No kohdallani ei ollut E34 vaan E30 mutta keula koholla, kaatoi nesteet sisään ilmaruuvi auki ja kun ei tullut enää ilmaa vaan nestettä ilmausruuvin kautta niin ruuvi kiinni ja kone käyntiin ja valmista. Ei sen kummempia toimenpiteitä. Pyörittelin lämpimäksi kuitenkin kaiken varalta.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
No kohdallani ei ollut E34 vaan E30 mutta keula koholla, kaatoi nesteet sisään ilmaruuvi auki ja kun ei tullut enää ilmaa vaan nestettä ilmausruuvin kautta niin ruuvi kiinni ja kone käyntiin ja valmista. Ei sen kummempia toimenpiteitä. Pyörittelin lämpimäksi kuitenkin kaiken varalta.
Liekköhän tullu m20b25:ssa ilmamäärämittari tiensä päähän...
Tyhjäkäynti on välillä ~500rpm-~2000rpm. Välillä pyörii ihan nätisti ja välillä sitten taas ei niin loistavasti. Äske tossa kokeilin ku tyhjäkäynti oli melkein kahessa tonnissa otin ilmamäärämittarin pistokkeen irti sillon laski tyhjäkäynti todella matalalle merkkaako mitään?
Pyörii huonosti kylmänä, lämpimänä ehkä aavistuksen paremmin :think
Pieniä, ihania ja kaiken lisäksi satunnasia sähkövikoja. Aluksi temppuili sisävalot, syttyivät ja sammuivat satunnaisesti kesken ajon ja joskus tyhjensi akun parkissa, ku olivat syttyneet itsekseen. Niidenhän pitäs sammua, ku auto menee "horrokseen". No tämä vika nyt noin kuukauden aikana hävinnyt itsekseen.
Seuraavana temppuili kekskuslukko. Ensin muutamana kertana ei toiminut vängärin oven lukko, yleensä kyllä alkoi toimiin, kun pari kertaa käänsi avainta. Sitten ei toiminut kumpikaan ovi vängärin puolelta, jonka jälkeen ei toiminut kuin kontti, kuskin ovi ja tankin luukku. Jonkun ajan kuluttua pelasi kaikki paitsi kuskinpuolen takaovi. Sitten tuli kovat pakkaset, silloin ei ollut enää koko keskuslukossa mitään eloa. Nyt kun ilmat lauhtu plussan puolelle pelaa taas täydellisesti.
Sitten vielä on tuo radion kuuluvuus vähän niin ja näin. Antenni vahvistimelle tulee heräte, vahvistin vaihdettu toimivasta, mutta silti ei kuulu kuin yksi kanava ja sekin huonosti.
Pieniä, ihania ja kaiken lisäksi satunnasia sähkövikoja. Aluksi temppuili sisävalot, syttyivät ja sammuivat satunnaisesti kesken ajon ja joskus tyhjensi akun parkissa, ku olivat syttyneet itsekseen. Niidenhän pitäs sammua, ku auto menee "horrokseen". No tämä vika nyt noin kuukauden aikana hävinnyt itsekseen.
Seuraavana temppuili kekskuslukko. Ensin muutamana kertana ei toiminut vängärin oven lukko, yleensä kyllä alkoi toimiin, kun pari kertaa käänsi avainta. Sitten ei toiminut kumpikaan ovi vängärin puolelta, jonka jälkeen ei toiminut kuin kontti, kuskin ovi ja tankin luukku. Jonkun ajan kuluttua pelasi kaikki paitsi kuskinpuolen takaovi. Sitten tuli kovat pakkaset, silloin ei ollut enää koko keskuslukossa mitään eloa. Nyt kun ilmat lauhtu plussan puolelle pelaa taas täydellisesti.
Sitten vielä on tuo radion kuuluvuus vähän niin ja näin. Antenni vahvistimelle tulee heräte, vahvistin vaihdettu toimivasta, mutta silti ei kuulu kuin yksi kanava ja sekin huonosti.
Lämpeneekö moottori kuitenkin normaalisti ja pysyy lämpimänä?
Kyllä sen pumpun pystyy vaihtamaan ilman hihna pois ottamista mutta pumpun kyljessä jakohihnan kiristin. Ainakin mulla oli e28:ssa ja luulenpa ettei systeemiä ole muutettu e34:een.
Lämpenee ihan normaalisti ja pysyy lämpimänä. Lämpömittarin viisarin oikea kylki on keskiviivan reunassa. En tiedä kuuluuko olla ihan keskiviivan päällä? Kovemmilla pakkasilla kestää lämpeeminen melko kauan.
Puhaltaa lämmintä heti kun antaa vähänkin kierroksia.
Pieniä, ihania ja kaiken lisäksi satunnasia sähkövikoja. Aluksi temppuili sisävalot, syttyivät ja sammuivat satunnaisesti kesken ajon ja joskus tyhjensi akun parkissa, ku olivat syttyneet itsekseen. Niidenhän pitäs sammua, ku auto menee "horrokseen". No tämä vika nyt noin kuukauden aikana hävinnyt itsekseen.
Seuraavana temppuili kekskuslukko. Ensin muutamana kertana ei toiminut vängärin oven lukko, yleensä kyllä alkoi toimiin, kun pari kertaa käänsi avainta. Sitten ei toiminut kumpikaan ovi vängärin puolelta, jonka jälkeen ei toiminut kuin kontti, kuskin ovi ja tankin luukku. Jonkun ajan kuluttua pelasi kaikki paitsi kuskinpuolen takaovi. Sitten tuli kovat pakkaset, silloin ei ollut enää koko keskuslukossa mitään eloa. Nyt kun ilmat lauhtu plussan puolelle pelaa taas täydellisesti.
Sitten vielä on tuo radion kuuluvuus vähän niin ja näin. Antenni vahvistimelle tulee heräte, vahvistin vaihdettu toimivasta, mutta silti ei kuulu kuin yksi kanava ja sekin huonosti.
Oisko ideoita mistä lähtä vikaa etsiin?
päävirtasulake?
hyvä nyt huudella kun pari sivua taaksepäin kyselin ite mystisien sähkövikojen syytä ja tuo oli murtunu..
Kuinkas tarkkaa se olikaan noiden jäähdytinnesteiden värien kanssa?
Joku uuno mennyt vaihtaa mun 535:een punaiset nesteet.
Haluaisin kuitenkin vihreät laittaa takaisin.
Kuinka hyvin nuo punaiset täytyy saada huuhdeltua pois?
Ainahan sinne vähän jää vanhoja mutta pitääkö tässä alkaa kallistelee autoa että saisi "kaikki" punaiset pois.
Kuullut että saattavat eri väriset nesteet keskenään aiheuttaa tukoksia pienimpiin väleihin, esim. syyläriin.
Kuinkas tarkkaa se olikaan noiden jäähdytinnesteiden värien kanssa?
Joku uuno mennyt vaihtaa mun 535:een punaiset nesteet.
Haluaisin kuitenkin vihreät laittaa takaisin.
Kuinka hyvin nuo punaiset täytyy saada huuhdeltua pois?
Ainahan sinne vähän jää vanhoja mutta pitääkö tässä alkaa kallistelee autoa että saisi "kaikki" punaiset pois.
Kuullut että saattavat eri väriset nesteet keskenään aiheuttaa tukoksia pienimpiin väleihin, esim. syyläriin.
tyhjennysroppu auki, letkulla puhdasta vettä koneeseen, kone käyntiin, lämmöt täysille. jatketaan kunnes tulee kirkasta pihalle. valutetaan tyhjäksi ja lopuksi 60% Zero HD sisään normaaliin tapaan. Jos haluaa vielä varmistella niin mittaa pakkaskestävyyden ja lisää raakaa zeroa tarvittaessa.
M60 konetta edellistalvena huuhtelin juuri samasta syystä eikä ainakaan mitään puuroutumisia oo esiintyny. sitä en tiiä että kuinka suuria pitoisuuksia sietää punasta joukossa :think
Kuinkas tarkkaa se olikaan noiden jäähdytinnesteiden värien kanssa?
Joku uuno mennyt vaihtaa mun 535:een punaiset nesteet.
Haluaisin kuitenkin vihreät laittaa takaisin.
Kuinka hyvin nuo punaiset täytyy saada huuhdeltua pois?
Ainahan sinne vähän jää vanhoja mutta pitääkö tässä alkaa kallistelee autoa että saisi "kaikki" punaiset pois.
Kuullut että saattavat eri väriset nesteet keskenään aiheuttaa tukoksia pienimpiin väleihin, esim. syyläriin.
Miksi ne punaiset pitää sieltä pois ottaa? Pönttö toki maksaa pari euroa vihreetä enemmän, mutta enpä ole ainakaan itse nähyt mitään erityistä syytä vaihtaa vihreään:think
Juuri siitä syystä kun ei hajua miten vaihto tehty. Jos siellä on pohjalle jäänyt vähän vihreetä niin haluan kyllä ne nesteet veke sieltä.
Ainakin saa itselleen mielenrauhan.
on muistilliset sport penkit, mutta ei toimi. Annoin sähköä kuvan mukaan ja valkoinen 26-pinninen liitin oli kiinni mutta mikään moottoreista ei toiminut kun penkin namiskoista käänsi. Onko boksi sökö?
Comment