Originally posted by ^SanppA^
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by illu^^ View PostEli e34 m50b25 vuodelta -92 ei käy kaikilla tai käynti muistuttaa lähinnä sitä että olisi kireä nokka:think, ajaessa kun kierrokset nousee yli 3k niin löytyy se viimeinenkin pytty mukaan. Ventiilikopan tiiviste vaihdettu, puolat ok, imuvuotoja ei löytynyt, tulpat vaihdettu ja samalla putsattu ne kolot kaikesta ylimääräisestä töhnästä.. Seuraavana tulee mieleen lambda, tai joku alipainevuoto.. Tyhjäkäyntiä käy tosiaan normaalisti eikä kierrokset seilaa, mitä nyt vähän täristää..
Vika alkoi esiintymään aluksi satunnaisesti ja nyt on kääntynyt niinpäin että normaalisti toimiminen on satunnaista..
Vastaanpa itse itselleni.. Nyt kun päivän ajelun jälkeen tutkin konehuonetta niin puhaltaa ihan huolella öljyä tuolta venttiilikopan tiivisteen välistä, eikä öljykorkin avaaminen vaikuta käyntiin millään tapaa, eli vika lienee löytyi. Kun ajan kanssa lueskelin täällä, löysin maininnan niistä kiinnityspulttien alla olevista kumiprikoista että jos ovat kovettuneet niin venttilikoppa ei puristu kunnolla paikoilleen eli vaihtelenpa ne huomenissa ja katsellaan tilannetta sitten.
Comment
-
-
Originally posted by Timppeliini View PostMorjesta! onko iso homma vaihtaa koko etutolpat kun on niin paskassa kunnossa ja nyt olisi tarjolla uutta vastaavat tolpat kaverilla? liekkö sit paha homma vaihtaa?
Se että vaihtaa yläpäänlaakerin samalla auttaa oikean mallisen löytymiseen kerrasta.
Comment
-
-
Mistähän tarvikeliikkeestä löytyisi sopivat "plugit" + pätkä johtoa, jotka sopisivat lähivalojen liittimeen. Ei ole löytynyt. Vähän niinkuin banaaniplugin tyyppinen, mutta ei ihan..
Edit.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...2_5_mm_system/
täältä nr. 2Last edited by pheno; 05-02-2013, 13:27.
Comment
-
-
Katsuri valitti: Etuakselisto --> alatukivarren pallonivel --> oikealla takimmainen = välyksellinen.
Tarkottaakohan se tuosta osa nro. 7?
Osanumerolla haettuna esim Schmiedmannilla tuo palikka tunnetaan nimellä reaktiotanko. Ite vielä ihan noviisi noissa varsien kans tappeluissa ni tiiä mistään mitään. No oli miten oli, tuli vaihdettua väärä tanko ihan turhaan.2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Roisto View PostKatsuri valitti: Etuakselisto --> alatukivarren pallonivel --> oikealla takimmainen = välyksellinen.
Tarkottaakohan se tuosta osa nro. 7?
Osanumerolla haettuna esim Schmiedmannilla tuo palikka tunnetaan nimellä reaktiotanko. Ite vielä ihan noviisi noissa varsien kans tappeluissa ni tiiä mistään mitään. No oli miten oli, tuli vaihdettua väärä tanko ihan turhaan.
varsi kerrallansa vaihdellessa saakin ryömiä auton alla joka ainoalle leimalle :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Roisto View PostKatsuri valitti: Etuakselisto --> alatukivarren pallonivel --> oikealla takimmainen = välyksellinen.
Tarkottaakohan se tuosta osa nro. 7?
Osanumerolla haettuna esim Schmiedmannilla tuo palikka tunnetaan nimellä reaktiotanko. Ite vielä ihan noviisi noissa varsien kans tappeluissa ni tiiä mistään mitään. No oli miten oli, tuli vaihdettua väärä tanko ihan turhaan.
Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postei niitä turhaa voi vaihtaa.. ennemminkin turhaa jättää joku vaihtamatta
varsi kerrallansa vaihdellessa saakin ryömiä auton alla joka ainoalle leimalle :think
Originally posted by Heiska View PostTuo osa nro 7 on juurikin tuo taaempi. Eli ihan oikein2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostJuurikin toisinpäin. R12=kierteet, R134a=pikakiinnitys.
Originally posted by jüünas666 View Postvuosimallia 94.. löytyyköhän e34:seen korjausopasta suomeksi uutena tai keneltäkään täällä tarpeettomana?
Comment
-
-
Originally posted by Roisto View PostNäin lomautusuhan alla ei kyllä tekis mieli ruveta vaihtamaan enää mitään jos ei oo totaalisen paskana. Paikallisessa Fixuksessa tarjosivat alatukivartta Lemföderinä hintaan 140 euroa, piti kohteliaasti kieltäytyä ja ottaa se 55 euron Ruville...KL-varaosissa maksoi viimeksi tasan satasen tingattuna.
Comment
-
-
Saattaisi olla tiedossa eräs E34:nen 535IA M30 pannulla. En tosiaan niin paljoa tiedä näistä vanhemmista raudoista, niin kysytään viisaammilta.
Lähinnä kiinnostaa:
-M30:hän on ikuisuusmoottori, jos vain huollettu oikein?
-Vaihdelaatikko ilmeisesti ZF 5HP?? Näiden kesto/toiminta on mikä? Huoltovapaitako?
-Onko nämä E34:set herkkiä ruostumaan. Jos on, niin mistä?- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
Comment