Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roisto
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 2542
    • Kajaani

    Originally posted by E39-530A View Post
    Onkos tässä nyt kyseessä se surullisen kuuluisa miekka? Edit: ei näemmä, tässä on kaiketi etuvastus noille puhallinnopeuksille? Ainakin syksystä asti on kolmosnopeus toiminut satunnaisesti. Puhallus jatkuu kakkosnopeudella, jos kakkoselta siirtää kolmoselle. Samaten nelos/täydestä puhalluksesta kun siirtää kolmoselle, niin puhaltaa kakkosen voimalla. Joskus harvoin alkaa suoraan puhaltaa kolmosvauhtia, usein tarpeeksi pitkän odotuksen jälkeen ainakin.

    Tänään valoihin lipuessa, kun auto oli vielä helvetinmoinen sauna, vaikeni koko systeemi kerralla. Ei ole ikinä tuo auto ollut yhtä hiljainen ja tyyni. Tuli sellainen fiilis, että joku suoni katkseni päästä ja kuulo meni. Ilmastointi oli päällä, samoin sisäkierto. Lämmönsäätö oli minimissä ja puhallinnopeus säädetty kolmoselle tai kakkoselle. Auto toki muuten toimi normaalisti. Sisäkierron ja ilmastoinnin nappuloiden valot jäivät päälle. Pienen hetken veivasin niitä päälle/pois ym. ja sen jälkeen se taas toimi normaalisti (pl. se kolmosvauhti).

    Korjaantuuko tuo homma varmaan FAQ:stakin (?) löytyvällä miekan vaihto-ohjeella? Autossa on siis manuaali-ilmastointi automaattisella sisäkierrolla.

    ...

    Edit: Luettu. Ei oikein oireet täsmää. Pitääkö ruveta ihmettelmään ohjausyksikköä tms.?
    Itellä lakkas puhallus toimimasta 20 asteen pakkasessa ja 100 kilsaa painoin menemään lasit jäässä Kokeilin kyllä nelosasennolla ja puhalsi niin maan perkeleesti mutta ei siinä ajon aikana saanu selvää että pyöriikö muilla nopeuksilla. Perille päästyäni rupesin ihmettelemään että ei se toimi, soitto velholle ja vastaus tuli ku apteekin hyllyltä: etuvastus.

    Kaivoin osan auton uumenista ja siinä oli kiinni vaikka mitä nukkaa ja havunneulasia.. Kunnon raapiminen ja puhdistus, takas kiinni ja toimii vielä tänäänkin
    2001 E39 525iA
    1992 E34 "540i/5"

    Comment

    • E39-530A
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 936
      • Espoo

      Originally posted by Putkirunkkari View Post
      Itellä lakkas puhallus toimimasta 20 asteen pakkasessa ja 100 kilsaa painoin menemään lasit jäässä Kokeilin kyllä nelosasennolla ja puhalsi niin maan perkeleesti mutta ei siinä ajon aikana saanu selvää että pyöriikö muilla nopeuksilla. Perille päästyäni rupesin ihmettelemään että ei se toimi, soitto velholle ja vastaus tuli ku apteekin hyllyltä: etuvastus.

      Kaivoin osan auton uumenista ja siinä oli kiinni vaikka mitä nukkaa ja havunneulasia.. Kunnon raapiminen ja puhdistus, takas kiinni ja toimii vielä tänäänkin
      Ok. Tuosta pitää aloittaa. Pitää selvitellä, mistä sen löytää ja saa parhaiten käsille. Ei varmaan ole kalliskaan, jos joutuu uusimaan,
      E92 335iA -08

      ---
      ex E34 540iA -93
      ex E90 325iA -05
      ex E39 530iA -00
      ex Toyota Avensis
      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

      Comment

      • Dille_
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 226
        • Järvenpää

        Laitoin jo turhiin kysymyksiin mutta laitetaan nyt tännekkin sama tyhmä kysymys.

        Mistä e34 etupuskuriin sellanen "alalippa"!? Kun niitä kaikilla näkee myös muissa korimalleissa... minkä auton lipan siihen saa sopimaan hienosti?
        E30 -90 M20 Turbo
        sigpic

        Comment

        • Kal.ju
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 2882
          • Akaa / Toijala

          Originally posted by Dille_ View Post
          Laitoin jo turhiin kysymyksiin mutta laitetaan nyt tännekkin sama tyhmä kysymys.

          Mistä e34 etupuskuriin sellanen "alalippa"!? Kun niitä kaikilla näkee myös muissa korimalleissa... minkä auton lipan siihen saa sopimaan hienosti?
          Laita toki joku esimerkkikuva mitä haet takaa.

          ALPINA?? M5?? priplu?

          Comment

          • KanaDimmy
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 398
            • Kalanti

            e34 525i 24v -91 tollaseen venttiilikopan tiviste



            Onko tämä oikea?

            Edit: heitetään tähän samaan vielä että tehoja vähä kateissa ja konehuoneesta alkanut kuulumaan puhallus ääntä kun painaa enemmän kaasua. Kuskin penkiltä kuunnellessa kuulostaisi tulevan oikealta alhaalta konetilasta. Pakosarjan tiiviste?
            e34 525ia -93

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14446
              • Oulu

              Originally posted by KanaDimmy View Post
              e34 525i 24v -91 tollaseen venttiilikopan tiviste



              Onko tämä oikea?
              On, vanokselliseen on erilainen (9/92 jälkeen).
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Dille_
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 226
                • Järvenpää

                Originally posted by Kal.ju View Post
                Laita toki joku esimerkkikuva mitä haet takaa.

                ALPINA?? M5?? priplu?

                Mm no helvetin huono esimerkki tämä mutta kuitenkin:







                No tässon kans joku:
                E30 -90 M20 Turbo
                sigpic

                Comment

                • r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2510
                  • Länsirannikko

                  Originally posted by Dille_ View Post
                  Mm no helvetin huono esimerkki tämä mutta kuitenkin:
                  Ensimmäinen on joku Ameriikan-Dillen 540i:n puskurin jatkeeksi lisäämä viritys ja jälkimmäinen ei ole mikään lippa laisinkaan vaan original teile M-puskuri sellaisenaan.

                  Marmoritiskiltä saa "kohtuuhintaan" tehtaan omaa aerodynamiikkapakettia, joka koostuu sivuhelmoista sekä etu- ja takapuskurin helmajatkeista.



                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                  Comment

                  • smeagul
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 334
                    • Salo

                    Originally posted by KanaDimmy View Post
                    e34 525i 24v -91 tollaseen venttiilikopan tiviste



                    Onko tämä oikea?

                    Edit: heitetään tähän samaan vielä että tehoja vähä kateissa ja konehuoneesta alkanut kuulumaan puhallus ääntä kun painaa enemmän kaasua. Kuskin penkiltä kuunnellessa kuulostaisi tulevan oikealta alhaalta konetilasta. Pakosarjan tiiviste?
                    Tuolta löytyy myös:



                    Tarvitset myös 15 kappaletta noita:

                    My BMW is using what your hybrid is saving

                    E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
                    ex E34 520i 24V -91

                    Originally posted by Rockford
                    Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

                    Comment

                    • Eetu
                      Banned
                      • Oct 2008
                      • 2843




                      Tekeekö tällä setillä mitään?


                      Tulisi pelkästään korvaamaan nykyisen setin, kun vanhoista tuli mehut pihalle..

                      Ja tuohon viitti sijoittaa kauheasti, kuitenkin vanha auto.

                      Comment

                      • Mikko_Lilli
                        BTCF Member
                        • Mar 2009
                        • 958
                        • seinäjoki

                        elikkäs kysymys kuuluu mikä on vialla kun mulla e34:ssä on apukuskinpuolen etupyörä n 2,5 - 3,5cm taaempana kuin kuskinpuolella.

                        Ja kun autoa tunkkaa ylös apukuskinpuolelta, niin rengas alkaa kääntymään oikeallle kun taas kuskinpuolella pysyy paikoillaan.

                        Tarkistin tukivarret ynnämuut ja ehjiltä näytti eikä ne ollut kyllä väljätkään.

                        Ohessa vielä kuvat mistä näkee kuinka typerästi joku on v..tuillaan
                        Last edited by Mikko_Lilli; 20-02-2012, 16:41.

                        E34 M50 Turbo Drifteri
                        MB Sprinter 313CDI vetojuhta
                        ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i

                        Comment

                        • ka00z
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1805
                          • Varsinais-Suomi

                          Originally posted by gogo View Post
                          Korkeuden säätö löytyy siitä samasta vivusta mistä nostamalla säätyy selkänoja ja vastaavasti kun sitä painaa alaspäin niin korkeus muttuu.
                          Jaaha, tuli itsekin löydettyä tuo. Olikin semmonen fiilis, että jostakin sitä voi säätää.

                          No anyway ongelma, ABS-valo syttyy yli 120kmh nopeudessa. Ei pala normaalissa ajossa, mutta kun nopeus nousee tarpeeksi niin alkaa loistaa olemassaolollaan. Hiukan selvittelin asiaa ja totesin, että taitaa olla navanvaihto edessä. Ilmeisesti rattaita katki / tosi likainen. Kenelläkään tästä kokemusta? Toiseksi moottori täristää koria tyhjäkäynnillä, ei ole ilmavuotoja. Kumityynyt? Käy siis tyhjäkäyntiä nätisti eikä humppaa kierrokset. Ja moottori siis M50B20, ei Vanosta.
                          W124 voll, markalla pidemmälle

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by ka00z View Post
                            Jaaha, tuli itsekin löydettyä tuo. Olikin semmonen fiilis, että jostakin sitä voi säätää.

                            No anyway ongelma, ABS-valo syttyy yli 120kmh nopeudessa. Ei pala normaalissa ajossa, mutta kun nopeus nousee tarpeeksi niin alkaa loistaa olemassaolollaan. Hiukan selvittelin asiaa ja totesin, että taitaa olla navanvaihto edessä. Ilmeisesti rattaita katki / tosi likainen. Kenelläkään tästä kokemusta? Toiseksi moottori täristää koria tyhjäkäynnillä, ei ole ilmavuotoja. Kumityynyt? Käy siis tyhjäkäyntiä nätisti eikä humppaa kierrokset. Ja moottori siis M50B20, ei Vanosta.
                            Kai renkaat ovat oikean kokoisia?

                            Comment

                            • zuge
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 91
                              • Pieksämäki

                              Olisin kysellyt e34 540 perus automaattilaatikon viasta.. Eli saako niitä kuulasarjoja jostakin ostettua ja mistä? Kl-varaosasta ja jyväskylän bmw liikkeeltä kysyin niin ei löytynyt..
                              Plymouth Duster 454 twin turbo
                              Dodge RAM Cummins
                              Chevrolet Corvette C5 turbo
                              BMW M3 e92 coupe
                              BMW 635 csi E24 Turbo
                              E34 RB25DET
                              E39 540
                              E34 540
                              E30 325 turbo
                              E28 535
                              E34 535
                              1.2 lata..
                              -über Züge-

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14446
                                • Oulu

                                Originally posted by zuge View Post
                                Olisin kysellyt e34 540 perus automaattilaatikon viasta.. Eli saako niitä kuulasarjoja jostakin ostettua ja mistä? Kl-varaosasta ja jyväskylän bmw liikkeeltä kysyin niin ei löytynyt..
                                www.atoy.fi myy suomessa, mutta kyllä venttiilikoneiston kittejä löytyy iipeistäkin.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎