Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    Originally posted by thst View Post
    Kyseessähän on ruiskukone, ja tuota tuskin ihan kotikonstein voi säädellä. Vai mitä tarkoitit tuolla?
    Tarkoitin sitä, että E34 koriin on istutettu niin montaa eri moottorivaihtoehtoa + tekniikanvaihdot että lonkalta on vaikeahko sanoa mikä mahtaa olla sinun pellin alla. Joten moottorin malli voisi helpottaa kummasti.

    Comment

    • thst
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 252
      • Jkl

      Originally posted by Vibaa View Post
      Puolia yksitellen pois, kun/jos käynti ei muutu on viallinen puola löytynyt, mikäli puolissa on vikaa.
      Tämä kikka kokeiltu jo, käynti muuttui hieman huonommaksi jokaisen puolan kohdalla. Joten se mahdollisesti viallinenkin puola toimii ainakin jotenkin :think

      Originally posted by Micce///M View Post
      Tarkoitin sitä, että E34 koriin on istutettu niin montaa eri moottorivaihtoehtoa + tekniikanvaihdot että lonkalta on vaikeahko sanoa mikä mahtaa olla sinun pellin alla. Joten moottorin malli voisi helpottaa kummasti.
      Oho, enpäs ole näköjään sitä maininnut. Kiitos huomautuksesta!
      Koneena siis M50B20.

      Comment

      • SushiX
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 2107
        • ǝɓuᴉʌʎH

        Originally Posted by thst
        Kylläpäs konttorin setä riemastui päästöistä Hyvä että ei ajokieltoon laittanut autoa. HC- ja CO-arvot olivat todella korkealla, eli liian rikkaalla käy varmaankin.. Mutta mistä voi johtua alhainen lambda-arvo?

        Tyhjäkäynti oli myös todella seilaavaa ja alhaisilla kierroksilla käynti tukkoista.
        Mutta vaihdoin venttiilinkopan tiivisteen ja putsasin tulpat kun oli näköjään oljyä päässyt tulppiin, ja tuntui korjaantuvan tuolla, eli olisiko käynyt vähän vajailla pytyillä välillä? Voiko tuo öljy tulpissa sitten vaikuttaa päästöihin paljon? :think

        Tässä vielä nuo arvot, suluissa sallitut.

        Tyhjäkäynti Yli 2000rpm
        CO: 5,04(0,50) 5,43(0,30)
        HC: 831(100) 491(100)
        Lambda: 0,85(0,97-1,03)
        CO2: 11,80 11,83
        O2: 0,89(5,00) 0,42(5,00)


        Onkos nuo sallitut arvot ihan samanlaiset M60B40 koneessa vai kuinka paljon arvot eroaa kasin koneessa? Omani ei päässyt päästöistä läpi, jonka jälkeen vaihdoin katit uusiksi koska vanhat olivat ihan selvästi paskana kolisi sekä niiden sisältä olivat romppeet lentäneet ties minne..

        Ennen kattien vaihtoa arvot olivat;


        Tyhjäkäynti / ~2000r/min

        HC ppm 153 / 114
        CO% 0,25 / 1,67
        O2% 2,52 / 1,94
        CO2% 13,2 / 13,5
        Lambda 0 / 0,98

        Schmiedmannin helmat olivat jotkut suojat, ainoat olivat M5 helmakotelot, jotka olivat vähän oikeamman näköiset.

        E90 07 335D
        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          thst: onko ongelmat-osion stickystä löytyvät tarkastukset käyty läpi? Jos ei imuvuotoja tai vikakoodeja löydy, veikkaisin lambdaa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Nutcase
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 280
            • Kymenlaakso

            Miten helposti vaihtuu M40 -> M43?
            Eli mitä kaikkea olisi konkreettisesti vaihdettava koneen lisäksi?

            Comment

            • thst
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 252
              • Jkl

              Originally posted by Cell View Post
              thst: onko ongelmat-osion stickystä löytyvät tarkastukset käyty läpi? Jos ei imuvuotoja tai vikakoodeja löydy, veikkaisin lambdaa.
              Letkut kyllä otettu irti ja tarkasteltu halkeamien varalta, puolat tarkistettu halkeamien varalta ja tulpat vaihdettu, mutta lambdaa ei vielä ole tullut katseltua. Pitääpä se vaikka mitata vielä huomenissa

              Comment

              • dantte
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 1532
                • Helsinki

                .........

                perutaan
                Last edited by dantte; 04-01-2012, 16:20.

                Comment

                • thst
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 252
                  • Jkl

                  Originally posted by thst View Post
                  Letkut kyllä otettu irti ja tarkasteltu halkeamien varalta, puolat tarkistettu halkeamien varalta ja tulpat vaihdettu, mutta lambdaa ei vielä ole tullut katseltua. Pitääpä se vaikka mitata vielä huomenissa
                  Lambdaa en vielä kerennyt mittailemaan, mutta eiköhän tuosta ole joku puola lähes kuollut.. Tänään ja eilen välillä veti todella huonosti ja mitä kosteampi keli, niin sitä pahempana ongelma tuli. Halkeamia noissa ei ollut, mutta eiköhän ne voi muutenkin pimeänä olla?

                  Comment

                  • wsq´_
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 458
                    • Lohja

                    Millä tapaa tyhjäkäyntimoottori on kiinni m50b20 padassa? Tais olla imusarjan alla? Saako yläkautta sen miten helposti irrotettua/putsattua?
                    e36 m60

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16360
                      • Leppävirta

                      Originally posted by wsq´_ View Post
                      Millä tapaa tyhjäkäyntimoottori on kiinni m50b20 padassa? Tais olla imusarjan alla? Saako yläkautta sen miten helposti irrotettua/putsattua?
                      Mitä tarkoitat "yläkautta"? Kyllä sinne imusarjan alle joutuu kopeloimaan. En muista tarkalleen mikä se kiinnitys homma siellä oli mutta kyllä se sieltä pois tulee kunhan hieman kopeloi. Kannattaa toki ottaa ainakin ilmanputsari kotelo edestä pois että näkee hieman ja muutakin tarvittaessa.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Roisto
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 2542
                        • Kajaani

                        Originally posted by wsq´_ View Post
                        Millä tapaa tyhjäkäyntimoottori on kiinni m50b20 padassa? Tais olla imusarjan alla? Saako yläkautta sen miten helposti irrotettua/putsattua?
                        Letkut on kiinni ICV:ssä klemmareilla ja se melkein U:n muotonen putki on kiinni imusarjassa jonkinlaisella klipsillä, itsehän sen rikoin ku revin autuaan tietämättömänä. Ite en ottanu ilmanputsarin koteloa irti, pelkästään ne "tuulitunnelit" jotka tulee laturille mutta mullapa onki kiinalaisen pikkupojan kädet

                        Jos et ota imusarjaa irti niin kannattaa varata aikaa, hermoja ja tupakkia..

                        Edit: niin, olettaen että b20 muistuttaa yhtään b25:a
                        Last edited by Roisto; 05-01-2012, 20:55.
                        2001 E39 525iA
                        1992 E34 "540i/5"

                        Comment

                        • thst
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 252
                          • Jkl

                          Originally posted by Putkirunkkari View Post
                          Letkut on kiinni ICV:ssä klemmareilla ja se melkein U:n muotonen putki on kiinni imusarjassa jonkinlaisella klipsillä, itsehän sen rikoin ku revin autuaan tietämättömänä. Ite en ottanu ilmanputsarin koteloa irti, pelkästään ne "tuulitunnelit" jotka tulee laturille mutta mullapa onki kiinalaisen pikkupojan kädet

                          Jos et ota imusarjaa irti niin kannattaa varata aikaa, hermoja ja tupakkia..

                          Edit: niin, olettaen että b20 muistuttaa yhtään b25:a

                          Tuon laturin "tuulitunnelin" kun ottaa pois, niin onnistuu kyllä helposti tuolta imusarjan alta. Itse otin letkuineen pois tuon moottorin, niin ei tarvinnut niitä klemmareita rueta siitä aukomaan Itse moottori on siellä kiinni vain kumisella pannalla, josta saat sen vedettyä pois kun otat johdon irti ensin.

                          Comment

                          • 525TurboIC
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 663
                            • Pomarkku

                            Originally posted by thst View Post
                            Lambdaa en vielä kerennyt mittailemaan, mutta eiköhän tuosta ole joku puola lähes kuollut.. Tänään ja eilen välillä veti todella huonosti ja mitä kosteampi keli, niin sitä pahempana ongelma tuli. Halkeamia noissa ei ollut, mutta eiköhän ne voi muutenkin pimeänä olla?
                            Voi olla puola muutenki mykkä ku halkeamalla.

                            Comment

                            • thst
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 252
                              • Jkl

                              Originally posted by 525TurboIC View Post
                              Voi olla puola muutenki mykkä ku halkeamalla.
                              Kyllä sieltä taitaa joku puola mykkänä olla, kun tänään ei välillä meinannut jaksaa pieniä mäkiä edes ykkösellä kavuta ylös

                              Comment

                              • TsTPioneeri
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2011
                                • 258
                                • Muurame

                                Simpukkaohjaus

                                Mites pahan väljyksen voi vielä simpukkaa kiristämällä korjata itsellä se välys on jo aika iso .

                                Taitaa mennä jo uuden ostamiseksi...
                                Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                                Bmw 525i E34 91'
                                Bmw 540i E34 93'
                                Bmw 335i E30 83'

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎