisen napin mihin avainkin tulee eli onko jotain kikkaa kuinka sen saa auki? suksiluukusta ei mahdu kuin hiiri koska on subiloota edessä. kiitos ja anteeksi
              Poraat lukon halki/poikki/pinoon ja ongit lukon auki siitä reiästä.. tai sitte reikäpora ja rekisterikilven takaa sisälle

              ..ite takkusin saman ongelman kanssa kertaalleen, mutta onnistuin suksiluukusta henkarin kanssa avaaman lukon (ei ollut subiboksia eikä edes verhoiluja kiinni kontissa)

              Tai sitte vain liuotat sitä alkuperäistä lukkoa ja avainta crc:llä, jos ei siis täysin poistettu/hitsattu umpeen.

              Miksi ei nappi enää toimi? koita onkia sen johdot esiin ja syötä suoraan 12v jännitettä jos naksahtais auki (tai maata jos maa-ohjattu)
              Nyt: E39 530d 2002 m-sport
              ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

              Comment

              • Mikko_Lilli
                BTCF Member
                • Mar 2009
                • 958
                • seinäjoki

                Originally posted by grandpa-look View Post
                Poraat lukon halki/poikki/pinoon ja ongit lukon auki siitä reiästä.. tai sitte reikäpora ja rekisterikilven takaa sisälle

                ..ite takkusin saman ongelman kanssa kertaalleen, mutta onnistuin suksiluukusta henkarin kanssa avaaman lukon (ei ollut subiboksia eikä edes verhoiluja kiinni kontissa)

                Tai sitte vain liuotat sitä alkuperäistä lukkoa ja avainta crc:llä, jos ei siis täysin poistettu/hitsattu umpeen.

                Miksi ei nappi enää toimi? koita onkia sen johdot esiin ja syötä suoraan 12v jännitettä jos naksahtais auki (tai maata jos maa-ohjattu)
                on yritetty kaikki konstit, pitää vissiin kilven taa tehdä joku reikä kun ei sitä muutenkaan saa koitin lyörä ruuvvarin lukkopesään ja vääntää niin eihän se vääntynyt mihkää, oikein mukavaa

                E34 M50 Turbo Drifteri
                MB Sprinter 313CDI vetojuhta
                ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7087
                  • Forssa

                  Ei näissä E34:ssa tahdo nuo takakontin lukot toimia vanhemmiten avaimella jos ei ole ollut aktiivisessa käytössä.
                  Minullakaan ei koskaan ole käytetty avaimella, vain keskuslukon kautta.

                  Oli minullakin pulma jos jonkin moinen kun ei ollut autossa akkua paikallaan ja takakontti lukossa. Piti sitten ladata akku täyteen ja odottaa toiseen päivään.
                  Avain menee reikään muttei käänny millään. Ei uskalla vääntää enempää.
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • Wangel436
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1029
                    • Ylöjärvi

                    Originally posted by Jansu View Post

                    onko noissa ikkunalistoissa jotain irroituskikkaa? Pitäisi maalata mustaksi ne.
                    Listat lähtee suoraan vetämällä ylöspäin,mutta ole varovainen ettei väänny banaanille! ja takaikkunan listat lähtee varovasti pikkumeisselillä kampeamalla suoraan poispäin lasista.
                    Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                    E61 530D ///M-sport




                    Comment

                    • Wesu
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2005
                      • 36
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by |foder| View Post
                      Ei näissä E34:ssa tahdo nuo takakontin lukot toimia vanhemmiten avaimella jos ei ole ollut aktiivisessa käytössä.
                      Minullakaan ei koskaan ole käytetty avaimella, vain keskuslukon kautta.

                      Oli minullakin pulma jos jonkin moinen kun ei ollut autossa akkua paikallaan ja takakontti lukossa. Piti sitten ladata akku täyteen ja odottaa toiseen päivään.
                      Avain menee reikään muttei käänny millään. Ei uskalla vääntää enempää.
                      Mulla lähti toimimaan lukko uudella avaimella.

                      Comment

                      • Mikko_Lilli
                        BTCF Member
                        • Mar 2009
                        • 958
                        • seinäjoki

                        btw onko e34:seen sedaniin saanu sähköllä aukeavaa lukkoa lisävarusteena?

                        E34 M50 Turbo Drifteri
                        MB Sprinter 313CDI vetojuhta
                        ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i

                        Comment

                        • -Markus-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1463
                          • Ihan Savossa

                          Originally posted by Alijou View Post
                          Pitäiskö touringista saada takaluukun lukosta kaikki ovet auki/kiinni? Itsellä avaa vaan takaluukun, mutta lukitsee kaikki.
                          Itsellä tekee samanlai, että kiinni vaan menee takakontinlukosta kaikki.

                          Kai se sit niin kuuluukin toimia.

                          Ford Mondeo Mk3 STW
                          VW E-Golf 2015
                          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                          Comment

                          • mxbf
                            Newbiemmer
                            • Oct 2006
                            • 10
                            • Helsinki

                            Originally posted by Peltsii View Post
                            Ostat nyt vaan puristavan ulosvetimen siihen niin homma käy helpoiten, eikä tarvii kikkailla
                            Niin, olettaen että joko ulosvedin on riittävän laadukas ja muistetaan antaa lämpöä.

                            Vaivattomasti tuo käy siten, että kiristetään puristin tiukalle ja sitten lämmitellään. Parin minuutin lämmityksen jälkeen pitäisi nivelen pamahtaa ulos.

                            Jos lämpöä ei ole saatavana, ajaa moska tai vaikka vasarakin saman asian, kun napautetaan ohjauskäteen tai niveleen napakasti.

                            Kuivana ja kylmänä heikkolaatuinen pallonilvelen irroituspuristin antaa baijerilaista alustanosaa ennen periksi kokemusta on... Tosin eihän se halpakaupassa maksa kuin kympin se puristin...

                            Comment

                            • BmwPunisher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 7629
                              • Lemu

                              Originally posted by zener View Post
                              Eka sulake mikä konehuoneen boksissa on keulasta luettuna.
                              sulake ehjä, vakkarin moottori ja vaijeri vaihdettu..
                              mutta missä vika kun vakkari ei vaan toimi?
                              E70 X5 30d

                              Comment

                              • mxbf
                                Newbiemmer
                                • Oct 2006
                                • 10
                                • Helsinki

                                Originally posted by Alijou View Post
                                Pitäiskö touringista saada takaluukun lukosta kaikki ovet auki/kiinni? Itsellä avaa vaan takaluukun, mutta lukitsee kaikki.
                                Tietoa?
                                Kyllä sen kuuluu avata kaikki, PAITSI jos auto on takalukossa eli deadlock/arm/mitä termejä niitä olikaan.

                                Tähän on ihan se tekninen syy, että yhtä hälyttimen ohjaukseen tarvittavaa johtoa ei tule takakonttiin. Tavallaan sen kuuluu siis toimia näin.

                                Eli mielestäni normaali toiminta on seuraava:
                                1. Lähtötilanne: auto on ”takalukossa”.
                                2. Takaluukusta avaimella auki = vain takaluukku aukeaa, jos jälkiasennushälytin, niin kytkennästä riippuen se saattaa hälyttää.
                                3. Takaluukusta avaimella kiinni = kaikki lukot lukittuvat. Alkuperäinen hälytin ei aktivoidu eivätkä ovet mene takalukkoon.
                                4. Takaluukusta avaimella auki = kaikki ovet aukeavat, ellei jokin hälytinviritys ole tätä muuttanut.

                                Kokeilkaa vaikkapa pyytää jotakuta painamaan nupista ovet lukkoon. Kummastakin etuovesta kaikkien lukkojen, myös takaluukun, kuuluisi lukittua. Tämä ei kuitenkaan laita niitä takalukkoon, joten takaluukusta avaamisen pitäisi tällöin onnistua.

                                Useimmat kauko-ohjaukset ja jälkiasennushälyttimet on kytketty siten, että ovet menevät takalukkoon lukittaessa kauko-ohjaimesta. Avaimellahan se onnistuu myös, kääntämällä tarpeeksi.

                                Sitten on toki myös jumittavat mikrokytkimet lukoissa, jotka voivat aiheuttaa sen, että ovet takalukittuvat normaalilukituksestakin...

                                Lukituksessa on lukkopesien ja mikrokytkimien lisäksi sitten se GM-moduli joka päättää mitä oikeasti avataan ja lähettää avauspyynnöt RM-modulin kautta lukkojen aktuaattoreille. Sopivassa paikkaa kun on vääränlainen viritys, johto poikki tms. niin tapahtuu kummia.

                                OT:nä tulee mieleen se hupaisa tapaus, kun oikean puoleiset sähköikkunat menivät napista kyllä alas, muttei ylös. Ei vikakoodeja, kytkimet, moottorit ja modulit testattu ehjiksi... GM ja RM välillä ollut hapettunut johto selvisi lopulta ongelman aiheuttajaksi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎