Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joni88
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 308

    Originally posted by HerraHuu View Post
    Etummaisesta saat minulta mitat jos tarve..
    sekin auttaa kummasti. leveys ja korkeus on tärkeimmat, toki olisi kiva tietää myös syvyys.
    G11 740e

    Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

    Comment

    • HerraHuu
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2012
      • 355
      • Keski-Suomi

      Originally posted by joni88 View Post
      sekin auttaa kummasti. leveys ja korkeus on tärkeimmat, toki olisi kiva tietää myös syvyys.
      Jees. Laitan privaa kun osa saapuu.. Ebaysta omani vasta tilasin. Oli suomen hinnat aika törkyiset ko. osalla. Joku randomkauppa tarjosi halvimmillaan 68€. Enkä itse ainakaan tuollaisesta muutaman sadan gramman muoviosasta noin paljon viitsi maksaa.


      -e30 2d m10b18

      EX -e53 X5 3.0D
      EX -e39 523i Sedan
      EX -e36 325i Coupe
      EX -e46 323i Sedan
      EX -e36 320i Touring

      Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

      Comment

      • Mikkomies84
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1055
        • Siilinjärvi

        Pienemmässä nopeudessa aina jarruttaessa poljin rutisee, eli samalla tavalla kun ABS:n toimiessa. Ominaisuus on ehkä pahentunut tässä kokoajan pikkuhiljaa.

        INPA näyttää kaikille pyöränantureille 1,2 mailia, eli n. 2km/h -nopeutta, ajaessa en ole päässyt testaamaan. Ulkomaan foorumilla joku oli laakerinvaihdolla päässyt moisesta viasta, mutta mistähän laakerista sitä lähtisi arpomaan? Mitään vikakoodejahan ei löydy.

        Cruise tosiaan häröilee myös, kiihdyttelee/hidastelee omituisesti ja heittäytyy pois päältäkin. Eli periaatteessa oikeasta takapyörästä voisi lähteä liikkeelle? Tosin MAF on myös epäilyksen alla tähän vikaan.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Mikkomies84 View Post
          Pienemmässä nopeudessa aina jarruttaessa poljin rutisee, eli samalla tavalla kun ABS:n toimiessa. Ominaisuus on ehkä pahentunut tässä kokoajan pikkuhiljaa.

          INPA näyttää kaikille pyöränantureille 1,2 mailia, eli n. 2km/h -nopeutta, ajaessa en ole päässyt testaamaan. Ulkomaan foorumilla joku oli laakerinvaihdolla päässyt moisesta viasta, mutta mistähän laakerista sitä lähtisi arpomaan? Mitään vikakoodejahan ei löydy.

          Cruise tosiaan häröilee myös, kiihdyttelee/hidastelee omituisesti ja heittäytyy pois päältäkin. Eli periaatteessa oikeasta takapyörästä voisi lähteä liikkeelle? Tosin MAF on myös epäilyksen alla tähän vikaan.
          Liian kallista puuhaa korjata näitä arpomalla uusia osia. Live-data päälle ja auto liikkeelle. Seuraa antaako kaikki anturit tasaisesti samaa nopeutta. Eiköhän sieltä jonkun anturin nopeustieto häröile. Kunhan sen selvität ja korjaat niin eiköhän se cruise myös toimi normaalisti.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Mikkomies84
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1055
            • Siilinjärvi

            Niinhän se olisi tehtävä, mutta kun inpa-läppärin akku kestää sen sekunnin verran ja ylettääköhän johto muutenkaan konehuoneesta asti kabiiniin. Sisälläkään ei tässä -00:ssa vielä taida pistoketta olla?

            Comment

            • Tomba87
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 4029
              • Imatra

              Kokeillaanpa jos jollain olisi heittää vinkkiä, eli 528iA ´00 kyseessä ja tuntuu että alakierroksilla on vääntö kateissa. Esim. kun ajaa cruise päällä 120km/h mittarinopeutta suht loivaan ylämäkeen niin tiputtaa neloselle. Muuten toimii kaikin puolin hienosti, ainut että kylmällä koneella tyhjäkäynti notkahtelee 5-10s välein, eli tiputtaa kierrokset alas ja taas tasoittuu. Vikakoodit luettu joku aika sitten ja muistaakseni siellä ei ollut mitään ihmeellistä, nollattiin ne ja pitää koittaa vielä tämän viikon aikana lukea uudestaan. MAF testi antoi muistaakseni jotain 60-70L/h lukemia.

              Voisiko vanoksen tiivisteiden vaihto auttaa? Ei tuo vanos tai moottori kyllä yleensäkään pidä mitenkään erikoista ääntä. Ja autolla on ajettu 257tkm. Kulutus on ajotietokoneen mukaan 12L/100km sekalaisessa ajossa.
              Last edited by Tomba87; 15-05-2014, 13:28.
              Luukku auki ja risut kyytiin

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by Mikkomies84 View Post
                Niinhän se olisi tehtävä, mutta kun inpa-läppärin akku kestää sen sekunnin verran ja ylettääköhän johto muutenkaan konehuoneesta asti kabiiniin. Sisälläkään ei tässä -00:ssa vielä taida pistoketta olla?
                Autolaturi läppärille ja usb-jatkojohto diagnoostiikka kaapelille. Diagnostiikkapistoke irti kiinnityksistään niin saa konepellinkin kiinni. Aina kun e39 on konehuoneessa diagnostiikkapistoke sitä kannattaa käyttää. Niissä autoissa se sisällä oleva pistoke on vain katsastusmiestä varten, eikä siitä näe kuin päästöihin liittyvät asiat.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  Originally posted by Tomba87 View Post
                  Kokeillaanpa jos jollain olisi heittää vinkkiä, eli 528iA ´00 kyseessä ja tuntuu että alakierroksilla on vääntö kateissa. Esim. kun ajaa cruise päällä 120km/h mittarinopeutta suht loivaan ylämäkeen niin tiputtaa neloselle. Muuten toimii kaikin puolin hienosti, ainut että kylmällä koneella tyhjäkäynti notkahtelee 5-10s välein, eli tiputtaa kierrokset alas ja taas tasoittuu. Vikakoodit luettu joku aika sitten ja muistaakseni siellä ei ollut mitään ihmeellistä, nollattiin ne ja pitää koittaa vielä tämän viikon aikana lukea uudestaan. MAF testi antoi muistaakseni jotain 60-70L/h lukemia.

                  Voisiko vanoksen tiivisteiden vaihto auttaa? Ja onko se millainen homma tuohon TU moottoriin? Ei tuo vanos tai moottori kyllä yleensäkään pidä mitenkään erikoista ääntä. Ja autolla on ajettu 257tkm.
                  Samaa itsekkin ihmetellyt, eli vääntö lakkaa pieneenkin mäkeen tasakaasulla, vaikka minulla M52. Lienee ominaisuus automaatti askeissa? En ole enää sitten ihmetellyt tuota.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • toNmbbA
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2009
                    • 2330
                    • Espoo

                    Apua kaivattaisiin:

                    m62b35, moottorin takana oleva vesiletku räjähti vanhuuttaan ja nyt siis hakusessa sille letkulle osanumero että saisi uuden tilattua.





                    Eli letku numero 8. Tuon kuvan yhteydessä ei ollut osanumeroa.
                    Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                    Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                    Comment

                    • ///JATKE
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2013
                      • 377
                      • Nokia

                      E39 528iM Touring Vm. 1997

                      Ongelmana 110km/h täristys, jyrinä jne.
                      Auto ostettiin kytkinvikaisena, nyt vaihdettiin siihen kytkin ja otettiin auto ajoon. Ekat koeajot, ja jumalauta että yli satkuun kun menee niin alko tärräämään.

                      Kardaani tarkistettiin, että varmasti on oikein. Lopulta takapäästä löytyi järjettömästi väljää repsikan yläetutukitangosta. Vaihdettiin se, ja huomattavasti katosi tärinä, mutta se on siellä vielläkin. Alhaisissakin nopeuksissa on hienonhienoa tärinää havaittavissa, mutta vian aiheuttajaa ei löydy.

                      Oman E34 540pin kanssa taisteltiin samanlaisen vian kanssa, mutta sivuoireena oli järjetön paukutus kiihdyttäessä. Kaikki voimansiirron irtoavat osat vaihdettiin, mutta vika ei koskaan korjaantunut, ja nyt toivotaan, että kolmeysin kanssa ei käy samoin. Kaikki vinkit tervetulleita!
                      E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
                      Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by ///JATKE View Post
                        E39 528iM Touring Vm. 1997

                        Ongelmana 110km/h täristys, jyrinä jne.
                        Auto ostettiin kytkinvikaisena, nyt vaihdettiin siihen kytkin ja otettiin auto ajoon. Ekat koeajot, ja jumalauta että yli satkuun kun menee niin alko tärräämään.

                        Kardaani tarkistettiin, että varmasti on oikein. Lopulta takapäästä löytyi järjettömästi väljää repsikan yläetutukitangosta. Vaihdettiin se, ja huomattavasti katosi tärinä, mutta se on siellä vielläkin. Alhaisissakin nopeuksissa on hienonhienoa tärinää havaittavissa, mutta vian aiheuttajaa ei löydy.

                        Oman E34 540pin kanssa taisteltiin samanlaisen vian kanssa, mutta sivuoireena oli järjetön paukutus kiihdyttäessä. Kaikki voimansiirron irtoavat osat vaihdettiin, mutta vika ei koskaan korjaantunut, ja nyt toivotaan, että kolmeysin kanssa ei käy samoin. Kaikki vinkit tervetulleita!
                        Vanteet varmasti suorat ja renkaat tasapainossa?
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Löwen
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 385
                          • Finnland

                          Noniin, mikähän on menossa sököks kun airbagin valo palaa minuutin ajan
                          käynnistyksen jälkeen mutta sammuu sitten kuitenkin?
                          MB E220CDI '10 Braun

                          Comment

                          • mijuko
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 951
                            • ۩□□۩

                            Originally posted by mijuko View Post
                            Vaimea, muuttuva vinkuminen.. Aivan kuin virrat päälle laittaessa bensapumpun lähtiessä päälle kuuluuva ääni.
                            Mielestäni ääni ei tule pumpulta.. voiko ääni tulla polttoaine suodattimelta?
                            Ääni kuuluu auton sisällä, mielestäni takaa kun puhallinkin on pois päältä
                            Tankin huohotus?
                            Tankinkorkki uusittu >> vinkuminen katosi
                            ...mutta mikä siellä mahtoi tuon äänen aiheuttaa?:think Mielestäni ääni ei tullut itse korkista, eikä bensapumpulta?

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Löwen View Post
                              Noniin, mikähän on menossa sököks kun airbagin valo palaa minuutin ajan
                              käynnistyksen jälkeen mutta sammuu sitten kuitenkin?
                              Apparin penkin tunnistinmatto.

                              Comment

                              • Mikkomies84
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 1055
                                • Siilinjärvi

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Apparin penkin tunnistinmatto.
                                Juuri näin, ainakin e36:ssa paloi tuon minuutin ja tunnistinmatto sökö.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎