Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Purtsi123
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1011
    • Kuopio

    Originally posted by SushiX View Post
    Selvä.. Ilmotteles kun saat uudet johtosarjan asennettua, että auttoiko pätkimiseen sekä hajuun.. Haju on kuitenkin sellainen palanut kumi käry?
    Tutkin lisää ja 4 pytty on poissa pelistä. Vaihdoin tulpanjohdot ristiin nelos ja kolmos pytyn kesken, mutta vika edelleen nelospytyssä.
    Sitten otin nelosen tulpan pois, niin huomasin, että oli todellä öljyinen ulkoa päin. Puhdistin, niin rupesi toimimaan paremmin.

    Olisko se haju sitten tullu kärynneestä öljystä.

    Jostain siis vuotaa öljyä tulpan reikiin, mutta ei ainakaan näyttäis tulevan venttiilikopan tiivisteestä. Kannentiivisteestä näyttää vähän tihkuvan, mutta voiko se sitä kautta päästä tulpan reikiin?:think
    E61 525xda -08

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1463
      • Ihan Savossa

      Originally posted by Purtsi123 View Post
      Tutkin lisää ja 4 pytty on poissa pelistä. Vaihdoin tulpanjohdot ristiin nelos ja kolmos pytyn kesken, mutta vika edelleen nelospytyssä.
      Sitten otin nelosen tulpan pois, niin huomasin, että oli todellä öljyinen ulkoa päin. Puhdistin, niin rupesi toimimaan paremmin.

      Olisko se haju sitten tullu kärynneestä öljystä.

      Jostain siis vuotaa öljyä tulpan reikiin, mutta ei ainakaan näyttäis tulevan venttiilikopan tiivisteestä. Kannentiivisteestä näyttää vähän tihkuvan, mutta voiko se sitä kautta päästä tulpan reikiin?:think
      Sulla varmaan se venttiilikopan tiiviste vuotaa niihin tulpanreikiin, normaalia tiivisteen vanhetessa/kovettuessa.
      E: vai onks se viel siis m20 moottori ?

      Mut jos kannentiiviste vuotaa johonkin, niin se kyllä varmasti vaikuttaa käyntiin... ?

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • Purtsi123
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1011
        • Kuopio

        Originally posted by -Markus- View Post
        Sulla varmaan se venttiilikopan tiiviste vuotaa niihin tulpanreikiin, normaalia tiivisteen vanhetessa/kovettuessa.
        E: vai onks se viel siis m20 moottori ?

        Mut jos kannentiiviste vuotaa johonkin, niin se kyllä varmasti vaikuttaa käyntiin... ?
        Jep. M20 kone. Ei näytä, että venttiilikopan tiiviste vuotais, mutta kannentiivisteen alapuolelta on vähän öljyinen kone.

        Nyt siis toimii suht normaalisti, kun putsasin tulpat ja niidenkolot.

        Ei ole vaikuttanut ainakaan huomattavasti käyntiin vielä tuo kannentiiviste. Vähän se näyttää kuitenkin ajan kanssa tihkuvan. Kansi olis tarkotus käyttää keväämmällä irti ja laittaa kaikki yläpääntiivisteet ja kannen pultit uusiksi. Kannattaisko samalla vaihtaa muutakin? Vesipumppu ja jakohihnasarja myös menee vaihtoon samalla. Muuta?
        E61 525xda -08

        Comment

        • zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

          Originally posted by Purtsi123 View Post
          Kansi olis tarkotus käyttää keväämmällä irti ja laittaa kaikki yläpääntiivisteet ja kannen pultit uusiksi. Kannattaisko samalla vaihtaa muutakin? Vesipumppu ja jakohihnasarja myös menee vaihtoon samalla. Muuta?
          Kansi koneistamolle oikasuun ja koeponnistukseen. Mietinpähän, että minkähänlainen rasti ois vaihtaa kampiaskelin etustefa kun kerta jakohihnankin vaihtaa samalla. :think Ja jos oikein haluaa hifisellä ja raha polttaa lompakossa, niin suuttimet suutinhuoltoon.

          Edit: Ja nokka ja keinut tietenkin vähintään tarkastaa.

          Comment

          • duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10501
            • Saaressa

            Originally posted by zeneg View Post
            Kansi koneistamolle oikasuun ja koeponnistukseen. Mietinpähän, että minkähänlainen rasti ois vaihtaa kampiaskelin etustefa kun kerta jakohihnankin vaihtaa samalla. :think Ja jos oikein haluaa hifisellä ja raha polttaa lompakossa, niin suuttimet suutinhuoltoon.

            Edit: Ja nokka ja keinut tietenkin vähintään tarkastaa.
            Ja henkisesti / rahallisesti varautua että se kansi voi olla halki/ratketa ponnistuksessa

            duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

            instagram: _duuk

            Comment

            • icecold
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 2341
              • 🌍

              Originally posted by duuk View Post
              Jep tälläisessä uskomuksessa itsekkin olen..

              Eli osa ainakin E36:en rateista E34:ssa tulee liian lähelle viiksiä ja on näin ollen v-mäinen käyttää..
              Ei ainakaan E36 compactista otettu ratti vaikuta ratin etäisyyteen E34ssa. Ja realoem kertoo myös että samalla osanumerolla ratteja E34 ja E36...

              Muistakaa tuo slipring asia mistä juurikin kirjoittelin tänne...
              Last edited by icecold; 18-03-2013, 00:23.

              Comment

              • MH motorsport
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 2301
                • Turku

                Itselläni on e36 mtech 2 rattina ja hyvin istuu. Miten ohjaustehostinöljyt vaihtuu? Autona 92 530i. Eli vanhat pois sitten uudet sisään ja veivataan renkaat ilmassa päästä päähän kone käynnissä? Kannessa ei lue muuta kuim zf ni mitä atf öljyä kannattaa laittaa? Öljy on punaista.
                Autopalvelu MH-motor
                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                Maxxecu myynti ja asennus
                www.mh-motor.fi
                0503218217
                Kulkineet:
                E6 2000 touring
                E6 2002 touring
                E30 318is ///Mtechnic 2
                E34 ///M5 nürburgring
                E34 S62b50 turbo dct
                E39 523i ///Msport
                F30 320d

                Comment

                • Purtsi123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1011
                  • Kuopio

                  Originally posted by zeneg View Post
                  Kansi koneistamolle oikasuun ja koeponnistukseen. Mietinpähän, että minkähänlainen rasti ois vaihtaa kampiaskelin etustefa kun kerta jakohihnankin vaihtaa samalla. :think Ja jos oikein haluaa hifisellä ja raha polttaa lompakossa, niin suuttimet suutinhuoltoon.

                  Edit: Ja nokka ja keinut tietenkin vähintään tarkastaa.
                  Nokka ainakin on hyvä. Ei mitään havaittavissa olevaa kulumaa.

                  Eikä sitä rahaa nyt ihan tuhottomasti ole tuohon pistää, eikä siinä ois järkeäkään. Oon tässä kahen vaiheilla laitanko kunnolla kuntoon, vai laitanko vaan pakolliset ja ajan niin pitkään ku kestää/myyn.

                  Jos hyvin tekee, nii hyvä jos tonni riittää.
                  E61 525xda -08

                  Comment

                  • Timppeliini
                    BTCF Member
                    • Apr 2009
                    • 221
                    • Joensuu

                    Terve! liekköhän omasta e34 525i meni katalysaattori tukkoo kun auto käy vähän oudosti ja haisee aivan hirvityksen perseelle! ja kun ei kule maximissaan kun 80km/h
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


                    Kesä: E36 cabrio m-sport
                    Talvi: E36 touring
                    Käyttis: E39 touring

                    Comment

                    • Hege_
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 170
                      • Lappeenranta

                      Paha sanoo, ome 525i haisee ajon jälkeen palaneelle, mut kulkee kyllä +200kmh
                      Tulppia vaihtaessa oli öljyä tulppien syvennyksissä, voiskohan siitä johtua palaneen haju, varsinkin kovammen ajon jälkeen aika voimakkaasti tullee haju.

                      Onko paha rasti vaihtaa nuo tiivisteet. M50B25. :think
                      E46 320i Coupé -02
                      ex E36 318ia Touring -96
                      ex E34 535ia -91
                      ex E34 525i -91

                      Comment

                      • zeneg
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 1238
                        • Oulu

                        Originally posted by Hege_ View Post
                        Onko paha rasti vaihtaa nuo tiivisteet. M50B25. :think
                        Ei ole.

                        Comment

                        • asse21
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2005
                          • 1234
                          • Tampere

                          Mistä löytää vaihteistoöljyn määrän e34 540i 6-gang?
                          E39 525i touring
                          E39 523i
                          i3

                          Comment

                          • SushiX
                            BTCF Member
                            • Apr 2008
                            • 2096
                            • ǝɓuᴉʌʎH

                            Originally posted by asse21 View Post
                            Mistä löytää vaihteistoöljyn määrän e34 540i 6-gang?
                            Voiskohan FAQ auttaa asiaan?



                            540i
                            Getrag S6S 420G: 1,7l
                            Laatikkoremontin yhteydessä 1,9l

                            Vielä M5 samaan syssyyn..

                            S38B36 Getrag 280/5: 1,25l
                            Laatikkoremontin yhteydessä 1,35l

                            S38B38 Getrag 280/5: 1,25l
                            Laatikkoremontin yhteydessä 1,35l
                            Getrag S6S 420G: 1,7l
                            Laatikkoremontin yhteydessä 1,9l
                            E90 07 335D
                            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                            Comment

                            • asse21
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2005
                              • 1234
                              • Tampere

                              Originally posted by SushiX View Post
                              Voiskohan FAQ auttaa asiaan?
                              Juu. Ei aivot toiminu auton alla niin hyvin, että olis huomannut.
                              E39 525i touring
                              E39 523i
                              i3

                              Comment

                              • Perlenbacher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2010
                                • 1103
                                • Suomi

                                Mitähän vahinkoa pääsi tapahtumaan kun otin M20 koneen perästä laatikon 4HP22 irti ja turbiini jäi koneen puolelle kiinni? Mitään ei päällisin puolin näytä särkyneen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎