Originally posted by thst
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Vibaa View PostPuolia yksitellen pois, kun/jos käynti ei muutu on viallinen puola löytynyt, mikäli puolissa on vikaa.
Originally posted by Micce///M View PostTarkoitin sitä, että E34 koriin on istutettu niin montaa eri moottorivaihtoehtoa + tekniikanvaihdot että lonkalta on vaikeahko sanoa mikä mahtaa olla sinun pellin alla. Joten moottorin malli voisi helpottaa kummasti.
Koneena siis M50B20.
Comment
-
-
Originally Posted by thst
Kylläpäs konttorin setä riemastui päästöistäHyvä että ei ajokieltoon laittanut autoa. HC- ja CO-arvot olivat todella korkealla, eli liian rikkaalla käy varmaankin.. Mutta mistä voi johtua alhainen lambda-arvo?
Tyhjäkäynti oli myös todella seilaavaa ja alhaisilla kierroksilla käynti tukkoista.
Mutta vaihdoin venttiilinkopan tiivisteen ja putsasin tulpat kun oli näköjään oljyä päässyt tulppiin, ja tuntui korjaantuvan tuolla, eli olisiko käynyt vähän vajailla pytyillä välillä? Voiko tuo öljy tulpissa sitten vaikuttaa päästöihin paljon? :think
Tässä vielä nuo arvot, suluissa sallitut.
Tyhjäkäynti Yli 2000rpm
CO: 5,04(0,50) 5,43(0,30)
HC: 831(100) 491(100)
Lambda: 0,85(0,97-1,03)
CO2: 11,80 11,83
O2: 0,89(5,00) 0,42(5,00)
Onkos nuo sallitut arvot ihan samanlaiset M60B40 koneessa vai kuinka paljon arvot eroaa kasin koneessa? Omani ei päässyt päästöistä läpi, jonka jälkeen vaihdoin katit uusiksi koska vanhat olivat ihan selvästi paskana kolisi sekä niiden sisältä olivat romppeet lentäneet ties minne..
Ennen kattien vaihtoa arvot olivat;
Tyhjäkäynti / ~2000r/min
HC ppm 153 / 114
CO% 0,25 / 1,67
O2% 2,52 / 1,94
CO2% 13,2 / 13,5
Lambda 0 / 0,98
Schmiedmannin helmat olivat jotkut suojat, ainoat olivat M5 helmakotelot, jotka olivat vähän oikeamman näköiset.
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen.Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Comment
-
-
thst: onko ongelmat-osion stickystä löytyvät tarkastukset käyty läpi? Jos ei imuvuotoja tai vikakoodeja löydy, veikkaisin lambdaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View Postthst: onko ongelmat-osion stickystä löytyvät tarkastukset käyty läpi? Jos ei imuvuotoja tai vikakoodeja löydy, veikkaisin lambdaa.
Comment
-
-
Originally posted by thst View PostLetkut kyllä otettu irti ja tarkasteltu halkeamien varalta, puolat tarkistettu halkeamien varalta ja tulpat vaihdettu, mutta lambdaa ei vielä ole tullut katseltua. Pitääpä se vaikka mitata vielä huomenissa
Comment
-
-
Originally posted by wsq´_ View PostMillä tapaa tyhjäkäyntimoottori on kiinni m50b20 padassa? Tais olla imusarjan alla? Saako yläkautta sen miten helposti irrotettua/putsattua?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by wsq´_ View PostMillä tapaa tyhjäkäyntimoottori on kiinni m50b20 padassa? Tais olla imusarjan alla? Saako yläkautta sen miten helposti irrotettua/putsattua?
Jos et ota imusarjaa irti niin kannattaa varata aikaa, hermoja ja tupakkia..
Edit: niin, olettaen että b20 muistuttaa yhtään b25:aLast edited by Roisto; 05-01-2012, 20:55.2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Putkirunkkari View PostLetkut on kiinni ICV:ssä klemmareilla ja se melkein U:n muotonen putki on kiinni imusarjassa jonkinlaisella klipsillä, itsehän sen rikoin ku revin autuaan tietämättömänä. Ite en ottanu ilmanputsarin koteloa irti, pelkästään ne "tuulitunnelit" jotka tulee laturille mutta mullapa onki kiinalaisen pikkupojan kädet
Jos et ota imusarjaa irti niin kannattaa varata aikaa, hermoja ja tupakkia..
Edit: niin, olettaen että b20 muistuttaa yhtään b25:a
Tuon laturin "tuulitunnelin" kun ottaa pois, niin onnistuu kyllä helposti tuolta imusarjan alta. Itse otin letkuineen pois tuon moottorin, niin ei tarvinnut niitä klemmareita rueta siitä aukomaanItse moottori on siellä kiinni vain kumisella pannalla, josta saat sen vedettyä pois kun otat johdon irti ensin.
Comment
-
-
Originally posted by thst View PostLambdaa en vielä kerennyt mittailemaan, mutta eiköhän tuosta ole joku puola lähes kuollut.. Tänään ja eilen välillä veti todella huonosti ja mitä kosteampi keli, niin sitä pahempana ongelma tuli. Halkeamia noissa ei ollut, mutta eiköhän ne voi muutenkin pimeänä olla?
Comment
-
Comment